Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vooi vide, voin vaan kuvitella millanen fiilis sulla on ollu palata kotiin "täydellä mahalla"! Mä en edes tiedä onko paikat vielä yhtään auki, tiukasti on ollu kiinni tähän asti... Toivon vaa ettei menis ainakaa yliaikaseks ku ei tosiaan jaksais enää ootella, ja on mun eka raskaus. Toivottavasti sä pääset kans kohta tositoimiin jos nyt oli jo lähellä! :D mut ei auta muu ku nöyränä odotella.....
Faktatietoa raskausajan punttitreenistä on oikeastaan hyvin vähän olemassa. Raskaat koko vartalon liikkeet joissa tulee paljon painetta keskivartaloon (esim. kyykky, maastaveto, jalkaprässi), kannattaa minun mielestäni jättää. Tai sitten vähentää painoja reilusti. Sinun painosi eivät varmaan vielä muutenkaan aivan kauhean suuria ole, jos olet aloittelija? Muuten sopii tehdä aika lailla kaikenlaista, tietysti omaa kroppaa kuulostellen. Itse en loppuraskaudessa mm. pysty makaamaan selälläni, kun lähtee taju. Se rajoittaa myös liikevalikoimaa.
Liikkeitä ei toki kannata raskausaikana tehdä repivällä tyylillä, ettei nosta turhaan riskiä esim. istukan irtoamiseen.
Puolivälin jälkeen pitäisi pitää syke 150 tai alle, että vauva saa varmasti tarpeeksi happea.