GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Jahas, nyt on päästy vihdoin punttitreenien pariin :rock:. Pääsääntöisestihän kai kaikkea saa tehdä omien tuntemusten mukaan. Mut vaan yllätti, mitkä kaikki liikkeet tuntui pahalta tehdä. Esimerkiksi ylätalja eteen ei tuu olemaan mun ohjelmassani tän loppuraskauden aikana. En ollut koskaan ajatellut, kuinka paljon siinä tarvitaan vatsalihaksia asennon tukemiseen, vai teenköhän mä sen ihan päin mäntyä... Vatsalihakset mulla siinä ainakin jännittyi vahvasti ja maha meni ihan kolmion malliseksi :wtf:, näytti muuten myös aika hurjalta. Taakse en tajunnutkaan kokeilla, se vois ehkä toimia paremmin.

Melkein aiheutin salikomediaakin, kun kokeilin kulmasoutua tangolla. Vanhasta tottumuksesta otin hyvän asennon ja vedin tangon niinkuin ennenkin. Ongelma vaan oli, että siihen liikeradalle oli ilmestynyt maha ja täräytinkin sen tangon aika reippaasti mahaa päin. Vaihdoin sitten käsipainoihin, kun tangon kanssa liikerata tuntui liian lyhyeltä.

Myöskin painojen nostaminen lattialta esim vinopenkissä ollessa on hankalaa, kun pelkkä kumartelukin painaa mahaa. Painot on kuitenkin paljon pienemmät, kuin ennen normitreeneissä. Täytyy varmaan vaan suosiolla mennä ensin kyykkyyn ja vasta painot käsissä pyllähtää siihen penkkiin. Kyl tää tästä vielä.

Mitäs muille mahakkaille kuuluu?

Mä oon päässy saikkarilta takas töihin. Supistelut rauhoittuneet ja kohdunsuun tilanne tasaantunut. Viikko on nyt töissä oltu. Pomo on koittanut sijottaa mua mahd. paljon istumatehtäviin niin ollaan vältytty suuremmilta supisteluilta. Liikuntaa en saa harrastaa enää loppuraskauden aikana. Nyt siis viikkoja 20+4. Hiukan pelottaa painon nousu, mut eipä sitä jaksa kauheesti stressaa. Tiedän että sitä tulee väistämättä normaalia enemmän.

Mulla kun on painonhallinta vaatinut aina aika paljon liikuntaa ja syömisten vahtimista, lihon muuten helposti. Ja sitten tossa ennen raskautta kun laihduttelin joitain kiloja niin nekin tuli korkojen kanssa sit takas tän projektin myötä :)

Toivottavasti synnytyksen jälkeen palutuis nopsasti kuntoon, et pääsis alottamaan edes ulkoilua jalenkkeilyä. Ah ihanat kirpeät kevät aamut vauvan kanssa vaunuillessa :haart:

Mites muuten onko täällä moni käynyt/menossa 4D ultraan. Josko joku on ollut niin olis kiva kuulla kokemuksista!

Jospa kirjoittelisi tänne taas vaihteeksi. Ensinnäkin, hienoa Kanhan että sulla on tilanne tasaantunut! Nyt iisisti vaan loput viikot :thumbs:

Tänään aamulla oli eka neuvolalääkäri. Ensin terkkarilla normihommat - kaikki arvot ja muut ihan täydellisesti paitsi paino :itku: +7kg jo tähän mennessä! (16+4). Sain vähän saarnaa... Ihan omaa possuilua tuo on ollut. Kumma että onkin päässyt lähtemään lapasesta vaikka miten oli aikomus että menen synnyttämään sixpack paistaen:( No ryhtiliikettä nyt kehiin, että loppuaika menisi mahdollisimman vähillä ylimääräisillä.

Kuunneltiin vauvan sydänäänetkin, jännän kuuloista ihan kuin laukkaava hevonen! Siellä se hitto vie kasvaa vaan ja voi varmaan oikein mainiosti. Odotan ihan hulluna että maha kasvaisi kunnolla, nyt se on aamulla melkein normaali ja illalla sitten vauvamahan näköinen - eli turvoksissa :rolleyes:

Treeneissä ajattelin aloittaa vähän uuden vaiheen. Päätin tehdä nyt vaihteeksi "kuntopiiri"harjoittelua, eli testiin lähtee ensi viikosta 1-jakoinen, jota ajattelin vääntää 2-3 kertaa viikkoon. Sitten päälle 2-3 aerobista, ja ruokailut kuriin niin eiköhän kilotkin pysy kurissa. Nyt on ollut niin ihana pikkupakkaset ja jopa vähän lunta, että ulkona on ollut tosi mukavaa, harmi että lupasivat taas lämpenevää...

Seuraava ultra pitäisi olla 7.12. ja tietty Jorvissa, missä on jo nyt lopetettu kaikki äitiysjutut. Saas nährä miten käy.

Mites muuten onko täällä moni käynyt/menossa 4D ultraan. Josko joku on ollut niin olis kiva kuulla kokemuksista!

Pakko tunkeutua tänne vauvautettujen joukkoon (onnea kaikille tasapuolisesti :) ). Mutta tosta kanhanin mainitsemasta 4D ultrasta on pakko mainita, eli siskoni kävi siellä viime kesänä/keväämmällä (hänen vauva syntyi heinäkuun alussa) ja kyllä oli ainakin makeat kuvat. Vauvan piirteet näkyi ihan selvästi ja kuva oli ihan kuin mustavalkoinen valokuva :eek: . Jos vaan löytyy mahdollisuus niin menkää, niin aonakin kuva oli niin erilainen normiultran kuvaan nähden.

kanhan sanoi:

Ollaan käyty molemmista raskauksista, hieno kokemus, jos istukka on "hyvässä" paikassa ja muutenkin näkyvyys hyvä, joka ilmeisesti riippuu monesta asiasta. Meillä on kummaltakin lapselta nähnyt kasvonpiirteet selvästi, lapsen oikeasti nähdessään voinut todeta aivan samaksi kaveriksi. :) Sukupuolen saa myös tietää halutessaan, samoin lapsesta näkee mahdolliset huulihalkiot sun muut myös.

Kallista lystiä, toisella kerralla tosin lystin korvasi ulkomaankomennuksen vakuutus. Tälläkin hetkellä jääkaapin ovessa ihmettelee pieni pikkuveli, joka muutaman viikon päästä treffataan ihan livenäkin.

Täällä kaikki on sujunut ihan hyvin. Viikkoja nyt 23+2. Vatsa on jo ihan selkeä, mutta omasta mielestä kuitenkin aika pieni :) Aika hyvin vielä pystyy treenailemaan. Aino ongelma on toi vatsalihasten kiepytyminen. Niin kuin Hugadelic kirjoitti mm. ylätaljassa vatsa jännittyy. Oon treenaillu selkää vielä aika "kovaa" tämä kostautui viime treenin jälkeen, kun koko seuraavan yön vatsapoltti ja harjoiussuppareitakin tuli useampi...Treenatessa ei kauheesti huomaa mutta sitten jälkeen päin. Vatsaa ei sais yhtään jännittää :( Lenkkeillessä vaivaa myös pistokset. Niitä esiintyy kyllä ihan jo kauppareissullakin. Onneksi menevät pian ohitse...

Rakenneultrassa oltiin pari viikkoa sitten ja kaikki oli loistavasti :) Sukupuolikin paljastui...poikaa lupailivat :haart: Hän kun levitte heti haaransa joten ei pitäisi olla epäselvyyttä. Neuvola taas oli viikko sitten. Painoa oli tullut reilu 3kg ekasta käynnistä. Enemmänkin olisi varmaan saanut tulla. Kotivaakan mukaan paino on vähän mennyt alaspäin parin viikonaikana. Nyt kova tsemppaaminen syömisen kanssa. Nälkä on ainakin koko ajan :) Hemoglobiini oli ainakin vielä korkeella 140. Enkä kyllä oo pahemmin väsynyt ollutkaan. Tietty kun nukkuu 9-10h yöunet ja joka päivä vielä päikkäritkin :D

Täytyis tätä seuraavaksi lähteä salille. Täytyy sanoa ettei kyllä nykyään niin hirveesti motivoi...Mieluummin lenkkeilee/ulkoilee tai käy jumpassa. Kovasti kyllä jo odotan, että pääsee kunnolla treenaamaan :whip:

Hyvävointisille mammat kuulostaa! Kiva kuulla!
Täälläkin kaikki on mennyt oikein mukavasti. Välillä tuntuu että masu on hieman tiellä (viikkoja nyt 29+4) mutta virtaa riittää ainakin joka toiselle päivälle. Eli kun on energisempi päivä, ei malta olla touhuilematta ja sitten seuraavana päivänä se kostautuukin, mutta ihanaa että vielä virtaa piisaa.
Itse en ole käynyt 4D ultrassa, mutta muiden hienoja kuvia olen nähnyt. Treenit on siirynyt tänne kotiin, eli vapaapainoilla ja tangolla treenit menee pääsääntöisesti. Niin ja jumppakuminauha on myös kovassa käytössä.
Niille, joilla on jumppapallo kotona, suosittelen kokeilemaan lantionpohjan rentoutusta pallolla. (Istu pallon päälle ja pyöritä lantiota. )

Täällä voidaan varmaan paremmin kuin kertaakaan koko 18 viikon aikana :dance: Mieliala on pysynyt korkealla jo monta päivää työpaikan ongelmista huolimatta. Treeneissä on sujunut paremmin kuin ikuisuuksiin (jos ketä kiinnostaa niin rupesin bloggaamaan treenejäni VIP-blogeihin). Paino ei ole noussut lisää, ja odotus sujuu ihan uudella innolla :) On kiva unelmoida ja suunnitella, millaista voisi elämä olla sitten kun vauva tulee :rolleyes: Niin, ja ekat vaatteet pikkuiselle ostettiin KappAhlin alesta viime viikolla :hyvä:

Heipsan kaikki!

Mulla on koko elämä mennyt ihan pelkäks odottamiseks ja mammailuks. Nyt kun ei voi treenejä ees aatella ettei supistais. Hiukan harmittaa, mut kerkeehän sitä toisaalta taas koko lopun ikäs sinne salille huhkimaan.

Elien olin super rohkee ja lähdin kaverin kanssa n.2km löntystys lenkille. Työnsin kaverin lasta vaunuissa etten kaatuis liukkaalla asfaltilla. No sekin reissu oli lopulta liikaa ja lopp uilta toivuttiin vaakatasossa. On se niin hurjaa miten pienestä toi kohtu hermostuu. Pitänee mennä pihalle istuu isän vanhassa pilkkihaalarissa (joka just just mahtuu kiinni) et vauva saa edes vähän happea :D

Kiva kuulla et muilla treeni sujuu. Mä odottelen seuraavaa Bodylehteä postilaatikkoon et saa taas pientä kosketuspintaa muuhunkin kun imetysliivien tilailuun ;)

Tsemppiä kanhan, rennosti ottaminenkin voi olla näköjään työn takana.

Mä voin muuten hyvin, mutta nukkuminen ei tahdo millään onnistua... Hyvän asennon löytäminen ja sen vaihtaminen on sellanen operaatio, että se tuskastuttaa öisin, lonkkia särkee - iskiaskipuja vissiin, vauva potkii öisin paljon (sinänsä iloinen juttu, mutta häiritsee nukkumista), naapurista kuuluu ääniä ja jotenkin muuten vaan ei uni tule silmään, vaikka on ihan rättiväsy. Ja sitten tuo väsymys vie päivällä veronsa, mä oon jo pikkasen ruvennut odottelemaan äippäloman alkamista, ettei täydy raahautua töihin aamuisin :rolleyes:.

Treenirintamalla ei mitään uutta: äitiysjoogaa, Bailatino Mama -tunteja ja kevyttä punttien kolistelua. Niitäkin meinaa tuo väsy vähän verottaa, mutta kun ottaa asenteen, että pääasia että tekee edes jotain, niin se auttaa. Painon lisääntyminen vähän mietityttää. Joku 12kg on tullut ja vielä olis pari kuukautta jäljellä. Ei ne neuvolassa tosta oo mitään sanoneet, mutta itseä mietityttää. Noh, täytyy yrittää vaan ajatella, että sitten joskus ens vuonna tilanteelle voi tehdä jotain. Nyt ei oo mikään kiristelyn aika.

Niin ja Latsi, kiva lukea jokun raskausajan treeniblogia, kirjotathan jatkossakin!

E: Ootteko muuten muut tehneet mitään harjotuksia tulevaa synnytystä ajatellen? Mun yks kaveri suositteli paria kirjaa, joissa oli joitain venytys yms ohjeita. Mm. päivittäin kyykyssä istumisen pitäis helpottaa synnytystä, kun siinä ilmeisesti mm. lonkkien seutu venyy sopivalla tavalla. Lisäksi se vahvistaa joitain lihaksia, joita tarvitaan jos meinaa jakkaralla synnyttää. Yllättävän raskasta muuten tuo kyykyssä istuminen. Joitain ihan kummia pieniä lihaksia siinä tarvii ja tuntee itsensä tosi kankeaksi. Mutta vähä vähältä sekin tuntuu helpommalta.

E2: Joogassa sanottiin vielä, että loppuvaiheessa se kyykyssä oleminen auttaa laskeutumista. Tosin siellä sanottiin myös, että jos on ihan loppuvaiheessa ja lapsi on vielä perätilassa, niin se saattaa haitata sen kääntymistä oikein päin.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Täällä kaikki ennallaan. Nyt mennään viikkoa 25. Vatsa on hiljalleen kasvanut, muttei kyllä yhtään menoa haittaa ;) Oikei ehkä vähän huijasin. Vatsalihasten jännittelyä pitää varoa, ja oon myös alkanu välttämään selinmakuulla olemista. Iskiasvaiva tuntuu ärtyvän erityisesti pumpissa. Ärsyttää kun mulla on 2-3 päivää putkeen pumppeja niin ei ehdi palautua. Myös yläselkää ja hartioita sekä päätä särkee lähes päivittäin. Kävellessä on edelleen pistoksia ja olen vasta nyt saanut kiusakseni liitoskipuja...Siis vali vali. Mutta oikeastaan kaikki on loistavasti. Oon saanu raskaudesta niin paljon energiaa ja hyvää oloa ;)

Treenit siis edelleen samat 2 punttia, 2-3 pumppia, päivittäiset lenkit koiran kanssa. Ja sitten pyörällä tai kävellen kuljen kaikki matkat. Nyt liukkailla saa vaan olla tosi varovainen. Muutaman kerran oon meinannu olla kumossa koiran kanssa kävelessäni :(

Paino ei oo noussu lainkaan lokakuun puolivälin jälkeen? Yhteensä on tullut semmosen 3,5-4kg. Syömistä oon yrittäny lisätä, nälkä kun tuntuu olevan koko ajan ja täytyyhän pikkumiehen saada energia jotta kasvaa isoksi ja vahvaksi :D

Tsemppiä kaikille massunkasvattajille :thumbs:

Hui Aivi. Mua ihan hengästyttää jo sun touhujen lukeminen! On se niin jännää miten erilaisia meidän kaikkien raskaudet on. Ite oon siinä kunnossa et ilman supistuksia ja tolkutonta hengästymistä ei oikeestaan tehdä mitään tiskikoneen tyhjennystä raskaampaa.
Oothan kuitenkin oikeesti tosi varovainen ulkona liikkuessas ettet oikeesti vaan kaadu!!!
Kiva kuienkin kuulla et voit hyvin.

Kyllä täälläkin vointi on sinänsä oikein hyvä ja fiilis loistava...kun vaan muistaa ottaa sikaiisisti aina.

Mitäs muille kuuluu??

Hui Aivi. Mua ihan hengästyttää jo sun touhujen lukeminen! On se niin jännää miten erilaisia meidän kaikkien raskaudet on. Ite oon siinä kunnossa et ilman supistuksia ja tolkutonta hengästymistä ei oikeestaan tehdä mitään tiskikoneen tyhjennystä raskaampaa.
Oothan kuitenkin oikeesti tosi varovainen ulkona liikkuessas ettet oikeesti vaan kaadu!!!
Kiva kuienkin kuulla et voit hyvin.

Kyllä täälläkin vointi on sinänsä oikein hyvä ja fiilis loistava...kun vaan muistaa ottaa sikaiisisti aina.

Mitäs muille kuuluu??

Kaikkihan me olla yksilöitä... Mä oon ehkä vähän semmonen "tyhmä", kun en pysty ottaa kevyesti. Siis toki oon keventänyt, mutta päivittäin täytyy päästä liikkumaan. Tulen äitiini. Hän juuri mulle tokaisi ettei raskaus ole sairaus, tiedetään :jahas: Hän oli vetänyt minun syntymääni edeltävänä iltana pitkän pyörälenkin ja raskaita hommia teki loppuun asti. Toki järki on oltava mukana. Pahaa oloa, väsymystä ja supistuksia yms ei saa vain sivuuttaa. Vauva on kuitenkin tärkein :haart:

Täytyy myöntää, että huomaan kyllä hengästyväni paljon helpommin kuin ennen, siis PALJON! Yksi päivä päätin kiivetä raput 7. kerrokseen. Pääsin 4:seen ja puuskutin niin pirusti, että oli pakko ottaa hissi :curs: Ja kun lenkkeilen miehen ja koiran kanssa niin tulen noin 3 metriä jäljessä ennen, kun viiletin edellä...

Yritän olla varovainen :) Jos hankkis semmoset liukuesteet...

Heippa vaan!
Päätin minäkin sitten rekisteröityä tänne aina silloin tällöin täällä muuten pyörittyäni. Nyt raskausaikana tuntuu olevan tätä ylimääräistä aikaakin sen verran että ehtii kirjoitella. Mites täällä muilla menee? Aivilla ainakin tuntuu olevan vauhti päällä edelleen, ite en oo pystyny tekee juuri mitään muuta kun kävelylenkkejä. Sykkeet nousee heti huippuun ja salitreenistä seuraa 3 päivän migreeni... Mulla on kyllä ihan mieletön ikävä liikkumista, välillä hormonihuuruissani täällä porannu ja parkunutkin siitä syystä...:rolleyes:

Nyt alkoi rv25 ja aika tuntuu kuluvan aivan hillittömän hitaasti, tulis nyt äkkiä kevät...

Kattos, tämäkin ketju heräsi taas eloon :)

Täällä nyt 21+3, ja olo on edelleen oikein mainio. Treenit on eilistä lukuun ottamatta sujuneet olosuhteisiin nähden hyvin ja mieliala on pysynyt epäilyttävän korkealla (en normaalisti olisi näin hyvällä tuulella). Salilla oon jaksanut vääntää, mutta mulle ei taas maistu toi lenkkeily - vaikka pitäisi kyllä :(

Vauva potkuttelee tosi ahkerasti pitkiäkin jaksoja joka päivä ja vatsa on jo selvästi pyöristynyt :hyvä: Tuntuu kivalta. Painoa olen kerännyt varmaan jo sen 10kg, mutta so fakin what. Tunnen oloni kuitenkin ihan terveeksi ja jaksavaksi.

Täällä alkamassa vk 26 ja paksusti voidaan!!! Nyt oon onneks taas välillä päässy kävelylle. Eilisen rankan shoppailureissun ansiosta sain itelleni mojovat iskiaskivut... :(
Supistelut on rauhottunu kummasti ja kotonakin oon tehnyt välillä tosi kevyttä punttijumppaa käsille.

Mäkin oon jo ihan tuskastunut odottamaan kevättä! Sais jo pikkunen syntyä ja mä saisin taas kroppani omaan haltuun....ai että sit on kivaa kun saa liikkua ja nukkuu mahallaan :D

Mul on kans tota painoo tullu paljon, mut vauva kuitenkin ihan keskikokonen ja sokerit ym arvot on kunnossa. Tammikuussa alkaa ruokilun tarkka siistiminen. Nyt oon jo siistinyt aika paljon mut karkkipuoli ei oikein onnistu ennen kun joulu on ohi. Kaurapuuro raejuustolla maistuu tällä hetkellä parhaiten. On siin sit 3 kk aikaa syödä siististi niin ettei sit siinä kohtaa pikkunen kasvattele turhia rasvavarastoja...omasta laardikerrostumasta puhumattakaan ;)

No mut hyviä vointeja kaikille ja nautikkaa joulusta ja vapaista!!

Tänne ei kuulu mitään muuta kuin että jännitetään, tuleeko jouluvauva. Viikot 38+3 ja sellainen olo, että ei ole enää kovin monesta päivästä kiinni. Olo on ihan ässä, turvotuksista tai mistään kivuista ei tietoakaan, joten ihan samalla linjalla näköjään kuin edellisessäkin raskaudessa. Ei voi valittaa paitsi siitä, että voisi kyllä ensi vuoteen poika odotella tota ulostautumistaan... ;)

Pitkästä aikaa täällä taas. Mukava lukea muiden kuulumisia. Itellä nyt viikkoja 31+1 ja painoa kertyny 16kg. Koitetaan ettei toi 20 kiloa ylittyis. Olo alkaa olla raskas ja maha painaa keuhkoja joissakin asennoissa ja varsinkin syönnin jälkeen. Supisteluja tuntuu välillä ja muutenkin alavatsakipuja. Tekis mieli jo synnyttämään niin tää olo olis ohi. Kuntosalihommat jätin viikko sitten pois kun alko alavatsa kipeytyyn enemmän. Kävelykään ei tunnu mukavalta. :( . Jotain olis kiva tehä mutta mikään ei enää tunnu hyvältä.
Raskausarpia ei vielä ole mahaan ilmestyny vaikka se on valtava. Reisistä löytyy jo pari ja tisseistä. Ihmettelen kyllä jos mahaan ei tule.
Huomenna olis muutto omaan taloon. Ihanaa! Kiire on pois kun ei tarvi joka päivä raksalla rampata tekemässä pikkujuttuja ja siivoamassa.
Nyt vaan odotellaan synnytystä ja koitetaan nauttia äitiyslomasta.

Kai mäkin voin tänne nyt sitten kirjotella kun tota taukoa taas tuli... :D Nyt mennään viikoilla 16+6 ja paksusti voidaan, painoa on vissiin tullu sellanen viitisen kiloa (en jaksa puntarilla paljoo hyppiä).

Tanssinu oon entiseen tahtiin, paitsi että hypyt multa kiellettiin (mä itte sitä tajunnu, tanssiope mulle siitä sano), ja venyttäessä ensin osuu maahan maha eikä otsa :jahas: Nyt on muutenkin reenitauko menossa, uudenvuoden jälkeen jatkuu sitten normimeininki, tietysti oman ropan ehdoilla. Tulee kuulkaas oleen tiukka paikka ku joutuu osan reeneistä jättää pois. Mammajumppiin en ajatellu mennä. Käpötellä haluaisin, mut meilläpäin noi tiet tuntuu olevan senverran liukkaat ettei tee mieli (testasin jo maan kovuuden toisella polvella ja molemmilla käsillä, kovaa oli).

Mutta mahan ehdoilla. Kovin iloisesti hyörivä kaveri sieltä on tulossa, ainakin tänhetkisten tuntemusten perusteella :)

Jahas, viikkoja on kertynyt 34 ja risat ja tänään alkoi äippäloma. Painoa on tullut (joulu mukan lukien :D) noin 15kg. Kyllähän osa siitä painosta näkyy jenkkakahvoina ja paksumpina reisinä, mutta mä yritän parhaani mukaan olla välittämättä.

Sali on jäänyt pari viikkoa sitten, mutta joogaa ja Bailatino Mama -tunteja meinasin vielä jatkaa. Kävely on muuttunut vaappumiseksi noin viikko sitten. Maha painaa jonnekin tonne alas lantioon ja aiheuttaa aika tukalan olon, jos yrittää kipittää normaalia vauhtia. Mutta muuten olo on ollut hyvä. Nyt ajattelin ruveta panostamaan enemmän venyttelyihin ja muihin sellasiin liikkeisiin, joista sitten olis hyötyä synnytyksessä, jonkun verran niitä on jo nyt tullut tehtyä.

Tavallaan sitä olis jo kypsä synnyttämään, mutta toisaalta tuntuu, että ei oo kuitenkaan ehtinyt täysin sisäistämään sitä, että uusi perheenjäsen on tulossa. Niinkuin Kanhan, mäkin haaveilen mahallaan nukkumisesta. Ja myös selällään. Periaatteessa selällään ei oo hirveen tukalaa olla, mutta neuvolassa sydänäänten mittauksessa vauvan syke on noussut liian korkeeksi kun mä oon maannut siinä pöydällä, niin siksi mä vähän arastelen sitä selällään nukkumista. Kyljellään nukkuessa taas liitoskivut jäytää lonkkia, joten sitten sitä tulee vääntelehdittyä kyljeltä toiselle ja kaikkea siltä väliltä. Mutta onneks nyt sit saa nukkua aamusin niin pitkään kuin haluaa, kun alkoi tuo äippäloma :hyper:. Vieläkään en meinaa tajuta, että maanantaina ei oo enää töitä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom