Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Ensi ma on 20 vkoa täynnä ja kiloja tullut n 2.5kg. Ylimääräisellä neuvolakäynnillä jo ääneen kauhisteltiin että painoa on tullut 900g vkossa, kuulemma liikaa..

Pah ihme natsi, eihän sulla painoa ole tullut juuri lainkaan. Mulla oli viime käyntien välissä (siis kahdessa viikossa) noussu paino vaivaiset 3 kg, enkä saanut siitä moitteita ees :D
Noh turvotukset kyllä selittänee tota huikeeta nousua, mut muutenkin olen huomannut, että kovin eri tavalla neuvoloissa suhtaudutaan tuohon painon nousuun. Mulla on raskauden alusta tullut suunnilleen 15 kg, eikä neuvolassa ole kertaakaan kauhisteltu taikka paheksuttu.

Mä stressasin aluksi kovasti painoasioilla, mut oon nyt tullu siihen tulokseen, et pääsee niistä kiloista sitten. (kuhan nyt ei ihan lapasesta lähe). Ohan sitä nyt ennenkin dieetattu :)

Minä lähinnä kans odottelen tamman lailla tämän urakan loppumista ja uuden aloittamista, elikäs tämän raskauden jälkien peittämisestä ;) Sanotaanko nyt vaikka näin. Olen tässä myös parin viikon kipujen kanssa kärvistelyn jälkeen päättänyt että salilla käyminen on nyt vaan jätettävä, vaikka kuinka suututtaa niin eiköhän ole kuitenkin tärkeintä että pienellä ihmisellä on siellä kaikki hyvin. Tuskailen tosiaan tätä muodonmuutosta ja tahdonvoiman katoamista, mitä vähemmän liikun sitä enemmän tunnun ravaavan jääkaapilla. Ilmeisesti jonkun sortin säälisyömisen puolelle jo mennyt. Monestikohan päivässä teen sen päätöksen lopettaa tämä syöminen ja varsinkin se herkuttelu ja monestikohan päivässä se päätös unohtuu...

Pelkään jo ihan kauhulla miltä näytän muutaman kkn päästä, kun kasvuvauhti on tämä. Aiemmassa raskaudessa tuli painoa vain 7kg ja se onkin kohta hyvää vauhtia kasassa, 26.viikko menossa. Hyvä minä. Todennäköisesti tässä on siis jokunen aika tosiaan diettailtava ennenkuin pääsee aloittamaan kunnon treenin. Mikä taasen nostaa ketutuskäyrää, mutta noh...

Meillä on tosiaan tyttö tulossa, en muista olenko maininnut, 1½v poika on täällä jo odottamassa. Ja EHDOTTOMASTI elämäni viimeinen raskaus. Se tässä eniten helpottaa, että kun tämä on kärsitty niin sitten voikin loppuikänsä olla ilman minkäänlaisia raskausajan lihomis stressejä tms, voi keskittyä ihan vaan itsensä muokkailuun. Jipii jipii. Ja mikä parasta, minulla on ne kaksi pientä murusta joista olen aina haaveillut!

Kunhan nostelen...

Kohta alkais 29.viikko ja lääkäri määräsi liikuntakiellon. Ei kiva. Paikat on kuulemma sen verta pehmeinä. Pitää nyt vaan sitten jaksaa kärvistellä!!

Mullakin edellisen raskauden aikana lääkäri määräs vuodelepoon viikolta 25 asti supistelujen takia. Ei pystyny ees öitä nukkumaan ilman et olis supistellu. Ihan turhaa makailin ku viikolla 38 ne joutui käynnistään ja lekuri siel sairaalas sanoie t sun paikat ei todellakaan oo kypsät ja vauva tosi ylhäällä. Ei sitä osaa sanoa ku todella kokenut lekuri ja ultran kautta.. huoh, olis ihan hyvin kestänyt liikkumisen oman kunnon mukaan..

23vkoa tulee täyteen ja poikaa on ultrassa veikkailtu. Loppuviikosta on 4d ultra ja katsotaas pitääkö tuo kunnallisen ultran veikkaus paikkansa. Sairaslomalla ollaan hirveiden supisteluiden vuoksi, 3 vkoa sitten kohdunsuu oli kyllä kiinni, mutta huomenna uusi tarkastus. Painoa tullut vajaa 4kg ja kaikki paikat ihan löysiä ja löllöä, yök. Siis tästä on mielestäni seksikkyys kaukana.. salitreenit on kaukainen haave, mutta enpäs usko että tästä enää uskaltaa moiseen lähteä.. Ei voi muuta sanoa kuin että ELÄMÄ ON ;) Tämä raskaana oleminen ei ole meikäläisen juttu lainkaan ja omapeilikuva ei kyllä miellytä selluliitteineen ja kauhulla odotan vielä raskausarpia tähän päälle.. Että elämä on laiffii ;) Mites muilla sujuu?

Tämä raskaana oleminen ei ole meikäläisen juttu lainkaan ja omapeilikuva ei kyllä miellytä selluliitteineen ja kauhulla odotan vielä raskausarpia tähän päälle.. Että elämä on laiffii ;) Mites muilla sujuu?

Eiks susta muka raskaus ole elämän parasta aikaa! :lol2:
No ei vais, ihan samanmoisia ajatuksia täälläkin. Ehkä eniten mielialaa on latistanu mulla juuri se, ettei pääse liikkumaan. Mut hei jotain positiivistakin, nukun kun possu (helposti yli 12 tunnin yöunia) ja oon päässyt viikolle 37 ilman raskausarpia! (oon kyllä kaiken maailman rasvojen kanssa leikkinyt ihan kiitettävästi). Tosin ei vielä uskalla sitä juhlia liikaa...
Mökkiläisen kanssa oon yrittänyt tehdä diiliä, että syntyy sitten suhteellisen haipakkaa ja sellaisessa kulmassa, ettei mamma repee. Niin ja syntyä sopis vaikka heti, täällä jo ootellaan kovasti. Saas kattoo kuin käy :lol2:

Ja lisää kivaa tiedossa.. Tänään neuvolassa todettiin äärimmäisen pehmeä kohdunsuu, joka vielä oli onneksi kiinni. Ja mars totaali lepoon:eek: Sairaslomaa lisää kolmevkoa ja sitten uusi tarkastus, kuulemma ihan vähästä kiinni ettei kohdunsuu ole jo auki.. Olin jo haaveillut töihin menosta, mutta eipäs sitten. Suurimpana huolena nousi, että alakerran asukki syntyisi liian aikaisin, ei nyt hyvänen aika vielä piiitkään aikaan.. Eli aion maata kotona:curs: En enää taistele vastaan eli mennään nyt näin ja paisutaan lisää.. Voi tulla kovat ajat:whip: Perjantain jälkeen oli pamahtanut 1.5 kg nestettä? ruhoon kun olen vain makoillut--katsotaas mitä mittari näyttää maaliskuulla.. Huh huh. Ihan ajattelin että täytyykö sitä ryhtyä väsäämään itselle ruokavalio ettei tarvisi sitten maaliskuun jälkeen 30 kg painoa pudottaa.. En tiedä täytyy miettiä..

Olen jo superkyllästynyt ja turhautunut jokapäiväisiin supistuksiin, viikko sitten oli pakko lähteä sairaalaan kun sattui niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon, mutta eipä siellä muuta sanottu kuin että koita nyt vaan selvitä ja lepäillä. Sanotaanko että lepäily on kyllä kaukana vilkkaan puolitoistavuotiaan kanssa, joka vaatii ihan hurjasti aktiviteettejä ja säännöllistä rutiinia, ja kaiken huipuksi on tosi vähä- ja aavistuksen huonouninen, joten univelkaa on jo rästissä etukäteen. Oottaisimpa itekin ensimmäistä... Toivon kans kovasti että säilyn raskausarvilta toistamiseen, maha on ainakin vielä pysynyt yllättävän pienenä! Menee vieläkin xs-paidat ja 36 koon housut :) Rasvaa löträän kyllä minäkin jos jonkinlaista!!

10viikkoa ois jälellä, ootan niiiiiin kovasti että pääsis taas salille ja juoksemaan ja eroon kaikesta tästä kivusta ja tuskasta ja mahasta... Sentään ne arvaili että tämä beibi jäisi hieman ensimmäistä pienemmäksi jos samaan tahtiin kasvaa loppuun asti, mikä oliskin ihan toivottavaa kun poika painoi 4kg ja oli 53cm...

Ihan lämpimikseni kirjoittelen, ei mitään uutta siis. Viikolla 39 mennään. Alaselkä on jomotellut jokusen päivän ja koivet on turvotuksesta pilkulliset polviin asti. Viikonloppuna pitäis lähtee kyläilemään ja saunomaan 100 km päähän, eiköhän se synnytys viimeistään siellä sitten ala :D

Hellurei! Täälä viikkoja 41+3 eli yli ollaan jo reippaasti menty lasketusta ajasta. Jos ei viikonloppuna ala tapahtua niin käynnistys on alkuviikosta edessä. Muuten olo ok, mutta alaselkä alkaa väsyä, luojan kiitos maha ei ole iso että jaksaapi sitä vielä kantaa. Painoa tullut vajaa 9kg josta olen enemmän kuin tyytyväinen, ei jää mitään hirmuista kilomäärää pudotettavaksi.

Lihakset on surkastuneet, voimattomat ja väsyneet kun liikunta on ollut jo muutaman kuukauden ajan ulkoilua. Sellainen levoton olokin on kun pitäisi jo päästä kroppaa rasittamaan ja saamaan lihaksiin takaisin poweria. Toivottavasti uusi tulokas ei ole supervaikea vauva ja että isosiskokaan ei heittäytyis aivan mahdottomaksi vauvan tultua taloon, jaksais sitten ihan oikeastikin lähteä salille ja lenkkipolulle. Niin ja ennen kaikkea toivon että synnytys sujuu paremmin tällä kertaa ja selviäisin ilman pahempia vaurioita.

Kovasti vaan tsemppiä koitokseen! Mulla on nyt tullu 7kg kun viikkoja on kasassa 31. Eli siis parempiin lukemiin kiritään kuin viimeksi. Viimeksi tosiaan tuli vain se 7kg ja synnytyksen jälkeisenä päivänä painoin jo 9kg vähemmän. Sitten imetys tiputti vielä toiset 7kg ja aloin olla luuta ja nahkaa vaan. Noh, suklaalevy on ollut lähestulkoon päivittäinen paras ystävä mutta pikku hiljaa olen yrittänyt ruveta vierottamaan itseäni.

Meillä kanssa siis myös isoveikka ja toivon kovasti että menis kaikki hyvin ja helposti koska motivaatio salille ois ihan älytön! Pakko päästä tästä karmeasta roikkopepusta eroon ja kaipaan niin niin kovasti niitä lihaksia takaisin. Tuntuu että peilistä tuijottaa joku ventovieras... Eiköhän tässä jokusen aikaa saa juosta menemään ennenkuin kroppa on entisellään. Kun vain pääsis salille... huoh...

..Täällä vain vietellään hiljaiseloa ja peilistä kurkistaa Barbamama. Muoto muuttuu niin ettei perässä pysy..maha on neuvolan käyrällä mitaten pieni/norm, mutta asukki normikokoinen. Supistukset on lieventyneet sairasloman aikana, mutta kyllä niitä tulee siitä huolimatta. Viikkoja on 25 ja painoa tullut 5kg eli mittarin loppulukemat on varmaan älyttömät. Ei tällä makaamisella jo tässä vaiheessa voi odottaa kuin painon hurjaa nousua.. :curs::curs: Allit ja hanuri tavoittelee maata, mutta eipä ole vaihtoehtoja. Toivon todella, että tämän vkon lääkärikäynnillä saisin luvan mennä töihin, mutta katsotaan.
..Että mä ole niin kateellinen tuosta Laardidan vähäisestä 7 kg:sta, mutta haaveillaan yhdessä salille pääsystä ja JUOKSUlenkeistä( --aah etenkin aamuisin raikkaassa ilmassa, ihanaa)

Eipä voinut kuvitellakaan raskauden alkumetreillä, että tosiaan tämä raskaus menee liikuntaa harrastamattomana tai että yleensä tulee liikuntaan näin pitkä tauko. Vartalon muodonmuutoksen lisäksi tulee välillä tosi levottomia oloja, kun on tottunut purkamaan energiaa liikuntaan ja nyt ei pääse kuin hieman ulkoilemaan koirien kanssa.. ja se meno on niin hidasta ettei siinä paljoa kalorit pala;)

Ai niin, 4d ulra oli mageeeeee ja poikahan sieltä on tulossa:haart::piis:

Ohi on! Tiistaina 9.12 2 viikkoa yliaikaisena käynnistetiin synnytys kalvojen puhkaisulla klo 8.45, 15min sen jälkeen alkoi tosi kovat supistukset taukoamatta. Ilokaasulla lievittelin kipuja ja pyysin epiduraalin, mutta n. klo 10.45 kun anestesialääkäri alkoi valmistella puudutetta, vauva alkoi tulla maailmaan. Luomuna siis synnytin ja poika 51cm 3688kg syntyi klo 11.13, synnytyksen koknaiskesto 2,5h josta ponnistuvaihe kesti 5min. Imukupilla taas avustettiin kun napanuora oli kaulan ja jalan ympäri, lisäksi vauva oli tulossa kylkiasennossa maailmaan, mutta oli viime hetkellä kääntynyt oikeaan tarjontaan. Ja ettei liian tylsäksi mene niin menetin yli 2 litraa verta.

Olo koheni kuitenkin nopsaan verenhukasta huolimatta ja vaikka synnytys oli noin nopea ja tuskaisa niin parempi maku jäi kuin ekasta. Kätilö oli aivan loistava ja hoiti hommansa upeasti. Nyt sitten vaan annetaan episiotomiahaavan ja repeämän parantua jonka jälkeen suunnistan innolla salille ja lenkille :D

Hui..! Onneksi olkoon vaan She Devilille!! :) kuulostaa aika hurjalta toi yli 2 litran veren menetys.. Aikamoinen suoritus ku ilman mitään puudutteita vaan vetelit! :worship:

Kiitoksia kovasti!

Vetelin ilokaasua niin paljon että olin ihan muissa maailmoissa, luulin olevani sivustaseuraajana salissa kunnes palailin maan pinnalle ja kätilö kyseli olenko vielä mukana.
Kätilö joutuikin ottaa maskin multa pois ponnistusvaihetta varten että sain työt tehtyä ;)

Kumpa tulis ulos tää meidänkin tyssi...

Voi sanos muuta. Täällä mennään 40+3 ja MITÄÄN ei tapahdu. Vielä ehtis jouluksi kotio, jos pikapuoliin lähtis palleroa saamaan. Ankeeta olis kyllä istuu joulupöydässä tän pakin kaa, et mieluummin synnärilläkin olisin :rolleyes:

Plaaah, mulla vasta 32+2, niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin epäreilua! Tällähetkellä painaa vaan maha niin paljon et tuskin pääsee joulun aikaan hirveesti ruokapöydän herkuista nauttimaan, välistä tuntuu että pelkästä porkkanasta tulee ylitäysi olo. Kaikenlisäks mulla on muuteski ollu niin hankala tää raskaus, et oon tosi puutunu. Joka ilta joutuu nappaa särkylääkettä kun supistukset on niin perhanan kipeitä. Viime yönä sain unenkinpäästä ihme kyllä kiinni vaikka aika valtavat oli taas kivut. Aamulla vaan huomas että on tainnu jokusen tuntia supisella kun jalat oli vieläkin aika puuduksissa.

Mut sentään Melly sulla kohta on jo ohitse!!

Voi ei kuullosta kivalta tuo sunkaan olotila Laardida. Tehdäänkö silleen, että lähetät mulle niitä suppareita, olisin enempi kuin kiitollinen :)

Suositut

Back
Ylös Bottom