Rantsukuntoon kesäksi 2007..?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Crysania:

Meillä on paljon yhteistä!:) Olen itsekin menossa naimisiin ensi kesänä. Hääpäivä 4.8. Ollaan myös sentilleen samanpituisia.;) Painoa mulla on pikkuisen vähemmän (59-60kg). Ajattelin tiputella myös puolisen kiloa viikossa, kunnes olen tyytyväinen. Mehän voitais tsemppailla toisiamme!:D

Mulla on muuten myös avonainen selkä hääpuvussa.:rolleyes:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jess, tänään taas pitkään aikaan lenkillä eikä se kunto nyt niin paljoa ollutkaan rapistunut :rock: Nyt vaan vielä vähän ruokavalioo tiukemmalle niin eiköhän kilot ala kariseen :whip:

Tänään alkoi mun dieetti, ihan kivasti tässä vielä aikaa kesään eikä enää tartte kylmissään hytistä. Viime viikon ruokaisat reissut on tehnyt jonkin verran pahaa jälkeä mutta ajattelin jos pääsisi ~60 kiloon kesäksi, nyt joku 65-67 (aamupaino saattaa kahtena peräkkäisenä päivänä jostain syystä heittää vaikka kuusikin kiloa, en ymmärrä nesteitäni).
Ruokavaliosta tuli nyt puhdas, ja pitää keksiä miten selittää työkavereille etten syö mitään mitä töissä on tarjolla. Aerobista tulee nyt muutenkin ihan kivasti.

Hee, mäkin aloitin eilen, 12 viikkoa ois edessä. Alatko dieettisiskoksi? :whip:

Kalorit on tällä hetkellä 2300-2500, siitä sitten tiputellaan pikkuisen viikottain ja lisätään aerobista, jonka lähtötaso on aika pitkälti nollassa :D

Hee, mäkin aloitin eilen, 12 viikkoa ois edessä. Alatko dieettisiskoksi? :whip:

Kalorit on tällä hetkellä 2300-2500, siitä sitten tiputellaan pikkuisen viikottain ja lisätään aerobista, jonka lähtötaso on aika pitkälti nollassa :D

Dodii!! Dieettisisko! :)

Salilla tullut jonkin aikaa jo katseltua peiliin ja ajateltua että olisi se jo aikakin vähän kiristellä. Nyt on tosi hyvä fiilis syödä puhtaasti ja liikkua muutenkin kun tuo iihana aurinko on seurassamme!
Pitäisi kyllä ottaa aloituskuva ehkä tällä kertaa niin näkisi itse konkreettisesti mitä tapahtuu :P

Mä otan huomenna, ota säkin niin saadaan vähän näkyvää pohjaa tälle hommalle!

Näin teemme! Ja sitten voikin ottaa pienet aamuaerobiset hulluille päiville hohoo

kesäkuntoon omenalastuilla!?

Näin lehdessä eilen mainoksen uusista omenalastuista (pringlespurkin tapaisessa lootassa) ei rasvaa, lisättyä sokeria, lisäaineita eikä keinotekoisia väriaineita. Purkillisesta tulee 190 kaloria ja 46,5g hiilareita

Oletteko maistaneet kyseistä tuotetta, kandeeko lähteä ostamaan?

Näin lehdessä eilen mainoksen uusista omenalastuista (pringlespurkin tapaisessa lootassa) ei rasvaa, lisättyä sokeria, lisäaineita eikä keinotekoisia väriaineita. Purkillisesta tulee 190 kaloria ja 46,5g hiilareita

Oletteko maistaneet kyseistä tuotetta, kandeeko lähteä ostamaan?

En ole maistanut, mutta joku muu on ja haukkui tuotteen kammottavaksi. Itse olen joskus maistanut kuivattua omenaa ja ei se kyllä hyvää ole... Mielummin sitä söisi ihan tuoretta omenaa vaan, vieläpä vaikka ehrmannin seassa niin paljon parempi. :)

Voihan toki olla että jonkin mielestä nuo ovat herkullisia

Kett, Juu kipeänä oon ollu... :(

Kyllähän tuo kuivattu omena ihan hyvää on, mutta ei varmasti mitenkää vaikeeta tehä ite! Eli ei muuta, ku kokeilemaa...Eikä siihen tosiaan tarvii lisätä mitää, senku vaa viipaloi melko ohuiks siivuiks ja kuivattaa. :D

Mää kyllä ihan tykkäsin noista kuivatuista omenalastuista, vei makeanhimon hyvin... aion ostaa toistekkin :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kesä on tainnu ottaa varaslähdön ku tulee näin upeita kelejä päivä toisensa perään. Minä otin puolestani flunssan ja sairasloman joten reenit jäissä, kiroiluttaa.

Zone-sarja -42%
Huoh. Taidan tässä vaiheessa avautua oman kokeiluni vaiheista. Kolmatta viikkoa mennään kalorisyklittelyllä, eikä isommin muutosta vielä näy. Noh, en odottanutkaan tuloksia hetkessä. Mittanauha kertoo, että sentti-puolitoista olisi pakaraosastolta lähtenyt, mutta voi olla, että mittaan aina vähän ero kohdasta. Puntarilla olen käynyt salilla aina ohi mennen ihan silkasta uteliaisuudesta, ja se näyttäisi kilon lähteneen jostakin (57,8kg -> 56,9kg), mutta punnitsen aina vähän silloin tällöin, joten tulos ei ole kovin luotettava. Jos suunta nyt kuitenkin on tuo, niin siihen olen tyytyväinen. Peffarasvat istuu tiukassa, se on kuitenkin sanottava. :jahas:

Vaikka tän dietin saldo jäisi muuten vähäiseksi, niin siitä olen tyytyväinen, että olen oppinut kontrolloimaan hiilareiden saantia. Alun päänsärky jäi yhteen päivään, ja nyt olen huomannut, että aika vähällä sitä tulee toimeen, toisin kuin luulin. Semmoinen pieni nälän tai paremminkin ei-kylläisyyden tuntu on lähes koko ajan, joten ihan selvästi miinuksilla mennään, mutta kuitenkin olo on energinen ja treenit olen saanut tehtyä hyvillä tehoilla. Ja proteiinit vie yllättävän hyvin nälän pois, luulin ensin, että joutuisin kuuntelemaan mouruavaa mahaa jatkuvasti. Tässä olin onnekseni väärässä. Luulen, että tää ainakin tehostaa lihasten hankintaa tuossa kesän puolella ja auttaa muutenkin ymmärtämään paremmin oman kropan toimintaa.

Välillä kärsin kuitenkin pienistä päättämättömyysongelmista. Onko kellään muulla samaa fiilistä? Että ei oikein tiedä, onko tää dietti tässä vaiheessa hyvä ratkaisu vai pitäiskö vaan keskittyä lihaksen tahkoamiseen. Mulla ei onneksi ole tullut sitä, että päivästä toiseen vaihtelisin dietin ja plussakaloreiden välillä, mutta henkisellä puolella on vähän kahtalainen olo. Kun ei ole aiemmin kovin tarkkaan laskenut kalorinkulutustaan, niin nyt miinuksilla miettii, että syökö liikaa diettaamisen kannalta vai syökö liian vähän, että lihakset säilyisi. Ehkä mä nyt kuitenkin keskityn tän projektin loppuunviemiseen ja toukokuun kynnyksellä aloitan plussat, oli tilanne mikä tahansa. Saa vähän perspektiiviä, toimiiko tää oikeasti vai ei.

End of opening, tulihan tuota selostettua :D

Välillä kärsin kuitenkin pienistä päättämättömyysongelmista. Onko kellään muulla samaa fiilistä? Että ei oikein tiedä, onko tää dietti tässä vaiheessa hyvä ratkaisu vai pitäiskö vaan keskittyä lihaksen tahkoamiseen. Mulla ei onneksi ole tullut sitä, että päivästä toiseen vaihtelisin dietin ja plussakaloreiden välillä, mutta henkisellä puolella on vähän kahtalainen olo. Kun ei ole aiemmin kovin tarkkaan laskenut kalorinkulutustaan, niin nyt miinuksilla miettii, että syökö liikaa diettaamisen kannalta vai syökö liian vähän, että lihakset säilyisi. Ehkä mä nyt kuitenkin keskityn tän projektin loppuunviemiseen ja toukokuun kynnyksellä aloitan plussat, oli tilanne mikä tahansa. Saa vähän perspektiiviä, toimiiko tää oikeasti vai ei.

End of opening, tulihan tuota selostettua :D

Joo, itsellä on ollut ihan samoja ajatuksia. Välilä mietin, että onkohan tämä nyt järkevää ja katselen peilistä itseäni ja luulen näkeväni kuinka pienet ruikkulihakseni sen kuin surkastuvat. :( Välillä taas ajattelen, että kyllä tämä tästä pikkuhiljaa, eihän ne lihakset sieltä minnekään ole voineet parissa viikossa kadota kun treenipainotkin ovat pysyneet samoina (tai jopa nousseet vähän). Nyt olen tuntenut nälkää jo hieman. Tai on sellainen ontto olo.

Mitat otan vasta kuun vaihteessa ja perjantaina on punnitus. Vielä en ole mitään pudotusta huomannut painossa, mutta se saattaa johtua siitä, etten ole mitannut systemaattisesti samoissa olosuhteissa, mitä aion alkaa nyt harrastamaan. Toivottavasti kaikki suttaantuu. Tsemppiä vaan kaikille.:rock:

@kilppuli: Tiedossa on, mulla on vaan tapana masentua jos vähään aikaan ei näy tuloksia. Tarkoitus onkin pitää välillä vähän korkeakalorisempia päiviä joilla saa sitten vähän boostattua aineenvaihduntaa.

@Mena: Tehdään niin! :) Mites pitkään olette olleet yhdessä? Meillä tuli viime kuussa 7 vuotta kihloissa..

Originally Posted by Kaisukka

Joo, itsellä on ollut ihan samoja ajatuksia. Välilä mietin, että onkohan tämä nyt järkevää ja katselen peilistä itseäni ja luulen näkeväni kuinka pienet ruikkulihakseni sen kuin surkastuvat. :( Välillä taas ajattelen, että kyllä tämä tästä pikkuhiljaa, eihän ne lihakset sieltä minnekään ole voineet parissa viikossa kadota kun treenipainotkin ovat pysyneet samoina (tai jopa nousseet vähän). Nyt olen tuntenut nälkää jo hieman. Tai on sellainen ontto olo.

Ihan samaa pähkäilen täällä! On se vaan kumma kun ei pysty päättämään mitä sille kropalleen tekisi :lol2: Olen n. vajaan vuoden sisällä saanut itseäni tiukempaan kuntoon (lopetin e-pillerit, aloin treenata tavoitteellisemmin ja syödä fiksummin). Kuitenkin nyt varsinkin kesän kynnyksellä sitä haluais vielä vähän kiristellä, mutta päänvaivaa se näyttää aiheuttavan. :confused:

En laske kaloreita tai käy vaa'alla, koska se alkaa jotenkin ahdistaa enkä halua muutenkaan alkaa "tarkkailemaan painoani". Syön kuitenkin ilmeisesti pitkälti kulutuksen mukaan, koska kroppa ei ainakaan omasta mielestäni ole viime aikoina muuttunut. Nyt on taas se vaihe menossa, että kiinnitän enemmän huomiota syömiseen, tavoitteena siis saada rasvaprosentti edes vähän pienemmäks (jollain sellasella mittarilla on testattu pari kertaa, rasvat oli jotain 20 % luokkaa mut tietenkin se mittari voi näyttää liian pientä/suurta lukemaa..).

Kuitenkin jossain vaiheessa tulee sellanen olo, että "voi ei, nyt nää mun vaivalla hankkimat lihakset hupenee jonnekin" ja sit sitä alkaa jotenkin vaistomaisesti syödä enemmän. Tuntuu, että mulla ei ole oikein käsitystä siitä, missä kunnossa oma kroppa on. Olis kiva jos joku ulkopuolinen pystyis arvioimaan ja sanomaan kuinka paljon on kiristelyn varaa. Yläkroppa on mielestäni rasvojen puolesta ihan ok, mutta ala-osasto on sitten toista luokkaa.. Ei sekään kyllä mikään seitsemän leivän uuni ole :D Ja tämä tälleen "hyvänä päivänä" sanottuna, joku toinen päivä saatan tuskailla läskieni kanssa. :david:

Olen kyllä sen verran ujo tapaus, etten tänne palstalle kehtaa mitään kuvia laittaa :nolo: Lihaksia on tarkoitus saada lisää (mikä ilmeisesti ei miinus-kaloreilla ainakaan tule onnistumaan...) mutta en yksinkertaisesti pysty siihenkään, että söisin yli kulutuksen ja yrittäisin niillä plussakaloreilla saada sitä lihasmassaa.

Joten vähän pattitilanteessa olen.. Tois vähän lisämotivaatiota treeneihin kun tietäis tarkalleen tavoitteet, eikä olis tällanen tuuliviiri.

Oon ihan fiiliksissä: ens viikolla alkaa mun dieetti :rock: Oon saanut mielestäni kerättyä ihan mukavasti lihaa itseeni ja nyt ois tarkoituksena vielä saada ne esille paremmin :D Sinänsä mun dieetti ei ole mitään ydinfysiikkaa, vaan aion vain alkaa käydä aamulenkeillä (nyt en ole tehnyt aerobista ollenkaan) .. niin ja oon tietty miinuskaloreilla ja syön vähän hiilareita :)

Olen itsekin pohtinut sitä, että mitä jos menetän nämä työllä hankkimani lihakset dieetin myötä, mutta tulin siihen tulokseen, että kunhan treenaan dieetilläkin ja syön paljon protskua, niin ei ne lihakset voi ihan täysin kadota :D Veikkaan, että musta tulee itse asiassa lihaksikkaamman näköinen, kunhan vähän poltan rasvaa lihasten päältä pois :D

Joten vähän pattitilanteessa olen.. Tois vähän lisämotivaatiota treeneihin kun tietäis tarkalleen tavoitteet, eikä olis tällanen tuuliviiri.

Tee päätös. Asetat sen tavoitteen. Kirjotat sen ylös vaikka muistilapulle jonka länttäät jääkaapin oveen tms. sit kun tulee taas epäröivä olo, muistutat itteäs mihin pyrit ja miten oot päättänyt. Pysy siinä päätöksessä ainakin kuukaus ja puntaroi tilannetta, jatkatko samaan malliin :) tsemppiä!

Kelly: tuo tekstisi on kuin minun näppiksestäni. Omaa kroppaansa on tosi vaikea katsoa "ulkopuolisena", kun katse kiinnittyy aina siihen takapuoleen, jolle voisi vaikka elokuvan heijastaa... :lol2: No, ei se niin iso ole, mutta kun tavoitteet on jossain muualla kuin "tavallisessa takapuolessa", niin kyllä se luonnolle ottaa katsella sitä joka aamu. Ja sitten toisena hetkenä haluis lissää lihhaa. Onneksi tuo eestaas veivaaminen on mulla jäänyt onneksi käytännön tasolla tekemättä, mutta kyllä jossain vaiheessa on varmaan pakko palkata ulkopuolinen katsomaan, että mitä tälle ruholle pitäisi tehdä. Mäkään en kyllä kovin helpolla omia kuviani nettiin laita, joten siihen tuskin tulen turvautumaan (eipä ole kyllä kameraakaan). Nää asiat on niin helppoja paperilla, mutta käytäntö onkin toinen juttu... Meidän pitää varmaan kohta perustaa joku omituisten diettaajien kerho, jossa päättämättömät neuvoo toisia päättämättömiä. Oltaiskohan vielä enemmän umpisolmussa sitten? :)

Tuohon lihasten kasvatukseen on kyllä tämän "kiristelyn" jälkeen motivaatioo, ostin tänään Body-lehden junalukemisiksi ja siellä Inkeri Salmisen haastis antoi taas uskoa siihen, että kyllä minäkin vielä... Oikeasti, mulla on ollut naiskehonrakennusta (tai ehkä vain niitä amerikkalaisia rakentelijoita) kohtaan vähän ristiriitaiset fiilikset ja on pitkälti vieläkin, mutta kyllä Inkeri on niin kaunis ja sopusuhtainen paketti, että niiden kuvien voimalla potkii taas monta viikkoa eteenpäin!

Menipä sivuraiteille dietistä, mutta ladataan tänne nyt näitä fiiliksiä kun ei oikein muutakaan paikkaa ole, minne näitä purkaa.

Palataanpa aiheeseen eli maaliskuun dieettisaldoon. Ensimmäiset kaksi viikkoa sujui hyvin, sitten tulin kipeeksi. Pari viikkoa meni vähäisellä liikunnalla ja pitkä viikonloppu Oulussa ei ollut mitään diettaamista, ei tosin repeilyäkään. 03.03.07-31.03.07 paino tippui n. 1 kg uuden digitaalivaa'an mukaan. Vanha puntari taas näyttää, että paino olisi tippunut n. 2 kg. Tällä hetkellä siis paino on 66,6 kg uudella ja 64,5 kg vanhalla. Huhtikuussa tavoite on -2 kg kummankin puntarin lukemasta pois. Ihan lopullisena tavoitteena mulla on ollut se 60 kg vanhalla puntarilla. Siihen ei enää ole mahdottomasti matkaa. Aikaa on vielä, koska ajattelin, että kesäkuu olisi viimeinen dieettikuukausi ja sitten loppuu. Mielestäni tällä hetkellä olen ihan ok vaatteet päällä mut rantakunto vaatii vielä vähän vähemmän rasvaa.

Suurin haaste mulla lienee tuo painon pitäminen silmää miellyttävässä lukemassa. Selkäranka löytyy ja katoaa puolivuosittain ja olen kyllästynyt tähän dieetti/massakausi vaihteluun. Ainakin tässä mittakaavassa.

Musta kans tuntuu, että lihasta ei oo yhtään ja tämä alkuvuosi on ollut treenien kannalta paljon katkonaisempaa kuin loppuvuosi (heinäkuu-joulukuu 2006). Se ottaa päähän.

Viimeksi muokattu:
Kaisukka&Kelly: Liityn kerhoon! On se niin vaikeaa kun joka toinen päivä tuntuu että olisi kyllä varaa kiristellä ja jokapuolella tuntuisi olevan ylimääräistä. Seuraavana päivä sitten taas toinen ääni kellossa, ja lihaksia sais tulla lisää ja äkkiä :D
Olen tässä kohta kolmisen kuukautta jahkaillut, ja tulokset on sen mukaisia...eli niitä ei oikeastaan ole. Menee aika +-0 linjalla kun ei osaa keskittyä yhteen aisaan kerrallaan. Tyhmä minä!

Itsellä tietysti vaikuttaa sekin, että punttiksen lisäksi on niin paljon muutakin mihin haluaisin panostaa, mm. olisi hirmuinen hinku juosta puolimaraton toukokuussa. Olen taas vuoden tauon jälkeen innostunut juoksusta :) Se tietty vaatii melkoisen paljon juoksentelua, mikä taas haittaa salireenejä liikaa!! mur. Kun en haluaisi näitä vähäisiä lihaksia menettää...joka lenkin jälkeen tuntuu että jalat olisi kutistuneet puolella :D
Yritä tässä nyt sitten päättää jotain :/

Latest posts

Back
Ylös Bottom