Rantsukuntoon kesäksi 2007..?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen suunnitellut tiristäväni rasvoja kesäksi ja mennä vajeella, mutta nyt rupesin miettimään, onko mitään järkeä dieetata, kun välttämättä en jaksa kunnolla treenata, palelee ym.. Mitat siis nyt 174/66 ja rasvaprossa arviolta 20. Pitäisikö unohtaa dieettaus, vai aloittaa se maltilla, vai syödä kulutuksen mukaan vai mitä.. ? Lihaksia on, mutta ne on pienet..

Maltti on valttia. 700 kalorin päivittäisellä vajeella menetät myös lihaksia plus kuten olet huomannut, ei oikein jaksa mitään ja paleltaa. Mä pudotin kolmessa viikossa kilon (kalorivaje jotain 300-400/vrk), TOSI hitaasti siis mutta hah, se oli rasvaa eikä lihasta tai hiilareita tai nesteitä. Kannattaa myös suunnitella niin, että vain osa kalorivajeesta tulee ruokailuista, loput sitten lisääntyneestä liikunnasta. Säästää lihaksia ja helpottaa aineenvaihdunnan ylläpitämistä, mikä taas auttaa ylläpitämään uutta painoa. :thumbs:

Kyseenalaistaisin myös miksi 20% rasvat eivät "riitä"? Ei paljon sen alemmaksi kannata mennä että elimistö toimii normaalisti, naisia kun ollaan. Ehkä voisit syödä kulutuksen mukaan OIKEAA ruokaa, pitää esim. kerran viikossa herkkupäivän (ei tarkoita kaupan keksi-, jäätelö- ja karkkihyllyn tyhjentämistä ;)) ja ehkä lisätä vähän liikuntaa? Kokeilisit esim. kuukauden mitä tapahtuu, ja keskittyisit erityisesti ruuan laatuun ja siihen, että syöt säännöllisesti ja nälkääsi. Terveellinen ruokavalio on elämäntapa, enkä toki tarkoita tällä että hunaja-paahtoleivät olisivat kiellettyjä - mutta ne kuuluvat herkkuosastoon.

Jos taas päätät dieetata, säädä kalorimääräsi kohtuulliseksi. Tällöin voit herkutella kohtuudella menettämättä kalorivajettasi, kunhan huolehdit ensin riittävästä proteiininsaannista ja muista ravintoarvoista. Ihan ekana säätäisin sinuna tuon ruokavalion kuntoon, painosi on heitellyt aika rajusti - satunnainen hiilarimässäily ei tuo kilokaupalla rasvaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mun rantsukunto-projekti etenee hyvin. Olen syönyt hyvin, paljon ja järkevästi. Jees. Ei herkkumättöjä, kuvitelkaa, mä joka olen kauhea herkkupossu, olen syönyt vaan kaikkea sellaista hyvää mikä on myös hyväksi mun kropalle.

On kyllä välillä korvien välissä jotain kilinää ja kolinaa kun syö paljon. Siis paljon on mulla 2000 - 2400 kcal. Mutta kun tahdon sitä lihasta lisää... Pitää vaan puhua itselleen järkeä. Eikä käydä vaa'assa. Minä ja vaaka ei tulla toimeen, nuorempana oli sitä kriisiä ihan riittämiin.

Treeni-intoa löytyy, ja hyvin sujuu.

Mutta tää pakkanen! Mua palelee koko ajan, kokeilin jopa toppatakki päällä sisällä olemista ja silti jotenkin sisäisesti palelee. Inhottavaa. Vaikken ole vielä rantsukunnossa, niin rantsukelit sais tulla jo...

Töissä vaa'alla käytyäni huomasin vähän painon nousseen, mutta haitanneeko tuo. Vyötärönympärys taas ei ole kasvanut. Sitä kun sais sitten keväämmällä alas - katson jos tuossa päivän vähän pidennyttyä vähän laskeskelen syömisiä uudestaan, siihen asti tällä linjalla.

Viikonloppuna risteilyllä.. tarkoitus oli alunperin, ettei mitään lasketa. Lätkin kuitenkin huvikseni kalorilaskuriin syömiset ja juomiset suunnilleen ja aika rankalta näyttää. :D

Nyt sitten uudella innolla eteenpäin, eipähän tee hetkeen mieli kaljaa ja hampurilaisia.

Täällä etenee oikein kivasti. Paino pudonnut neljässä viikossa 2,1kg :) Lauantaina mulla oli kaupassa jo semmoinen Fazerin uus 50g karkkipussi kädessä. Se pieni määrä olis ollut ihan luvallista ostaa, mutta en uskaltanut! Jotenkin tuli semmoinen fiilis, että jos mä nyt ostan niin tästä se taas lähtee. Jäi sit kauppaan :D

Täällä etenee projekti myös hyvin. Vaa'alla en ole käynyt, mutta peilistä näkee jo pientä kehitystä. Hyvin olen jaksanut ja herkuttelu on pysynyt sallituissa rajoissa. En vain ole saanut vielä lisättyä aamuaerobista viikolle ollenkaan, herääminen on ollut todella vaikeaa, kun niin kovasti väsyttää :zzzz: Mutta toisaalta tämä on näinkin lähtenyt ihan hyvin käyntiin, joten kai niitä aamuaerobisia voi säästellä myöhempään kevääseen. Viikonloppuisin tulee molempina aamuina käytyä lenkillä kuitenkin.

Kiitoksia vinkeistä! Taidan ainakin toistaiseksi syödä kulutuksen mukaan, keskittyen riittävään rasvojen ja proteiinien saantiin.. Ehkä sitten lähempänä kesää vähän vajetta. Tärkeintä on liikkua edelleen. Paaaaljon tsemppiä kaikille kesäkuntoprojektiin :whip: !

Täälläkin projekti "vatsapalat kesäksi näkyviin" TUNTUU tällä hetkellä. Tulin siihen tulokseen, että yritän saada ne esille kasvattamalla vatsalihasten kokoa, en niinkään dieettaamalla (kattelen sit mahollisesti sitä joskus huhtikuussa). Innostuin vähän lisäilemaan/muuttelemaan vatsatreeniä, ja nyt on sitten niin kipee vatsa eilisen jäljiltä että hyvä kun henki kulkee.:curs:

Mahapalaset esiin, makso mitä makso. ;) Mä olin tänään aamulla hirveen häpihäpi ku huomasin että oon hoikistunu. <3

Hyvinhän täällä näyttää tytöillä menevän :)
Itellä on ton ruokapuolen kanssa vielä taistelua ajoittain..mutta onneks on vielä paksu lumi maassa ;)

Ylävatsa selväsi kiristyy ja uus vatsalihaksien kiertotreenisysteemi rupee puremaan. Teiniläski kun saadaan keväällä alkavilla aamulenkeillä karisemaan...niin eiköhän tää tästä.

Vaakaa olen kans vältellyt mutta peilistä näyttää et kehitystä tulee...hitaaaaasti mutta varmasti. Tällähetkellä salia ainakin sen 4x vko ja siihen päälle on tullut vaihtelevasti kävelyä, spinningiä ym. Nyt myös pitkästä aikaa palasin body pumpin pariin ja oli kyllä taas mahtavaa treenata koko kroppa tiukasti kerralla läpi (salilla kun menee 4 jakonen ohjelma).

Aurinkoiselta siis näyttää täällä.

Iso :thumbs: kaikille. Meillä on vielä aikaa joten ei lannistuta!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ensimmäinen virallinen kesäkuntoon-viikko onnistuneesti takanapäin !:rock:
Vajetta tuli jokaiselle päivälle noin 200 kcal(hitaasti mennään:D ) ja treeniä seuraavanlaisesti.

TO: lepo
PE: sali noin 40min+ stepperiä 25 min alkulämmittelynä ja loppuverryttelynä
LA: spinning 45min+vatsaselkätreeni 15min
SU: stepperiä 15min+sali 35min+spinning 45min
MA:spinning 45min+vatsaselkätreeni 15min
TI: lepo
KE: kuntopyörä 15min+sali 25min+spinning 45min

Jatkossa pitää vähän keskittyä tohon treenaamiseen etenkin salitreenin osalta. Mutta motivaatio on korkealla ja fiilis on hyvä! Täältä tullaan kesä!:rolleyes:

Tsemppiä neidit!:whip:

TO: lepo
PE: sali noin 40min+ stepperiä 25 min alkulämmittelynä ja loppuverryttelynä
LA: spinning 45min+vatsaselkätreeni 15min
SU: stepperiä 15min+sali 35min+spinning 45min
MA:spinning 45min+vatsaselkätreeni 15min
TI: lepo
KE: kuntopyörä 15min+sali 25min+spinning 45min

Kiva viikkokooste; mites muilla? Laitan omani kunhan saan olkapään kuntoon. Nyt mennään tyyliin varovaista venyttelyä ja satujumppaa, evvk.

Kiva viikkokooste; mites muilla? Laitan omani kunhan saan olkapään kuntoon. Nyt mennään tyyliin varovaista venyttelyä ja satujumppaa, evvk.

Kiitos KatiP!:) Toivottavasti saat olkapääsi pian kuntoon!

Heip
Oletteko mittanauhaaa käytelleet vai katsotteko enemmän puntarin numeroita?
Tähän asti olen katsellut numeroita , mutta tänä aamuna kaivoin mittanauhan esiin. Seuraavia näytti
-Vyötärän ympärys (alimpien kylkiluiden alapuolelta) 70 cm
- Kessin kohdalla 84 cm :itku:
- Pakaroiden paksuimmasta kohdasta 92 cm
- Reidet (v ja o sama) 57cm
*pituutta on 167 cm ja painoa 58-60 kg

Pitänee ottaa tuo mittanauha uudeksi ystäväksi.

Liikun seuraavasti Body pump x3, Body step x1, hölkkälenkki x 1-2. Tänään hiihtämään, jos sitä jaksasi näin talvella harrastella, keväällä lisäillään noita hölkkä ja juoksulenkkejä.:whip: :whip:
Mukavaa viikonlopua kaikille!!!

Ensimmäinen repsahdus kävi eilen. Duunin jälkeen kiristi jo vanne päätä eikä tehny mieli raudan pariin laisinkaan. Yleensä moiset fiilikset on kadonnu heti salille päästyäni, mutta ei eilen. Sali oli täynnä jos jonkinlaista tallaajaa. Meni siis hermo!!! Ei niissä laitteissa vaihdella kuulumisia ja hengailla ihan vaan huvikseen!!:curs:

Tarkotushan oli treenin päälle crossailla 20 min, mutta koko puolentoista tunnin treeni typisty 34 minuutiin. Otin kamani ja katosin kotiin. Tyydytin v****tani nameilla ja puhisin itsekseni. Ihan oli niitten namien ansiota etten sentään purkanut ärräpäitäni syyttömään mieheeni.

No tänään aikalailla samanlaiset fiilikset... EVVK!! No on noi salikamat tossa odottamassa iltapäivää, mutta en todellakaan mene minnekään jos tuntuu tältä! Parempi välipäivä kun vituralleen mennyt treeni. Yleensä mulla virtaa riittää ja liikkuminen on kivaa. Mikä mua vaivaa?! Yliannostus...

takana 2 vkoa sukellusta 3-4x per päivä. Oli mahtava. Similaneista ei vaan tule mitta täyteen vaikka siellä olinkin jo 5 kerta. Mutta niin kun liveaboardeilla aina: syötyä tuli enemmän kun järki sallii. tulos + 2 kg. No ei siinä mikään katastrofi. reilussa kuukaudessa toivottavasti takaisin tutuissa mitoissa.

Voi :curs: kävin just hampurilaisella: Saldo 900 kcal! 35g/prot. 80g/HH ja 49g/rasvaa!!

Hyi hitto n. 49% kaloreista rasvasta, proteneista vain 15% :eek: . Pitää kyllä vetää superkova treeni iltapäivällä. Pitää jo valmistautua ja latautua!!! Ja illalla vain prot. ilman rasvaa.

Toisaalta enkö ikinä osaa höllätä ja olla välittämättä kaloreista :D ?!?

Jesh! Pakko vähän hehkuttaa tänne, kun terveelliset elämäntavat tuottaa niin hyvin tulosta :hyper: Eli vuoden alusta aloitin kesään valmistautumisen. Tammikuun aikana paino tippui 2 kg - tarkoituksena olikin n. -0,5 kg viikkovauhti. Mitään vippaskonsteja ei ole käytössä, vaan jätin vain kaikki herkut pois (kerran viikossa mässäilypäivä) ja syön normaalia ruokaa säännöllisesti n. 3-4h välein. Hain myös uutta motivaatiota salitreeniin vaihtamalla firman tunkkaisen salin hieman paremmin varusteltuun versioon. Paljon mukavampi treenailla salilla, jossa käy muitakin ihmisiä, eikä pomo ole koko ajan ahterissa hiillostamassa ja arvostelemassa treenityyliä ;)

Toukokuun loppuun mennessä tavoitteena tiristää ihraa vielä n. 6 kg. Olen siis varautunut siihen, että loppua kohti tuo paino ei putoa enää yhtä tiuhaan tahtiin, kun kuitenkin normaalipainon rajoissa liikutaan ja lihasmassa on tarkoitus säilyttää. Salilla käyn n. 3-4 kertaa viikossa + uintia ja lenkkeilyä ajan salliessa. Treenitapaa yritän kehittää koko ajan enemmän kohti vapaita painoja ja suurempia vastuksia. Tekniikat ovat joiltain osin jokseenkin hakusessa, vaikka olenkin treenaillut enemmän tai vähemmän aktiivisesti n. 4 vuotta. 3-jakoista ohjelmaa noudattelen siis tällä hetkellä. Suurimpana ongelmana ovat tähän asti olleet juuri nuo ruokailutottumukset ja itsekurin puute. Vuoden vaihteessa jostain kuitenkin löytyi jokin täysin ennen kuulumaton motivaatio ja nyt tämä elämäntapojen muutos alkaa tuntua jo ihan normaalilta arjelta. Seurailen mielenkiinnolla teidän muiden mimmien projektien etenemistä ja yritän samalla myös siirtyä itse täältä taustajoukoista itsekin kirjoittelemaan enemmän :)

Tammikuun saldo: -2,4 kg. Mutta minulla onkin paljon pudotettavaa. Reeni kulkee eikä dieettikään tunnu toistaiseksi pahalta.

Pari kiloa on tämäkin saanut ilmeisesti kolmessa viikossa tiputettua. Vaaka on vähän kakka ja pikkusisko sanoi kylässä käydessään että se näyttää liikaa. Voi siis olla että on tippunut enemmänkin :rolleyes:. Eilen repsahdin ensimmäistä kertaa ja söin pussillisen niitä sellaisia minikokoisia pätkiksiä :kuola:. Tänään söin vähän pitsaa. Mutta ei tämä nyt niin viimeisen päälle vakavaa ole kun ei kuitenkaan mistään kisadieetistä ole kysymys. Olen kuitenkin aika hyvin onnistunut karsimaan ruokavaliostani ylimääräiset herkut ja treeni on kulkenut oikein mukavasti :).

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom