Ranteissa jotain ongelmaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jantori
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Terve,

Tässä viime aikoina olen huomannut tehdessäni hauista (sekä scotissa v-tangolla että käsipainoilla), että ranteet alkavat sattumaan. Olen myös huomannut ylätaljassa ja kulmasoudussa, että ranteissa ei ole ihan kaikki kunnossa. Hauiksessa pientä kipua tulee ranteesta ylöspäin noin puoleen väliin forkkuja. (eli tarkoitan siis ranteen ja kyynerpään puoleen väliin) Erityisesti oikeassa kädessä tänään huomasi sen verran kipua hauis scotissa, että piti jättää loput liikkeet tekemättä.

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Teen 2-jakoista johon sisältyy myös rannekäännöt mutta tosin tähän asti olen tehnyt vain rannekääntöjä ns. toispuoleisesti eli rystyset alaspäin. Tästä lähtien ajattelin vuorotella rystyset alas- ja ylöspäin liikkeitä. Voikohan tällä olla apua tuohon vai onko pelkkä lepo nyt ainut vaihtoehto? Kipu tuntuu siltä kuin ranteet eivät kestäisi painoja.

Terve,

Kipu tuntuu siltä kuin ranteet eivät kestäisi painoja.

Siinä se ongelma... itellä ollu joskus samanlaista varsinkin scotissa ja siihen ei itellä auttanu ku lepo. Tälläset "pikku" paikkojen kolotus kertoo itellä ainakin että roppa vaatii lepoa. Mutta kokeileppa vetoremmeillä, se ainakin tukee ranteita hieman.

Ihan hyvin toimii vetoremmitkin.

Ovatko ranteet suorassa kaikissa hauiskäännöissä?
Olen kuullut että se on todella tärkeää.

Ihan hyvin toimii vetoremmitkin.

Ovatko ranteet suorassa kaikissa hauiskäännöissä?
Olen kuullut että se on todella tärkeää.

Kyllä olen pyrkinyt pitämään huolen, että ranteet ovat suorassa. Ei kai siinä muu sitten auta kuin muutamia päiviä lepoa väliin ennen seuraavaa salia...

penkki ottaa ranteisiin pahiten ja myös scotti hauksille.. rannesiteitä olen pistänyt joskus kaksikin päällekäin vasempaan ranteeseen jotta tuki olisi säilynyt.

Kipu kumminkin lähti aika nopeasti kun piti kevyttä välissä ja koitti välttää satuttavia liikkeitä. Silti ranne jäi "naksuvaksi" eli kun oikeen kääntelee/pyörittelee niin kuuluu todella inhottavaa natinaa

Kyllä olen pyrkinyt pitämään huolen, että ranteet ovat suorassa. Ei kai siinä muu sitten auta kuin muutamia päiviä lepoa väliin ennen seuraavaa salia...

Hmm. Itellä oli kanssa yhteen aikaan ongelmia ranteiden kanssa ja kyllä ne vieläkin kipeäksi tulee veto- ja kääntöliikkeissä. Jätin kuitenkin rannenitkutukset kokonaan pois reeneistä ja nyt on pystynyt pienestä kivusta huolimatta hyvin treenaamaan.

Tein myös semmoisen kompromissin tuossa hiljattain, että tiputin painoja jonkin verran vetoliikkeissä ja lopetin remmien käytön. Nimenomaan vahvistaakseni forkkuja ja ranteita. Itselläni toiminut hyvin.

Joskus oli itellä kans ranteet tosi kipeinä kun tein hauista tangolla ja se meni sillä ohi kun jätin tekemättä tangolla jonku kuukauden. Nykyään tulee kipeeks vaan suoralla tangolla tehdessä ja silläkin harvoin, lisäks itellä vaikuttaa myös sellanen että jos venyttelen kyynärvarret aina hauis sarjan jälkeen vaikka molempia penkkiä vasten vajaa 10 sekkaa niin kivut jättää yleensä joko tulematta tai katoilee aina. Eli itellä voi olla sitten noi kyynärvarretkin aika jumissa ja jotenkin vetää sitten tuota rannetta... tiedä häntä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tuleeko se kipu sieltä hauiksen ulkosyrjältä? Kuulostaa nimittäin erehdyttävästi brachiradialiksen ja brachialiksen heikkoudelta. Eli myötäotteella ja mieluiten läskintangolla hauiskääntöä niin voi helpottaa.

Terve,

Tässä viime aikoina olen huomannut tehdessäni hauista (sekä scotissa v-tangolla että käsipainoilla), että ranteet alkavat sattumaan. Olen myös huomannut ylätaljassa ja kulmasoudussa, että ranteissa ei ole ihan kaikki kunnossa. Hauiksessa pientä kipua tulee ranteesta ylöspäin noin puoleen väliin forkkuja. (eli tarkoitan siis ranteen ja kyynerpään puoleen väliin) Erityisesti oikeassa kädessä tänään huomasi sen verran kipua hauis scotissa, että piti jättää loput liikkeet tekemättä.

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Teen 2-jakoista johon sisältyy myös rannekäännöt mutta tosin tähän asti olen tehnyt vain rannekääntöjä ns. toispuoleisesti eli rystyset alaspäin. Tästä lähtien ajattelin vuorotella rystyset alas- ja ylöspäin liikkeitä. Voikohan tällä olla apua tuohon vai onko pelkkä lepo nyt ainut vaihtoehto? Kipu tuntuu siltä kuin ranteet eivät kestäisi painoja.
Saattaa olla, että sulla on paikat vähän ylirasittunut. Vähän lepoa tai mikä monesti auttaa, ettei tee sellaisia liikkeitä mitkä ottaa kipeää hetkeen. Voi myös olla pientä tulehduksen alkua jolloin lepo parasta tai edes vähentää vähän sitä rasitusta.

Mulla kans särkee ranteita aina välillä, mut on varmaan vaan kulumaa 8 v. treeneistä. Sen kans pitää vaan elää. Kannattaa kans paljon vaihdella eri liikkeitä ja erityisesti tehdä sellaista mikä ei niin aiheuta särkyä.:kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom