Rahkan maustaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
Tässäpä viimeisin:

- rahkaa noin 250g
- jotakin hyvänmakuista maustettua protujauhoa parhaaksi katsomansa määrä (olen laittanut toistaiseksi Bull's Basic banaanivaniljaa noin desin, seuraavaksi tulee kokeiluun suklaan makuinen Pure Whey)
- hiilarintarpeen mukainen määrä kaura- tai ruishiutaleita (suosin maun ja rapeuden takia nykyään ruishiutaleita)
- mössön ohenteeksi sopiva määrä rasvatonta maitoa
- lisämakusteeksi ehkä kaakaojauhoa, jos tarvitsee

Sotketaan ruokalusikalla isolla lautasella (tai keraamisessa syvässä 2l uunivuoassa, niinkuin olen tehnyt, kun huushollista ei tarpeeksi isoa lautasta löydy) ja eikun ääntä kohti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mä vetäsen marjat jäisenä sauva sekottimella ihan jauhomaiseksi ja se rahkan sekaan ja aamupalaan lisään kaurahiutaleita ja iltaa kohti zero carb. protskujauhoa. eli kakapis on aina perusrahka hässkää mitä sit päivän mittaan muuntelen ku lautselle laittelen

Joona sanoi:
Mitähän tein tuossa joku aika takaperin väärin, kun jogurtit olivat loppu, ja etsiskelin kaapista jotain maustamiseen sopivaa. Curry-kastikkeen ja kaakaon ollessa vaihtoehtoina, päädyin sitten kaakaoon. Laitoinkohan sitä liian vähän, kun en yksinkertaisesti pystynyt syömään tuota loppuun? Rahka maistui mielestäni ilman mausteita paremmalta, vaikka yleensä olen kovastikin kaakaon perään.

Minäkin yritin kerran tehdä suklaarahkaa. Tulos oli uskomattoman huono. Saitana masokistina söin kuitenkin mömmön oksennusta pidätellen ja kontrolloimattomasti itkien loppuun asti, vaikka mieleni teki luovuttaa jo kahden pienen lusikallisen jälkeen. Vieläkin puistattaa kun ajattelen sitä kammottavaa makua mikä tuosta luonnottomasta yhdistelmästä syntyi. :kakka:

panohai sanoi:
Minäkin yritin kerran tehdä suklaarahkaa. Tulos oli uskomattoman huono. Saitana masokistina söin kuitenkin mömmön oksennusta pidätellen ja kontrolloimattomasti itkien loppuun asti, vaikka mieleni teki luovuttaa jo kahden pienen lusikallisen jälkeen. Vieläkin puistattaa kun ajattelen sitä kammottavaa makua mikä tuosta luonnottomasta yhdistelmästä syntyi. :kakka:

Ja sokeriahan tohon pitää muistaa laittaa mukaan, pelkkä kaakao tekee tuosta sekoituksesta vähän kitkerän makuista. Ja makuasiat on makuasioita, mun mielestä toi on silti h*lvetin hyvää. :)

Erittäin hyvää tulee kun laittaa lorauksen Fun lightiä, esim. sitä uutta omenan makusta.
Joskus viipaloin myös banaania sekaan niin saa myös hiilareita.

Fun lightin kanssa on kyllä tosi hyvää ja nopea tehdä.

no joo hain ekan kerran elämässäni rahkaa ja avasin purkin ja kokeilin miltä se maistuis ihan vain sellasenaan ---> :urjo:
no vitutti niin paljon että kippasin pari lusikallista kaakaojauhetta (jo joo on sokeria) ---> :urjo: aina vaan
noooo laitoin marjoja sekaan ---> :urjo: mitäs vielä kokeilis?

Porkkanaraastin sanoi:
no joo hain ekan kerran elämässäni rahkaa ja avasin purkin ja kokeilin miltä se maistuis ihan vain sellasenaan ---> :urjo:
no vitutti niin paljon että kippasin pari lusikallista kaakaojauhetta (jo joo on sokeria) ---> :urjo: aina vaan
noooo laitoin marjoja sekaan ---> :urjo: mitäs vielä kokeilis?

Olet ns. toivoton tapaus. ;) Jos ei rahka maistu niin ei sitä ole pakko syödä kun proteiininsa saa muualtakin ilman -> :urjo: .

Hae seuraavan kerran Ehrmannin rahkaa, pehmeämpää kuin muut rahkat.
Tämä johtuu varmaankin jogurtista, mutta so not.

Fun light toimii hyvin, marjat myös. Ananas on loistavaa ja jogurtin kanssa pirtelönä menee jo herkun puolelle.

Porkkanaraastin sanoi:
no mä kattelin sitä Ehrmannin rahkaa, mut ei löytyny.

Oletsä porkkana :david: tai jotain?

Pyydä että äiti ostaa sulle kaupasta Ehrmann rahkaa ja fun light mehutiivistettä. Sit sä voit syödä sitä kun tuut jumpasta.

Älä unohda hauiskääntöjä äläkä penkkitreeniä.

spoty sanoi:
Oletsä porkkana :david: tai jotain?

Pyydä että äiti ostaa sulle kaupasta Ehrmann rahkaa ja fun light mehutiivistettä. Sit sä voit syödä sitä kun tuut jumpasta.

Älä unohda hauiskääntöjä äläkä penkkitreeniä.

Hyvä spoty, näytä teineille, että vanhemmilla ihmisillä on tavat kunnossa
:rolleyes: Niin sitä pitää.

Ja Raastimelle, ei Ehrmannia myydä kaikissa kaupoissa. Ainakin K-kaupoista pitäisi löytyä. Ei välttämättä kuitenkaan löydy kaikkein pienimmistä.

Porkkanaraastin sanoi:
no mä kattelin sitä Ehrmannin rahkaa, mut ei löytyny.

Hinta on se Ehrmannin valttikortti, mutta eipä noissa mauissa ihmeempää eroa ole. Rahkasta joko tykkää, siihen tottuu ja tykkää tai ei tykkää. Simple.

PS. Ja sitä rahkaa voi rohkeesti kysyä kaupan tädeiltä. ;)

Kokeilin eilen laittaa sekaan pari lusikallista kotona tehtyä persikkahilloa. Tuli aika maukasta. Tosin tuo mehukeitto on varmasti parempi vaihtoehto, mutta vaihtelu virkistää.

Aamuisella laitan rahkan päälle mysliä, iltapäivällä sitten ananasmurskaa/paloja/viipaleita, tai mustikkakeittoa (sokeritonta, jos sattuu olemaan saatavilla).

Vaikka silti tuo maku on minulle vähän.. no, eipä tuo kulinarismi vissiin tämän lajin kanssa ihan yksi yhteen käy muutenkaan.

Rahkasta hyvä juoma. Maistuu aika tavalla "teolliselta" mansikkapirtelöltä:

250g Ehrmannin rahkaa
2dl Valion mansikkakeittoa vähäkalorinen (mak.ain. 2,2g hh) tai normaali
1,5dl rasvatonta maitoa
1tl vaniliinisokeria
1dl heraa (tai jotain muuta, mutta tuo parasta maitopohjaisissa)
(mahdollisesti joku marja pakkasesta)

Koko satsin noin ravintoarvot vähäkalorisella keitolla:
prot 56g, hh 31g, rasvaa 2g

Tavaraa tulee 7 desiä, joten miksei vaikka ruokajuomaksi/jälkkäriksi pariinkin ateriaan. :thumbs:

Toinen vaihtioehto tehdä kylmä pirtelö on yhdistää Valion valmis Play kaakao ja ehrman rahka. Tulee hyvää ja parempaa mitä van houtenilla + sokerilla tai jollain o´boylla ja tulee vähemmän hilareita. Kokeiltu on noita kaikkia.

Niinkuin jutuista jo näkee, niin sauvasekoitin on mun best friend! :)

Rahkan seassa parasta ovat vauvojen hedelmäsoseet! Esimerkiksi Piltti Kuningatarsose, ah, nami, se on hyvää. (Harmi vain etten enää itse voi syödä mokomia.. :( ) Suosittelen!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom