Rantsukuntoon kesäksi 2007..?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä sain jonkinlaisen valaistuksen ja pääsin pähkäilystä dieetatako vai ei. Heitin kaikki kalorilaskelmani roskiin. Tajusin, että miksi ihmeessä dieettaisin kun minulla on hyvä olla tämänkokoisena, en ole ylipainoinen ja lihakset on vielä alle vuoden treenin jälkeen säälittävän pienet:D . Elikäs kesä ja ensi talvi ainakin mennään kasvaessa eikä kutistuessa. Ei se mitenkään tervettäkään ole, että normaalipainoinen ja ehkä tavallista timmimpikin (ainakin yläkropasta :D ) tyttö tuntee tarvetta diettiin, ja tuntee epäonnistuneensa jos syö jotain herkkua useammin kuin kerran viikossa.

Tästä eteenpäin siis varmistan vaan, että saan tarpeeksi proteiinia, hyviä rasvoja, lepoa ja kovaa treeniä:whip: . Tuntuupa hienolta nyt kun tein päätöksen, eikä tarvitse stressata. Syön niinkun hyvälle tuntuu. Nyt kun ajattelen niin koko idea jostain dietistä tällaisilla lihaksilla ja rasvoilla oli kyllä melko :david: . Niin, haluaisin kysyä, että mihinkäs toiset pähkäilijät ovat päätyneet?

Ja oikeasti diettiä tarvitsiville :lol2: :piis: paljon tsemppiä!:rock:

Ihana nähdä että ihmiset osaa kuunnella itseään! Mä oon pähkäillyt varmaan 3kk aivan samaa dieettihommaa - tuntuu kuin olis kahden puristavan seinän välissä.. vaan toiselle voi antautua. Mäkin oon edistynyt onneks siinä mielessä että oon tajunnut mikä mun ensisijainen tavoite on. Haluan kasvaa ja kehittää omassa rauhassa lihasmassaa enkä aio pakkomielteisesti alkaa kiristelemään "ylimääräisiä" kesän takia. Tekisin sen tässä tilanteessa vain KESÄN ja uimarantojen takia - en iteni parhaaksi. Aion nyt keskittyä vain kunnon ruokailuun ja opetella arvostamaan itseäni tällaisena kuin olen :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mä sain jonkinlaisen valaistuksen ja pääsin pähkäilystä dieetatako vai ei. Heitin kaikki kalorilaskelmani roskiin. Tajusin, että miksi ihmeessä dieettaisin kun minulla on hyvä olla tämänkokoisena, en ole ylipainoinen ja lihakset on vielä alle vuoden treenin jälkeen säälittävän pienet:D
Niin, haluaisin kysyä, että mihinkäs toiset pähkäilijät ovat päätyneet?

Tulipas tosiaan hyvä mieli sun kirjoituksesta! Olen päätynyt ihan samaan ratkaisuun.. Kaloreita lasken vaan joskus, jos huvittaa ja yritän myös kestää tämän ylimääräisen kanssa kesän yli.. Viime kevään/kesän "dietillä" tultiin niiiin paljon takapakkia lihasten kasvatuksessa, että enää en halua tehdä samaa virhettä..
Tsemppiä kuitenkin pudottelijoille :thumbs:

ok, 3 kg pudotettu ja se saa nyt vähäks ajaks riittaa. Nyt yritetään taas mennä kasvattelun puolelle. Heinäkuun asti (2,5 kk) vedetään sitten maltillista bulkkia noin +200-300 kcal per päivä koska sitten on edessä 2-3 viikon vaellusmatka = lihassurkastuminen :( olis sitten mistä surkastua :)

Miulla vaan tää pohdinta kestää ja kestää....

Vieläkään en sen 2,5 kk:n kuumeilun jälkeen oo salille raahautunut, kun tuntuu että on vaan ihan hukassa niitten laitteiden keskellä (Tiedän pitäs vaan ottaa itteesä niskasta kiinni..). Lenkkeilyäkään ei oo tullu alotettua vielä kunnolla.

Motivaatiota lisäisi varmasti, jos osaisin päättää mitä tälle kropalle tekisin! Perhana. Se on selvää, että nykyseen en oo tyytyväinen. Turvonnu olo, vaatteet ahistaa, väsyttää, juosta ei jaksa, rappuset hengästyttää...nii ja se peili. :jahas:

Ruokavaliota oon yrittäny parannella, mutta toissapäivänä sain lahjaksi "juustokorin"....Valkohomejuustoo, pippurijuustoo, leipäjuustoo, fetajuustoo jne. Niin ja suolakeksejä. Eihän niiden voi antaa pilaantua...

En vaan nyt osaa päättää, että laskisinko kaloreita tarkkaa ja yrittäsin laihtua vai keskittysinkö vaan salilla käymiseen ja lenkkeilyyn kaloreista välittämättä!?! Painoa on tällä hetkellä hieman liikaa (siis omasta mielestäni, koska nyt ei tunnu hyvältä. Tiedän kyllä, etten oo ylipainonen tms. ;) ) eli n.55kg. Hetkellisesti sain sen jo 54kg, mutta se tais olla vaan nestettä. Tällä hetkellä pudotusta tammikuusta vaan siis n. 1kg. :( Tavotteena oisa joku 50-52kg, riippuen siitä miltä peilistä/mittanauhasta näyttää. Pituutta on siis vain 160cm.

Jaah, mikäköhän se miun pointti tässä jaarittelussa oli? Ai nii, miten muut on päättäny toimii tälläsessä tilanteessa? Siis pitäskö mieluummin yrittää saaha ensi ees vähän lihaksia ennen kun alkaa laihduttamaan vai toisinpäin? Tietenkin kaikki on yksilöllistä, mutta kuitenkin...

Minne sä oot menossa kuvattavaksi. Mä olen jo luopunut toivosta päästä mihinkään kuntoon IKINÄ :itku: . Paino noussut kaksi kiloa tänä vuonna, mutta en oo sentään polttanut enään. Jos joskus muotiin tulee olemattomat rinaat ja iso perse, niin sitten olen loistavassa rantakunnossa :(

Helmikuun ranteet- auki- fiiliksestä toivottu ja kiristelyn aloitinkin vasta viikko sitten, eli kunnon mattimyöhäsenä. Tällä hetkellä tuntuu hyvältä ja usko on vahva, että kahdeksan viikkoa jaksan :whip:

Zone-sarja -42%
Miulla vaan tää pohdinta kestää ja kestää....

Vieläkään en sen 2,5 kk:n kuumeilun jälkeen oo salille raahautunut, kun tuntuu että on vaan ihan hukassa niitten laitteiden keskellä (Tiedän pitäs vaan ottaa itteesä niskasta kiinni..). Lenkkeilyäkään ei oo tullu alotettua vielä kunnolla.

Motivaatiota lisäisi varmasti, jos osaisin päättää mitä tälle kropalle tekisin! Perhana. Se on selvää, että nykyseen en oo tyytyväinen. Turvonnu olo, vaatteet ahistaa, väsyttää, juosta ei jaksa, rappuset hengästyttää...nii ja se peili. :jahas:

Ruokavaliota oon yrittäny parannella, mutta toissapäivänä sain lahjaksi "juustokorin"....Valkohomejuustoo, pippurijuustoo, leipäjuustoo, fetajuustoo jne. Niin ja suolakeksejä. Eihän niiden voi antaa pilaantua...

En vaan nyt osaa päättää, että laskisinko kaloreita tarkkaa ja yrittäsin laihtua vai keskittysinkö vaan salilla käymiseen ja lenkkeilyyn kaloreista välittämättä!?! Painoa on tällä hetkellä hieman liikaa (siis omasta mielestäni, koska nyt ei tunnu hyvältä. Tiedän kyllä, etten oo ylipainonen tms. ;) ) eli n.55kg. Hetkellisesti sain sen jo 54kg, mutta se tais olla vaan nestettä. Tällä hetkellä pudotusta tammikuusta vaan siis n. 1kg. :( Tavotteena oisa joku 50-52kg, riippuen siitä miltä peilistä/mittanauhasta näyttää. Pituutta on siis vain 160cm.

Jaah, mikäköhän se miun pointti tässä jaarittelussa oli? Ai nii, miten muut on päättäny toimii tälläsessä tilanteessa? Siis pitäskö mieluummin yrittää saaha ensi ees vähän lihaksia ennen kun alkaa laihduttamaan vai toisinpäin? Tietenkin kaikki on yksilöllistä, mutta kuitenkin...

Niin, mun teksti on tuossa yläpuolella ja oon siis päättäny treenata kovaa ja syödä hyvin, enkä stressata mistään kaloreista, koska en ole ylipainoinen eikä dietillä olemisessa olisi mitään järkeä, kun vähäisetkin vaivalla hankkimani lihakset katoaisivat tai ainakin pienentyisivät.

Itse uskon, että dietti ei välttämättä olisi se, mikä parantaisi sinun oloasi. Kunnolla (liikoja stressaamatta) syöminen ja kovaa treenaaminen voisi sen sijaan antaa puhtia. Silloin ei tuntuisi, että vain ajelehtisi ja läskistyisi ja turpoaisi. En tietenkään osaa sinun puolesta sanoa mitään, mutta itse painan 55 kiloa ja olen 158 pitkä, enkä ole mikään valas mielestäni. Minusta tuntuu jopa pelottavalta se, että syöminen voi olla niin vaikea asia normaalipainoiselle ihmiselle, ei se ihan tervettä voi olla. Itse aion lähteä omasta mielestäni terveempään suuntaan ja lakata kuvittelemasta, että olen liian lihava tai muuta yhtä typerää.

Mutta joka tapauksessa, mitä ikinä päätätkin niin tsemppiä!:)

:hyper:

Jep. En siis itsekään mikään valas oo, mutta painoa tärkeämpää onkin se minkä mallinen on. Siis, miten se paino on jakautunut.

Painonihan olisi ihan ok, jos siitä edes osa olisi lihasta...

Täällä kans lopetettiin noi kiristely-yritykset jo ajat sitten. Kuitenkin ensisijainen tavoite on saada lisää lihaa, eikä tässä kropassa kuitenkaan ole niin paljoa ylimääräistä, että kannattaisi uhrata lihasten hankkiminen parin kilon tiputtamiselle. On vaan niin helppo verrata miltä on ennen näyttänyt... Tyytyväinen kuitenkin olen tähän päätökseen.:)

Tää ilmottautuu projektiin mukaan! (siis jos täältä vielä kiristelijöitä löytyy..)Pudotusta olis kiva saada noin 3-5kg. vähän ylimääräistä tossa lantion seudulla..Kun ei kiristely kerta muuten onnistu, niin pakko kait se on alkaa laskemaan kaloreita. Peruskulutus mulla on siellä 1700-1800 paikkeilla. Arkena päivässä tulee nyt pyöräilyä yhteensä noin 18-19km (koulumatka noin 9km suuntaansa). Aloitin pyöräilyn viime viikolla, joten se varmaan jo auttaa suuresti kiristelyssä. Sitäpaitsi kaloreita kuluu 200 suuntaansa (syke 120-150 fiiliksestä riippuen). Salia on 4-5 kertaa viikossa, hyvä hiki siellä päälle..
Yritän pidättäytyä syömisissäni 1700-1900 kcal pintaan päivässä. jos tuntuu nälkäseltä, niin lisään vähän salipäiville kaloreita, kun kulutus on kuitenkin silloin 2300-2400, siis jos olen pyöräillyt kouluun. Katsotaan miten lähtee menemään..

Niin ja tämä on nyt sitten pitävä päätös. En enää sorru siihen ajatteluun, että nyt kasvatetaan lihasta, kun ei ne lihakset mieltä lämmitä, kun kokoajan jenkkakahvat häiritsee...

Saas nähä miten likan käy..:D

Edit. Ne mitat siis oli 164cm ja 58kg. ja ikä 23v.

täälläkin kiristellään. Nyt en paini tällä hetkellä sen kanssa että kasvaako vai kutistua. KU NYT KUTISTUN.
Paino on edelleen se 61, mutta kaikki sanoo, että olen huomattavasti hoikistunut viimeaikoina. Tiedä sitä sitten..... Eli mielestäni olen pärjännyt hyvin. :)
ja pituus on 158; eli tuonne 59 lukemaan jos sais...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ah. Ihanaa!!! :D

Salilla ja lenkillä käyty. Nyt on hyvä fiilis! Kyllä tää tästä, jos ei nyt ihan rantsukuntoon niin sitten siihen syyskuntoon!

Nyt on pakko kehua, sillä ylitin itseni! Jos mun tekee mieli makeaa, niin siinä on yleensä kaksi tapaa, miten toimin. Joko olen tuskissani ja jätän karkit ostamatta tai sitten ostan 400 gramman karkkipussin tai vastaavan määrän irtokarkkeja. Tänään ostin 60 grammaa irtokarkkeja. :rock: Hävetti kyllä mennä kassalle sen 30 sentin pussin kanssa, mutta ei se haittaa. :D 60 grammaa on paljon vähemmän ku 400. ;)

1½ viikon ajan on painokin muuten pudonnut tasaisesti 200g/päivä. :) Jostain syystä kovasti hymyilyttää. :)

Jaaha ja Sopasen keittiössä ei aina ookkaan kossu pakkasessa ja voita kattilassa :) meitsillä on kanssa ihan villiä menoa kesää kohden 84, 4 kg -->74 kg - ou jee! nyt sitten roppa ryttyilee ja vaatii voita kattilaan, mutta vielä ois 4 kiloa to go , joten ei sen vertaa voita osteta enää!
ja mikä ylläri, jos sitä Sopasen persusta ei ollu ennen, niin ei siinä oo nykyään kuin kuoppa-perkele

listalle otetaan HST, aivan Emmah! -näin kauan siinä meni :whip: kiitos ajatuksen työntämisestä joskus kuukausia sitten tänne paplarien taakse!

listalle otetaan HST

Onkos se Sopanen tarkemmin julkistamassa HST suunnitelmiaan ja missä. HST ketjua on selailtu Treenipuolta mutta jotenkin puuttuu kantti kokeilla :david: .

Pysyisikö Mimmien puolella pystyssä HST ketju vai olisiko ihan turha? Maksien testaukset, korotukset (jos esim on käsipainojen välit aina 2,5 kg), valitut liikkeet, fiilikset ja lopputulos. Vähän semmonen haaste, jos tuokin pystyy niin miksen muka minä - Emmah menee vielä "vähän" toisissa sfääreissä, ei onnistu päiväkirjan plagionti.

Miten menee oma kuntoprojekti? Paino pysyy ja voima hiljalleen lisääntyy eli suunta on oikea. Ekan kokohieronnan testasin (35 v synttärit) ja kauhulla ajattelen miltä olisi reisi ja pakara tuntuneet, jos ne olisi olleet kunnolla jumissa. Nytkin hikeä pukkasi vaikka oli vaan pientä kireyttä.

Eilen varattu 2 vkon etelänmatka elokuulle senkun kasvattaa motivaatiota!!!
Ou jee! Rantakunto siintää siis edelleen mielessä ja fiilis on tänään mahtava.:haart:

Onkos se Sopanen tarkemmin julkistamassa HST suunnitelmiaan ja missä. HST ketjua on selailtu Treenipuolta mutta jotenkin puuttuu kantti kokeilla :david: .

Pysyisikö Mimmien puolella pystyssä HST ketju vai olisiko ihan turha? Maksien testaukset, korotukset (jos esim on käsipainojen välit aina 2,5 kg), valitut liikkeet, fiilikset ja lopputulos. Vähän semmonen haaste, jos tuokin pystyy niin miksen muka minä - Emmah menee vielä "vähän" toisissa sfääreissä, ei onnistu päiväkirjan plagionti.
:D Juu-totta mooses HST ketju ois aika buenos aires, jonne mäkin voisin sitte lisätä omat virkkailut,(ja varsinkin kun kuumeilen kotosalla nytte-oon ihan intoo piukeena, koska siitä tulee hauskaa!). Mä nyt oon vaan niin :wanha: että joku expertti vois kerätä sellasen oikein kunnon HST ketjun.. ja hän kiittää ja laittaa voita kainaloon :piis: hoh hoijaa mitä juttua taas :)

Tämä on nyt sarjassa vähän Tyhmä kysymys, mutta kaipaan hirveästi lisätsemppiä ja vinkkejä diettiin/treeniin jne. Talvella paino nousi roimasti ja olisi tavoitteena tiputella 6 kiloa kesäkuun alkuun mennessä. Olen 165cm/60kg/18v eli ihan terve ja normaalipainoinen, mutta pitäisi mahtua vanhoihin vaatteisiin - saati uskaltautua ylppärimekkoon. Painoin joskus viime syksyllä 52,5.

Syön aika epätasaisesti, sillä painoni on nyt pitkään jumittanut tuossa 60kg vaikka ennen sain liikunnalla ja diettaamisella nopeampiakin tuloksia. Periaatteessa siis protskujen ja kuitujen lisäys tai oikea lautasmalli jne. eivät ole minulle mitään uutta kamaa. Yritän liikkua noin 3-4 viikossa kuntosalilla ja/tai erilaisissa aerobickeissä/pilateksessa/spinningissä, mutta välillä tulee viikkoja jolloin ei tule mentyä salille lainkaan. Myös harrastan hyötyliikuntaa pyöräilemällä pari kilsaa päivällä.

Olisiko kelläkään mitään käteviä vinkkejä tai tsemiä kesäkuntoon tsemppaukseen? Esimerkiksi jotain nyrkkivarmaa ohjelmaa (milloin lihaskunto/lepo/aerobinen) tai tiukkaa kalorimäärää päivälle, jolloin varmasti tippuisi noin 1kg/viikko? Kiitos! x x x

kenellekkään ei ole mitään nyrkinvarmoja yleis ohjeita, ne on valitettavasti itelleen etittävä sopivimmat :D
Tsemppiä ja muista ettei liikaa keskitytä vaakaan vaan peiliin ;)ja painoa kannattaapi tiputella n. 0,5kg viikko jotta lihaksia säilyy mahd. paljon. so dont hurry!sulla ei kuitenkaa oo monen kilon pudotus eli suosittelen alkuun vaan siistimään ruokavaliota, liikkumaan reippaasti ja tarvittaessa sitten vaikka pienentää annoskokoja tms.

Peili on sitten jännä vehje. Tänään olin hyvin tyytyväinen siihen mitä sieltä näkyi. Mutta huomenna on uusi päivä, ja todennäköisesti kaikki lihakset hävinneet. Tää on sitä bodausanoreksiaa ilmeisesti!

Kiitos, mutta olen koettanut olen mielestäni koettanut siistiä ruokavaliota sen verran etten enää tiedä mistää siistisin :D Annoskoot mulla ei ole kamalan isoja, mutta totta kai välillä sattuu niitä "herkkupäiviä".

Ehkä tässä tarvii vain sitkeyttä, ei tuo olekaan iso painonpudotus, mutta alan suistua jo epätoivoon kun aloin jo viime kuussa petraamaan painoni eteen ja juuri mitään ei ole tapahtunut. Tsemistä kaikille muillekin! Pitää vain pitää tiukka linja!

Latest posts

Back
Ylös Bottom