SUPERCARB 1kg -40%

Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Itse en uskaltaisi synnyttää jakkaralla, koska edellisissä synnytyksissä olisin taatusti revennyt pahemmin ilman välilihan leikkausta. Itse olen kuullut että jakkaralla synnyttämistä ei suositella usein, koska kätilö ei ehdi auttamaan jos paikat on vaarassa revetä. Itse pidän kylä repeämistä paljon pahempana kuin välilihan leikkausta.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Välilihan leikkaaminen on normaalia ja paranee huomattavasti nopeammin kuin repeämä.
Lääkärin ja mukavan kätilön kanssa olen jälkeenpäin keskustellut synnytysasennoista ja he ovat kertoneet että ihminen on nisäkäs siinä missä muutkin eläimet ja ei kukaan muu nisäkäs synnytä selällään. Se on luonnottomin ja vaikein tapa synnyttää, koska painovoima ei edistä synnytystä. Kontallaan tai seisten, jos pystyy synnyttämään niin olisi kuulemma luonnollisin. Yleensä kätilöt laittavat selkäasentoon, koska se on heille työskentelymielessä ergonomisin ja helpoin. Itse olin selällään ja halusin polvilleen, mutta ei ollut enää voimia nousta.

Sykkeestä sen verran, että eihän se haittaa vaikka se hetkellisesti käy yli 150, kunhan se ei ole siellä koko suorituksen ajan esim. puoli tuntia.

Josko sitä ilmoittautuis tännekin.. Eli meille tuli pikkusisko (rv 39+4) kaksi viikkoa sitten sunnuntaina. :haart: Synnytyksen kokonaiskesto 2h58min jälkeisineen, jotta kauaa ei kerennyt synnärillä makoilemaan ja hikoilemaan. :D Tää arki kahden lapsen kanssa on kyllä ollut pienehkö shokki. Esikoinen kun on vasta sen 1v10kk, eikä hirveästi tykkää siitä että joutuu jakamaan äidin ja isän.. Mutta eiköhän se tästä. Salilla kävin eilen tunnustelemassa, älkää kertoko neuvolantätille! :D

Onnittelut Cassyputille!

Mäkin voisin taas palata tähän ketjuun, kun meille on toinen kullannuppu (:D) tulossa. LA olisi helmikuun lopussa, mutta varmaan maaliskuulle mennään reippaasti :rolleyes: Ikäeroa tulee esikoisen ja uuden välille n. 1v10kk kuten Cassyputillakin :)

Tällä kertaa lähtötilanne raskauteen on vähän erilainen, kroppa on heikompi ja löysempi kuin ekalla kerralla, joten tulevat muutokset on varmaan helpompi niellä :D Tiukkana tavoitteena olisi kyllä pysyä tällä kertaa alle 80 kilossa, kun viimeksi taisi 90 paukkua ihan lopussa... Ei niiden kilojen karistaminen mitään herkkua ollut, vaikka määrätietoisella duunilla lähtivätkin. No, kilot lähtivät, mutta niin tekivät myös lihakset :rolleyes:

Ohjelmassa on nyt aika paljon pyöräilyä, kun hankin uuden fillarin ja suhauttelen työmatkoja nyt mahdollisimman paljon. Pyrin pitämään 3 salitreeniä viikossa, mutta viime aikoina on kyllä jääty monesti tästä tavoitteesta. Mutta päivitellään kuulumisia sitä mukaa kun homma etenee!

Tää, nykyään kolmen lapsen mamma, on nyt palailemassa tiukkaan treeniin:puntti:

Meillä on kanssa kahden ekan ikäero vajaa kaks vuotta, aluks on muutama kuukausi rankempaa, mutta kyllä se siitä lähtee tasottuun:) Toisen ja kolmannen ikäeroo onkin sit reilu neljä vuotta ja raskaus ja palautuminen on ollu valitettavan paljon vaikeempaa. Mutta kyllä sitä täältä vielä noustaan!

Hirmusti onnea kaikille vauvamammoille:haart:

Onnittelut Cassyputille!

Ja ihania uutisia PMLats. Varmaan tulee rankaa kahden pienen kanssa, mutta toisaalta siskon lapsia sivusta seuranneena on heillä seuraa toisistaan sitten isompana rutkasti.

Omaa napaa: Täällä voidaan hyvin pallomahaisesti :) Viikkoja on huomenna kasassa tasan 32 ja liikunta on kävelyä, joka muistuttaa paikoitellen kyllä lyllerrystä (riippuen suppareista) :D Odotan kovasti jo montaa asiaa (niistä pari mainitakseni) odotan, että pääsen tekemään kunnon vaunulenkkejä ja kunnon punttitreenin, syömään sushia, maksapihvejä- ja -pasteijaa :kuola:, nukkumaan selälläni ja lukemaan kirjaa vatsallani... ja tärkeimpänä tietty, että näen millainen mukula täältä masusta syntyy. Jos ei näitä harkkasupistuksia oteta huomioon on muuten raskausaika ollut aika helppoa ja mukavaa aikaa (toivottavasti tämä ei tarkoita sitä, että synnytyksen jälkeen alkaa kaikki hankaluudet).

Voi kuinka ikävää Katriina. Siskolleni kävi juuri samoin, samana päivänä kun toinen ipanani saapui maailmaan eli 14.7. Ei voinut täysin iloita syntymästä kun samaan aikaan osastolla siskolta otettiin pois :(

Sektio meni ihan loistavasti ja palautuminen on ollut nopeampaa kuin luulin. Ipanan paino oli 3385g ja pituus 50,5cm.
Henkilökunnan kohtelu on kyllä sektiolla synnytäneitä kohtaan ihan toista luokkaa kuin alateitse. Tuo tietysti on sairaalakohtaista, mutta täälläpäin aika moni on valitellut huonoa kohtelua :(

Yhtä hymyä on oltu kokoajan, ihan eri fiilikset kuin ensimmäisen kanssa, jolloin masennus oli synnytyksen jälkeen.

Kiloja ei tullut ihan yhtä paljon kuin ekan kanssa. Loppuraskaudesta meni syömiset ihan överiksi. No, eiköhän tää tästä. Nyt kun on mahiksia saada mahaa pienemmäksi niin ei huvita herkutellakkaan.

Onnea Latsillekki!

ihan alussa vasta ;)

Heippa!

Ihan vast' ikään löysin tieni tänne pakkotoisto-sivustolle ja nyt sitten saankin liittyä myös tähän viestiketjuun ;)

Olen tosiaan vuosi kausia treenannut ihan säännöllisesti ja edellistä muksua odottaessa kävin salilla rv:lle 34 asti. Silloin tosin olin vielä hyvin "tyttömäinen" treeneissäni. Siis pieniä painoja ja pitkiä sarjoja jne...
Kun sitten raskauden jälkeen lääkäri antoi luvan, niin palasin salille muistaakseni noin 7 viikkoa synnytyksen jälkeen. JA olin itseasias paljon laihempi ku ennen raskautta :down: Aloin tavoitteellisesti kasvattaa lihasmassaa ja -voimaa ja siirryin "äijämäisempään" treeniin.
Nyt oon viime ajat tehny kolmea eri ohjelmaa sillai jaksoissa, että ensin 3 viikkoa 4 * 3 sarjoja ja sit pari viikkoa 8*3 sarjoja. Ja aina välillä funktionaalisia liikkeitä, että saa kroppaa heräteltyä. Nämä ohjlmat mulle on tehny kuntosalin ohjaaja, mutta nyt kyisin käyn semmoisella salilla, jossa tämmöisiä ohjaajia ei ole. Siksi tässä siis neuvoja olen vailla :D

Nyt kun sitten raskaustesti näytti plussaa, niin haluaisin vähä neuvoja, että mites tästä eteenpäin? Maksimi voimaa ei varmaan enää voi treenailla?
Siirrynkö raskauden ajaksi takaisin kokonaan pitempiin toistoihin, tavallaan siis vaan yllä pitämään tähän mennessä saavutettuja tuloksia?
Millaisia vatsalihasliikkeitä voi turvallisin mielin tehdä? Jos oikein muistan, niin ennen kuin maha näkyy, niin voi jatkaa treeniä about entiseen malliin, vai...?:puntti:

Kiitos teille, jos jaksatte vastailla! Ja onnea meille kaikille odottajille! :)

Mä nyt en keksi yhtään syytä, miksi ei raskaana ollessakin voisi ihan hyvin treenata maksimivoimaakin - toki niiden kuuluisien omien tuntemusten mukaan. Toki vatsan kasvaessa tulee ihan luonnollisesti rajoituksia liikeratoihin jne. Ja edelleen vatsan kasvaessa tukilihasten ja -rangan toiminta muuttuu (vatsalihakset leviävät, selkärangan ja lantion asento todennäköisesti muuttuu, vartalon painopiste muuttuu), jolloin varmaan uusista kyykkyennätyksistä on turha haaveilla :D

Mä kokeilin viimeksi penkkiykkösen vielä rv 41+0 - ja hyvin nousi :D

Mä en lähtisi ihan alkuraskaudessa tekemään kauheita ponnistuksia. Yksi mun kaveri sai useita keskenmenoja ja treenasi tuolloin kovaa antamatta raskauden häiritä. Sitten kun tuli taas raskaaksi kerran niin ei treenannutkaan kovaa ja raskaus eteni loppuun asti.

Yksilöllistähän tuo viime kädessä on.

lisää uteluita ;)

semmoinen alkoi tässä kiinnostamaan, että mille viikoille asti olette jaksaneet / uskaltaneet käydä salilla?

Itse kävin viime raskaudessa 34 - viikolle, oishan se ihana jos nyt vois tehä samoin, mut sitähän ei vielä tiiä =)

Entäs kuinka äkkiä sitä uskaltaa taas synnytyksen jälkeen tarttua puntteihin? :puntti:

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mä kokeilin viimeksi penkkiykkösen vielä rv 41+0 - ja hyvin nousi :D

Minulla löi hetken tyhjää kunnes muistin, että vaikka raskauden puhutaan kestävän 9 kuukautta (36vkoa) niin eikö täysiaikainen ole viikosta 40 eteenpäin eli käytännössä raskaus kestää kymmenen kuukautta?

^ sikiö on täysiaikainen raskausviikolla 37 (iiks vai oliko 38?). Noi viikothan lasketaan viimeisestä kuukautisten alkamispäivästä lähtien, eli siinä on se pari viikkoa tyhjää, jos oletus on, että ovulaatio ja hedelmöitys tapahtuu n. 14vrk edellisistä kuukautisista.

Laskettu aika on sitten rv 40+0, ja yliaikaiseksi kai sitten kutsutaan kaikkia jotka menee tuon yli. Mutta laskennallisiahan nuo kaikki viikot ovat, vauvat syntyy silloin kun parhaaksi katsovat. Tai silloin kun lääkäri katsoo parhaaksi :D

Edit: niin, ja eihän kuukausi ole tasan 4 viikkoa, vaan pikkuisen yli :)

Josko sitä ilmoittautuis tännekin.. Eli meille tuli pikkusisko (rv 39+4) kaksi viikkoa sitten sunnuntaina. :haart: Synnytyksen kokonaiskesto 2h58min jälkeisineen, jotta kauaa ei kerennyt synnärillä makoilemaan ja hikoilemaan. :D Tää arki kahden lapsen kanssa on kyllä ollut pienehkö shokki. Esikoinen kun on vasta sen 1v10kk, eikä hirveästi tykkää siitä että joutuu jakamaan äidin ja isän.. Mutta eiköhän se tästä. Salilla kävin eilen tunnustelemassa, älkää kertoko neuvolantätille! :D

Onnea Cassyput! :haart: Meille tuli kans pikkusisko kun esikoinen oli 1v 6 kk, ja olihan se aikamoista pyöritystä. Onneksi isosisko oli kiltti lapsi tuolloin, ja ei ihan hirveästi ollut mustasukkainen. Eikös sitä sanota, että kolmivuotiaat ottais tuon uuden lapsen tulon herkimmin? Saas nähä mitä neidit tykkää sitten syyskuussa kun uusi tulee...

Täällä voidaan aika paksusti ja hikoillen. Liikunta on lenkkeilyä tai pyöräilyä, viikonloppuisin käyn salilla, koska en muuten sinne pääse. Mies kun on töissä 14 h/vrk ja tytöt ovat kotona heinäkuun. Eipä silti, lonkat ja muutkin paikat on muutenkin herkkänä, joten yli puolen tunnin lenkkejä en todellakaan pysty tekemään. Salille kyllä olisi enemmänkin hinku, mutta kylläpä sitä tässä taas kun kuukausi vaihtuu niin kerkeää. Painoa ei kylä ole vielä kauheasti tullut lisää, onneksi. Kokonaiset kuusi kiloa.

Sabine 30+4 :)

Väsymystä ja ärsytystä ilmassa

Nonniin, nyt on ekä ultra takana. Siellä se pikkuinen pötkötteli tyytyväisenä :haart: Maaliskuun puolen välin kieppeillä odotellan syntyväksi, jos vaan kaikki sujuu hyvin... Tuleva isosisko on kehittänyt itselleen mielikuvitus pikkuveljen, vaikkei tytöllä ole vielä tästä uudesta tulokkaasta harmainta aavistusta :hyvä:

Treenaamisen kanssa on nyt vähän niin ja näin... väsymys, paha olo ja ärsytys on päällä noin 24/7. Henki mielii salille, mutta liha on heikko :urjo:
Pari kertaa viikossa olen kuitenkin yrittänyt käydä. Mitään hurjia suorituksia en saa aikaiseksi, mutta tuleepahan edes semmoinen olo, että on muka tehny jotain.
Tavoitteena on, että jospa saisin pidettyä raskauden ajan suunnilleen tän lihaskunnon/-massan, minkä oon saanu hankittua. Saas nähdä kuin käy...

Onkos täällä muita, jotka on näin raskauden alkumetreillä? Oisko hyviä pahoinvoinnin estämis kikkoja? :D Uskaltaako muuten proteiinilisiä, siis esim proteiini patukoita, syödä ihan turvallisin mielin?

Helteistä kesän jatkoa kaikille!!! ja treeni-iloa (kaikesta huolimatta :dance2:)

Täällä mennään rv 10+0 tai 10+3 - ehkäpä LA tarkentuu ensi viikon perjantaina ultrassa.

Tällä kertaa mulla meni pahoinvointi ohi vajaassa kahdessa viikossa, ja nälkäkin on nyt oikein kivasti kurissa. Painoa on tosin kaikesta huolimatta kertynyt sen pari kolme kiloa jo nyt :curs:

Liikunnat on mulla nyt suurin piirtein seuraavaa:

- 3xviikossa työmatka pyörällä, 14,5km suuntaansa. Tästä tulee yhteensä 1h20min aerobista per pyöräilypäivä.
- viikonloppuna 2 punttitreeniä, ja jos suinkin jaksaisi, niin yksi aamupuntti viikolla.

Olen arkisin työpäivän jälkeen tosi uupunut, ja pitäisi jaksaa esikoisenkin kanssa touhuta ilta, niin työpäivinä jätän kyllä suosiolla iltatreenit muille. Ei pysty, kun nukkumaankin pitäisi päästä yhdeksän maissa. Tiedä sitten, onko tämä raskauden aiheuttamaan väsymystä vai muuten vain elämäntilanteen aiheuttamaa.

ninnij: en tiedä osaako kukaan noista lisäravinteista varmasti sanoa, ovatko ok raskauden aikana vai eivät. Itse olen pääsääntöisesti välttänyt niitä, tosin joskus jonkun valmiin palautusjuoman saatan juoda. Makeutusaineet pitäisi kai ainakin tsekata, että ovat sallittuja. Hm, taidanpa laittaa vaikka Fastille meiliä ja kysyä mitä he sanovat asiasta.

Pahoinvoinnin estämisessä mulla on toiminut aina säännöllinen syöminen. Tällä kertaa huomasin myös, että liikunta auttaa! Aamuisin jos on ollut huono olo, niin rivakasti poljetun työmatkan tai kunnon punttitreenin jälkeen olo on ollut paaaaljon parempi :) On vain saatava itsensä liikkeelle.

No niin, Fast vastasikin nopeasti, laitanpa vastauksen tänne jos vaikka joku tästä hyötyisi (kysyin siis erityisesti maustamattomasta herasta ja patukoista, siksi tuossa vastauksessa puhutaan juuri maustamattomasta herasta):

Hei,

Kiitos kysymyksestä.

Heraproteiinihan on maidon luontaisesti sisältämä toinen proteiini, jota käytetään yleisesti myös elintarviketeollisuuden raaka-aineena. Maustamaton heraproteiini sopii siis myös raskaana oleville ja imettäville.

Proteiinipatukoiden osalta tilanne on hieman monimutkaisempi. Useat patukkamme (Luxus, Lo-Carbit) sisältävät makeutusaineita, tosin ne eivät sisällä sakariinia, jota suositellaan välttämään raskauden aikana. Makeutusaineettomat 35 g:t ja 75 g:t ProFx-patukat taas sisältävät osittain kovetettua kasvirasvaa, joka sisältää jonkin verran transrasvaa. Transrasvaa ei kannata raskauden aikana liiemmälti nauttia, joskin sitä monet elintarvikkeet, kuten keksit, uppopaistetut pikaruoat, leivonnaiset, kasvirasvajäätelöt yms. sisältävät. Tosin viralliset suositukset tuskin ottavat transrasvoihin kantaa. All Starsin Hy-Pro- ja Pro-Plex -patukat eivät sisällä kovetettua kasvirasvaa, joten niitä voi siinä mielessä myös raskaana oleva nauttia. On siis yksilön omasta harkinnasta hyvin paljon kiinni mitä raskauden/imetyksen aikana syö. Mikäli menee virallisten suositusten mukaan, niin patukkamme eivät sellaisia raaka-aineita sisällä joita ei raskaana oleville suositella.

Kesäterveisin: Fast Info

Suositut

Back
Ylös Bottom