GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Minä myös otan osaa Trinityn ja Pocahontasin menetykseen. Omakohtainen kokemus keskenmenosta on minullakin. Ainoa asia, joka silloin lohdutti minua oli tämä ajatukseni:

"Ehkä joskus, kun pitelen sylissäni vastasyntynyttä vauvaani, ymmärrän miksi näin piti tapahtua. Jos en olisi saanut keskenmenoa, voi olla että tätä sylissäni nukkuvaa lasta ei olisi koskaan syntynyt"

Ja niin minulle sitten kävikin... Tulin uudelleen raskaaksi muutaman kuukauden kuluttua ja nyt minulla on tämä ihana jo 6-vuotias tyttönen ja lisäksi pikkuveli 3v. Juuri näiden lasten kuului tulla maailmaan. Niin minä uskon.

Tuttavaperheessämme kävi, Trinity, vähän samoin kuin sinulle... Ultrassa sikiöstä löytyi kovasti poikkeavaa ja suositeltiin keskeyttämistä. Lopulta kävi niin, ettei ehditty keskeyttää, koska sikiö oli jo menehtynyt. Nyt tälläkin perheellä on jo vauva.

Uskon, että teitäkin vielä onnistaa! Voimia!

Mä menin maanantaina NP-ultraan. Mulla oli jo viikonloppuna tunne, että ihan kaikki ei ole kohdallaan. Oli se silti järkytys, kun hoitaja sanoi, että kaikki ei ole kunnossa ja että seuraavana päivänä pitäisi tulla erikoislääkärin juttusille. Sikiöllä oli massiivinen turvotus niskan ja pään alueella, laajentunut virtsarakko, kallon luut huonosti kehittyneet jne. Sydän sykki hitaasti eikä sikiö liikkunut lainkaan. Erikoislääkärin kanssa päädyttiin sitten siihen, että ensi viikolla tehdään lapsivesipunktio. Ei kuitenkaan jäädä odottamaan sen tuloksia, vaan tehdään keskeytys ensi viikolla, rv 13. Rakenneviat tulis vaan lisääntymään ja luultavasti sikiö kuolisi kohtuun, joten varmaan henkisestikin helpompaa keskeyttää mahdollisimman pian.
Pocahontasille ja Trinitylle jaksamista, aika parantaa. :(

Suuri Osan Otto suruunne Trinity, Pacahontas, Hattiwatti!

Mitkään sanat ei todellakaan helpota... Itkekää niin kauan kuin itkua tulee! JOssain vaiheessa itku vaan loppuu. Mutta nämä pienet vauvan alut säilyvät sydämissänne loppu elämän. Varmasti seuraavalla kerralla kaikki menee hyvin.

Jaksamista!!!

:itku:Oi'voi miten surullista :(
Osanottoni kaikille joiden raskaus ei ole edennyt toivotulla tavalla :itku:
Jaksamusta ja voimia.

Voi kuinka surullista!:(

Mulla olis pieni onkelma. Talvitakki on nyt alkanu sen verran puristaan mahasta, että uusi täytyy hankkia. Olis kuitenki mukavaa jos sitä takkia vois pitää raskauden jälkeenki. Vaikka joku vyöllä kiristettävä? Onko ehdotuksia?
Nyt viikolla 24+0, joten masu tulee kasvamaan vielä paljon.

Zelda mulla on edessä sama ongelma. Olenkin naureskellut, että kivempaa olisi olla kesää vasten paksuna, niin ei tarvitsisi miettiä kalliiden ulkotakkien yms. hankintaa.

Itse funtsin, että haen sen talvitakin vaikka kirppikseltä tai UFFista. En todellakaan rupea maksamaan uudesta mammatalvitakista maltaita :(

Mutta ihan vastatakseni, varmaan joku A-linjainen malli olisi paras? Itse voisin jopa harkita jotain ajatonta "kypsemmän naisen" takkia, mutta Zelda on sen verran nuorempi, ettei varmaan tätityyli vielä iske :D

Zelda mulla on edessä sama ongelma. Olenkin naureskellut, että kivempaa olisi olla kesää vasten paksuna, niin ei tarvitsisi miettiä kalliiden ulkotakkien yms. hankintaa.

Itse funtsin, että haen sen talvitakin vaikka kirppikseltä tai UFFista. En todellakaan rupea maksamaan uudesta mammatalvitakista maltaita :(

Mutta ihan vastatakseni, varmaan joku A-linjainen malli olisi paras? Itse voisin jopa harkita jotain ajatonta "kypsemmän naisen" takkia, mutta Zelda on sen verran nuorempi, ettei varmaan tätityyli vielä iske :D

Saman ongelman kanssa täällä painitaan :wall:. Mulla on yksi A-linjainen takki, joka on siis ennen ollut sellainen oikein väljä. Suunnitelmissa olikin ottaa se nyt käyttöön, mutta sovitin sitä ja mä saan sen just ja just kiinni nyt, ja silti se on ihan muodottoman näkönen mun päällä. Mahalla on ollut kasvuspurtti viimeiset pari viikkoa ja sen tosissaan huomaa. Ja maha ei oo ainoo, joka on kasvanut; takki kiristi vähintään yhtä paljon rintojen kohdalta. Jos ostaa takin mahan kasvua ajatellen, niin kannattaa varmistaa, että rintojenkin kohdalla on vähän kasvunvaraa. Laskettu aika mulla on helmikuussa, eli syystakilla, johon mä mahdun vähän paremmin, ei millään selviä tota aikaa. Mäkin suunnittelin UFF-kierrosta, josko sieltä löytäis jonkun siistin ja edullisen takin.

Syystakin muuten ostin Zarasta, ihan normaalipuolelta ja vieläkin mahdun siihen, viikkoja siis 27 ja risat. Takki on kokoa L, ja sillon kun mä ostin sen, se näytti aika teltalta, mutta mun hartiat ei millään mahtuneet M:ään. Vaikka tää tänhetkinen A-linjaa noudattava kaaputrendi ei musta näytä hyvältä kovinkaan monen päällä, niin se hyöty siitä on, että raskaana löytyy helpommin vaatteita. Eli etenkin jos laskettu aika on vähän myöhemmin ens vuoden puolella, kannattaa tsekata kaikki pintatrendipaikat.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mä oon ostanut suurimman osan vaatteista nyt ihan normipuolelta... Onneks on noita tunikoja nyt joka paikka pullollaan. Säästä rahaakin kun ei tartte kalliita äitiysvaatteita ostaa vaan ostaa jostain Onlysta ym. halvemmista "muotia seuraavista" kaupoista.

Takkiongelma mietityttä myös täällä. Kotioloissa kyl pärjäilee miehenkin takkien avulla mut sit kun tarttis lähtee jonnekkin siistii paikkaan tai vaikka niihin kaksiin häihin jotka on talven aikana tulossa niin iskeekin jo paniikki :)

Juhlahameita onneks saa nyt helposti ns. empireleikkauksella eli sellasella mikä lähtee levenee heti rintojen alta. Ite mietin myös jotain poncho tyyppistä vaihtoehtoo. Kun on sellasii villakangasponchoa...niin sillä vois kehata lähtee juhliinkin eikä tarttis murehtii isoo mahaa ja rintoja. Mulla on myös pers levinny kiitettävästi joten senkin puolesta tarvii miettii mihin sitä oikein meinaa helmikuussakin mahtua :)

Kuten kanhan olen myös ostanut vaatteita ihan normipuolelta. Lähinnä muutaman pidemmän/reilumman topin. Aika hyvin vanhat vaatteet mahtuu vielä päälle. Ulkoiluhousuista joudun kyllä jättämään napin auki :) Tämän hetkinen tunika trendi suosii meitä massunkasvattajia. Mitä tulee talvitakkiin niin yritän pärjätä omalla "pussimallillani" jonka naruista pystyy säätelemään kokoa. Tällä hetkellä tuntuu olevan vielä reilusti tilaa, vaikka koko on S. Mutta jos kirpparilta sattuisi löytymään joku sopiva niin semmosen vois toki ostaa :)

Mulla lähinnä ongelmana on mitä päälle treenatessa. Housut passaa kyllä, mutta ennestään jo tiukat topit alkaa olla napapaitoja. Enkä omista kuin yhden fiksun perus t-paidan...Löysin lindeksiltä kyllä yhden ok paidan, joka on alhaalta semmosen rypytetty. Ei nyt ihan ehkä mun tyyliä, mutta saa kelvata :)

Mites teidä muiden treenit on sujuneet? Itse oon jatkanu suht samaan malliin. Verenpaine on aika alhaalla, joten se vaikuttaa mm.punttitreeneihin olo on väsynyt ja heikottaa helposti. Tällä hetkellä eniten innostaa ulkoilu/lenkkeily ja myös uimassa on tullut käytyä kerran viikossa. Mites kärsiikö ketään kiristävästä ja kipeästä vatsasta? Itsellä on raskauden alusta alkaen ollu tosi kipee erityisesti ihan alavatsasta. Välillä tulee semmonen hirveen kiristävä olo ja lenkeillä lihaspistoksia. Vatsalihakset kipeytyy lähes kaikesta jumppaamisesta eikä tunnu kivalta :( Myös iskias on alkanut nyt enemmän vaivata...Nouseminen lattialta tai sängystä on usein tuskaa. Tuntuu, että jalat menee alta...Ihmettelen että vaiva on jo nyt näin paha rv 20+6, kun massukin on vielä suht pieni. Toivottavasti tää ei tästä pahene!

Aivi:

Mulla on nyt viikkoja 19+2 ja oon ollut nyt pari viikkoo totaali levossa supistelujen takia. 17 viikolla oli pari päivää putkeen jatkuvaa supistusta ja etisen istukan takia päätin mennä herkästi lääkärille: No siellähän selvis et oli alkanut kohdunsuu kypsyä uhkaavasti.

Nyt siis oon pari viikkoo maannut ja tilanne on jo alkanut helpottamaan. Supistelut loppu levossa mut isompi rasitus saa taas heti tilanteen päälle. Näillä näkymin siis mulla ei tuu enää mitään treeniä loppu raskauden aikana :(

Läheiset (mies,äiti, sisko ym) on tosi huolestuneita joten vaikka ite uskaltautuisinkin salille kokeileen joskus kevyttä käpälä jumppaa, niin saisin varmaan sellasta huuttia ettei taida senkään puolesta olla asiaa ;) No tässä keräillään motivaatiota sitten karistaa kaikki valtaisat raskauskilot kunhan saadaan pikkunen ensin täyskasvusena sieltä ulos. Ei auta ku nöyrtyy tilanteen edessä ja ottaa rauhassa. Se on varmaa että kiloja tulee reilusti enemmän näin lököily linjalla...kun kokoajan ei jaksa syömisiäkään niin vahdata, mutta eiköhän imetys tee oman tehtävänsä sitten ja kun taas saa vallan omaan kehoonsa niin pääsee liikkimaankin. Mulla kun la. on 30.3. niin siinä on sitten hyvät lenkkeilyilmat edessä ja pianhan sitä sitten voi varovasti palailla salillekkin.

kanhan sanoi:
Mulla on nyt viikkoja 19+2 ja oon ollut nyt pari viikkoo totaali levossa supistelujen takia. 17 viikolla oli pari päivää putkeen jatkuvaa supistusta ja etisen istukan takia päätin mennä herkästi lääkärille: No siellähän selvis et oli alkanut kohdunsuu kypsyä uhkaavasti.

Mulla on kahdessa raskaudessa ollu ihan sama tilanne, tosin supistukset on alkaneet huomattavasti aikaisemmin kuin sulla. Suosittelen ottamaan ihan oikeasti melko varovasti, koska jos homma ei hellitä, niin osastolepoa tiedossa. Siellä vasta tylsää onkin, kotona on vielä kiva köllötellä.

Mulla on treenit olleet taas viime aikoina vähän sitä sun tätä. Oon salilla käynyt oikeastaan aika satunnaisesti, kuitenkin sen noin 3 kertaa viikossa. Lenkkeily on vähentynyt liikaa, olen jotenkin niin väsynyt koko ajan kun nukun huonosti jne. Tietysti ulkoilu piristäisi ja parantaisi varmaan uniakin, mutta kun ei vaan jotenkin... Blaa. Painoa on nyt tullut lisää ihanat 5,5-6kg:wtf: Ja siis rv 15+3 tänään. Tosin nousu on hidastunut, koska viimeisen 5+3 viikon aikana on tullut enää 1,5-2kg. Mutta aikaahan tässä on vielä vaikka miten, saas nähdä millaisiin lukemiin päädytään!

Maha on ruvennut nyt ainakin omasta mielestä ihan kunnolla kasvamaan. Se on jännän tuntuinen :) Tänään ollut tosi paha olo aamuyöstä lähtien, mutta en usko olevan raskauspahoinvointia enää tässä vaiheessa - varmaan joku pöpö iskenyt. Toivottavasti ei pahaksi äidy.

Takkiongelma ratkaistu! Kävin Fredan UFFin kiertämässä, mutta en löytänyt sieltä yhtään mitään. Pari vaihtoehtoa olis ehkä mallin , materiaalin ja kunnon puolesta mennyt, mutta koko oli väärä. Ja mä yllätyin niiden hintatasosta. Vähänkään siistimmästä saa maksaa vähintään 40€, yleensä kuitenkin enemmän. Tolla hinnalla saa melkein uuden. Ja kyllä niissä suurimmassa osassa kuitenkin näkyi se, että ne oli käytettyjä.

No, kävin sit Onlyn, Vero Modat, Vilan, Lindexin jne läpi ja HM:ltä löytyi musta A-linjainen villakangastakki. Otin ihan reilua kokoa, että mahtuu sitten loppuun asti, onneksi siinä oli hartiat ja hihat kuitenkin suunnilleen sopivat. Kyllähän se vähän kaavulta näyttää, mutta paras noista tarjolla olevista vaihtoehdoista. Eikä tässä enää ihan normimitoissa olla, eli turha haaveilla mistään hoikasta uumasta tässä tilassa :D.

Mitenköhän sitä osaa edes arvioida sitä, miten isoksi maha kasvaa... pitäisikö ottaa sohvatyynyt mukaan vaateostoksille :D

PMLats sanoi:
Mitenköhän sitä osaa edes arvioida sitä, miten isoksi maha kasvaa... pitäisikö ottaa sohvatyynyt mukaan vaateostoksille :D

Just mittasin, mulla on nyt 32+jotain viikolla navan kohdalta mitattuna ympärysmitta 100 cm. :wtf: Auttoko? :D

Heh, sohvatyynyt vois auttaa :D. Mutkun eihän sitä varmaksi tiedä mitä tulee mihinkin kohtaan, että mihin kaikkialle niitä sohvatyynyjä pitäis sijotella. Mä yritin vaan venytellä takkia eri suuntiin ja kyllä sinne varmaan helposti sais tyynyn tai pari :).

Yks kaveri antoi vinkin, että kannattaa yliarvioida se oma kasvu. Se osti joitain vaatteita alkukesästä (noin raskauden puolessa välissä), joista se ajatteli, ettei ikinä voi kasvaa niin isoksi, ettei mahtuis niihin vaatteisiin. Noh, loppukesästä ne vaatteet sitten kinnas. Eikä se mun mielestä varsinaisesti lihonut raskauden aikana. Ja lapsen (ja sitä kautta mahan) kasvuhan tapahtuu pyrähdyksissä, välillä tuntuu, että mitään ei tapahdu ja välillä taas joka päivä vaatteet kiristää enemmän.

En tiedä onko tästä takin ostoon mitään apua, kun mahat kasvaa niin yksilöllisesti kaikilla, mutta mittasin hyvin epätieteellisesti virtalähteen piuhalla ja viivottimella juuri omani. Tulos: leveimmästä kohtaa ympärysmitta on nyt vaatteet päällä 117cm eli olen aikamoinen muumimamma. Viikkoja on 32+4.

Itse en aio ostaa talvitakkia, jos ei ole ihan pakko. Salillakaan en ole käynyt kahteen viikkoon, väsyttää töiden jälkeen niin pirusti, että sohvanpohja useimmiten kutsuu. Tänään meinasin käsitreeniä mennä tekemään.

Suositut

Back
Ylös Bottom