Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Joko se Melly on saanut käärönsä? Alkais olemaan aika kypsä tähän mahailuun... Ja on ruvennu jänskättää se sukupuoli, meillä näkyi toisessa ultrassa tyttö, sen jälkeen ei ole jalkoväliään näytelly. Olen nyt sitten jotain vaaleanpunaisia ostellut.. Kaverilla kävi köpsästi kun niille sanottiin joka ultrassa että tyttö tulossa ja yliaikaisultrassa näkyikin että tytöltä löytyy kivespussit... Ne tais maalata seiniä myöten kaiken tyttöjutuilla!! :D

Joko se Melly on saanut käärönsä?

Täällä sitä edelleen hillutaan odottamassa. Tosin nyt ei ole enää paha matka, keskiviikkona käynnistellään, jos ei itekseen päätä lähtee sitä ennen.
Ehkä raivostuttavinta tässä loppuodotuksessa on olleet muiden kommentit, kuten "yritäs nyt pukata se sieltä" ja "etkö sä vieläkään ole haljennut". Eikä näitä kukaan varmaan ilkeyttään ole heitellyt, mutta kun on itellä hermo ihan loppu, niin ei oikein huumori riitä ees moiseen.

Jaksuja sulle Laardida! (en ees yritä keksii mitään tsemppauksia tähän, kun ei se auta :D)

Melly otan osaa, tiedän tismalleen miltä tuntuu :) Mulla käynnistettiin rv42+0, ei ollut herkkua, vaikka olinkin varautunut että menisi yli jonkun verran.

Sun vaaville tulee sitten mukava syntymäpäivä :D Ja itse pääset tositoimiin rakettien räiskeessä!

Meidän perheessä ollaan eletty viime päivät, tai oikeestaan edelliset kaks viikkoa ehkä elämämme kamalinta aikaa.

Masuasukki on niin kovin sairas, ettei rassusta ole tähän maailmaan syntymään. On ravattu lääkärissä, ultrattu ja otettu istukkanäyte, ja siitä sitten selvisi, että tilanne on niin vakava, että ensi viikolla odottaa keskeytyksen tekeminen... :itku:
On kuulemma ihme, että sikiö on edelleen elossa. Jos vaavi tähän maailmaan saakka pääsisi, se eläisi vain muutaman päivän tai pari kuukautta.. senkin kärsien.. ja sitä tuskaa emme halua lapselle, eikä meille vanhempina aiheuttaa.

Nyt ei ehkä vain ollut tämän pojan nassikan aika tulla tähän maailmaan. Jospa meidän perheeseen vielä kuitenkin joku päivä se pikkuruinen syntyy..

Tuollasta reilu vuosi sitten.. :( Tuo edellinen raskaus tosiaan päättyi siihen että mulle käynnistettiin synnytys lääkkeillä viikolla 15+2.. ja oli kyllä pahin kokemus mitä mulle ja mun miehelle on tähän mennessä sattunut. Mutta onneksi siitä on nyt päästy yli.. Mutta mikä ei tapa.. se vahvistaa.

Nyt kuitenkin meidän perheessä on iloisemmat ajat ja uutta vaavia odotellaan :haart:
Raskausviikkoja kasassa 15 ja pikkuisella pitäisi nyt olla kaikki hyvin :) Ukkelin kanssa päräytettiin kesällä avioon ja perhe kasvaa sitten ens kesäkuussa yhdellä nassukalla. Ollaan kyllä maailman onnellisimpia.

Pahoinvointi on ollu vaan aivan jotain käsittämätöntä, mutta onneksi se alkaa pikkuhiljaa helpottaa. Edellisen raskauden aikana kun ei tosiaan ilmennyt juuri minkäänlaista etomista, mutta nyt viikosta 5+5 asti oli 4viikkoa kestävää 24/7 superyökötystä (mutta en oksentanut) joka veti sairaslomalle, ja sitten rupesinkin oksentelemaan mutta olo parani.. viimeksi jouduin porisuttaan vessanpönttöä viikko sitten, ja toivo elää että nuo pahoinvoinnit alkais olla taaksejääneitä.

Treenejä en oo voinu kuvitellakaan koko raskauden aikana, leposykekin kun huitelee 90-130 välillä.. Että melekosta. Lekuri määräskin mut nyt kilpirauhaskokeisiin tuon mahottoman sykkeen takia. Kiva olla ku mikäkin puuskuttava merinorsu.. Painoo ei oo onneks vielä juurikaan tullut, mutta maha on aivan tajuttoman kokonen jo nyt :D Muuten en ole kyllä jaksanut yhtään murehtia omasta ulkonäöstä, maha ja takamus plus tissit senku kasvaa, mutta mieskin on niin mun perään että melkeen saa karkuun olla juoksemassa :D Voi sanoa että pinnallisuus karissut tässä viimeaikoina niin että välillä tunnistakaan itseä muutaman vuoden takaisista ajatuksista..

Onko teillä muilla raskautetuilla ollu "ongelmia" tuollasen korkeen sykkeen kanssa? Kun kenelläkään mun kaverilla ei oo ollu tollasta, ja vähän hirvittää tämä oma pumpun hakkaaminen.. Toinen tympeä asia on jumalaton alavatsan vihlominen, siis kivut on välillä todella kovia, mutta oletan että se johtuu vain siitä että on senverta kireet nuo syvät lihakset ynnä muut paikat tuolla, että kun maha kasvaa aika vauhdilla, niin se venyminen sitten vaan sattuu vähän enemmän kuin monilla muilla ystävilläni (ketkä ei oo kummemmin harrastaneet liikuntaa..). Lääkärit vaan sanoo että ihan normaalia ni kaippa se sitte niin on.

Mutta sellasta täälläpäin ja pitääpä päivitellä tän masuasukin maailmanvallotuksen etenemistä tässä myöhemmin :)

E: Pikku lisäyksiä..

Minulla oli ekassa raskaudessa ihan älyttömiä alavatsan kivut, ne oli niin hirveitä että monta kertaa petti jalat alta enkä päässyt omin avuin eteenpäin. Muistan yhdenkin kerran kun mies kantoi minut suihkun lattialta sänkyyn... Minullekaan lääkärit eivät oikein osanneet silloin mitään sanoa, yrittivät ne tutkia ja hieman olivat alkuun huolissaan mutta sitten päätyivät siihen että kaiketi ne vain on kohdun kasvukipuja. Syö särkylääkettä ja koita selvitä. Lähinnä ne oli aika pelottavia ne kipukohtaukset, tuntui aina siltä että eikai nyt jotain satu. Toisessa raskaudessa näitä kipukohtauksia ei juurikaan ollut, pari hassua kertaa eikä niin pahoja.

Onnea teille kuitenkin kovasti, kaiken aiemman kokemanne jälkeen on varmasti hienoimpia asioita mitä maailmassa voi tapahtua!! Ja toiv raskaus sujuu hyvin.

Minä täällä vaan kärvistelen kyllästyneenä ja äärimmäisen v**tuuntuneena. Ei nappais nää viimeset viikot enää ollenkaan!! Haluaisin jo niin kovasti saada pienen vauvan ja päästä oikeasti jo elämään sitä kahden pikkulapsen arkea mitä tässä on odotettu ja jännitetty.
Eroon tästä mahasta ja normaaleihin vaatteisiin ja oih.... salille... Viime päivinä olen kyllä jännitellyt hurjasti vauvan ulkonäköä, meidän poikamme on kuin pieni kopio miehestäni, ja nyt jos meille tosiaan on tulossa tyttövauva olen järkytyksen sekaisin tuntein pelännyt että mitä jos neitikin on ihan isänsä näköinen... tyttöraukka... Kaikenlaisia ajatuksia nää hormoonit pistää päässä pyörimään!! :D

Viikkoja on nyt 34+2, ja eihän tässä enää nyt niiiiiin pitkä aika ole. Olen kyllä maailman onnellisin siitä että kohta on ne kaksi lasta maailmassa ja minun ei tarvitse enää ikinä kärsiä raskaana olemisesta. Vihaan tätä edelleen, vaikka olen miten yrittänyt ajatella positiivisesti ja kuinka onnekas olen ja kaiken maailman kauniita ajatuksia. Ei siitä pääse silti mihinkään, jokaikinen päivä jonka olen joutunut raskaana olemaan on kyllä ollut täyttä tuskaa. Joten ihanaa siis kohta saada jo oma kroppa takaisin!! Niin ja tietysti se vauva <3

Trinity, mulla oli myös raskauden ajan syke korkealla ja lopussa myös kivasti rytmihäiriöitä. Ainakin mulla oli verenpaine tosi matalalla kun sitä mittailin kotona, neuvolassa se oli ihannelukemissa kun nousi aina jännityksestä kun mitattiin:rolleyes:. Lueskelin sitten että tuo matala verenpaine voi vaikuttaa sitten niin että pumppu hakkaa kovempaa. Neuvolassa eivät huolestuneet kun kyselin eivätkä kommentoineet juuri mitenkään koko asiaa... Että vaaratonta oli ainakin mun kohdalla, mutta kyllähän raskaus on aina rankka kokemus kropalle. Paljon onnea odotukseen!

Ah, täällä ollaan taasen raskaana. :D
Pikkupoika on vasta 10kk ja 1,5 vuotiaana siitä tulee isoveli. Tuli aika nopeesti tämä uus raskaus. Olihan se toivottua, mutta nyt miettii, miten sitä jaksaa sitten kesällä. No, poika ainaki on selvästi kaivannu kaveria. Meneehän siihen aikaa, että ne voi yhessä leikkiä.

Raskasta on ollu itelle henkisesti. Uus työpaikkaki peruuttiin, kun ilmoitin asiasta ja syy ei tietenkään ollu raskaus. En jaksanu alkaa tappeleen, en voittas siinä mitään. Pyysivät raskauden jälkeen hakeen uudestaan. Lisäksi tuo tappava ympärivuorokautinen pahaolo on taas kuvioissa sekä armoton väsymys. Poika kun ei vielä nuku täysiä yöunia kuin vahingossa kerran kuukaudessa. :(

Perjantaina kävin np-ultrassa ja piristi kummasti kun näki pikkuisen siellä sätkivän ja kaikki oli hyvin.:haart: Pitäs jaksaa etsiä positiivisia asioita ja mennä hetki kerrallaan eteenpäin eikä resssata tulevasta. Toiveena olis kuitenki iso perhe.

Treenaamaan olen 2-3 kertaa vielä ehtiny ja ihan hyvin olen jaksanu heilua. Ruokavalio ihan rempallaan, paino on tippunu kun mikään protskuruoka ei maistu.

Kyllä tää olo tästä pitäs taas helpottaa..:rolleyes:

Trinity, mulla oli myös raskauden ajan syke korkealla ja lopussa myös kivasti rytmihäiriöitä. Ainakin mulla oli verenpaine tosi matalalla kun sitä mittailin kotona, neuvolassa se oli ihannelukemissa kun nousi aina jännityksestä kun mitattiin:rolleyes:. Lueskelin sitten että tuo matala verenpaine voi vaikuttaa sitten niin että pumppu hakkaa kovempaa. Neuvolassa eivät huolestuneet kun kyselin eivätkä kommentoineet juuri mitenkään koko asiaa... Että vaaratonta oli ainakin mun kohdalla, mutta kyllähän raskaus on aina rankka kokemus kropalle. Paljon onnea odotukseen!

Mulla on kans tosi matala verenpaine, joten varmaan sitten ihan samasta syystä hakkaa tuo sydän. Kiva kuulla että on jollaki samanlaisia kokemuksia, kun tosiaan mullekaan ei oo tullu kummempaa kommenttia neuvolasta eikä lääkäristäkään tuohon asiaan, paitsi nyt viimekerralla sitten määräs niihin verikokeisiin. Tuntuu muutenki välillä että kaikki maailman oireet on aina normaaleja, ni ei jaksa joka risauksesta ees mainita lekureille ku saa "voi kuule se on ihan normaalia"-hykertelyä joka asiaan takasin :)
Mutta hyvin täällä muuten menee, hengästyttää ja päätä jomottaa, mutta pahoinvoinnit on nyt onneks ollu jo viikon poissa!! Jipiiiii!! :hyvä:

Kaikkia ihania uutisia, onnea niistä! Trinityllä takanaan tosi kauhea kokemus, toivottavasti teillä käy nyt sitten hyvä säkä ja kaikki sujuu loistavasti. Ja Zelda olet kyllä rautanen täti kun noin pienellä ikäerolla uskallat! Onko sulla kroppa kerenny omasta mielestäs palautua edellisestä raskaudesta kokonaan?

Meillä odotellaan myös pikkukakkosta, viikkoja kasassa 14+4. :haart: Eli LA on 1.7. ja ikäeroa mimmiin tulee siinä 1v9kk. Treenejä oon yrittänyt jatkaa normaaliin tapaan, mutta alun 24/7 superällötysmegaoksetus on kyllä pakottanut harventaan salireissuja. Siihen lisämausteeksi vielä hyvin alhaiset verenpaineet (tyyliin 98/48) ja epänormaalin alhainen verensokeri, niin johan on juhlallinen fiilis. :hyvä: Mutta en valita, itepä hommaan ryhdyttiin vaikka tiedettiin mitä oli edessä.

Mä palauduin eka raskaudesta ulkoisesti noin 7 kuukaudessa täysin, siis sillein että lihasmassakin oli entisissä mitoissa. Kovasti toivon että se tapahtuu myös tokakerralla. Ja mielellään vielä nopeammin.... Aina saa toivoa, saa nähdä opettaako Siperia vielä.

E: Ja vipit näköjään umpeutuneet...

Kaikkia ihania uutisia, onnea niistä! Trinityllä takanaan tosi kauhea kokemus, toivottavasti teillä käy nyt sitten hyvä säkä ja kaikki sujuu loistavasti. Ja Zelda olet kyllä rautanen täti kun noin pienellä ikäerolla uskallat! Onko sulla kroppa kerenny omasta mielestäs palautua edellisestä raskaudesta kokonaan?

Meillä odotellaan myös pikkukakkosta, viikkoja kasassa 14+4. :haart: Eli LA on 1.7. ja ikäeroa mimmiin tulee siinä 1v9kk. Treenejä oon yrittänyt jatkaa normaaliin tapaan, mutta alun 24/7 superällötysmegaoksetus on kyllä pakottanut harventaan salireissuja. Siihen lisämausteeksi vielä hyvin alhaiset verenpaineet (tyyliin 98/48) ja epänormaalin alhainen verensokeri, niin johan on juhlallinen fiilis. :hyvä: Mutta en valita, itepä hommaan ryhdyttiin vaikka tiedettiin mitä oli edessä.

Mä palauduin eka raskaudesta ulkoisesti noin 7 kuukaudessa täysin, siis sillein että lihasmassakin oli entisissä mitoissa. Kovasti toivon että se tapahtuu myös tokakerralla. Ja mielellään vielä nopeammin.... Aina saa toivoa, saa nähdä opettaako Siperia vielä.

E: Ja vipit näköjään umpeutuneet...

Joo, kyllä tuo kroppa palautu ihan kivasti ja marraskuussa ehin käymään vielä kahet voimanostokisatki. Ja enkatki paukku ! Sen jälkeen huomasinki että raskaana ollaan. Ultrassa kävin varmistamassa että pieni on vielä hengissä. Edellinen raskauski alko samanlailla, siis että enkat nostin jonka jälkeen positiivinen raskaustesti. (Alan jo ymmärtää niitä hulluja venäläisnostajia jotka satetaan raskaaksi kisakauden alussa ja keskeytetään sitte, melko sairasta. Mutta omasta kokemuksesta voin kertoa että raskauden ensimmäisinä viikkoina rauta on kevyttä.)

Sama toivomus on mullakin, että toivottavasti palautuu nopeasti. En edes uskalla toivoa että yhtä nopeasti kuin ensimmäisestä, mutta vuosikin ois jo siedettävä.

Cassyput; Ei teilläkään paljoa ikäeroa tule. Alun kun jaksaa niin sitten ne jo viihdyttää toisiaan. Toivon ma :D

Jaksamisia kaikille isomahasille plussapalloille :)

Kiva että muitakin sekopäitä riittää. Näillä viikoilla sitä on jo ehtinyt manaamaan ittensä tuhansiin kertoihin että mihin sitä piti taas ryhtyä! Tosin tämä jää meikäläisen viimeiseksi kerraksi. Niinkuin olen urputtanut koko ajan en voi sietää raskaana olemista, vihaan sitä ihan tosi niin paljon että meinasi jäädä toinen tekemättä. Onneksi tämän nyt on jaksanut suhteellisen kunnialla, tosin (anteeksi vain) valituksen määrä on kyllä ollut suurta! Keskiviikkona olis neuvola ja sitten siellä saakin ruveta rumppaamaan viikon välein. Odotan kovasti lähiviikkojen lääkärintarkastusta, josko saisin vaikka kuulla että paikat on kypysyny ja ulos oltais tulossa... haaveilua...

Ihanaa kun tulee teitä uusia, ei tunnu niin lohduttomalta tämä oma loppumattomalta tuntunut odotus. Muistaa miten sitä ite oli vasta samoilla viikolla ja koko kauheus vasta edessä.

Toiv saatte käytyä salilla, tai tehtyä edes jotain, minulla loppui lääkärin määräyksestä kaikki jossain 20 viikoilla ja pinna on kyllä ollut kireällä! Odotan niin innolla aikaa jälkeen raskauden kun voi taas ruveta pusertamaan salilla.

Onnea siis vielä uusille odottajille ja koittakaa jaksaa ja iloita tästä minua enemmän :D

Zelda kyllä se niin on, että sisarukset tappelee aina. Mutta mä järkeilin sen niin että mitä pienempi ikäero, sitä tasaväkisempi taistelu. :D Itselläni on neljä vuotta vanhempi veli, ja voin kertoa että jäin pahasti jalkoihin. Miehellä sen sijaan on juuri tuon 1v10kk vanhempi sisko, ja ovat kuulemma paljon leikkineet yhdessä ja sovussa.

Mulla taas laskee verenpaineet heti alkuraskaudessa niin pohjiin, että rauta painaa enemmän kuin koskaan... Mutta aivan sama, kun nyt jotenkuten pystyisi vaan salilla käymään. Viimeksi kävin ihan loppuun asti, ja todella toivon että saisin nytkin käydä. Taukoa tuli tytön syntymän vuoksi vain kaksi viikkoa. Ei kyllä yhtään houkuttele tuo Laardidan tyyppinen urheilukielto.. Tulokset olis mulla taatusti sen mukaisia. :down:

Me kotiuduttiin eilen prinsessan kanssa.
Synnytys ei mennyt lainkaan niinkun piti ja päättyikin sitten sektioon ja 4442 grammaan ihanuutta. Olo on kuitenkin jo vallankin mainio, vaikka ulkoisesti muistutankin Marilyn Mansonia. Kävin tänään kiertämässä talon, tästä se leNkkeily lähtee!

-Ikionnellinen Melly-

Onnea kovasti Melly!!
Noh, sentään hänet on saatu turvallisesti ja ehjänä ulos, liikkumaan pääsee sitten pikkuhiljaa. Neiti on ollut ihan hyvän kokoinen!
Noita aikoja odotellessa... Tänään jo harkihin että pitäisköhän lähtee vaikka eppätoivosesti salille riehumaan, tässä nyt ois jo valmis tekemään lähes mitä tahansa että loppuis piakkoin tämä oottelu!

Onnea Melly :) Pikkulikka hyvissä massoissa ;) Tsemppiä toipumiseen ja muista ottaa kuitenkin iisisti jonkun aikaa :)

Hurjasti onnea Melly! Lapsen syntymä on hienoin asia maailmassa mitä tiedän :haart:

Ja tosiaan muistahan toipua rauhassa ettei tule takapakkia jos liikaa kiirehtii :)

Kiitsa kaikille :) ja ootte ihan oikeessa, ei parane alkaa liikaa huhtoon tässä vaiheessa. Onhan toi leikkaushaava toki kipeä ja varsinkin sängystä nouseminen on aika nihkeetä, mut kun painoa on lähtenyt tässä vaiheessa 12 kg, niin olo tuntuu ihan superkevyeltä :hyper:

Back
Ylös Bottom