SUPERCARB 1kg -40%

Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
RV 19 lähenee loppuaan ja parin viikon ajan on joutunut himmailemaan ja modaamaan salitreenejä. Alusta asti tosin jätin pois suorien vatsojen treenaamisen ja viikosta 16 lähtien myös päin makuulla sekä selällään tasapenkillä tehtävät liikkeet. Nyt on tullut kipurajoituksia jalkatreeneihin, ainoat mitä pystyy tekemään on laitteissa koukistus ja ojennus sekä yhden jalan askelkyykky paikallaan. Alavatsaan tulee kaikessa muussa inhottava puristus ja kipu, tuntuu siltä kuin jotain repeäisi. Sama homma peruspunnerruksissa, ei kestä staattista pitoa. Syö kovasti naista mutta samalla into synnytyksen jälkeen treenaamiseen kasvaa..hinku otsasuoni-räjähtää-oksettaa treeneihin.

Sykerajoja on tullut jonkun verran tarkkailtua aerobisissa ja kyllähän tässä aikasta PK treeneillä mennään. Omalla tavallaan mukavaakin, kun kerrankin joutuu pakon edessä ottamaan iisimmin. Aika tuntuu menevän hurjan nopeasti ja mietityttää oma valmius sitten, kun h-hetki koittaa.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
^ noi tuntemukset voivat mennä jossain vaiheessa ohi, ja niitä kertaalleen lopetettuja liikkeitä voikin sitten ottaa uudestaan ohjelmistoon :) Kannattaa siis testata taas jossain vaiheessa, kun tuntuu siltä, että liikevalikoima alkaa huveta turhan pieneksi.

Heip! Kovaa vauhtia loppu lähenee 38+5 tänään;) Joitakin menkkakivun tyylisiä oli pari päivää sitten ja kovasti Mini painaa rakkoa, mut eipä o muita oireita ilmennyt. Uskomatonta aatella, että lähtö voi olla vaik tänään.

PMLats oli ihan oikeassa tuntemusten mukaan. Pidin ehkä kuukauden tauon n. vkoil 30-> selällään tehtävistä liikkeistä tai joitakin tein jalat penkillä, mut nyt pystyy tehä kuin vain, koska vatsaan kohdistuva venytys ei tunnu ilkeeltä. Hauiskääntö tuntuu olevan sykkeennousun kannalta rankin liike tällä hetkellä, kun kyykkyjä en tee kovin isoilla painoilla. Välillä tuntuu kyl et voimaa ois jopa tarttun raskauden myötä, vaikka en ole joka viikko sännöllisesti salilla käynyt. Hauska nähä säilyykö sama tahti 8-9 raskauskilon huvettua.

Onnea PMLatsille ja ninnij:lle odotuksen alkumetreille!

Täällä haaveillaan kans toisesta, vaikkei ekakaan o viel nähnyt päivänvaloa;)

vatsalihastreeneistä?

Taas minä täällä kyselen erinäisiä asioita.... Millaisia vatsalihas liikkeitä voi tai olisi hyvä tehdä raskauden aikana? JA entä millaisia selkä? Kun kasvava maha laittaa näihin molempiin tietty aikalailla rajoitteita.... :D

Jos muistan oikein, niin jonkin laisia vetsalihasliikkeitä tein edellisen raskauden aikana melkein loppumetreille saakka, voinko muistaa oikein...? varmaan ne oli jotain syvien vatsalihasten treenejä...?!?!?

Keskivartalon treenaminen on jotenkin aina ollut mulle älyttömän tärkeää ja siksi täällä tämmöisiä kyselen...

Mites olette jaksaneet treenata näin helteillä? Mulla on aina olleet verenpaineet iha älyttömän matalat ja helle + raskaus madaltavat niitä entisestään, että kauheen innokas en ole ollu salille tai edes lenkkipolulle. Mutta jospa se into ja energia taas löytysivät kun tästä alkuraskauden ällötyksestä ja pahimmista helteistä päästään :)
Tsemppiä teille, jotka näin kuumalla ihan viimeisiä viikkoja odottelette, hui :worship:

Hei!

Mäkin sain vihdoin itseni rekisteröidyttyäni tänne palstalle. Olen jo pidempään seurannut tätä ja muitakin ketjua. Itselläni menossa raskausviikko 25 ja salilla käyn 2-3 krt viikossa.
Aika hyvin pystyn tekemään liikkeitä vapailla painoilla, kunhan vain tiputtaa painot normaalimääristä puoleen ja tekee liikkee istuallaan jne. Vatsaa olen treenannut pallolla. Pallo jalkojen (nilkkojen) väliin ja sit kyynärpäiden varassa maatem nostelen palloa ylös ja muutenkin kikkailen sillä. Vähän joutuu mielikuvitusta käyttämään. Jos oikein kovasti touhuan salilla, niin tunnen kuinka vatsa kiristyy, ilmeisesti vähän supistelee, niin sit täytyy ottaa rauhallisemmin.

Mulle sanottiin raskauden alkuvaiheessa, että voit liikkua kuten ennenkin. Minähän liikuin, kunnes eräällä bodypump-tunnilla veri holahti housuihin ja verenvuoto tyrehtyi vasta sairaalassa. 2 viikkoa sairaslomaa ja vuodelepoa. Kohdun verisuonet olivat saaneet liikaa painetta ja poksahtivat sitten rikki. Eli alkuvaiheessa pitäisi kuunnella kehoaan ja antaa pikkuisen kiinnittyä ja kehittyä kunnolla aluilleen. Toki liikkua voi, mutta rajansa kaikella :rolleyes:Itse ainakin olen sellainen himoliikkuja, että alussa oli vaikea ottaa rauhallisemmin, mutta tämä raskaus on niin lyhyt aika, että ei se kunto siitä mihinkään katoa jos vähän himmailee... :dance2: Mukavia elokuun päiviä muille odottajille! :haart:

Hei taas...

Nyt on kyllä treenit jääneet aika vähäisiksi, tosin kesälomareissulla uitiin kolme päivää putkeen perheen kanssa :). Lisäksi käyn tarkoituksella pidemmillä kaupunkireissuilla, että saisin sitä kautta liikuntaa enemmän kävelyn muodossa. Salikin on nyt pari viikkoa kiinni, niin joutuu odottelemaan treenille pääsyä. Liikunta koostuu hyötyliikunnasta ja hyvänä päivänä kävelylenkeistä. Salilla pystyn vielä käymään. Kaikenlainen koukistelu meinaa aiheuttaa supistuksia, varsinkin illallisen aikoihin (16-18). Lisäksi polttoja on alkanut ilmenemään iltaisin selässä, ja väkisinkin miettii jo sitä, että koskahan tämä sitten syntyy (aikaisemmin)?

Helle aiheutti minulle selviä raskausmyrkytyksen oireita, kun tuli nukuttuakin huonosti. Hoitonahan tuohon on lepo joten olen nyt koittanut levätä kunnolla, ja oireet on suurimmalta osin poistuneet. Vauva kyllä painaa sen verran kudoksia, että painetta tuntuu lähes koko ajan kävellessä ja liitoskipuja todellakin on. Hemoglobiini oli taas laskenut, joten olen tainnut sitten rehkiä liikaa. Laitoin itseni uni- ja lepokuurille, ja voinkin jo paremmin. Onneksi nyt on vähän viileämpää, niin ei ole niin tukala olo koko ajan.

Neuvolassa sanottiinkin, että lapsi on raivotarjonnassa ja melkoisen alhaalla, joten en siis ihmettele tuota kävelemisen vaikeutta :).

Sabine 33+5

Tervehdys kaikille vatsan kasvattajille!

itselle tuli tänään täyteen rv 16. Toista odottelen, esikoinen 1,5kk...Tällä hetkellä olo on ihan hyvä, kun alun pahoinvointi ja väsymys helpottivat, no ainakin suurin väsymys :) Edelleen ruuansulatuksen kanssa pientä ongelmaa, aina tulee vähän huono olo, kun syö. Mutta eipä voi olla syömättäkään :)

Treenaillut olen suht samaan malliin, kuin ennenkin. Salilla käyn 3-4krt viikossa. Treenipainot ja liikkeet on pysyneet aika samoissa. Ehkä vähän pidempää sarjaa olen tehnyt. Maastavedot ja kyykky on ainoot mitkä teen selkeesti pienemmillä painoilla. Ennen raskautta treenasin vatsaa PALJON, suunnilleen joka toinen päivä, nyt pari kertaa viikossa ja kevyemmin. Vatsan treenaaminen ei ole kovin mieleistä...vatsa kipeytyy niin herkästi ja tulee "kramppeja".

Salin lisäksi sitten lenkkeilyä päivittäin kävellen, hölkäten ja pyörällä. Ja nyt olen myös muutavan viikon zumbaillut ;) Sain mieheltä lahjaksi :) Käy vaan niin kovasti keskivartalon päälle...Ensikuussa aloitan vielä jumppien ohjaamisen, kesätauon jälkeen, pari tuntia illassa. Viime raskaudessa jaksoin hyvin ohjata jumppia loppuun asti, katsotaan nyt miten käy...Täytyy kuunnella niitä omia tuntemuksia ja edetä sen mukaan. Liian varovainen ei kannata olla, mutta kuitenkin järkipäässä ;)

Hejssuli! Osaisikohan joku ihana punttimimmi auttaa mua? Raskaus on nyt edennyt viikolle 28 asia koskee paniikkia lähestyvästä synnytyksestä. Pelkopolilla käyty, eikä edes juteltu "luonnollisesta" synnytyksestä historiani takia (bussionnettomuus), vaan käytiin pelkästään läpi section kulkua. Kätilö tosin sanoi, että ensi viikolla olevassa aikaistetussa synnytystapa-arviossa vasta katsotaan tarkemmin mahd. lääketieteelliset esteet.

Mua jäi suunnattomasti pelottamaan tuon käynnin jälkeen se mahdollisuus, että synnytys käynnistyy ennen sovittua sectiopäivää! Sectio tehdään N-klinikalla kuulema vain viikkoa ennen laskettua aikaa- urheilijoilla ja edelliseen verratuilla synnytyshän käynnistyy yleensä 4-7pv ennen laskettua aikaa! Äitinkin urheili fysioterapeuttina paljon koko raskauden ajan, ja synnyinkin 8 päivää etuajassa, vaikka olin ensimmäinen lapsi...lisäksi synnyin tosi vauhdilla (5h), vaikka lääkärit olivat sanoneet äidilleni, että ole rauhassa, sulla synnytys saattaa kestää vielä vuorokauden ohmy.gif !

Otin asian puheeksi pelkopolilla, mutta kätilö väitti, ettei urheilulla ole tuollaista vaikutusta... outoa vaan, että monet salitutut, jotka ovat treenanneet paljon, ovat synnyttäneet esikoisensakin ennen laskettua päivää ja todella nopeasti. Urheilun vaikutuksesta synnytyksen aikaistamiseen on kirjoitettu myös Urheiluvalmennus-kirjassa angry.gif !

Eli siis pelkoni koskee sitä, että synnytys käynistyy ennen suunniteltua sectiota ja lääkärit väittävät mullekin että aikaa on, ja sitten vauva tuleekin niin vauhdilla, ettei enää voida sectiota tehdä!!! Ja "normisynnytykseen" en missään nimessä halua joutua lukuisten vammojeni ja niistä johtuvan erittäin pahan synnytyspelon vuoksi. Tää ois kauheinta mitä voi olla... osaako joku neuvoa, voiko asialle tahdä mitään?

Anteeksi todella sekava sepostus paniikkipäissäni...

rauhoitu

Hejssuli! Osaisikohan joku ihana punttimimmi auttaa mua? Raskaus on nyt edennyt viikolle 28 asia koskee paniikkia lähestyvästä synnytyksestä. Pelkopolilla käyty, eikä edes juteltu "luonnollisesta" synnytyksestä historiani takia (bussionnettomuus), vaan käytiin pelkästään läpi section kulkua. Kätilö tosin sanoi, että ensi viikolla olevassa aikaistetussa synnytystapa-arviossa vasta katsotaan tarkemmin mahd. lääketieteelliset esteet.

Mua jäi suunnattomasti pelottamaan tuon käynnin jälkeen se mahdollisuus, että synnytys käynnistyy ennen sovittua sectiopäivää! Sectio tehdään N-klinikalla kuulema vain viikkoa ennen laskettua aikaa- urheilijoilla ja edelliseen verratuilla synnytyshän käynnistyy yleensä 4-7pv ennen laskettua aikaa! Äitinkin urheili fysioterapeuttina paljon koko raskauden ajan, ja synnyinkin 8 päivää etuajassa, vaikka olin ensimmäinen lapsi...lisäksi synnyin tosi vauhdilla (5h), vaikka lääkärit olivat sanoneet äidilleni, että ole rauhassa, sulla synnytys saattaa kestää vielä vuorokauden ohmy.gif !

Otin asian puheeksi pelkopolilla, mutta kätilö väitti, ettei urheilulla ole tuollaista vaikutusta... outoa vaan, että monet salitutut, jotka ovat treenanneet paljon, ovat synnyttäneet esikoisensakin ennen laskettua päivää ja todella nopeasti. Urheilun vaikutuksesta synnytyksen aikaistamiseen on kirjoitettu myös Urheiluvalmennus-kirjassa angry.gif !

Eli siis pelkoni koskee sitä, että synnytys käynistyy ennen suunniteltua sectiota ja lääkärit väittävät mullekin että aikaa on, ja sitten vauva tuleekin niin vauhdilla, ettei enää voida sectiota tehdä!!! Ja "normisynnytykseen" en missään nimessä halua joutua lukuisten vammojeni ja niistä johtuvan erittäin pahan synnytyspelon vuoksi. Tää ois kauheinta mitä voi olla... osaako joku neuvoa, voiko asialle tahdä mitään?

Varmaan olet kuullut, että kaikki naiset ja synnytykset ovat yksilöllisiä juttuja. Se mikä pätee toisella ei päde toisella. Raskaus ja tuleva synnytys menee niinkuin menee, ei siihen kauheesti voida vaikuttaa. Mitä enemmän suunnittelee sitä enemmän pelottaa, jos suunnitelmat ei toteudukkaan.

Omalla kohdallani ensimmäinen syntyi kiirreellisellä sectiolla kolme viikkoa ennen laskettua aikaa ja EN TODELLAKAAN ollut suunnitellut asiaa noin. Kuinka pelkäsinkään synnytystä ja valvoin monia öitä miettien miten kaikki menee, turhaan!!! Koko/ synnystysarviosta juosten leikkaussaliin ja usko tai älä minua ei pelottanut pätkääkään. Jostain ihmeestä sain hirvittävät voimat ja rauhallisen mielen??!! Turha miettiä huomista etukäteen, kaikki menee niinkuin menee.

Odotan toista lasta samat raskausviikot kuin sinulla ja tällä kertaa minua ei pelota pätkääkään, koska luotan hyvin menee. Toivon alakauttasynnytystä :), olisi hienoa kokea sekin.

Älä sinäkään pelkää, nauti pallomasta, pian kaipaat sitä. Kaikki menee niinkuin on tarkoitettu!!! Sectio voidaan tehdä, jos niin VAADIT myös synnytyksen käynnistymisen jälkeenkin! Toivottavasti hieman auttoi. SELVIÄT VARMASTI!!!

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Yhdyn edelliseen kirjoittajaan, että ikävä kyllä etukäteen ei voi tietää, miten se tulee menemään. Jostain syystä suunnitellun sektion ajankohda on yleensä noin viikkoa ennen laskettua aikaa. Näin on ollut myös siskollani, jolla on erittäin suuri riski kohdun repeämiselle.

Mitään et voi asialle tehdä, paitsi koittaa ympäripuhua lääketieteen edustajia hoitamaan sektio aiemmin, mutta tuskin tekevät.

Itse olen harrastanut runsaasti liikuntaa ja synnytys ei käynnistynyt edes laskettuna päivänä tapahtuneen korkean lapsivedenmenon takia, vaan tarvittiin käynnistys pari päivää myöhemmin. Sekään ei nopeuttanut hirveästi synnytystä, vaan säännöllisten supistusten alkamisen jälkeen kesti vielä 15 tuntia ennen kuin lapsi oli maailmassa. Sekin piti imukupilla auttaa ulos. Käynnistyksestä syntymiseen meni vuorokausi.

Eikä mennyt lähellekään niin kuin olin synnytykseni suunnitellut tapahtuvan.

Tuolla on muuten raskausforumit väärällään ihmisiä, jotka kaikin keinoin koittavat saada synnytystä käynnistymään, mutta on ihan sattuman kauppaa, että kellä se "toimii" ja kellä ei. Minäkin hypin ja pompin ja kiipesin portaita ja join vadelmanlehtiteetä ja harrastin seksiä, minkä kerkesin, vaan ei käynnistynyt ei.

Mitään yhteyttä ei oikeasti ole tieteellisesti todettu noiden kikkakakkosten ja synnytyksen käynnistymisen välillä.

Kuukausi takaperin mulle tehtiin pelkosektio ja sitä ennen oli samat ajatukset eli pelotti että alkaa syntymään liian aikasin. Mulle sanottiin että jos alkaa supisteluja tai lapsivesi menee niin heti sairaalaan niin leikkaavat heti. Mulle sanottiin vaan että viimenen kuukausi kannattaa olla kaupungissa jossa on synnytyssairaala, jos se alkaakin syntymään ennen aikojaan.

Kiitos kaikille neuvoista! Se on kyllä ihan totta, ettei koskaan voi suunnitella miten synnytys menee.. itse olen varautunut nyt pahimpaan, mutta voihan se olla niinkin, että vauva ei meinaa syntyä ennen L.A:ta ja pääsen ihan suunnitellusti sinne sectioon. Ja tosiaan jos tulee pienintäkään tuntemusta, että vaavi saattaa syntyä, hyökkään heti lekurille. Ehkä sitten myös väsytystaktiikka toimii, jos näytän naamaani sielä tarpeeksi usein ja kyllästyvät muhun ;).

Pikaisesti vois informoida, että meidän perheeseen syntyi täydellinen suloinen pikkumies 13.7. :haart:

Raskaus meni kaikkia odotuksia ja lääkäreiden arvioita uhmaten kaksi viikkoa yli lasketun ajan, ja synnytys käynnistyi vain muutamaa tuntia ennen käynnistysaikaa.. Aamulla oli siis tarkoitus mennä osastolle, mutta vesseli päättikin haluta maailmaan omin voimin ja synnytys käynnistyi itsestään puolen yön jälkeen. Kaikki meni todella hyvin, vaikka kaveri oli todellinen jässikkä, 4,7kg ja 55cm (yliaikaiskontrollissa ultrattiin 3,9kg...) ja alakautta tuli. Turhapa tuota oli odottaakkaan mitään rimpulaa kun itse oon ollut 4,3kg ja mies veljineen kaikki 4,5-5 kiloisia. Makean syöpöttelystäkään tuo vaavin paino ei johtunut, sillä kaikki makea lähinnä ällötti raskausaikana. Myös kaikki sokeriarvot oli tosi hyvät, sekä minulla että vaavilla.

Äitiliini täällä haaveilee nyt salitreeneistä.. Raskausaika kun meni täysin ilman mitään puntteja. Lenkillä olen koittanut käydä nyt kun repeämä on parantunut ja lekurikäynnin jälkeen sitten pikkuhiljaa puntin pariin :) Raskausaikana painoa tuli 16kg, joista 10kg tipahti ekan viikon aikana synnytyksen jälkeen. Nyt sitten vain pikkuhiljaa mamma kuntoon.. vaikka elämässä on onneksi nykyään tuhat kertaa tärkeämpiäkin asioita kuin haban koko ja perseen tiukkuus ;)

Onnea Trinity! Täällä kanssa haikaillaan jo kovasti salille. Viime viikolla kävin ekan kerran synnytyksen jälkeen ja huisiahan se oli :) Vähän kaikkea koitin keretä tehdä, hiki lensi japaikat kipeenä kolme päivää :D Mutta oli sen arvoista. Tällä viikolla pitäs aloittaa spinniohjaukset, katotaan miten mamman käy.

Tuo meidän jeppe on siis nyt jo reilu 2kk, syntyi juhannusaattona.

Onnea Trinitylle. Ilmoittaudunpas itsekin tänne raskautuneiden punttisiskojen puolelle. Rv 8 on meneillään ja olot sen mukaiset eli kuvotus on ollut melkoinen viimeiset päivät. Mutta helpostihan sen kestää, kun tietää, että syy on hyvä :)

Onneksi liikkumaan kuitenkin pääsee ja puntillekin. Treeniä on pikkasen kevennetty ja koitan muistaa myös tasaisen hengityksen sarjojen aikana... Esikoista odotellaan, joten kaikki on tottakai uutta ja jännittävää. Kevätvauva siis tulossa

Viimeksi muokattu:
Onnittelut täältäkin. Samalla yksi raskautuneisiin lisää. Rv 12 täynnä parin päivän päästä ja pahimmat kuvotukset alkaa jo helpottaan. Esikoista kun odottelen niin paljon on kysymyksiä mielessä vaikka koko ketjun jo läpi kahlasinkin. Eli puntilla oon sitkeesti käyny vaikka alussa olo oli tosi heikko. Treenipainot putos aika paljon pelkästään olon takia. Jätin kaikki lisäravinteet pois ja kevensin ohjelmaa. Nyt sain valmentajalta uuden 2 jakosen (ennen mentiin 4 jakosella) josta jätettiin kaikki raskaat jalkaliikkeet pois. Kyykkyjäkin vaan omalla painolla, tosin niitä tehdään sit älyttömän pitkää sarjaa. Tavote on lähinnä olla menettämättä kaikkia lihoja. :) Mutta ne kysymykset, Moni tääläkin sanoo käyttävänsä palautusjuomaa, ite sekotettua, eli heraa ja maltoa. Onko se sit varmasti ok? Sopii käyttää? mites muuten toi hera, valmentaja (mies puolinen...) sanoo että se on vaan hyväks, voi käyttää ruokavalios normisti. Mitäs ootte mieltä? Palkkari ois kyllä ihan kiva ottaa, tuntuu että palautuminen on hidastunu ku sen pois jätti. Tässä alkuun, jos joku viittii kommentoida. :):D

^ tossa vähän matkaa taaksepäin löytyy mun postaamani vastaus Fastilta, kun kysyin (maustamattoman) heran käytöstä raskauden ja imetyksen aikana. Sen perusteella ok, ja oon kyllä sitten käyttänytkin.

Alkuun onnittelut Trinitylle :) meidän poju tais olla ton kokonen vasta 2kk iässä :) Sulla on kasvamassa oikeen voimamies ;)

Kannattaa katsoa etteivät proteiinijauheet sisällä kiellettyjä makeutusaineita. Oma jauhoni jäi kaapin perälle, kun sisälsi sukraloosia. Enkä oo viitsiny uutta ostaa...Kunnon ruoka hoitaa tuon palautumispuolen...

Täällä meneillään rv 20. Elikkäs puoliväli on jo saavutettu. Mihinkä tää aika on taas menny? Puntti kulkee ihan kivasti, painot pysyneet suht samana. Mutta sen huomaa, ettei jaksa treenata kovilla tehoilla pitkään. Muutenkin nuo treenit on lyhentyneet esikoisen myötä, mutta pääasia että pääsee edes sinne salille :) Jumppienohjaaminen pitäisi aloittaa parin viikon kuluttua. Katsotaan miten jaksan kasvavan massuni kanssa jumppailla/jumppauttaa pari tuntia illassa. No viimeksi sujui ainakin ihan kivasti...

Tsemppiä kaikille massun kasvattajille treeneihin sekä tuoreille mammoille myös :) Hiljaa hyvä tulee!

Suositut

Back
Ylös Bottom