SUPERCARB 1kg -40%

Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Kai mäkin tänne ittesi julkistan. Toivotaan että tää sankari pysyy matkassa mukana (nyt 14 ja jotain takana).

Närästää, oksettaa, väsyttää ja selkää jomottaa. On tää raskaanaolo ihanaa :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
tänään pärähti kaksi viivaa testiin ja mietin nyt tulevaa lisäravinteiden kannalta. Voiko niitä käyttää turvallisesti? Käytän maustamatonta heraa ja maustettua maltoa..
Telalle ja nyt hyvin alkanut HJJ peruskurssi, vyökoe olisi ollut kohta :( No, ei auta..Varsinkin kun tätä lasta yritettiin kaksi vuotta ja ensimmäisestä lapsettomuushoidosta (inseminaatio) tärppäsi! Kumpa vaan nyt kaikki menisi hyvin ja kesällä olisi sylissä oma vauva..

^ Ensinnäkin onneksi olkoon :)

Tuolla jonkin matkaa taaksepäin on mun postaus, jossa Fastin edustajan vastaus ainakin on, että maustamattomien tuotteiden käyttäminen on raskauden ja imetyksen aikana ok. Maltosta tosin en edes kysynyt.

Kiitos PMlast :)

Pitää kysyä, että miksi niissä purkeissa sitten on ettei suositella raskauden ja imetyksen aikana? Selittikö hän sitä?
Luin netistä, että raskauden aikana ei saisi mm..tehdä kyykkyä, mave:a ja prässiä. Mitä mieltä te olette? Oletteko tehneet raskauden aikana?

Luin netistä, että raskauden aikana ei saisi mm..tehdä kyykkyä, mave:a ja prässiä. Mitä mieltä te olette? Oletteko tehneet raskauden aikana?

En suosittele, varsinkaan raskauden toisesta kolmanneksesta lähtien. Tulee turhaa painetta vatsanseudulle ja lisäksi lantion asento muuttuu ja liitokset pehmenevät. Tämä taas saattaa aiheuttaa virheasentoja ja näin ollen myös loukkaantumisia. Kyllä sitä kerkii tekemään raskaita massaliikkeitä raskauden jälkeenkin.

Ok, kiitos. Pitää sitten tyytyä vemputtelemaan jo nyt heti. Turhahan sitä on nyt kaiken tuon jälkeen riskeerata mitään. Onko nyt vielä joitain muita kiellettyjä liikkeitä? Esmes penkki/vinopenkki (näin alussa)?Meinasin ihan suosiolla tiputtaa toistot 15-20 ja samalla siis painojakin. Jospa sitä keskittyisi vaikka vähän venyvyyttä saamaan ja lantionpohjalihaksia sekä toki ihan vaan peruskuntoon.

Täälä kanssa mietitty samoja juttuja. Omassa ohjelmassa jonka pt:ltä sain ihan tän raskauden ajaksi on kyykkyjä omalla painolla 4x50. Ainakin aerobisesta menee kun niitä puskee...kuinkahan paha se sitten taas on että sykkeet on yli 150 sarjan lopussa..Muuten ohjelmassa on myös raskailla painoilla tehtäviä liikkeitä kuten reiden ojennukset ja koukistukset, penkki, pysytypunnerrus ja alatalja. Hauis ja ojentajat myös tosi lyhyillä sarjoilla. Ohjelma on 2 jakonen ja 3-4 kertaa viikossa salilla. Vatsat jätin nyt pois, huomenna tulee 17 viikkoa täyteen. Syviä teen ja vinoja lattialla, mutta osaisko joku kertoa voiko noita lankkuja tehdä syville? Siinähän on valtava paine vatsaan? Onko hyviä ideoita miten tehdä syviä ilman että sitä staattista jännistystä tulee? Onko se ees mahollista? Palautusjuomana oon käyttäny ihan perus heraa ja maltoa. Patukoitakin maistelen silloin tällöin. Minkäslaisia vitamiinilisiä ootte muuten ottanu? :)

Mä kävin ostamassa heti, kun sain + raskausvitamiineja. Lisäksi mä nyt aloin vetämään noita marjajauheita, tekee hyvää. Öljyjä koitan kanssa ottaa, mut tabletteja en ota, kun teratologisessa sanottiin, että ainakin joissain voi olla ympäristömyrkkyjä (!?) Mutta pullostahan ne kaikki saa.
Tänään kävin salilla ja penkki meni paremmin kuin koskaan. Selkää tein siinä selkäpenkissä (mikälie nimeltään, en oo vielä oppinu) ja alavatsaan tuntu, kun se alamentäessä koski siihen..Joten en tee niitä sitten enää. Mave ois himottanu, mun lempi liike. Mutta keskitytään nyt muuhun.
Karmea stressi tulevata rv7 ultrasta. Pelottaa niin sanat "Valitettavasti täällä ei vastata viikkoja." rai "Näkyy vain sikiöpussi" tms..Kaksi vuotta on niin pitkä aika, mitä tätä toivottiin ja hoitojen avulla vihdoin saatiin se, mitä haluttiin. Pelottaa, että se nyt otetaan pois :(

Tsemppiä, toivon että kaikki menee hyvin ja sun pelot on aiheettomia. :) muistan saman jännityksen omalla kohalla vaikka avokki miten hoki että kaik on hyvin..

Niin..ja mulla myös joku raskaus monivitamiini käytössä, samoin kalaöljykapselit, ilman a vitamiinia, ja illalla otan myös mangnesiumia. Normi öljyt ruuan kanssa..Aina puhutaan että raskaus laskee vastustuskykyä mutta omalla kohdalla tuntuu käyneen toisinpäin. Kertaakaan en oo ollu lentsussa vaikka ennen olin vähän väliä, en vaikka kaverit ja työkaverit on pärskiny ympärillä. Tää on musta tosi outoa. Ehkä sillä oli myös hyvä vaikutus että punttitreenit on harventunu ja keventyny..:)

Argh, siis mulla meinaa levitä pää, kun ei pääse painimaan ja ottamaan "kontaktia" muihin jujutsu treeneissä. En mä kerenny käydä kuin kuukauden peruskurssia, mutta jäin niin koukkuun. Varsinkin, kun pääsi painimaan muiden kanssa :D No, onneksi mulla on ihana puolisi joka tulevaisuudessa varmasti vahtii vauvaa, kun äiti opettelee puolustamaan sitä ;)
Mitä mielitekoja teillä on muuten ollut? Mulla tekee mieli LIHAA ja salaattia. Mut siis tuo lihanhimo on aivan valtava. Mulle on selvästi tulossa poika siis ;) :D

raskaana täälläkin, viikolla 15 menossa. kolmas muksu matkalla ja kovasti toivottu pikkuinen onkin! Järkyttävä olo jyllää aina välillä varsinkin autossa edelleen, mutta onneks nyt jo paremmalla puolella sen suhteen. En oo täällä palstallakaan käynyt varmaan puoleen vuoteen.... enkä salillakaan kuukausiin säännöllisesti. ennen en oo kyllä kärsinyt motivaation puutteesta kesällä mut tää kesä näköjään keskittyi tuohon vauvantekoon :pano: :thumbs:

aiempia kokemuksia punttailusta raskauden aikana on sen verran että ensimmäisen kohdalla kävin salilla ihan viimeisille viikoille asti varovasti ja toisen osalta vähän vähemmän (oli lujilla muutenkin kun oli jo se eka pikkuinen kainalossa, 1,5 vee nimittäin). No nyt on taas alkanut maistua itsestä huolehtiminen enemmän, vaikka väsymys on tajuton.

suosiolla jätän heti kättelyssä kaikki raskaat, hyvät perusliikkeet pois ja istun laitteissa sen mitä voin. välillä kulmasoutukin tuntuu mahassa ällöttävälle, joten sekin on siinä kinttaalla kantsiiko mun tehdä mitään tuollaisia etukenossa tehtäviä liikkeitä ollenkaan. Haluan kuitenkin että selkä pysyy hyvänä ja kädet ja jalat ihan ok kunnossa. alatalja, ylätalja, käsipainot jne. jopa esim askelkyykky tuntui kummalliselta!

muuten treeniä tulee ainoastaan lenkillä kun täällä jumalanseläntakanakorvessa ei oo uimahallia lähimaastossa eikä muitakaan ukkojumppaa kummempaa kivaa... sikäli paska homma. lenkkeily maistuu sekin puulta kun on tasan yks suunta mihin lähteä joka kerta. mut mistä saisin hyviä vinkkejä nykyiseen puolitehoiseen, ylläpitävään treeniin? kiitos ja kumarrus sille joka jaksaa auttaa eteenpäin.

Argh, siis mulla meinaa levitä pää, kun ei pääse painimaan ja ottamaan "kontaktia" muihin jujutsu treeneissä. En mä kerenny käydä kuin kuukauden peruskurssia, mutta jäin niin koukkuun. Varsinkin, kun pääsi painimaan muiden kanssa :D No, onneksi mulla on ihana puolisi joka tulevaisuudessa varmasti vahtii vauvaa, kun äiti opettelee puolustamaan sitä ;)
Mitä mielitekoja teillä on muuten ollut? Mulla tekee mieli LIHAA ja salaattia. Mut siis tuo lihanhimo on aivan valtava. Mulle on selvästi tulossa poika siis ;) :D

liha YÖK! ei punasta, ei kanaa, ei kalaa. mut roskaruoka on kingi!! Ja mulla sama ongelma kun ei pääse kunnolla kuntonyrkkeilyyn tms jossa ennen tavannut käydä. kaks kertaa aiemminkin oon kyllä potenut näitä asioita ja silti ehtii vielä hyvin vauvan odotuksen jälkeenkin! eli tsemppistä vain odotukseen ja kunnon ylläpitoon.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Täällä menossa rv 25. Salitreenit sujuu yllättävän kivasti (massua ei huomaa melkein lainkaan siinä puurtaessa :D) Oon kyllä vähentänyt treenit 2krt viikossa, kun on niin pirusti niitä jumppia. Palautuminen ei tosiaankaan ole samaa luokkaa, kuin ennen. Kevyestäkin salitreenistä on monta päivää kipeenä...Eilen mulle iski hirvee "motivaatio-puuska". Haluu päästä tekemään "kunnon-treeniä", siis maastavetoa, penkkiä, leukaa. No nautitaan nyt vaan tästä massun kasvatuksesta ;)

Iskias-vaiva on taas ärtynyt. Eilen illalla 3h jumpan jälkeen en meinannut jaloillani pysyä. Vaikka otin jumpat ihan kevyesti. Kroppa on vaan niin jumissa. Kävelylenkit on silti tällä hetkellä melkeinpä tuskaisimpia, alavatsassa oikealla puolella on inhottava viiltävä kipu, heti kun kävelee hieman reippaammin. Välillä täytyy pysähtyä ja pyöristää selkää...Taitaa olla joku lihaspistos tai vastava, häviää kyllä lenkin loppua kohden.

Liikuntaa on paljon, mutta yritän pitää järjen päässä. Mun ei oo pakko rehkiä, vaan niiden jumppaajien :) oon tosi tyytyväinen, että pystyn treenaamaan vielä näin paljon, mutta en silti yritä olla mikään "super-mamma" ;) Väsymys painaa kyllä päivittäin ja oonkin yrittänyt ottaa päikkärit aina esikoisen kanssa :)

Hei onko joku tietoinen onko hieronta raskauden aikana sallittua? Jostain muistan lukeneeni, että siitä olisi jotain haittaa...

Ei oo mitään erityisiä mielitekoja. Mutta jos jotain tekee mieli niin suolaista noin ylipäätään :) Esikoista, kun odotin lihanhimo oli suurempi piti saada jauhelihaa tai kanaa ja paljon, ja poikahan sieltä tuli :D

Hmmm, naudanjauheliha ja pasta uppoo tääläkin..enpäs tiennytkään et se ois enne. ;) noh, omenat tosin maistuu myös. Kysyin just lekurilta hieronnasta, sanoi että saa ainakin vielä, oon viikolla 18. Kuulemma vatsan seutua ei saa käsitellä mitenkään ja hierojan täytyy olla tietonen raskaudesta. En sit tiiä miten pitkälle se on sallittua kun ne paikat jotenkin löystyy. :)

että mua ottaa aivoon. katoin itteäni tänään salin isoista peileistä ja tajusin missä kunnossa oon. näin läski (lue löysä p...a) oon ollu edellisissä raskauksissa viimeisillä viikoilla... tuli ihan tajuton masis. ihmeellistä että voin olla tällanen läski vaikken oon pystynyt syömään oikeestaan mitään moneen kuukauteen! se on siis se treenin puute. voi että. en kyllä jaksa olla mikään läskikasa kun vauva syntyy... eihän mulla oo sitte edes kuntoa hoitaa sitä yötäpäivää. rasvalenkillä oon sentään joskus jaksanut käydä aamuisin mutta näköjään se ei ainakaan riitä. punttia pitäis saada. mää kyllä tajuan että "ehtiihän sitä kun vauva on syntynyt" mutta ois kiva olla edes jossakin peruskuosissa jo nyt. ja mulla kun ei mee hölkkä tai jumpat! never ever!

Hei onko joku tietoinen onko hieronta raskauden aikana sallittua? Jostain muistan lukeneeni, että siitä olisi jotain haittaa...

Mä kävin hierojalla useamman kerran raskauden viimeisillä viikoilla selkäjumituksen takia. Kaikki sujui hyvin enkä kuullut, että olisi jotain estettä ollut. Hieronta toimitettiin silleen, että makasin kyljelläni.

Hieronnalla ei pitäisi olla mitään estettä. Löytyy erikseen ihan raskausajan hierontaa, jossa tuleva mamma tuetaan kyljelleen hierontapöydälle erikoistyynyjen avulla. Joskus kuullut että ensimmäisellä ja viimeisellä kolmanneksella olisi aiheuttanut vuotoa, mutta mene ja tiedä. Ahkerasti on käyny asiakkaita ainakin raskauden loppumetreillä helpottamassa selän olotilaa. Suosittelen:thumbs:

Kukkuu :)

Meille syntyi pieni veli siskoille, 26.9.2009. Mitat oli 4350g ja 54 cm. Synnytys meni hyvin, vaikka 8,5 tuntia joutui tekemään töitä. Eilen kävin salilla testailemassa, ja kyllä tuntui taas hyvältä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom