Rantsukuntoon kesäksi 2007..?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
miten olis vesijuoksu? kylhän siinä jalkoja tarvii mutta jos kerta pystyt kuntopyörää polkemaan, niin luulisi että se vesi ei luo liian suurta vastusta?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Treeneihin tuli tauko sillä jalkapöytä on pirun kipeä (kai rasitusmurtuma). Yläkroppaa voi käydä salilla treenailemassa ja kuntopyörää polkea, mutta eipä oikein muuta. Vai tulisko mimmeille sellaista lajia mieleen, missä ei paljoa jalkoja tarvittaisi? :)

Käviskö uiminen?

Vai tulisko mimmeille sellaista lajia mieleen, missä ei paljoa jalkoja tarvittaisi? :)

Kädenvääntö :D

Ilmajoella kisat ylihuomenna, sinne saapi tulla kattomaan oikeaa kilpavääntöä, jos kiinnostaa. Toki tuo on aikas kaukana monelle..:rolleyes:

Arvasin, että mimmit vetää ton uimisen esiin. :D Varovaisesti sitä olen harkinnut, mutta kammoksun uimahalleja.. Ehkä voisin kuitenkin vakavasti harkita käyväni tuossa lähihallissa 1-2krt/vko. Vois pitkästä aikaa käydä vesiliukumäessäkin. :evil: :D

Arvasin, että mimmit vetää ton uimisen esiin. :D

Uimisen plussat:
+kokonaisvaltaista treeniä
+sopii useimmille "vammaisillekin" (polvi, selkä yms)
+vammariski pieni (hukkumisvaara tietysti on)
+ei tule hiki (sitä ei siis huomaa)
+ei tule väsy (vrt. juokseminen... Varmaan riippuu henkilöstäkin :D)
+uimisen jälkeen on aina puhdas ja valmis menoihin
+ei oikein edes tajua urheilevansa (tai sit mä oon vaan jotenkin tyhmä?)

Miinukset:
-varpaat kastuu
-naama kastuu
-ei voi käyttää meikkiä IIIIIK
-huomaa rehkineensä liikaa vasta kun on liian myöhäistä (=kun nousee altaasta eikä jalat kanna)
-uimalaseissa on aina jotain vikaa (jää rinkulat tai huurtuu tai vuotaa tai jää kotiin tai uimahalliin)
-koko päivän jatkuva hillitön näläntunne jota syöminen ei poista

Kaikki tämä siis sillä edellytyksellä, että osaa uida. 50m pitkä ja 4m syvä allas saattaa näyttää vähemmän houkuttelevalle jos uimataito on hukassa. :rolleyes:

koko päivän jatkuva hillitön näläntunne jota syöminen ei poista

Toi tulee joo AINA! Voisko mitenkään estää? :D

Sovittiin miehen kanssa, että mennään huomenna uimaan yhdessä. Se sit pitää mua pinnalla, jos meinaan hukkua. :D No ei, kyllä mä oikeasti uida osaan. :) Se kloorivesi vaan jotenkin tökkii.. Mut ehkäpä siihen tottuu.. :rolleyes:

Zone-sarja -42%
Toi nälkä uimisen jälkeen on kyllä ihme juttu. Mistä se oikein voi johtua? Ei mulla minkään muun liikunnan jälkeen sellanen nälkä iske.

Itse en erityisesti välitä uimisesta, koska jouduin tekeen sitä liikaa vasten tahtoani aikoinaan. Meillä oli Kanadassa asuessani koulussa puoli vuotta PELKKÄÄ uintia liikuntatunneilla, joita oli siis monta kertaa viikossa. Uimisen jälkeen oli 5min aikaa pukea ja mennä seuraavalle tunnille. Siinä sitten tuli heiluttua pitkät hiukset märkinä loppu päivä ja ulkona -40 pakkasta... Lisäksi tota pukeutumisoperaatiota hankaloitti huomattavasti se, ettei vaatteita voinut vaihtaa muiden nähden vaan 20 tyttöstä sitten jonotti vessaan, ettei kukaan vaan näe toista alasti.:eek: :wall:

Lisäksi uimahallissa alkaa aina särkeen päätä ja kloori kuivattaa ihon entistä koppurammaksi.

Siinä oli mun uimistilitykset, kiviäkin varmaan kiinnosti.:D

Toi nälkä uimisen jälkeen on kyllä ihme juttu. Mistä se oikein voi johtua? Ei mulla minkään muun liikunnan jälkeen sellanen nälkä iske.

Minulle tarjottiin selitykseksi lämpötilaa: altaan vesi on jotain 20-25 -asteista ja koska vesi johtaa lämpöä paremmin kuin ilma, kulutus lisääntyy. Tai jotenkin näin se meni. :D Ehkä tästä johtuu myös se, että vaikka altaassa uidessa tuleekin kuuma, suihkussa tärisee jo ihan horkassa. Onneksi sauna on keksitty.

Kloorivedeltä voi yrittää suojautua laseilla ja myssyllä (hajuhan ei lähde pesemälläkään pois), mutta ainakin väsyneenä huomaan nieleskeleväni sitä joka kerta. Olen onneksi oppinut jo yskimään altaassa ilman että uintirytmi häiriintyy millään tavalla...

Hei Mimmit!

Täällä olisi vielä yksi kesäkuntoon halajava. Eilen alkoi ns. dieetti, joka jatkuu aina heinäkuun loppuun saakka. (Menen elokuun alussa naimisiin) Aloitan tosi rauhallisella tahdilla noin 200-300 kalorin vajeella ja pikkuhiljaa vaihtelen vajetta niin, että lopussa se menee 500 kaloriin. Paino saattaa tippua tämän projektin aikana about 6-10 kiloa. Mittani ovat nyt 163/59. Olen sinälläni jo melko tyytyväinen noihinkin mittoihin, mutta haluaisin häissäni olla erityisen tiukassa kunnossa.:D KAtselen projektin varrella kuitenkin hiukan, miten kroppa reagoi ja käyttäytyy ja miltä näyttää peilistä. Luurankoa en itsestäni kuitenkaan halua.
Vajeesta suurin osaa tulee liikunnasta koko projektin ajan, ja aion keskittyä syömään terveellistä ja ravitsevaa bodyruokaa...ja välillä jotain extraakin.:rolleyes:

Tsemppiä kaikille koitoksessa mukana oleville! :whip:

Tulen kertoilemaan tänne, miten projekti edistyy.

Täällä ilmoittautuu kans yks uusi mukaan. Kiloja joutais lähteä kymmenkunta. Lähtötilanne tammikuun alussa oli 172/75. Treenit on kulkenut, ruokavalio järkevöitynyt (kalorivaje noin 500/päivä) ja 3 kiloa on jo hävinnyt, läskeistä uskon ja toivon. :)

Mä aloitin pitkän tauon jälkeen systemaattisen punttitreenin elokuun lopussa ja tuloksia tuli syksyllä tullut kivasti. Paino nousi jonkin verran, kun ei tuota rasvaa tullut paljon karistettua. Nyt oon lisännyt aerobista ja hyvältä tuntuu. Teen 3-jakoista punttitreeniä, kovempaa aerobista 3 krt/vko plus koirien lenkitys päälle. Intoa olis treenata enemmänkin, kun löytäis työpaikan lähempää kotia, ettei mee tuntikausia autossa päivässä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voi ei....kuume se ei ota laskeakseen ja ottaa päähän niin pirusti! :curs:

Tästä tulikin mieleen, että edelleen on kuitenkin rantakuntoon aikomus, mut miten treeni kipeenä ollessa/sen jälkeen?

Sen kyllä tiedän, että kuumeessa ei saa urheilla (sydänlihastulehus ym.). Mutta vatsalihaksia oon kyllä vähän tehny....:nolo: (tiedän, ei ainakaan nopeuta paranemista, mutta välillä on jostain kumman syystä kuitenkin melko energinen olo...)

Hirvee into ois lenkille ja salille, mutta kannattaa kuitenkin ottaa vissiin varovasti vielä ensi viikolla...Pitääköhän ennen treenin alottamista pitää jotain kuumeettomii päivii tms.?

Tiedän, pitäs vaa maata petis, mutku ei malttas.....:(

Eikös se ollu joku sääntö, että yhtä monta kuumetonta päivää (vähintään) kuin on ollut kuumepäiviä... näin minä ainakin teen.

Eiiiih.....Nyt jo ollu pientä lämpöä 5pvä ja tiiä, kuinka kaua jatkuu. :(

Kiitos tiedosta! Yritän (ehkä) noudattaa tota! Pitää vähän seurailla tätä omaa oloa.

Terveisiä uimahallistan ;) Oli pitkästä aikaa ihan kiva käydä uimassa. :) Ja jälleen kerran: kauhea nälkä! Avo lähtee illalla vielä pelaamaan fudista, niin ajattelin, että josko tämän jalan kanssa maalivahdin hommat luonnistuisi. :) Ainakin kokeilen.

Vaa'alla en ole nyt vähään aikaan käynyt.. Veikkaan, että paino on lähtenyt nousemaan, sillä kaloreita ei ole enää kulunut aiempien viikkojen tahtiin. Mut pitää vaan toivoa, että jalka paranis pikapika vauhtia. :D

Joo ja minä olen ollut alkuviikon kuumessa/inhottavassa vatsataudissa ja eilen illalla alkoi kurkku kipeäks. Silti olisin menny tänään salille, mutta en päässyt. Huomenna pääsen.

Mulla ei yleensä tuo kuumeilu kestä ku 2 tai max. 3 päivää, varmaan siksi koska maltan levätä ihan täysillä. Katon tv:tä ja makoilen, en ota lääkkeitä siihen kuumeeseen (vasta sitten jos päätä särke kunnolla tms.), koska uskon että kun sen antaa tulla kunnolla niin menee pikemmin ohikin :) . Eli vähemmällä pääsee kun todellakin lepää, ei liiku kuin pakolliset (sohvan ja jääkaapin väli ;) )

Kaipailisin nyt vähän jotain neuvoja kokeneemmilta. Taustani on seuraava:
- pari vuotta sitten laihdutin n. 10kg, jolloin aloitin myös puntilla käynnin
- treenini intensiteetti on ollut aina suht kevyt, mutta urheiluni on ollut suht monipuolista elikkäs aerobista ja punttia
- viime keväänä lihoin rasvaakin n. 6-7kg, mutta osakseen johtui varmaan pillereistä.. olin tuolloin 174/70, enkä tykännyt olomuodostani
- syksyllä ihmissuhdesotkujen ym. myötä laihduin 6 kiloa pois..
- nyt olen joulun jälkeen lihonut taas n. 3 kiloa johtuen vähemmästä liikunnasta, treenistä ja hiilarimässyistä.. jotenkin aina parin päivän välein tekee mieli vetää karkkia, paahtoleipää hunajalla, jogurttia vajaa litra jne.. sokerimössöä. Usein nämä hiilarihalut herää, kun olen yrittänyt mennä kalorivajeella (n. 700 vaje)
- Olen suunnitellut tiristäväni rasvoja kesäksi ja mennä vajeella, mutta nyt rupesin miettimään, onko mitään järkeä dieetata, kun välttämättä en jaksa kunnolla treenata, palelee ym.. Mitat siis nyt 174/66 ja rasvaprossa arviolta 20. Pitäisikö unohtaa dieettaus, vai aloittaa se maltilla, vai syödä kulutuksen mukaan vai mitä.. ? Lihaksia on, mutta ne on pienet..

... Usein nämä hiilarihalut herää, kun olen yrittänyt mennä kalorivajeella (n. 700 vaje)
- Olen suunnitellut tiristäväni rasvoja kesäksi ja mennä vajeella, mutta nyt rupesin miettimään, onko mitään järkeä dieetata, kun välttämättä en jaksa kunnolla treenata, palelee ym.. Mitat siis nyt 174/66 ja rasvaprossa arviolta 20. Pitäisikö unohtaa dieettaus, vai aloittaa se maltilla, vai syödä kulutuksen mukaan vai mitä.. ? Lihaksia on, mutta ne on pienet..

Ootko pitänyt huolen, että syöt tarpeeksi rasvaa ja proteiineja? Miten alas menee päivittäinen kalorimäärä tolla 700 vajeella? Ootko ajatellut, että esim. 300 -400 vajeella laihtuisit myös :D , mutta todennäköisemmin et ajautuisi mähkimään paahtoleipää hunajalla joka toinen päivä ;) - ts. tuolla pienemmällä vajeella laihtuisit tuolloin todennäköisemmin kuin suuremmalla vajeella, jota on vaikea pitää pitkään. Ei kannata pyrkiä masokistisiin kalorimääriin, jos niillä ei saa aikaan muuta kuin hallaa itselleen.

Palella ei pitäisi, se on ainakin varma merkki siitä, että säästöliekille mennään - siis jos on normaalisti vaatetta päällä :D Ja varsinkin jos haluaa treenata kannattaa syödä sen verran, että jaksaa liikuttaa rautoja. En ole tosiaankaan mikään dieettausmestari, mutta muistan elävästi, miten vaikeeta oli käydä puntilla, kun oli jollain painonvartijoiden pistekuurilla. Ja sitten kun annoin periksi ja aloin syödä, niin johan alkoi tanko nousta :) Se ero oli niin selvä, että väkisinkin uskoin, että sitä ruokaa johonkin tarvitaankin.

Voe :itku: Nyt on menny koko vkoloppu (je melkein koko viikko!!) ihan häneksi. Ärsyttää ihan valtavasti! Henkisesti olen ollut aika heikoilla ja yksinäisillä hetkillä turvaudun ruokaan. Ja ei siis todellakaan mihinkään tonnikaloihin tai rahkakomboihin vaan suklaaseen, karkkeihin, pullaan jne.. Huomenna en edes pääse treenaamaan, ihan paska päivä, aamusta iltaan luentoja ja päälle vielä iltavuoro töissä. Masentaa niin perkuleesti, mutta eipähän erehdy luulemaan että tämä lasten leikkiä olisi! :D Sinnillä vaan..

Mullakin flunssaa ollut, niin että loppuviikon liikunnat on täytyny jättää väliin. Yhtenä päivänä turhautuneena menin koittaa salille, jos treenaisin kevyesti, mutta ihan turhaahan se oli. Noh tuli sentään ulkoiltua, kun kävelin salille ja takaisin. Pää tuli heti tosi kipeäksi ja olin muutaman liikkeen jälkeen ihan poikki, vaikka treenasin todellakin kevyesti. Noh pitää vaan levätä.

Energiansaantia olen yrittänyt rajoittaa -500 kcal per päivä, mutta ilman minkäänlaista tulosta pariin viikkoon. Meinaan jatkossa lisätä liikuntaa, jotta voin syodä enemmän ja samalla laskea tuon kalorimäärän -700. Mutta kuitenkin niin että syön noin 1400 kcal per päivä.

Latest posts

Back
Ylös Bottom