Rannesiteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shane
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro,
Meni rannesiteet rikki salilla ja olen uusia jo suunnitellu hetken. Noita taffereita olen miettinyt kun ovat leveät, mutta taitavat olla aika lerppuja? Pitäiskö vaan ostaa 60cm titanium tai max rpm? En ole voimakas, mutta tykkäisin kuitenkin välillä voimailla ja tarvitsen kunnon tukea. Ja sit taas käyttäisin samoja siteitä myös hauiskääntöön :love: mitä suosittelisitte?!
Kokemusta on noista gaspin brancheista ja mielestäni muuten perus punttailuun hybät, mutta penkissä liian lyhyet tai kapeat, jos haluaa kunnon tukea...

Mulla ollut käytössä noi gaspin johnnie jackson power rannesiteet ja ei moittimista. Aika lyhyet on mutta saa vedettyä tiukalle ja tukee hyvin, ovat noita branch siteitä kyl huomattavasti jämäkämmät. Ja on noilla tullut penkissä 140-150kg sarjaa tehtyä ongelmitta.

Mulla ollut käytössä noi gaspin johnnie jackson power rannesiteet ja ei moittimista. Aika lyhyet on mutta saa vedettyä tiukalle ja tukee hyvin, ovat noita branch siteitä kyl huomattavasti jämäkämmät. Ja on noilla tullut penkissä 140-150kg sarjaa tehtyä ongelmitta.

Hmm.. Varmaan nuokin ovat kohtuulliset, mutta jotenkin luulen että hankin seuraavaksi ihan "oikeat" siteet. Ei noita gaspin salisiteitä yms ymmärtääkseni käytetä esim kisanostoissa ollenkaan. En ole siis kisoihin kyllä menossa, mutta nuo 45 senttiset tuntuu vaan olevan vähän lyhyet, että vois koittaa 60 senttistä. Kokemusta ei pitemmästä kylläkään ole, että onko huono sitten perus bodailussa...

Suosittelen yleiskäyttöön mieluummin THP:tä kuin RPM:iä, jälkimmäiset joutuu vetämään aika tiukalle että tukee kunnolla mikä ei hyvä verenkierrolle, kun taas THP:t tukee hyvin vaikkei kiristäisikään ihan loppuun asti. 60 cm passeli. Titaniumeista ei kokemusta.

Suosittelen yleiskäyttöön mieluummin THP:tä kuin RPM:iä, jälkimmäiset joutuu vetämään aika tiukalle että tukee kunnolla mikä ei hyvä verenkierrolle, kun taas THP:t tukee hyvin vaikkei kiristäisikään ihan loppuun asti. 60 cm passeli. Titaniumeista ei kokemusta.

Kiitos, hyvä huomio!

Hmm.. Varmaan nuokin ovat kohtuulliset, mutta jotenkin luulen että hankin seuraavaksi ihan "oikeat" siteet. Ei noita gaspin salisiteitä yms ymmärtääkseni käytetä esim kisanostoissa ollenkaan. En ole siis kisoihin kyllä menossa, mutta nuo 45 senttiset tuntuu vaan olevan vähän lyhyet, että vois koittaa 60 senttistä. Kokemusta ei pitemmästä kylläkään ole, että onko huono sitten perus bodailussa...

Joo eihän noita kisoissa käytetä, ite en vaan "oikeista" siteistä tykkää, nekun laittaa kunnolla päälle niin sormet ei meinaa suoristua eikä veri kierrä, omistan siis titanin thp siteet myös, ne tosin taitaa olla jäykimmästä päästä ja pitkät ku mitkä. Noi gaspit riittää itelle oikein hyvin, ei tule edes käytettyä oikein muutoin kuin kapeassa penkissä kovimmissa sarjoissa ja välillä normipenkissä.

Itselläkin uudet siteet haussa. Aikanaan ensimmäiset lyhyet perus-Gaspit kestivät nelisen vuotta käytössä, mutta sen jälkeen hankitut pitkät Fastit levisivät puolessa vuodessa. Tarraosasta lähtenyt kaikki pito toisesta siteestä eli kaupoille lähdettävä taas.
Taffereita katselin itsekin, mutta tykkään myös välillä hiukan voimailla vaikka bodailua enemmän harjoitan, niin epäilyttää ovatko miten löysät. Raudat ovat maksimissaan tällä hetkellä luokkaa 115-120 kg, joten mitään mörkösiteitä ei kuitenkaan tarvitse.

Onko suosituksia pitkistä siteistä tai kokemuksia Taffereista?

Moi, itse tilasin nuo titanin jäykät siteet luettuani näitä kommentteja ja hintakaan ei ollut paha, jotain 30€. Tässä on yksi hyvä video jossa näkee hyvin mikä ero noissa on:

Huomaan kyllä nyt, kun koitan kiristää omia vanhoja gaspeja kunnolla tiukaksi, niin ei se vaan onnistu kun on niin löysä seos ja vanha remmi.

Moro,
Meni rannesiteet rikki salilla ja olen uusia jo suunnitellu hetken. Noita taffereita olen miettinyt kun ovat leveät, mutta taitavat olla aika lerppuja? Pitäiskö vaan ostaa 60cm titanium tai max rpm? En ole voimakas, mutta tykkäisin kuitenkin välillä voimailla ja tarvitsen kunnon tukea. Ja sit taas käyttäisin samoja siteitä myös hauiskääntöön :love: mitä suosittelisitte?!
Kokemusta on noista gaspin brancheista ja mielestäni muuten perus punttailuun hybät, mutta penkissä liian lyhyet tai kapeat, jos haluaa kunnon tukea...
strenghtshopin odin 60cm siteet itsellä, maksavat alta 20e ja ovat oikeasti tukevat. otin ne, koska sivu sanoi medium/stiff mutta eivät paskaa puhuneet. Jämäkät, halvat, hyvännäköiset ;)

Itse suosittelen Titan signatre Gold rannesiteitä etenkin jos kovia punnerruksia tekee. Tai sitten vaihtoehtoisesti noi Titan THP siteet ei ole ihan niin jäykät kuin Goldit mutta jäykät kuitenkin ja hyvät. Ylipäätänsä suosin Titania kun kestävät melko hyvin toisinku useat muut löysät siteet.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Titan thpstä kertynyt nyt jonkun verran kokemusta:

+pituus 60cm on hyvä, ei tarvi kiristää hulluna.
+tarvittaessa tiukka, jos oikein kiristää.

-sormilenkki aika lyhyt, vaatii vähän totuttelua, meinaa hirttää peukalon ja painaa ranteesta, toisaalta on paksumpi ja parempi.
-molemmat samankätisiä, eli pitää pyörittää toiseen käteen eri suuntaan. En tiedä miksi?
- tarranauha on ohuempi kuin gaspin warreneissa ja repii väriraitaa rikki tarttuessaan kiinni siihen. Saa nähdä miten kestää.

Yhtäkaikki tykkään enemmän kuin gaspin branch warreneista..

^ Suurin osa rannesiteistä on samankätisiä, erikseen vasemmalle ja oikealle tehdyt on enemmänkin poikkeus. Itsellä yhdet Sportkraftin siteet jotka erikätiset, mielestäni tuolla ei merkitystä suuntaan eikä toiseen.

Peukalolenkki on THP:ssä tosiaan aika lyhyt mutta sitähän ei oikeastaan ole tarkoitus käyttääkään muuta kuin siteiden kiristyksen ajan paikallaanpitämiseen, sitten irti.

^ Suurin osa rannesiteistä on samankätisiä, erikseen vasemmalle ja oikealle tehdyt on enemmänkin poikkeus. Itsellä yhdet Sportkraftin siteet jotka erikätiset, mielestäni tuolla ei merkitystä suuntaan eikä toiseen.

Peukalolenkki on THP:ssä tosiaan aika lyhyt mutta sitähän ei oikeastaan ole tarkoitus käyttääkään muuta kuin siteiden kiristyksen ajan paikallaanpitämiseen, sitten irti.
Enemmän noita peilikuvia kyllä markkinoilta löytyy...

Enemmän noita peilikuvia kyllä markkinoilta löytyy...

Jos nyt katsotaan esim. IPF-hyväksyttyjen rannesiteiden listaa niin ainakin kaikki Titanin mallit (joita on aika monta) on identtisiä molemmille käsille, samoin Metalin ja Inzerin.

SBD:n siteet on erikseen vasemmalle ja oikealle kädelle ja ilmeisesti myös Slingshotin (Maark Bellin) siteet mutta ne taitaa olla mallivalikoimaltaan ja myynniltään aika marginaalisia edellä mainittuihin verrattuna.

Aptin siteet oli kai erikseen vasemmalle ja oikealle mutta se firma on käsittääkseni lopettanut. Ja mainitsemani Sportkraftit oli erikseen vasemmalle ja oikealle mutta niitäkään en ole markkinoila enää nähnyt vähään aikaan.

Eli väittäisin kyllä edelleenkin että jos tänä päivänä ostaa kunnolliset voimanostositeet niin ne on todennäköisemmin mallia identtiset molemmille käsille. Ns. mikkihiirisiteitä en ole tähän siis huomioinut ollenkaan.

Alkaa nuo Prismasta ostetut Wranget olla aika pehmeässä kunnossa, joten uusia pitäisi. Mitkä (ja mistä) rannesiteet olisi sopivan jämäkät, että ei tarvi hampaat irvessä kiskoa kireälle? Joskus päässyt kokeilemaan aika jäykkiä siteitä mutta en muista enää merkkiä enkä liikettä mistä kaveri oli ostanut.

Kauppoja ei vissiin saa linkittää mutta suosittelisin SBD siteitä. Mulla on jäykkä versio ja niitä kyllä joutuu hampaat irvessä kiskoa mutta ranne onkin sitten kun kipsattu. Noista on myös joustavampi versio olemassa jota moni suosittelee. Syy siihen että suosittelen noinkin jäykkiä siteitä on ettei ne tunnu löystyvän liikaa "ikinä". Mulla ollut noi siteet 3-4 vuotta ja oon käyttänyt niitä keskimäärin 3-4x viikossa ja ne ovat ihan iskussa vielä.

Aikaisemmin oli titan titaniumit, mutta yli kymmenen vuoden jälkeen alkoi tarra irtoilemaan kesken noston. Hommasin sitten titan THP:t, mutta ne voi olla vähän turhankin jäykät tämmöiselle sunnuntainostajalle kun painotkin on vauvatasolla. Ehkä kun vähän löystyy iän myötä (siteet, en minä).

Hommasin myös satujumppaan, lähinnä pystäriin, lyhyet gaspin hardcoret. Ne on niin löysät ettei ole kuin lämppäreiksi, mikä nyt onkin usein tarpeen.

Back
Ylös Bottom