Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Älkääs nyt haaveilko masullaan nukkumisesta ihan vielä. Ei ota sitten niin päähän kun jalkapallon kokoiset TODELLA kipeät tissit estää sen. :D
Hugadelic sanoi:Jahah, tota en ottanutkaan huomioon... No ehkä sitten joskus loppuvuodesta pääsee nukkumaan mahallaan.
Hugadelic sanoi:Taas on muuten takana yks huonosti nukuttu yö. Joku väitti, että myös hormoneilla on oma osansa siihen, kun ei saa nukuttua kunnolla öisin. On se kumma, kun ensin on koko päivän silmät ristissä ja sitten kun saisi nukkua, niin uni ei vaan tuu ja olo tuntuu virkeeltä. Ehkä pitäis sitten yrittää malttaa nukkua päiväunia.
Ehkä sä vähän aikaisemminkin voit mahallasi nukkua. Alussa ne tissit on vaan ihan jumalattoman kipeet...
Mä oon vasta tässä raskaudessa opetellu nukkumaan päikkäreitä, en oo ikinä sitä hommaa osannu, vaikka olisin miten poikki. Koko päivän on ollu ihan elävä kuollut, illalla tulee mentyä liian myöhään nukkumaan ja yöllä sitten nukkuu tosi levottomasti. Toi yölevottomuus on ainakin mulla vain lisääntynyt loppua kohden, eikä se asiaa ainakaan helpota, kun vessassa pitää rampata vähän turhan usein. Suosittelen kokeileen niitä päikkäreitä, ei tosin liian pitkään kannata nukkua. Max. tunti toimii mulla hienosti, nyt kun ton taidon on vihdoin oppinut...
4.1. klo 0944 poika, 3890 g, 50 cm, viikot 40+1.
katriina2: Mun oli alkuun aika vaikee sopeutua mahan kasvuun ja siihen että lihoin muutenkin. Olin reilu 2 vuotta tehny kovasti töitä kroppani eteen ja olin onnistunu pudottaa 10kiloa ja saada jopa vähän lihaksia. Sit pahoinvoinnin aikaisen pakkoliikasyömisen ja supistusten takia totaalisesti loppuneen liikunnan takia paino on noussut jo yli 10kiloa.
Eikä mitenkään nosta fiilistä kun saa kuunnella ärsyttäviä kommentteja mm. työkavereiden suista. Joka päivä kauhistellaan et miten iso mun maha on ja kylläpäs sitä ollaan paksu jne. Ja ne ei oo mitenkään sulosella tavalla tarkoitettuja kommentteja. vituttaa se et kun on raskaana niin ihmiset luulee et saa vapaasti kyylätä kropan jokaista kohtaa ja arvostella vapaasti.
Mulla kun on viikkoihin nähden aika komee pallomaha. Mutta ultrassa 25 viikollakin vauva oli täysin keskikoinen ja mulla on sokerit ym kunnosssa jne. Lienee vaan rakennekysymys toikin toi mahan malli.
Tuleepas tilitystä ;) no joo...mut ei mua haittaa pelkästään tää ulkomuodon muutos vaan ihan kaikki jutut missä masu haittaa...nukkuminen, kenkien pukeminen, istuminen jne. Musta on hienoa jos jotkut naiset nauttii raskaudesta täysin rinnoin ja kokee elävänsä elämänsä parasta aikaa...mut mä en ite kyllä kuulu niihin. Enkä koe olevni huonompi naisena/tulevana äitinä vaikka en niin rakastakkaan tätä raskasta olomuotoani. Tuota pikkusta ihmistä tuolla mahassa kylläkin täysin rinnoin jo ekasta plussasta asti ja sen pikku ihmisen takia sitä kestää mitä vaan...vaikkei se niin ihanaa omasta mielestä oliskaan
No mut sellasia fiiliksiä täällä viikolla 27+4.
Tänään oli neuvola ja neuvolatäti tunnusteli vauvelia mahan päältä. Järkyttävä arvio oli että pikkuapina on jo nyt yli 3-kiloinen . Apua! Viikkoja on siis vasta 32+6. Itellä on ollu kokoajan tunne että lapsi on iso ja syntyy laskettua aikaa aiemmin. Jos se tuommonen möykky on niin toivottavasti syntyykin. Jos se taas menee laskettuun aikaan asti on painoa varmasti kertynyt 5 kiloa. Kahen viikon päästä olis neuvolalääkäri ja siellä arvioidaan vähän mahtuuko ipana tulemaan. Varalta on kuitenkin keskussairaalassa ultra, jossa myös samaa asiaa tutkiskellaan.
Omasta mielestä olis paras, että syntyis aiemmin jotta sen pystyis synnyttämään alakautta. Leikkausarpea en mahaani haluais. Jättiläisvatsaan kun ei ole vielä tullut yhtään raskausarpea, muualle kyllä vaikka senttejä ei oikeastaan ole muualle tullut. Vajaa 20 kiloa on siis pikkumasussa.
Potkut tuntuu nyt todella ikävästi ja alapäässä/alavatsassa vihlontaa ja välillä supistelee. Öisin ei puhettakaan että uni tulisi silmään. Vuorokaudessa unta saa ehkä 6 tuntia. Ihme ja kumma ei kyllä silti väsytä.
Nyt vaan odotellaan pikkujättiläisen syntymää..
Hugadelic sanoi:Tuli tuosta hb:n laskemisesta mieleen, että antaako ne sairaalassa rautaa ym vitamiineja vai kannattaako sinne ottaa omia mukaan? Rautaa nyt varmaan saa, mutta entä d-vitskut ja muut, kun niitähän on ymmärtääkseni tarkoitus jatkaa imettäessäkin sinne keväälle asti.