Ihanan söpö nyytti sulla cassyput :haart:
Täällä lähestytään puoliväliä. Toisaalta tuntuu, että aika on mennyt hirveen nopeesti. Mutta toisaalta tuntuu, että laskettuun aikaan on ikuisuus (eli 5kk). Olo on ollut pirteä ja muutenkin oon nykyään niin hyväntuulinen ;) Jos raskaus tekee mut näin onnelliseksi ja positiiviseksi ihmiseksi taidan alkaa tehtailla vauvoja
Ennen kun sain liian usein kuulla että olen "aina" äkäinen :(
Pakko kommentoida tota vessassa ravaamista. Mulla se nimittäin jatkuu yhä. Parhaina öinä käyn vaan pari kertaa pahimpina sen 5. Lenkkeilyt yms on pahimpia pissahädän auheuttajia, tuntuu että koko ajan joku painaa rakkoon. Onneksi vielä ei oo sattunut vahinkoa :D Äipältä tossa just kyselin, että millon se kohtu nousee ylemmäs? Hän sanoi, että vielä tovi menee. Ehkä tää on ihmiskohtainen juttu, mä nyt oon muutenkin semmonen vessaramppari
Mitä noihin uniin tulee niin tuntuu että oon alkanu paljon enemmän näkemään niitä. Tai ehkä ne jää paremmin mieleen, kun ovat niin vauhdikkaita. Sitten oon myös alkanu puhumaan unissani, outoa...Vauvaan liittyviä oon nähnyt muutamia. Lähinnä semmosia, että oon ollu jotenkin onneton hoitamaan sitä nyyttiä. Kai tommonen itsensä epäily on ihan normaalia
Huomaa että massun kasvu, vaikka vielä vähäistä onkin, niin vaikuttaa jo liikkumiseen. Tietyt venyttely asennot ei esimerkiksi tunnu hyviltä. Ja kun ohjailen noita jumppia niin kohta joutuu jättämään väliin jo jotain liikkeitä tai soveltamaan. Oon myös pohtinu semmosta juttua, että onko lihasten kipeytymisestä jotain haittaa? Ihan, kun olisin lukenu joskus jotain semmosta
Aattelin vaan, kun itsellä väkisinkin tuppaa paikat kipeytymään, kun liikunta sen verran runsaasti, vaikka kevyemmin olenkin ottanut.
Mua on myös alkanut vaivaamaan jatkuva nälkä. Johtunee varmaan monesta syystä. Alkuraskaus meni turhan pienillä kaloreilla ja eipä ne edellenkään korkeat ole alle 2000. Oon laskeskellu, että kulutuksen mukaan pitäis varmaan syödä joku 2500kcl. Mulle on hiukan tullu semmonen läskin ketymisen pelko, noloa tunnustaa olen pinallinen... Toki tiedän että vaavi tarvii ravintoa enkä jaksa jos en syö tarpeeksi, mutta en pääse tästä "sudenkuopasta" ylös, kalorit vaan jää alas. Tää on tätä, kun ei laske enää niin tarkkaan eikä suunittele joka ateriaa :(
Mites teillä muilla muuten on tuo paino noussut missäkin vaiheessa? Viimeksi kävin neuvolassa viikolla 14 tulloin vaaka näytti peräti +300g ekaan punnitukseen. Kotona en pahemmin oon vaakalla käyny. Yllätyinkin hieman, kun sille kapusin ja näytti +2kg siihen ekaan neuvola punnitukseen. Kaikkiaan paino on varmaan sen 3kg noussut jos vertaan lukemiin ennen raskautta. Eipä tuo nyt paljolta kuulosta, mutta aloin tietysti "pelätä", että nyt sitä tulee +500g/viikko
Tulipas pitkäst sepustukset. Ja paljon olis vielä ollu asiaa ;) No jääköön toiseen kertaan.