SUPERCARB 1kg -40%

Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Entä onko tietoa, mitä lisäravinteita saa käyttää imettäessä? Maustamatonta heraa ja maltoa sekä karnitiinia ilmeisesti joo (Kaisan blogi), mutta mites CRP, CLA tai rasvanpolttajat?

Tämä nyt ei ole henk.koht sulle suunnattu, joten ei saa loukkaantua.
Yleisesti lähinnä ihmettelen sitä kiirettä ja pakkomiellettä mikä ihmisillä on asioiden suhteen. Itsellänikin on muutama ystävä jotka ovat olleet jo ennen raskauden puoliväliä sairaslomalla ja siten liikuntakiellosssa, koska alussa liikkuivat niin hysteerisesti, etteivät vaan ruutinit menisi nurin. Eikö voisi edes hetken elämästään olla hieman rauhallisemmin tai esim. ilman lisäravinteita, kun sitä on kuitenkin sitten loppuelämä aikaa käyttää niitä. Itse ennemmänkin kiinnittäisin huomiota siihen, että syö laadukasta ja monipuolista ruokaa riittävästi, varsinkin juuri raskaus- tai imetysaikana. Sillon kun on vastuussa toisenkin ihmisen hyvinvoinnista kuin vain omastaan.

Mielenkiintoinen tutkimus tämäkin.
http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Raskaus/Laihduttava-aiti-lihava-lapsi/

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
En tietenkään loukkaannu, ihmisillä voi olla erilaisia mielipiteitä :)!

Omasta puolestani sanon, että meillä ois tarkoitus saada toinen lapsi pienellä ikäerolla, jos vain luoja suo. Raskauksien välillä haluaisin palautua mahdollisimman paljon ennalleni. Eikös se niin mennyt, että suuri osa naisten ylipainosta tulee lasten myötä ;)?

En tietenkään loukkaannu, ihmisillä voi olla erilaisia mielipiteitä :)!

Omasta puolestani sanon, että meillä ois tarkoitus saada toinen lapsi pienellä ikäerolla, jos vain luoja suo. Raskauksien välillä haluaisin palautua mahdollisimman paljon ennalleni. Eikös se niin mennyt, että suuri osa naisten ylipainosta tulee lasten myötä ;)?

Hehe, elä usko niitä Purtsin juttuja siellä ihmissuhde uutis-ketjussa. Se jäbä on niin kujalla, ihmettelen mitä joku ihana nainen sille on joskus tehnyt, että se ajattelee ja yleistää noin. Onneksi näköjään löytää sitten jotain "tieteellistä" tukea teorioilleen. ;)
http://www.pakkotoisto.com/showthre...e-uutiset-Hyvt-pahat-ja-hullun-hauskat/page13

Eiköhän se kultainen keskitie tässäkin asiassa ole ihan ok valinta. Toisenkin ääripään nähneenä uskon siihen, että normaali monipuolinen ruokavalio ja liikunta, ovat kaikissa elämänvaiheissa terveellisimpiä ja pitkällä tähtäimellä parhaita vaihtoehtoja.

Mitkäs on odottavien punttimimmien kuulumiset?

Minulle pamahtaa maanantaina 31 viikkoa täyteen ja on tosiaan enää vain joistain viikoista kiinni, milloin tämä pikku nakki tulee maailmaan. Aika on mennyt tajuttoman nopeasti. Elämässä on ollut niin paljon kiirettä ja muuta ajateltavaa, että raskaus on mennyt melkein kuin itsestään, kun ei sitä ole ehtinyt ajatella. Tuntuu ihan uskomattomalta, että kohta noita lapsukaisia on sitten kaksin kappalein.

Olotila on noin muuten ok, mutta masennusta pukkaa väsymyksen ja vaikeuksien takia.

Täällä voidaan kanssa ihan hienosti. Perjantaina tuli 34 viikkoa täyteen ja ens viikolla alkaa virallinen mammaloma. :) Treenaamaan oon kyenny ihan normaalisti, samalla 2-jakosella ollaan menty monta kuukautta. Sali joka toinen päivä eli 3-4 kertaa viikossa..välipäivinä lenkki, bodybalance tai lepo. Pikkasen alkaa jo synnytys kummiteleen mielessä mutta myöhästä sitä kai on enää ruveta pelkäämään, pakkohan se on sieltä uloskin saada. Painoa oli viime neuvolassa kertyny 9 kiloa, nyt en tiedä kun muuten puntaria käytä. Tosi positiivisesti yllättyny itekkin koko hommasta että on sujunu ilman suurempia vaivoja, tosi helposti tähän asti ainakin. Tänään jalkajumpalle, miehet muuten tuijottaa salilla paljon pelokkaammin mua ku naiset, kai ne luulee että synnytän siihen paikkaan ku jotain sielä teen. ;D

Täällä tänään 39+5. Toisin kuin viime raskaudessa, tässä odotuksessa on salitreeni jäänyt aika vähälle. Asiaa ei auta se, että on jo esikoinen maailmassa, eikä se, että muutimme niin, että sali ei olekaan enää 5 minuutin kävelymatkan päässä. Plus että kovin himo treenaamiseen hiipui esikoisen syntymän jälkeen. Kun ei enää voinut antaa touhulle 110%, niin kovin palo katosi. No, aika aikaa kutakin ja ehdinhän mä vielä tässä elämässä innostua uudestaan?

Painoa on kertynyt roimasti kuten edelliselläkin kerralla, mutta lähtötilanne oli tietenkin vähän eri kuin viimeksi, nyt siis lihasmassaa oli taatusti alun alkaenkin vähemmän ja ulkomuoto entistä valasmaisempi... Mä olen odottanut synnytystä jo monta viikkoa, en jaksa olla, ja haluan dieetille. Mutta alkaa näyttää siltä, että tämäkään vauveli ei tule ulos omin avuin, vaan yli mennään ja käynnistykseen ja varmaan sitten lopulta sektioonkin kuten viimeksi :( Plää.

Painoa on kertynyt roimasti kuten edelliselläkin kerralla, mutta lähtötilanne oli tietenkin vähän eri kuin viimeksi, nyt siis lihasmassaa oli taatusti alun alkaenkin vähemmän ja ulkomuoto entistä valasmaisempi... Mä olen odottanut synnytystä jo monta viikkoa, en jaksa olla, ja haluan dieetille. Mutta alkaa näyttää siltä, että tämäkään vauveli ei tule ulos omin avuin, vaan yli mennään ja käynnistykseen ja varmaan sitten lopulta sektioonkin kuten viimeksi :( Plää.

Akupunktiolla on mahdollista saada synnytys käyntiin. Itse ajattelin mennä käynnistelemään heti rv37 jälkeen, kun raskaus on täysiaikainen.

Mites PMLatsin vauva-arki?

Itselläni menossa 36. rv ja vielä parikolme viikkoa pitäis jaksella eturepun kanssa. Hyvin on mennyt, sali nollassa ja muutenkin liikkuminen vähentynyt töissäkäynnin ja kahden muksun takia, lähes nollaan. Mutta kuten jo aikasemmin sanoin mulla ei oo kiirettä liikkumaan koska oon voinut hyvin näinkin. Ehdin kyllä reenaamaan ja näköjään ei oo raskaus kovin paljon ulkomuotoonkaan vaikuttanut. Voisin jopa kehaista että hyvännäköinen raskaanaoleva nainen oon! Uskoakseni palaudun melko nopsaan ja alan kerätä lihasta hitaasti vasta kuukausien päästä synnytyksestä. Kertynyt tähän mennessä 10 kg ja sellanen kilo tai pari vielä tulossa. Turvotuksia ei oo ollut ja kivut nollassa. Eli kaikki hyvin täällä. Pitää vaan tajuta todellakin aloittaa kerta salilla ja kerta lenkillä/vko. Jos pari kuukautta tekis noinkin rauhassa, en halua taas ylikuntoon!!! :david:

Entäs te muut reenaajat? Joko alkaa kevät poltella salille ja lenkille?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mä ajattelin lähteä treenaa enempi nyt jo äippäloman alussa. Lapsen synnyttyä tulee salitaukoa semmoinen puolisen vuotta, mikä on kotisalin lapsiparkin ikäraja. Ulkoilemalla ja lenkkeilyllä sitten koitan pitää itseni kunnossa.

Mulla huomenna 35+0. Jei. Ihanaa, kun alkaa olla ihan lopuillaan odotus. En yhtään tykkää olla raskaana.

Jospa infoaisi tänne, miten taas kävi.

Meille syntyi toinen poika 4.3. rv41+5. Mittaa oli 53cm ja 4690g - aika jässikkä siis. 14-16h kipeiden supistusten alusta tehtiin taas päätös kiireellisestä sektiosta, joten aika samalla tavalla sujui kuin esikoisen synnytys :( Tällä kertaa vaan kohtu ja muu vatsan sisältö oli edellisen sektion jäljiltä niin kiinnikkeinen, että leikattiin mahaa auki vähän enemmänkin, nahkaa koristaa nyt sekä pysty- että vaakahaava. Lapsen ulossaannissa oli vaikeuksia, ja puudutuskin nousi liian ylös, mikä teki kokemuksesta edelliseen verrattuna aika hirveän. Kohtu on nyt sen verran leikelty, että uusia raskauksia ei suositella enää. No, lapsiluvuksi oli suunniteltukin kahta.

12 päivää synnytyksestä paino on tippunut 13-14kg, lähtöpainoon matkaa noin seitsemisen kiloa. Turvotus on lähtenyt tosi paljon nopeammin nyt kuin viimeksi. Liikunnan aloittamiseen menee vielä aikaa, sain min. 5 viikon nostelu- ja rasituskiellon. Eli hissuksiin elellään vielä ainakin 3 viikkoa. Onneksi mies on lomalla vielä 2 viikkoa, sen jälkeen pitää turvautua oman äidin apuun. Esikoisen hoitelu kun on lähes mahdotonta jos ei saa nostaa häntä mihinkään.

Toivottavasti kroppa toipuu ongelmitta ja pääsen kesän korvalla treenaamaankin pitkästä aikaa :)

Onnea PMLats ja perhe!

Ikävää ettei synnytys sujunut kovinkaan kivasti. Ymmärsin, että olisit halunnut normaalin synnytyksen alateitse (?).

Kiloja tippunut tosi hyvin. Mulla taas tuntuu toisen jälkeen olevan vielä tiukemmassa kilot ja varsinkin paluu normaaliin terveelliseen ruokavalioon on ponnistelujen takana. Johtuen suurimmaksi osaksi kahdesta peräkkäisestä raskaudesta, jolloin en ole syönyt kovinkaan puhtaasti.

Onnea PMLatsille täältäkin, vaikka koettelemus oli ilmeisen kova.

Täällä on meneillään rv 35+4 ja alkaa pikkuhiljaa olemaan melkosen tukalat oltavat. Eilen käytiin synnytystapa-arviossa ja ultraan mennään käymään vielä. Tuntuu aika iso poika olevan tulossa (ensimmäinen siis kyseessä). Kyselin noista lonkkakivuista aiemmin tässä ketjussa ja joku totesi niiden pahentuvan loppua kohti. Näin on käynyt täälläkin, ihan sama mitä tekee. Masuvyö auttaa hieman, mutta ei sekään enää ihmeisiin pysty. Salilla oon edelleen käynyt kevyesti jumppailemassa ja kävellyt sen minkä jaksaa. Ei oo muuten valittamista, koska vasta ihan viimeiset viikot on iso maha tuskastuttanut enemmältikin. Siltikin polttelis jo päästä treenaamaan ja sille odotetulle dieetille, mutta niinku monet on todenneet niin ehtiihän tuota.

Äippäloman alettua nyt siis vaan odotellaan ja toivotaan, ettei ainakaan menis yliaikaiseksi tämän herran maailmaan tulo.

Jospa infoaisi tänne, miten taas kävi.

Meille syntyi toinen poika 4.3. rv41+5. Mittaa oli 53cm ja 4690g - aika jässikkä siis. 14-16h kipeiden supistusten alusta tehtiin taas päätös kiireellisestä sektiosta, joten aika samalla tavalla sujui kuin esikoisen synnytys :( Tällä kertaa vaan kohtu ja muu vatsan sisältö oli edellisen sektion jäljiltä niin kiinnikkeinen, että leikattiin mahaa auki vähän enemmänkin, nahkaa koristaa nyt sekä pysty- että vaakahaava. Lapsen ulossaannissa oli vaikeuksia, ja puudutuskin nousi liian ylös, mikä teki kokemuksesta edelliseen verrattuna aika hirveän. Kohtu on nyt sen verran leikelty, että uusia raskauksia ei suositella enää. No, lapsiluvuksi oli suunniteltukin kahta.

Aika hurjalta kuulostaa :( Onneksi kaikki kuitenkin sujui hyvin sen puolesta, että lapsi sekä äiti voivat olosuhteisiin nähden hyvin (näin ainakin oletan viestistäsi). Onneksi olkoon jälkikasvusta :)

Itse olen nyt 36+2. Pitää mennä juomaan sitä vadelmanlehtiteetä, jos vaikka kypsyttäisi kohtua. Voihan sitä aina toivoa :D

Kukkuu pitkästä aikaa :) Onnea Latsille! Aika iso poika teillekin tuli. Itse toivuin toisesta raskaudesta nopeammin kuin ensimmäisestä, ja kolmannesta tuntuisi että vieläkin nopeammin. Onneksi on kevät jo korvalla, niin pääsee vaunuilemaan uloskin enemmän.

Nonni syntyhän se sieltä eilen illalla klo 21.51 3,8kg 50cm. Synnytys sujui todella hyvin. 7 tuntia avautuminen ja 6min ponnistus. Kolme annosta epiduraalia meni eikä tarvinnut tehdä epparia. Ei vammoja ja tosiaan kotiin heti seuraavana päivänä. Jei :D

Synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja viikkoja oli 41+3.

Onnea Hipalle! Poika vai tyttö?? :) Kolme annosta? Wau!

Tyttö tuli juu :D Sukupuoli on ollut tiedossa niin pitkään, että jotenkin se on sivuseikka vain. Heh.

Viime synnytyksessä meni Petidin ja 5 annosta epiduraalia. Kivunsietokykyni on rajallinen :D

Onnittelut niin PMLats kuin Hippakin :)

Onko teistä raskaana olleista kukaan käyttänyt / kokeillut vyöhyketerapiaa synnytyksen käynnistämiseen lääkkeiden sijaan jos uhkaa mennä yli? Itse olen ajatellut sellaista kokeilla, tuttavapiirissä ei tiettävästi ole ketään joka olisi testannut, mutta kuulema nilkkojen käsittely saattaa käynnistää synnytyksen hyvinkin hätäseen. Tuohon tosin on vielä jokunen viikko aikaa, mutta onpa käynyt mielessä :)

Onko teistä raskaana olleista kukaan käyttänyt / kokeillut vyöhyketerapiaa synnytyksen käynnistämiseen lääkkeiden sijaan jos uhkaa mennä yli?
En ole itse kokeillut, mutta juurikin tuosta nilkkojen käsittelystä olen kuullut parikin onnistunutta kokemusta :)

Ja Hipalle isot onnittelut tyllerön syntymän johdosta! :)

Suositut

Back
Ylös Bottom