Rantsukuntoon kesäksi 2007..?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Samoilla linjoilla oon Kupari siun kanssa...Ois mukava jakaa jonkun kanssa tää, koko vartalo kipu, joka ekan sali kerran jälkeen tuli! (Ei tosin elämän eka kerta, mutta puoleen vuoteen en oo salilla käyny...)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Projekti etenee, viikon saldo -500g. Kalorit tosi alhaalla (n.1550kcal/pv) ja suunnittelenkin että ensi viikoksi nostaisin vähäsen ja katson mitä tapahtuu. Hyvin noilla kyllä elää kun ei sorru herkkuihin, nälkä pysyy kurissa ja jaksaa treenata. Lyhyesti: neljännes tavoitteesta saavutettu. :)

Tiukan työtahdin ja uhmaikäisen ipanan kanssa treenit on pakko miettiä aika tarkkaan, mutta 2-3 kertaa punttitreeniä olen saanut viime viikot vedettyä. Olohuoneen nurkassa seisoo kuntopyörä jolla saan tehtyä aerobiset lapsen nukkumaanmenon jälkeen.

Melkeen voisi pistää ketjun pystyyn pienten lasten ja uhmisten äideille; mistä sitä aikaa kullonkin on repinyt ja miten. Luulen, ettei minulla aika ole koskaan ollut se rajottavin vaan se, että lasten nukkumaanmentyä on vaan ollut niin pohjattoman väsynyt. Nytkin kun kuopus täytti 3 v niin helposti vapaat hetket tulee käytettyä lasten hyväksi, haetaan sitten vähän aiemmin kotiin eikä suinkaan käydä pikaseen lenkillä. Mutta tarttuuhan kotona kuntoilusta jotain lapsiinkin, 4 v ipana piirsi neuvolassa ihmishahmolleen pohjelihakset ja soutaa hienosti ergolla ja kumpikin tietää että hiilihydraattia energiaksi ja proteiinia kasvuun :D

Juu.. minä olen vasta pari päivää sitten aloittanut projektini kunnolla. Ruokavalio ja liikunta on ollut miten sattuu noin 1,5 kuukautta.. Nyt palaan ruotuun. Jotenkin vaan rahkat, kanat, raejuustot ällötti jonkun aikaa.. nyt taas tekee mieli syödä terveellistä bodyruokaa :). Täällä on moni jo saanut hienoja tuloksia näinkin lyhyessä ajassa, onnea!!

Eilen illalla ikävä karkkimörkö meinasi hyökätä, mutta onneksi sain tahdonvoimani takaisin ja sen sijaan, että olisin hurauttanut huoltsikalle ostamaan irtokarkkeja, lähdinkin kevyelle juoksulenkille! Ja voi että oli hyvä olo lenkin ja rahkailtapalan jälkeen.. Tästä se alkaa :hyper: ! Miten teillä muilla menee? Kesään on vielä (onneksi) aikaa, jokainen varmasti ehtii saavuttamaan ainakin jotain :) !

Tänään jäin tunnin saliteenin päälle polkemaan pyörää 45 minuutiksi ja teki oikein hyvää. Miksei aina voisi olla vkonloppu ni vois urheilla niin paljon kun jaksaa eikä tarvis kelloa katsella..:rolleyes:
Muuten ei juurikaan muutosta ole vielä havaittavissa, mutta kuten mainittua onneksi kesään on vielä aikaa. En viitsi heti laittaa kaikkia keinoja (aerobisia) kehiin, jotta on jotain kikkoja keväämmällä käytetävissä, kun luultavammin paino/ kiristyminen alkaa jumittaa..

Miten teillä muilla menee?

Loukkaantumisesta johtuneen tauon jälkeen tänään ekaa kertaa varovasti salilla ja kyllä oli nöyryyttävää :curs: Mutta jatkosuunnitelma on tehty, mikä ei tapa - vahvistaa, tarkoitus siirtyä joksikin aikaa yksijakoiseen, että ensin saa itsensä kuntoon ja sitten kokeilla yksi HST-sykli, semmonen 6 viikon versio vaan mutta kuitenkin eka tarkkaan etukäteen suunniteltu treenijakso :evil:

Tiukan työtahdin ja uhmaikäisen ipanan kanssa treenit on pakko miettiä aika tarkkaan, mutta 2-3 kertaa punttitreeniä olen saanut viime viikot vedettyä. Olohuoneen nurkassa seisoo kuntopyörä jolla saan tehtyä aerobiset lapsen nukkumaanmenon jälkeen. Tavoite on yhtä kokoa pienempiin farkkuihin mahtuminen ja yhtä kokoa suuremman puseron täyttäminen (T.nimim. päärynäkö).
Täällä toinen päärynä. :D Tavoite olisi, että alkukesästä kun lähdemme reissuun Pärnuun olisi mulla uima-asussa edes jonkinnäköiset hartiat eikä bikinin alaosa repeäis niinkuin nyt meinaa tehdä...

Paino on suht jees, mutta siitä selkeästi liian iso osa on rasvaa ja liian pieni osa lihasta. Tiedättekö miten masentavaa on huomata, että maha jää silleen leppoisasti lepäilemään housun vyötärön ylä- ja ulkopuolelle... :jahas:

Meillä on kolme lasta, joista taitaa jokainen olla jonkin sortin uhmaiässä, sellainen metakka meillä välillä on... Lapset on 1v, 3v ja 6v. Mä olen varmaan ihan törkeä äiti, mutta käytä vuorotyötäni hyväksi treeniapuna. Eli mieheni tekee päivätyötä ma-pe ja lapset ovat arkisin päivähoidossa, päivällä, ei vuorohoidossa. Kun mulla on iltavuorot, lapset menevät silti aamulla hoitoon kun mies lähtee töihin ja mä menen ennen iltavuoroa salille. Yleensä lähden samoihin aikoihin kuin hekin, juon vaan lähdettyään kahvit. Sitten kotiin syömään, nukun ehkä pienet puolen tunnin päiväunet ja iltavuoroon. On siinä tietty se harmi, ettei näe lapsia illalla kun tulen, mulla loppuu 21.15 iltavuoro ja silloin ovat jo nukkumassa. Mutta toisaalta jos menisin illalla aamuvuoron jälkeen, siinä menisi kuitenkin aikaa jota en olisi lasten kanssa - ja olen jo silloin illalla turhan väsynyt mummoja ja pappoja nosteltuani ja henkisestikin, että mieluummin olen perheen kanssa kotona. Aamulla ennen töihin menoa olen sentäs vielä jokseenkin skarppi. :) Samoin nyt kun on yövuorot, herään joka toinen iltapäivä hieman aikaisemmin ja menen salille ennen kuin haen lapset. Meillä toimii ihan hyvin ja pääsen salille 2-4 kertaa viikossa, yleensä sen kolmisen kertaa.

Sitten kun salille pääsy on hankalaa, teen jonkin sortin treenin kotona. Välinevalikoima ei vastaa kuntosalia, mutta kun on tanko, levypainoja, leuanvetotanko ja jumppapallo niin kyllä sillä jotain saa aina aikaan. Lapsista on hauska olla siinä mukana, tänään 1-vuotias oli tosi sankari kun nosti ilmaan 2 kilon painoa... Ilme oli sitä luokkaa, että "katsokaa, maailmanmestari, minä". Ja kun tein kyljille sitä, että kierretään painoa puolelta toiselle hiukan takakenossa istuen (mikä lienee liikkeen nimi) niin siitä tuli painonkierron sijaan kuopuksen kierto, hän istui syliin ja kävin siirtämään häntä toiselta puoleltani toiselle... ja lapsella oli hulvattoman hauskaa. Useisiin liikkeisiin voi käyttää lapsia punttina, mm. penkkipunnerrus lattialla, erilaiset vatsalihasliikkeet, lapsi jalkojen päällä ja jalkoja ylös alas, jopa pulloveriin... Ja kaikilla on kivaa. :hyper: Eihän siitä ihan täydellinen treenisuoritus tule, mutta edes jotain sen sijaan, ettei tee mitään.

Eli tässä tavoite: kesäkuun alussa voin pakata matkalle paljon timmimpiä vaatteita kuin nyt, niitä jotka on kaapissa odottamassa aikaa "sitten kun olen treenannut enemmän". Vyötärönympäryksen tavoite takaisin 38 kokoon, jossa se käväisikin, mutta viime syksyn erinäisten stressien ja muutosten takia homma karkas käsistä ja nyt on jokunen sentti kirittävää. Peffa saa olla tämän kokoinen, mutta massan sijoittelu saa olla erilainen. En osaa mittoja, kilomääriä tms. arvioida, mutta vartalon muotoilu siis tavoite.

Edit: mulla se puputusvimma mikä on ollut on nyt suhtkoht kurissa. Keinoja on se, että vaan päätin, että voin norkoilla keittiössä kaapeilla tunkemassa jotain koko ajan suuhuni ja näyttää p**kalta. Lisäksi sallin herkuttelua rajoitetusti vaikka joka päivä - se herkuttelu on iltakahvilla / teellä pala tai kaksi Lidlin oikein tummaa suklaata. Kykenen nykyään jättämään siihen, ettei tartte kiskaista koko levyä kerralla.

Viikko mennyt, ja kilo lähtenyt! :) Oikeaan suuntaan siis menossa. Ja hyvä fiilis, ei edes tee mieli "väärää" ruokaa! No paitsi joitakin pakollisia juttuja on tiedossa, samoin kuluneeseen viikkoonkin mahtui yksi juhla, mutta on ihanaa kun pienet sivuaskeleet ei kuitenkaan vie kokonaan pois oikealta tieltä, vaan matka jatkuu! Elän toivossa, että tavoitteet vielä saavutetaan... Tsemppiä kaikille muillekin!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ai neljännes vatsalihaksista näkyy, näkyykö pallea ;)

:lol2: Naureskelin just viikonloppuna, että varmaan ne vatsikset vois edes vähän alkaa näkyä jos mulla olisi sellaiset! Eli vatsikset esiin -projektin ehkä olennaisempi tavoite on hommata ne vatsikset, en usko että sen erottuvuuden kanssa on suurtakaan probleemia.

Viikonloppu meni suunnattoman makeanhimon kourissa (lauantai on herkkupäivä, mutta en ole antanut herkkujen nostaa kaloreita paljonkaan. Lauantaina napsahti ruutuun 1700kcal ja eilen 1600kcal), ja päätin että tästä lähtien lauantaisin syön 1500kcal ruokaa ja saan siihen päälle herkutella esim. 300-400kcal. Ihan tyytyväinen olen itsekuriini, siitä huolimatta että esim. eilen vedin sit hunajaa suoraan purkista varmaan ainakin 2 ruokalusikallista...

Zone-sarja -42%
:lol2: Naureskelin just viikonloppuna, että varmaan ne vatsikset vois edes vähän alkaa näkyä jos mulla olisi sellaiset! Eli vatsikset esiin -projektin ehkä olennaisempi tavoite on hommata ne vatsikset, en usko että sen erottuvuuden kanssa on suurtakaan probleemia.

Viikonloppu meni suunnattoman makeanhimon kourissa (lauantai on herkkupäivä, mutta en ole antanut herkkujen nostaa kaloreita paljonkaan. Lauantaina napsahti ruutuun 1700kcal ja eilen 1600kcal), ja päätin että tästä lähtien lauantaisin syön 1500kcal ruokaa ja saan siihen päälle herkutella esim. 300-400kcal. Ihan tyytyväinen olen itsekuriini, siitä huolimatta että esim. eilen vedin sit hunajaa suoraan purkista varmaan ainakin 2 ruokalusikallista...

Mä taasen oon kipee, mut en anna kuumeen tulla sokerittoman tammikuun väliin. Siis suunnilleen vältän valkoista sokeria. Joku kerta olen palan yliopistolla vaaleaa leipää ottanut. Ja 3 lettua hillolla olen syönyt.

Etkös sinä assis kyykkää 80 kg (vai muistanko minä väärin ?!? ) ? No mutta vaikka vatsoja ei näy/ muka ole, voihan niissä voimaa olla. Ja onhan nuo lajit hirveästi välityksistä kiinni. Paljonko muuten painat, kun siihenhän nuo kalorit pitää suhteuttaa. Itse olen ollut suunnilleen -375 kcal/pv. Ja painoin tänä aamuna 70.3.

Täytyy muuten samalla mainita tästä laihtumisesta sellainen jännä juttu. Syön pillereitä ja huomaan, että aina kun on tyhjennysvuoto tai muutama päivä siitä, kun se alkaa paino putoaa reilusti, mutta sitten hitaammin ja ei ollenkaan kierron lopussa. Sit kun taas alkaa menkat ja kun muutama päivä on ollut niin paino "romahtaa" taas. Hormonaalisia juttujahan nämä.

E: onneks sä assis ees vähän ymmärrät huumoria ;)

E2: Tuli muuten mieleen, että eikös periaatteessa, jos sulla muka ei ole vatsapaloja, ja haluat sellaiset, niin eikös sun pitäs olla ylikaloreilla, että saisit ne lihakset sinne kasvamaan. Ja sit diettailla ne näkyviin? Jos ei ole erottuvuuden kanssa ongelmia..

Etkös sinä assis kyykkää 80 kg (vai muistanko minä väärin ?!? ) ? No mutta vaikka vatsoja ei näy/ muka ole, voihan niissä voimaa olla. Ja onhan nuo lajit hirveästi välityksistä kiinni. Paljonko muuten painat, kun siihenhän nuo kalorit pitää suhteuttaa.

Hormonaalisia juttujahan nämä.

E: onneks sä assis ees vähän ymmärrät huumoria ;)

E2: Tuli muuten mieleen, että eikös periaatteessa, jos sulla muka ei ole vatsapaloja, ja haluat sellaiset, niin eikös sun pitäs olla ylikaloreilla, että saisit ne lihakset sinne kasvamaan. Ja sit diettailla ne näkyviin? Jos ei ole erottuvuuden kanssa ongelmia..

Hyviä pointteja... Mäkin vältän sokeria, periaatteessa, lähinnä se tarkoittaa että yritän olla ahmimatta sitä kuten mieleni tekisi. Ja kyykkään 80kg, jätin 85kg polvisiteidenkin kanssa syksyllä nostamatta. Harmittaa vieläkin. Kevyitä nelosia tein viimeksi 70:llä vyön kanssa. Kyllä se mun keskivartaloni on se, joka ekana pettää...

Aamupaino tänään 57,4kg. ISO!!! No enkä ole, eikä enää ole edes pullea olo. Kyllä siellä vatsassa viime kesän kuvissa jotain lihaksen tapaista kohoumaa oli havaittavissa, ihan jees 2 sarjaa/kk -treenillä. ;) Mä aion uhmata fysiikan (vai fysiologian?) lakeja ja hommata paremmat vatsikset miinuskaloreilla. Vahvemmat niistä ainakin tulee vaikkei plussalla olisikaan.

Kyllä mä välillä ymmärrän huumoria kun oikein yritän. :D Mutta aika kova mä olen ottamaan kaikki tosissani ja selitän sitten ihan tosissani kaikenmoista vaikka toinen ois tarkoittanutkin jutun vitsiksi. No, kavereilla ainakin on hauskaa (eikös se ole pääasia?)!

Hormonit ei mua varmaan paljon auta, syön 3 liuskaa putkeen...

Hyviä pointteja... Mäkin vältän sokeria, periaatteessa, lähinnä se tarkoittaa että yritän olla ahmimatta sitä kuten mieleni tekisi. Ja kyykkään 80kg, jätin 85kg polvisiteidenkin kanssa syksyllä nostamatta. Harmittaa vieläkin. Kevyitä nelosia tein viimeksi 70:llä vyön kanssa. Kyllä se mun keskivartaloni on se, joka ekana pettää...

kohtuullinen tulos.. Ja kylhä tuo 4*70 kg kertoo aika paljon.

assis sanoi:
Aamupaino tänään 57,4kg.
Ja kun et ole edes kamalan painava. Mulla menis varmaan täysin puhtaasti 50 kg:lla!

assis sanoi:
Mä aion uhmata fysiikan (vai fysiologian?) lakeja ja hommata paremmat vatsikset miinuskaloreilla. Vahvemmat niistä ainakin tulee vaikkei plussalla olisikaan.

Sehän se pääasia voimailijalla onkin.

assis sanoi:

Kerrankin sä ajattelit jotain positiivisesti! Olit luullut, että tarkoitin, että hormonit mua auttaisivat. En mä mitään haittaa/auttaa tarkoittanut. Koska eihän mulla ~2:n -3:n viikkoon tipu paino yhtään... Sit se saattaa nopsaa sen kilon tippua. No joo faktahommahan on, että ennen kuin menkat alkaa keho kerää nesteitä...

E: tule Kuopioon kokeilemaan sitä mun pukua, se saattaa käydä, vaikka olet 10 kg kevyempi. Nimittäin se on tosi tiukka. Saisit vähän venytettyä sitä ja teksit sitten varustepellemaksimit ;)

Koska eihän mulla ~2:n -3:n viikkoon tipu paino yhtään... Sit se saattaa nopsaa sen kilon tippua. No joo faktahommahan on, että ennen kuin menkat alkaa keho kerää nesteitä...

IH: Onkohan näistä jutuista taas puolet väärässä topicissa? :D Jatketaan tuolla toisessa threadissä, nostan sen ylös.

Rasvahan palaa kai aika hitaasti, näin mulle uskoteltiin. Siis jos haluaa säilyttää lihakset ja päästä eroon vain rasvasta. Mulla on taas hiilarivarastot varmasti täynnä, joten olin yllättynyt ettei eilinen "tankkaus" nostanut painoa. Uskon vakaasti, että kadonneet 600g ovat rasvaa.

Mulla ei onneksi taida tuo kierto paljon vaikuttaa painoon tai nesteisiin tms. Enpä ole koskaan ajatellut asiaa. Mutta jos sulla aina vain VÄHENEE paino menkkojen jälkeen eikä niitä ennen tule lisää painoa niin hienoahan se on! Sama kai se on milloin se paino putoaa... Mulla on hypoteesi että se lähtee sykäyksittäin. :rolleyes:

Saako kysyä miksi? Minun pitäs kiskoa vähintään 18 vk peräkkäin, eli 6 liuskaa (endometrioosi, ei pysy leikkaamalla kurissa :( ). Ennätys on 16 viikkoa ja siinä vaiheessa alan olla niin huonovointinen, etten pysty yhtään mihinkään, pakko pitää tauko ja päälle viikon kova kipujakso uuden levyn alkaessa. Hidastaa 'vähän' kaikkea fyysistä kehitystä, kun joka neljäs kuukausi menee pelastusarmeijalle. Alussa oli kova työ saada paino pysymään 'normaalissa' mutta nyt kai elimistö alkaa tottua?

no, niin...
mä olen taas mukana. ai miten niin taas??!! sain luettua edelliset 20 sivua äsken tästä treadista. Joulukuun puolessa välissä tulin kipeäksi, enkä kuukauteen käynyt edes pakkiksella. Tietenkin (miten niin tietenkin?) aloin syödä kaikkea ihan p*aa, ja salillekaan ei kipeänä voinut mennä. Just töissä kävin. viikon tässä nyt oon suht. terve ollut.
taisin viime ma käydä pitkän tauon jälkeen ekan kerran salilla; sen kyllä huomasi!!! Rauta tuntui kyllä painavan aivan liikaa.
silloin maanantaina päätin sitten astua puntarille salilla... Luulin että on tullut ainakin 3 kiloa lisää, kun vaatteet ovat kutistuneet niin että kohta olis pitänyt ostaa kokoa isompia ja läskit oikeesti löllyi tossa vyötäröllä ja kävely oli lyllertävää. aloituspainohan mulla oli 64 joulukuussa kun tätä threadia aloiteltiin; ja nyt luulin että se olis varmaan jotain 67!! MUTTA... astuin vaa'alle ja siinä se 64 taas seisoi!!?? TÄH mitä helv*!!??? :eek: no. Tietenkin olin tyytyväinen tuohon lukuun; MUTTA mitä se kertoo?! Sen että läskiksi meni kuitenkin; kuten aloitusviestissäni pelkäsin. Lihakset on hiilarien jyrätessä kuihtuneet ja jäskiä on tullut tilalle. :wall: siis mulla oli niin kauhee löllö olo viimiset 3 viikkoa että HUI!! No, edelleenkin ne löllöt on tossa vyötäröllä; joskin parempaan päin menossa eli hieman ehkä tämä tiukka dieetti ja treeenin aloitus on auttanut jo reilussa viikossa!! Onneksi! paino oli tänään 63,2! :) Ravinto ei ihan vielä ole huippu hyvä, mutta parempaan päin tas menossa; eli paskat olen karsinut, mutta liian vähän protskuja. Ja fiilis on tosi hyvä. jos vaan nyt sais olla terve niin tää tyttö JYRÄÄ (toivottavasti pienempänä ja kiinteämpänä)! :)
Mutta siis. treeni jatkukoon!

Jos ite syön pillereitä useamman liuskan putkeen niin en viitsi painoa tai mittoja seurata siinä välillä, koska vatsa turpoaa niin herkästi. Varsinaiseen laihtumiseenhan ne ei kuitenkaan vaikuta.

En ole nytkään mittoja ottanut, mutta vatsa tuntuu pienentyneen. Viikon päästä ehkä voisi tsekata mitä on tapahtunut oikeasti. En enää nykyään viitsi liian tiheään mittailla kun siinä palaa vaan käpy. Onneksi tässä ei edes ole kiire.

Täällä toinen päärynä.
Ihan simpsakalta tuo vartalonmallit tuossa sun avattaressa kyllä näyttää.. :D

Pienten lasten äitejä täällä tuntuu olevan jonkin verran, oletteko käyttäneet salien lapsiparkkeja? Minkä tasoiset hoitajat niissä mahtaa olla, ja kuinka paljon ipanoita niissä kerralla yleensä on (siis onko joku max-määrä tms.)? Tällä hetkellä olen käynyt salilla jossa ei parkkia ole. Mies treenaa myös aika ahkerasti, joten yhteinen aika on välillä kortilla. Kunnon lapsiparkki olis kiva, niin että voisi lähteä koko perheen voimin illalla liikumaan, mutta eläväistä 2-vuotiasta en uskaltaisi mihin tahansa jättää hoitoon.

Ruokavalio ja treenitahti on pysynyt ihan suunnitelman mukaisena, ja jos ei nyt ihan ulospäin nähtäviä muutoksia ole, niin ainakin fiilis on mainio ja paikat tuntuvat jotenkin sisäisesti piukemmilta :) Kyllä tää tästä.

Back
Ylös Bottom