Rahkan maustaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
Trinity sanoi:
Mistä saa vaniljaesanssia?
Onko kaloritonta?

Mä ostin ainakin ihan kaupasta, löytyy leivontatarvikehyllystä, kuten muutkin esanssit. Ei ehkä ihan täysin kaloritonta mut kun käyttö on muotoa 1-2 tippaa (ainakin omaan suuhun enempi maistuu pahalta) niin en ainakaan itse niistä kaloreista yöuniani menetä... :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Daug sanoi:
Monta näitä threadeja pitää oikein perustaa??? :confused:

Aina tulee palstalle uutta väkeä. Miusta on aikakin kivempi kirjotella tuoreessa threadissa kuin lueskella ikivanhoja juttuja vuodelta miekka ja kilpi.

Tosi nami rahkaherkku (2 annosta) vähän edellisiä mukaillen:
500 g rahkaa
purkki ananasta tai 200 g mustikoita tai 200 g mansikoita
40 g kauraleseitä
25 g pellavasiemenrouhetta
makeutusjauhetta

Mukaan voi myös heittää 10 g vehnäleseitä, mutta maku muuttuu.
Sopii hyvin aamiaiseksi, välipalaksi jne.

rafael30 sanoi:
Aina tulee palstalle uutta väkeä. Miusta on aikakin kivempi kirjotella tuoreessa threadissa kuin lueskella ikivanhoja juttuja vuodelta miekka ja kilpi.

Samaa mieltä olen, tää on keskustelupalsta eikä mikään pelkkä tietopankki, aika tylsää vois olla jos ei asioista vois koskaan uudelleen keskustella!!

Ja asiaan,

Eli aamupalalla menee rahkaa tällä hetkellä seuraaavalla reseptillä:

250 grammaa rahkaa (ehrman tai milbona)
2-3 dl sokeritonta mehukeittoa (mansikka, vadelma tai mustikka)
n. 2 dl kaurahiutaleita
leseitä ja pellavansiemeniä

Lusikalla vaan sekaan ja eikun menoks ja hyvää on!!

-Purkki rahkaa
-banaani
- 0,5-4dl maitoa

Nuo vaan sauvasekoittimella sekaisin, maidon määrällä voi valita syökö lusikalla vai juoko sen. Ja on hyvää...

Joskus harvoin kun tuolta jääkaapista löytää rahkapurkin niin ehkä paras mauste mielestäni sille on ihan pelkkä jugu mut ehkä en oo vaan uskaltanu sotkee siihen leseitä tai muita mausteita...mmmm...pitääkin kokeilla kunhan taas sattuu löytämään rahkapurkin.

Töräytetäänhän nyt omakin versio tänne.
- ½ prk rahkaa
- 2dl laktoositonta maitojuomaa
- 2dl vähärasvaista jugurttia (joita löytyy muuten vain 3 eri makua valiolta vähälaktoosisena!)
- 0,5-1dl vähäkalorista mehukeittoa (makuja vaihdellen)
- 1 mitallinen pure whey vaniljaa
- 1dl kaurahiutaleita
- ½dl vehnä- tai kauraleseitä

Nämä kaikki tehosekottimeen (sellainen kannu jonka pohjassa tuo terä on kiinteänä), kansi päälle ja pieni surautus. Helppo juoda lasista ja on hyvää. :kippis1:

Purkki rasvatonta rahkaa kulhoon, loraus rasvatonta maitoa sekaan ja sitten kunnon tujaus kaakaojauhetta ja tilkka sokeria, sekoitetaan hyvin. Helkkarin hyvää ja ennenkaikkea meikäläisellekin riittävän helppoa ja nopeaa tehdä. Lisäplussana vielä se että kaakaojauhe sisältää 2-5 kertaa enemmän antioksidantteja ja flavonoideja kuin esim. vihreä tee ja punaviini.

rahkaa, purkki ananasta, leseita, kaurahiutaleita, maitoa ja vähän hunajaa....joskus kiiressä voi syödä myös riisuttua eli nk. karvalakki mallia missä otetaan purkki rahkaa ja vähän hunajaa päälle. Toinen variaation on rahkaa plus vähän hedelmä bonaa päälle ja eiku suuhun.

Uh, en ollut koskaan ennen maustanut rahkaa Fun Lightilla, aattelin kokeilla nyt, heitin 250g rahkaa astiaan ja rahkapurkin täytin puolilleen Funlightia ja se sitten sekaan, sekoitus ja iso lusikallinen suuhun ja sitten ihmetteli, ku alko vähä makuaromit huutaa - oli meinaan aika vahvaa litkua se :lol2:

Mulla mennyt nyt pari päivää 250g rahkaa&ananasmurskaa, ja ny alkaa maistumaan ihan todenteolla!Varsinkin kun tässä "keho kiinteäksi-04"-projektissani olen huomannut, että myös dietin aikana rahkaan löytyy loistavia vaihtoehtoja sekaan!Muuten.. Löytyskös täältä sellainen asiantuntija, joka viittis kommentoida mun tämän hetkistä ravintotilannetta silmällä pitäen juuri tuota 04-projektiani, vaikka sähköpostin välityksellä(näin ollen myöskään Daugin mielenterveyden ei luulisi kärsivän..) Niin..löytyykös vapaaehtoista?

Valiolta on tullut uusi karviais-boysenmarjakeitto + kuitu, sokeroimaton :kuola:

Suosittelen :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom