Rantsukuntoon kesäksi 2007..?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tammikuun saldo -3 kg ja ne lähti järkevällä syömisellä (maltillinen kalorivaje). Mittanauhan otin mukaan vasta nyt, joten en tiedä, mikä on muutos lähtötilanteesta. Vakaa en niinkään tuijota, vaan enemmänkin peiliä. :)

Viime viikon treenit tais mennä seuraavasti, jos oikein muistan:
Ma: punttitreeni
Ti: crosstrainer salilla 45 min
Ke: punttitreeni + crosstrainer 30 min
To: lepo
Pe: juoksu+kävelylenkki lumisessa metsässä kahlaten 40 min. (keskisyke oli lähes 140, joten ihan reipasta menoa)
La: punttitreeni + kävelylenkki 75 min
Su: kova aerobinen salilla (ylämäki kävely matolla + crosstrainer) 45 min

Hyvä fiilis ja edistystä tapahtuu... :rock:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nyt on tullut kyllä ihan kunnolla takapakkia. :curs: Oli tuossa tyttöjen viikonloppu ja menihän se sitten vähän överiksi. Tuli herkuteltua vähän liikaa.. :jahas: Ja kävinpä tietysti aamulla vaa'alla ja eipä kovin kivalta näyttänyt. :curs:
Nyt taas tiukka kuri päälle! Ja vielä kun sais ton jalan kuntoon, niin pääsis taas juoksemaan.

Nyt on tullut kyllä ihan kunnolla takapakkia. :curs: Oli tuossa tyttöjen viikonloppu ja menihän se sitten vähän överiksi. Tuli herkuteltua vähän liikaa.. :jahas: Ja kävinpä tietysti aamulla vaa'alla ja eipä kovin kivalta näyttänyt. :curs:
Nyt taas tiukka kuri päälle! Ja vielä kun sais ton jalan kuntoon, niin pääsis taas juoksemaan.

Nyt vaan jatkat taas normaalisti, ja yrität olla stressaamatta repsahtamisesta :) Mullekin olis taas käyttöä ylimääräiselle itsekurille.. Mä olen ihan hirveä herkkuholisti, ja pienikin lipsahdus saa mut helposti vetämään överiksi. Ja houkutuksia on joka paikassa, eikä monet ihmiset todellakaan ymmärrä kun yrittää kohteliaasti kieltäytyä pullasta yms., vaan tyrkyttävät sitä enemmän mitä enemmän yrittää kieltäytyä :curs:

Kyllä munkin on tultava nyt mukaan vaikka pakkaset paukkuu ja kesä tuntuu niin kaukaiselta. 5 kiloa saisi lähteä ja aikaahan siihen menee 10-15 viikkoa eli nyt saa jo aloitella. Aluksi jätän herkut pois ja katson miten se vaikuttaa. Sitten alennan kaloreita ja lisään aerobista kevättä kohden. Paino on nyt 55kg ja pituus 157cm.

Päivitystä vähän. Tammikuun saldona oli -1 kg eli ei mitään hengenhätää, mutta olisi sen pitänyt ehkä tippua sen 2 kg. (siis oletin kaloreiden perusteella)
Mullehan kävi sillee, että mä ja avopuoliso erottiin pari viikkoa sitten ja se viikko menikin sit överiksi, ei treeniä, aluksi ei ruokaakaan ja sit loppuviikolla herkkuja ja vähän ruokaa. Saldona-1 kg ja kaikki tietää, että mistä se lähti..huoh.
No nyt ollaan takaisin ruodussa ja treenit kulkee. Vielä ku jotenkin saisi edes joskus aerobista tehtyä. Assiksen kanssa ajattelin käydä uimassa yo:n vuorolla, ku ei oikein oo lenkki maistunut. Onneksi on aikaa vielä kevääseen ja jospa se lenkki-innostus löytyy ja luistelee pääsee sit lähempänä kevättä ja talvella kuhan se rata tulee tuohon jäälle. Herkkupäivä edelleen kerran viikossa, ei mitään övereitä, vaikka viime keväänä ei niistäkään ollu haittaa. (viikon miinuskalorit korvasi sen.)
Päivitystä taas tän kuun lopussa. Painoa on nyt se n. 70 kg. Tuntuu hurjalta määrältä vaikka ei se peilissä niin pahalta näytä.(paitsi alasti! :D) Jos vertaan viime talven kuntoon ja samaan painoon, niin lihasta on enemmän nyt.

Tammikuussa alotin vasta treenaamisen tauon jälkeen ja en kyl kattony syömisiäni kummemmin. Aika terveellisesti ja proteiinipainotteisesti varsinainen ruokailu, mut herkuttelin kyllä aivan totaalisen liikaa. Oli kaameeta huomata et kaupassa oli Fazerin miniPätkiksiä PUSSISSA, :kuola:

--> Paino ei tippunut yhtään, päinvastoin + 1 kg (tosin jos peiliin on uskominen ni se on varmaan lihasta...ja tuntuu et kerään nestettä aina salitreenin jälkeen ja paino laskee 0,5-1kg lepopäivän jälkeen).
-->Mitat täysin samat ihan joka puolelta (tämä masensi, ei tuo paino)

Noh, nyt on se herkuton helmikuu menossa ja olen kyllä pysynyt ruodussa ja muutenkin järkeistänyt syömiseni kaikin tavoin. :D En o vielä laskenu kaloreita, mut luulen et ennemmin syön vahingossa pikkasen liian vähän täl hetkel enkä missään nimessä liikaa.

treeni menee, ja on menny jo koko tammikuun about näin:
ma: sali
ti: sali
ke: tanssi
to:sali
pe: välipäivä
la: balletone
su: jumppa 75' tai sali

Ja teen salitreenin aina tosi intensiivisesti ja olen kova lisäämään painoja! :D Tässä alussahan niitä saakin olla lisäämässä koko ajan! :D

Toivoisin vaan et noi mitatki lähtis pienenee et tuntuis et jotain tapahtuu muuallakin ku peilissä :D

Paskasti menny rantsukunnon saavutus, mutta se oli odotettavissakin.

Liikuntaa on tullut vuoden alusta 1-3 tuntia/pvä.... jopa niin että oon saanu alaselkäni ja pakarani jumiin... mutta koska muu aktiivisuus ei päivän aikana päätä huimaa, niin noi liikuntamäärät on ihan kohtuullisia. Salilla 4xvko (vaihdoin samointein 2-jakoiseen) ja muina päivinä lenkkeilyä/kuntopyöräilyä.

Syöny oon kalorilaskurin mukaan ja kyllä mä oon miinuksella menny, lauantaisin oon vetäny ylikalorit (jotain 2500) muina päivinä on jääny 1400-1700... että miinuksella pitäis olla oltu. Protskun saanti on välillä ollu vaikeaa...siis saavuttaa se 2g/painokilo...kun painoa on tuo 70kg. (ja maitotuotteita en voi käyttää...)mutta oon silti syöny protskua paljo enempi ku vielä viime vuoden puolella...

Alkaa jo vituttaa ja tuskastuttaa.... paino ei putoa, mitat on pysyny just samoina (samoina mitä ne on ollu kun oon syöny jotain 2500 kcal/pvä!!!)

ainut hyvä puoli, että ilmeisesti uuen treenijaon mukana on salilla tulokset parantunu ja ihan kun ois vähä lihasta tullu-miinuskaloreilla!!! What a fuck???
(enkä siis oo aloittelija, vaan treeniä takana 7 vuotta!!!)

kertokaas mitä mä muka teen väärin? äh, ei tajuu.

Täällä on mennyt nyt vähän nihkeästi. Viime viikko meni vielä ihan ok ja viikon tulos oli -0,1kg :D Mutta nyt on ollut koko alkuviikon tosi väsy, kroppa tuntuu ylirasittuneelta ja pikkasen on semmonen olo, ettei tässä vain olisi tulossa kipeäksi. Eilisen huilasin ja annoin itselleni luvan syödä suklaata jälkiruuaksi. Tänään illalla olis treenit... Katsotaan mikä on olo, voiko tänään jo treenata.

Minäkin päivittelen vähän tilannetta.

Tämän viikon liikuntasaldo:
TO: aerobic 55min
PE: salitreeni
LA: vapaata + ulkonatouhuilua, mäenlaskua:D
SU: spinningmaratooni, runsaat 3h:whip:
MA: salitreeni+venyttelyitä
TI: salitreeni+spinning 45min+venyttelyitä
KE(tänään): spinning 55min+core

Ihan mukavasi on mennyt, ihme kyllä. Tämän viikon kalorimäärät on vaihdelleet jonkin verran ja lopputuloksena noin 300 kalorin vaje/päivä. Lauantaina mussuttelin vähän karkkia ja suklaata, mutta se sallittakoon vielä...Näyttäisi siltä, että paino on pudonnut kilon verran tammikuun ja nyt tämän helmikuun alun aikana. Paino siis 57kg. Hyvä hyvä!:)
Ens lauantaina olis tarkoitus vähän kilistellä ystävän kunniaksi, mutta aion muuten ottaa kevyesti.:kippis1: Ihanku siitä olis kamalasti apua.:rolleyes: Nojoo, mutta näitä tulee aika harvoin.

Toivotan paljon tsemppiä projektin kanssa tuskaileville ja niillekin joilla hommat sujuu ongelmitta!:thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täällä yksi kesäkuntoon yrittävä ilmoittautuu! Ongelmana on se että en tiedä millon pitäisi alkaa diettaamaan. Siis jotta sen oikeasti jaksan vetää läpi. ( nyt kerrankin yritän tosissani!) Mitat nyt n. 178/70 ja n. 5 kiloa haluaisin trimmata pois.

Kesäkuu siis olisi se limitti, millon pitää olla kuosissa, joten dietin voisi varmaan aloittaa maaliskuussa jo, vai mitä mieltä te olette? kaloreita uskoisin nyt syöneeni n. 2200-2500..en kyllä ole ihan varma mutta veikkaan, en ole niitä pahemmin laskenut. Millä kaloreilla nyt kannattaisi aloittaa diettaus ja miten niitä pitäisi laskea ja jaksottaa?:)

En oo onneksi vielä joutunut laskemaan kaloreita tarkasti. Oon heittänyt ne vähän sinnepäin, kuitenkin alle 2000 kcal. Välillä oon mässäillyt jälkkäriksi kahvin kanssa puolikkaan uutta toffee-Tuplaa (nam :kuola: siinä on kaikki, mikä vanhasta Tuplasta on puuttunut). Mainoksen uhrina on ollut viimein pakko käydä maistamassa Fiesta-hampparia ja ElMaco maistuu missä vain milloin vain, (tosin dieetillä vain siinä erikoistapauksessa, että rauta alkaa reeneisessä nousta liian tuskaisesti) jälkiruokana pieni pussi irttareita. Nuo tankkaukset ovat toimineet hyvin kropan buustaajana, ja jos vähän on kertynyt vararavintorenkaaseen, niin voi voi... ja entistä kovempaa reenaamaan! :whip:

Mulla on paino laskenut tasaisesti, puoli kiloa viikossa, yhteensä nyt kaksi kiloa (toivottavasti mukana vähän rasvaakin). Eli mun dieetti on sujut systeemillä fiiliskalorit ja fiiliskalorivaihtelut sen mukaan, miten reenit sujuvat (tosin fiiliksen pitää välillä olla ihan nälkä, että dieetti toimii). Reenaaminen on niin kivaa, että mieluummin tankkailen vähän ekstraa, että reenit taas sujuvat, kuin kitistelen väkisin tietyilllä kaloreilla. Oon tosin harrastelijadieettaaja, ja voihan olla, että viimeisten kilojen sulattamisessa voin joutua kikkailemaan tarkemmin. :evil:

Nyt on hyvät neuvot kalliit. Tai lähinnä ois mukava kuulla muiden kokemuksia.

Tilanne on siis se, että vapaa-aika on varsin tiukilla koulun ja töitten takia. Kotonakin odottaa koira joka vaatii oman aikansa.
Kysymys siis kuuluu: Kuinka muut mimmit on aikaa hankkinu salitreenille, kun on muitakin kiireitä (työt, opiskelu tms)?
Motivaatio salitreeniä kohtaan on mulla ainakin tosi korkea, mutta kaikkee ei vaan tunnu aika riittävän :itku:

^ Mullakin välillä ongelmana ajanpuute. Töihin ei mene oikeastaan ylimääräistä pakollisen 8 tunnin lisäksi, mutta meillä on kaksi aktiivista koiraa, joiden kanssa touhuillessa ja lenkkeillessä menee iso osa vapaa- ajasta. Alkuillat siis yleensä menee koirien kanssa, ja salille/lenkille pääsen sitten vähän myöhemmin, yleensä n. klo 20. Jossain vaiheessa hoidin salin heti aamusta klo 6, mutta viime aikoina on ollut jotenkin ylivoimaisen vaikea herätä...? Öh, en nyt tainnut hirveästi olla avuksi, mutta itselläni siis toimii se että hoidan salin ihan heti aamusta, tai vasta myöhemmin illalla.

Heips! Pakko kai munkin on tähän itseni pistää mukaan, kun samassa jamassa ollaan :) Lueskelin tätä ketjua vähäsen etten ihan pihalla olisi.

Joskus marraskuun alkupuolella päätin karistaa ylimääräisiä kertyneitä pois, ja hyvin on lähtenyt käyntiin. Heti joskus marraskuussa oli parin kolmen päivän repsahdus, jouluna vähän pidempi ja sitten joku satunnainen viikonloppu on ollut. Kuitenkin koko ajan on ollut runsaasti liikuntaa mukana ja ravintopuoli muuttunut järkeväksi - pyrin välttämään karkkeja, pullia, sokeripitoisia juomia ja muita herkkuja (joita ennen vetelin ihan hulluna) parhaani mukaan.

Oon 176cm pitkä ja nyt painan arviolta 69,5-70, en oo käynyt vaa'alla varmaan viikkoon. Marraskuussa painoin suunnilleen 74-75. Tuotakaan en osaa tarkkaan sanoa kun en ikinä käyny aamuisin vaa'alla kun olemus ärsytti niin paljon :D Kuitenkin, painoa on tippunut mielestäni hyvässä tahdissa niin, että en ole lihaksia kuluttanut loppuun. Muutoksen huomaa mittanauhan antamista tuloksista :)

Rasvaa pitäisi saada pois vielä varsinkin takamuksen ja reisien seudulta, toki vatsassa - jenkoissa sitä vielä liikaa on. En niinkään jaksa tuijottaa painoa, vaan peiliä ja mittanauhaa.

Ylempänä puhetta ajan puutteesta, joka itseänikin vaivaa. Kauhee stressi koulujutuista jatkuvasti.. Aikaa on kuitenkin aina riittänyt treenille, ehkäpä välillä voisi treenin jättää välistä ja lukea sen aikaa. Itse yritän yhdistää salilla käymisen esim kaupassa käymiseen tai muuhun menoon, ettei siirtymiseen salille kulu turhaa aikaa. Kotona ajankäyttö vois myös olla parempaa, tulee liikaa surffailtua netissä ja tehtyä kaikkea turhaa..

Zone-sarja -42%
Nyt on hyvät neuvot kalliit. Tai lähinnä ois mukava kuulla muiden kokemuksia.

Tilanne on siis se, että vapaa-aika on varsin tiukilla koulun ja töitten takia. Kotonakin odottaa koira joka vaatii oman aikansa.
Kysymys siis kuuluu: Kuinka muut mimmit on aikaa hankkinu salitreenille, kun on muitakin kiireitä (työt, opiskelu tms)?
Motivaatio salitreeniä kohtaan on mulla ainakin tosi korkea, mutta kaikkee ei vaan tunnu aika riittävän :itku:

Ei mullakaan pitäis ajan teoriassa riittää, mutta riittää se silti :D . Eli duunia teen 8-16 varje dag ja sitten sen jälkeen luen tentteihin ja suorittelen kursseja sivussa(siis opiskelen ja teen yliopistolla töitä samaan aikaan). Ja silti ehdin liikkua, ja poikaystäväkin ja ystäviä löytyy, joita täytyy välillä viihdyttää.

Mutta treeni on sellainen juttu, josta en tingi, väh.4 kertaa/vko pakko päästä tekemään jotain, poikakaveri ymmärtää loistavasti, että kaikelle työlle tarvitsee vastapainoa.Yleensä treenaan 5x/vko mutta voin just ja just karsia sen yhden kerran jos tenttiä ja paniikkia pukkaa!

Kyllähän se myönnettävä on, että välillä on hektistä, esim. eilen, pääsen töistä klo 16.15, menen kauppaan, kotiin syömään välipalaa ja sitten kuudeksi bodypumppiin, takaisin kotiin, suihkut, venyttelyt ja iltaruoka ja sen jälkeen on aikaa 21-22.30 lukea tenttiin ja sitten nukkumaan. Onhan se kauheeta rutiinia aina pari viikkoa ennen tenttiä, kun on pakko ajoittaa lukemisetkin johonkin väliin, että sais sen 1000 sivua suurin piirtein kahlattua läpi.

Tänään taas olen yliopistolla varmaan iltakymmeneen tekemässä yksiä harjoitustehtäviä, mutta tänään onkin lepopäivä treenistä, ja kyllä jaksaa, nuoruuden innolla :rock:

Noh:

Mutta treeni on sellainen juttu, josta en tingi

Tuossahan tuo. Eli jos se on niin tärkeää, niin se menee niiden muiden asioiden edelle. Mun päivään pitää mahtua: 8h töissä + treeni + 6 ruokailua. Kaikki muu on sitten jos ehdin :)

Päivitystä: Minä en löydä mistään mittojani aloituksesta, mutta muistelen lantion olleen 104-106, nyt se on 102. Painoo on tippunut ~3,8 kg ~2,5 kk:ssa.

Ja ajankayttoa suunnittelemalla ja suunnitelmissa pysymalla saa paljon aikaan tai ainakin ajan riittamaan.

Mulla on kans se 24h vuorokaudessa eli 168h viikossa. Miinus nukkumiset jaa reilu sata tuntii. Teen toita joka viikko 60-70h...eli jaa viela 30-40h viikossa treenata vaikka monta tuntia, tehda kotitoita ja pysya karryilla TV sarjoista. Ja riittaa aikaa viela sosiaalielamaan seka vaan pelkkaan olemiseen ja kolmannen tutkinnon opiskeluun tyon ohella. Kaikki pitaa vaan suunnitella tarkkaan ja pysya suunnitelmissaan.

Back
Ylös Bottom