Kiitos kaikille onnitteluista! Mä oon pari kertaa alottanutkin postausta tänne, mutta aina se on keskeytynyt nälkäiseen huutoon
. Jos nyt sit kerkeis kirjottaa loppuun asti...
KateS: me ponnistettiin käytännössä koko lauantaipäivä neloskerroksen synnytyssalissa ja sitten siirryttiin muutamaksi päiväksi kolmoskerrokseen osastolle. Mutta samoilla kulmilla siis ollaan oltu.
Jos koko on väärä raskauden aikana, niin on se sitä sen jälkeenkin. Onneksi siitä ei juuri kukaan ole mitään maininnut (pieniä leikillisiä kommentteja lukuunottamatta, että onko sieltä tulossa jo toinen), mutta tuo mahahan ei sitten yleensä katoa kokonaan heti synnytyksessä. Osa johtuu ihan rehellisesti fläsän kertymisestä, mutta osa johtuu turvotuksesta yms. Kymmenen kiloa nyt on enemmän, kuin ennen raskautta, mutta täytyy pitää pää kylmänä ja olla aloittamatta mitään tehodieettiä, ettei imetys kärsi. Kyllä sitä ehtii vielä pääsemään normaalikuosiin vähän hitaammallakin tahdilla.
Niin ja imetyksestä puheen ollen. Mä suosittelen, että jos on vähänkään epävarmuutta sen kanssa sairaalassaoloaikana, niin kannattaa pyytää kätilöiltä niin paljon apua, että homma varmasti pelaa. Mä luulin, että meillä lähti imetys hyvin käyntiin aluksi, kunnes yksi kätilö huomautti, että mun rinnanpäät oli ihan hajalla. Mä luulin, että se oli vaan normaalia. Korjattiin sitten vauvan imuotetta, niin että rinnat pysyy ehjinä.