Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Kiitos Kanhan :haart: Sulla viimeisiä viedään, toivottavasti ei tarvitse odotella enää kauan!

She Devil, toivotaan että pysyy matkassa mukana! Täälläkin on päätetty mennä päivä kerrallaan matalalla profiililla tämä alkuaika.

Jaahas, Kanhankin vielä yhes koos. Mennään aika samoissa, mulla tänään 39+2 ja kovasti odotan esikoisen syntymää. Tää on kyllä niin pitkäveteistä ollu että sais kyllä jo alkaa tapahtumaan, millään jaksais enää. Tsemppiä sulle viimesiin päiviin!

Ja onnittelut uusille plussanneille!

Onnittelut uusille punttimammoille meikäläiseltäkin. Täällä mennään 35+4. Salilla kävisin edelleen mielelläni, mutta muutto ja remppa on vieneet parin viikon ajan kaiken liikenevän.

Jalkojen turvotus vaivaa varmaan eniten meikäläistä nyt, muuten olo on suht hyvä, mitä nyt ähisyttää ja puhisuttaa eikä tahdo taipua mihinkään. Tuntuu, että aika loppuu kesken, ei ole montaa viikkoa enää ja en ole ollenkaan valmistautunut että se vauva on nyt ihan oikeasti tulossa... Uusi kotikin on ihan vaiheessa vielä :eek: Eikä vauvalle ole hankittu kuin vaunut, turvakaukalo ja öö pari pikku potkupukua. En edes ole täysin varma, mihin sairaalaan aion mennä synnyttämään... Nooo asia kerrallaan, ja nyt toi uusi koti on ensisijalla. Eiköhän tuo mahamötkö malta vielä muutaman viikon :D

chicnstu: todellakin tää on niiiiin kypsää tää odottelu. Mä päätin just et meen huomenna bodybalance tunnille kun sellanen kokeilutunti on tyrkyllä ilmaseks. Sopii kuulemma raskaanaolevallekkin. Toivotaan et se sais bodyn hyvään synnytys balanssiin :D Toivottavasti ei vaan vedet mee sinne saliin..hehee! Siihen sit päälle viel sauna niin ainakin on sit taas jotain koitettu! Jokos teillä kolme ässää käytössä? Täällä nekään ei oo tuonut apuja, mut yritetty on ;)

No nyt otetaan vaan kauhee kilpajuoksu et kumpi synnyttää ennemmin, niin tasoissa mennään kyllä viikoissa et saadaan varmaan hyvä skaba aikaseks!!!

Edit: katos katos, on se Latsikin viel hengissä! Oonkin ihmetelly mihin oot kadonnut. En oo uskaltanut blogissa huudella perään, kun ei koskaan tiiä jos vaiks jotain kurjaa ois sattunu. Onneks ei! Otavaan rauhassa aikaa muuttopuuhille, koska ei tiä yhtään et millon teidän nyytti sit päättää tulla! Ja älä huoli vaikkei kamaa ookkaan viel paljon...sukulaiset ja kaverit kyllä tuo jos jonkinlaista lahjusta heti jo varmasti sairaalaan astikkin. Eniveis..kiva kun kaikki on kunnossa. T:äidinvaistot taitaa heräillä kun tälleen huolehdin ;)

No kanhan, ootko balanssissa? Kyllä on joo kaikkia ässiä kokeiltu mut ei vaan mitään tapahdu. Ja on kokeiltu kaikkia muitakin poppakonsteja mistä vaan vähänkin joku sanonu et auttaa. Huomenna pitäis mennä hierojalle joka on myös vyöhyketerapeutti koulutukseltaan jos tuon selän käsittely vaikka edesauttais synnytyksen käynnistymistä. Kyllästyttää kovin tää odottelu...

chicnstu: balanssissa...niin no, miten sen ottaa. Eilinen reippailu ei auttanut millään lailla eikä ´mikään muukaa mitä oon koittanu. Tänään maaginen 40+0 ja olo jotenkin tosi kypsä! Kai se joskus tulee....

Tuskailin ekan kanssa kun ei tuntu ettei tahdo ollenkaan syntyä ja tein 1,5h kävelylenkkejä reippaasti ym. jotta olis saanu vauhtia synnytyksen käynnistymiseen. Lopulta meni vain 4 päivää yli, silloin ne neljä päivää kyllä tuntui ikuisuudelta ;)

Päätin tämän odotuksen liikkua fiiliksellä enkä pakkopuurtamisella ja nyt on suosikkitreeninä ensin spinning 30min. (sopiva lämpö päälle) ja sen päälle salitreeni. Ja jos alkaa tympiä niin sitten teen jotain mikä huvittaa enkä itsepäisesti tylsistyneenä huhki ajatuksella "kun ennenkin niin nytkin" treenin parissa... Uinti tulee varmasti enemmässä määrin kuvioihin loppuraskautta kohti.

Nostetaas tätä mammailuthreadiakin :)

Täällä kaikki hyvin, viikkoja 30 kasassa ja salilla vielä huhkitaan. Närästystä ja yöllisiä lonkkasärkyjä lukuunottamatta ei kummempia vaivojakaan ole vielä ilmennyt...kopkop puuta...

Käytiin 4d-ultrassa maaliskuun lopulla ja hieno kokemus oli, suosittelen kyllä! Vauvalla kaikki hyvin, vilkkaan oloinen kaveri siellä melskasi ja ultraava professorikin tuumasi että kovasti on joo liikettä :D

Kattos, joku oli tämänkin nostanut :) Täälläkin kaikki "hyvin", viikkoja tänään 41 tasan (perhana soikoon), ja ihan sen kunniaksi ajattelin käydä illemmalla salilla kokeilemassa paljonko nousee penkistä tässä kunnossa. Tavoite 70kg :D

Täällä olisi kysyttävää synnyttäneille punttimimmeille. Itse odotan esikoista ja muutaman viikon päästä on laskettuaika. Kyselisinkin, että kuinka pian synnytyksen jälkeen (jos se on mennyt normaalisti), niin voi alkaa urheileen sun muuta? Eli olisi kiva kuulla kokemuksista. Kiloja mulle ei ole liikoja tullut. Lähtöpainoni ennen raskautta oli noin 57-58 kg (pituutta 170cm) ja tänä aamuna vaaka näytti 70,5 kg. Luulisi, että aikas helposti ne sit lähteekin, kun imettää. Kun paino suurimmaksi osaksi tullut vaan vatsaan ja rintoihin.

Täällä olisi kysyttävää synnyttäneille punttimimmeille. Itse odotan esikoista ja muutaman viikon päästä on laskettuaika. Kyselisinkin, että kuinka pian synnytyksen jälkeen (jos se on mennyt normaalisti), niin voi alkaa urheileen sun muuta? Eli olisi kiva kuulla kokemuksista. Kiloja mulle ei ole liikoja tullut. Lähtöpainoni ennen raskautta oli noin 57-58 kg (pituutta 170cm) ja tänä aamuna vaaka näytti 70,5 kg. Luulisi, että aikas helposti ne sit lähteekin, kun imettää. Kun paino suurimmaksi osaksi tullut vaan vatsaan ja rintoihin.

Itse aloitin kävelylenkeillä, joku 5.päivää synnytyksen jälkeen. Aluksi aika rauhallista köpöttelyä. Olo oli kuiteskin vielä aika väsynyt ja hengästyin helposti, vaikka treenasin loppuun asti. Salilla olin vielä synnytystä edeltäneenä päivänä. Ja palasin salille reilu viikko pojan syntymän jälkeen. Itsellä menoa vähän hidasti episiotomia eli välilihan leikkaus...Yllätyin kyllä miten nopeasti pääsin kuntoon. Synnytyksestä on nyt 12.viikkoa ja voin sanoa palautuneeni täysin :D Lähtöpainoni ennen raskautta oli noin 59kg ja lopussa noin.68kg. Viikko synnytyksen jälkeen paino oli jo 59kg:ssa ja nyt painan enää 56kg. Nyt ei sais enää paino hirveesti pudota. On jo aika "ruikku" olo :( Kun vertaan siihen, että viimeksi kisapainoni oli 54kg...Venyneellä vatsanahalla kesti toki hetki mennä kuosiinsa. 3.viikkoa synnytyksen jälkeen taisin jo tuskailla, että jääkö mulle tämmönen pömppis. Tiedän tosi turhamaista :lol2: Mutta jo tossa 2kk tietämillä alko vatsaihakset näkyä. Joten kyllä sitä kuntoon pääsee vauvan jälkeen, itsestä se on kiinni niin ja lähtötilanteesta.Imetys on kuluttavaa, mutta liikaa sen varaan ei kannata laskea. Kaikilta se ei vie kiloja tai sitten jos imetys ei onnistukkaan.

Synnytyksen jälkeen ei kuntoilu kyllä oo ekana mielessä. Itse olin ainakin todella väsynyt. Vauvan hoito oli raskaampaa mitä luulin. Itselleen kannattaa olla armollinen ;) Aloittaa vaikka kevyillä vaunulenkeillä ja tietysti syvienlihasten treeneillä. Salille sitten, kun itsestä siltä tuntuu. Itse olen tällä hetkellä tyytyväinen 3 salikertaan viikossa (päivittäin tietty vaunulenkkejä) ennen tuli ravattua salilla 5-6krt viikossa. Mutta parempi näin!

Tsemppiä sulle viimeisiin viikkoihin :thumbs:

Mä kävin ekan kerran salilla kun tyttö oli 2 viikkonen. Mullakaan ei tullut salitaukoa, loppuun asti kävin. Synnytyksen jälkeen voi mun mielestä mennä aika nopeastikin, mutta pitää tehdä liikkeet rauhallisesti, ja pitää koko ajan kontrolli lantionpohjan lihaksissa. Vatsalihastreeniä en kiirehtisi!

Mulla sama kuin Aivilla, eli käyn sen 3 kertaa viikkoon. Ja olen tyytyväinen kuntooni. Onhan mun "vauvakin" jo melkein 9kk.

Painelin salille samana päivänä kun pääsin synnäriltä. Oma fiilis lienee se paras mittari. Rohkaisisin kuitenkin hyödyntämään imetyksen antaman hormoniboostin, mun kokemuksen mukaan kehitys oli selvästi nopeampaa, vaikka kalorit ei ollu ees merkittävästi plussalla.

Salille pääsin kun poika oli 2 viikkoa. Tuo salille pääseminen ei yleensä ole itsestä kiinni vaan vauvasta. Jos se on kokoajan tississä kiinni eikä syö edes tuttia, niin ei sitä oikein voi mihinkään jättää. Tietenki riippuu kauanko salireissulla menee aikaa.
Mulla raskauskiloja tuli 25 eli ihan kivasti ja nyt 3,5kk:n jälkeen jäljellä on pari. Maha ei silti ole vielä kuosissa, eikä ihme, kyllähän tuo mahanahka veenyi melkoisesti. Turha siitä asiasta on paineita ottaa. Kyllä sitä palautuu jos omaa jonkinkaan verran itsekuria.
Voimia synnytykseen!

Herra jestas mitä mimmejä. Aivi varsinkin! Oon ihan kateellisena täällä!
Noh mun stoori:
Puntti loppu raskausviikolla 17 supistusten takia ja lenkkeily ym. myös. Synnytin 4.4.08 eli reilu 2kk sitten ja tänään pääsin ekaa kertaa salille. Lenkkeilly oon heti kun repeämä sen salli. Mulle tuli 3 asteen pahat repeämät ja en istunut kunnolla 4 viikkoon. Mulla salillemenon esteenä on ollut takiaisvauva :D Ei syö tuttia eikä pulloa ja jostain kumman syystä huomaa jos äiti ei oo maisemissa eikä rauhoitu millään muiden kanssa. Tällasessa tilanteessa tämmösen vauvan kanssa homma vaatii vaan hirveesti suunnittelua ja isän/jonkun muun apua hoitamisessa.

Mulle kerty kiloja turvotuksineen lähemmäs 30kiloo...tiedän, ihan hirveesti! Noh viikossa oli jo 16 kiloo lähtenyt ja nyt alkaa oleen vissiin jo n.20kiloo poissa, eli n. 1 vielä jäljellä. Vatta tollanen löysä letku pallo, mut kai sekin aikanaan palautuu. Toki mulla ei ennen synnytystäkään palat näkynyt vaikka ihan kohtuu hyvässä kunnossa mielestäni olinkin 174cm 68kg. Nyt painoa on jossain 78kilon huittessa ehkä (ei oo vaakaa himassa). Mut rauhassa mennään hitaasti ja varmasti alaspäin ja koitetaan olla vaarantamatta imetystä.

Mulla kun on ollu vaikeusii päästä salille niin oon kehittäny kaikkee liikkumista mitä oon voinut tehdä kotona (lenkkeilyt, jumppa dvd:t, jumppailut pihalla vaunujen kanssa esim. askelkyykyt jne.) Käypähän myös ton neidin kantaminen pikku treenistä kun koko päivän raahaa 7kilosta patukkaa sylissä :D

Minä pystyin käydä salilla ihan loppuun asti. Itse asiassa salilla meni lapsivedet ja sieltä sitten synnyttämään :) Salille palailin muutaman viikon synnytyksen jälkeen ja ennen sitä ajelin kotona varovasti spinningpyörällä, kun parannuin nopeasti ja olo tuntui hyvältä.

Täällä yksi onnellinen liitty kerhoon, eilen saatiin positiiviset uutiset ja onnellisia ollaan. Meillä on myös 1v2kk poika alla, joten touhua riittää sitten kohta tässäkin huushollissa.

Olin kyllä ihan superhämmästynyt uutisesta, ei oltu kuin 1kk ilman pillereitä ja naps. Olin ajatellut että jatkan ehkäsyä heti taas kun ekaa yrittettiin niin kauan ja ajattelin etten enää rupea siihen samaan tuskan ja surun pyöritykseen. Luojan kiitos ei tarvinnutkaan.

Pakkohan se on myöntää että pikkasen ristiriitanen olokin on kun olin jo ehtinyt ruveta haaveilemaan ehkä kisaamisesta mutta ehtiihän sitä myöhemmin. Itsestäänhän se on kiinni siinäkin vaiheessa kun lapsiluku muuttuu yhdestä kahteen. Enkä kyllä tiedä miten selviäisin arjesta ilman salia ja juoksulenkkejä!!! Love it.
Eilen oli pakko pullistella peilin edessä kun olen ehtinyt saamaan itseni tosi kivaan kuntoon, sitä saa kuitenkin kohta taas tuijotella pelkkää masua! heh.

Nyt vaan kovasti toivon että nää alkuhässäkät menee hyvin ja pystyis treenaamaan kooooooko raskauden ajan! Olisipa ihanaa. Nytkin tekee ihan hurjasti juoksemaan mieli.

Minkäänlaisia vointeja ei ole vielä ilmaantunut, ja toiv ei tulekaan. Ompas taas alkuraskauden ruusuisia toiveita, naurakaan vaan!! Ruoka nyt ei välttämättä niin hirmusen hyvin maistu, paitsi tekee hurjasti mieli puoliraakoja munia! Viimeks mulla tuli painoa vain 7kg ja toiv ei hirveesti enempää tälläkään kertaa. Sokerit oon jo laittanu pannaan ja jääkaappia täytetty entistä terveellisemmillä ja monipuolisemmilla ruuilla.

Tulipas pitkät sepustukset. Ku oon niin onnellinen ja innoissani...

Onnea kovasti Laardidalle! Kyllä sitä kisata ehtii myöhemminkin, itse uskon että lasten pienessä ikäerossa on paljon hyötyjä.

Olenkohan hiukan outo kun halajan tähän trediin takaisin, vaikka tyttö on vasta pari päivää alle 9kk....? Saattaapi olla että käyn poistattamassa kierukan jo seuraavien menkkojen aikaan. :dance2:

Ravinnosta

Mites palautumisjuomat, saako niitä vetää normisti treenin jälkeen vai kannattaako niitä jotenkin muutella (vähentää määriä) ja mitenköhän noihin päivän kalorimäärin kannattais suhtautua?

Itse yritän pidellä sellasta +- linjaa ettei turhia ylimääräsiä kiloja tulisi, tässä vaiheessa sitä massaa kaiketi pitäis keskittyä kasvattelemaan vaan sinne mahaosastoon.

Olikohan nyt liian epäselvästi kysytty?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom