Rahkan maustaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
Toi uusi keitto on ihan paras. :kippis1: Tai sitten syön pelkkä rahkaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:offtopic:
Fabien sanoi:
Löytyskös täältä sellainen asiantuntija, joka viittis kommentoida mun tämän hetkistä ravintotilannetta silmällä pitäen juuri tuota 04-projektiani, vaikka sähköpostin välityksellä(näin ollen myöskään Daugin mielenterveyden ei luulisi kärsivän..) Niin..löytyykös vapaaehtoista?

Laita se ruokavalio vaikka tonne aloittelijoitten puollelle. Daugin ei ole sun threadeja pakko lukea. Varmasti saat kommenttia ja korjauksia, varsinkin jos sulla on joku valmis pohja jota noudatat. "Kertokaa mitä mun pitää syödä!!!1!!" kysymyksiin ei oikein kukaan jaksa vastailla.

olen ehkä vähän :david: mutta en ole ennen kaupasta rahkaa ostanut. tänään kävin nopeasti kaupassa hakemassa maitoa ja katselin että missä sitä rahkaa olisi, mutta aika ei piisannut ja en löytänyt.
kysynkin että missäpäin ne rahkat on? maito tuotteet? :wall:

Porkkanaraastin sanoi:
olen ehkä vähän :david: mutta en ole ennen kaupasta rahkaa ostanut. tänään kävin nopeasti kaupassa hakemassa maitoa ja katselin että missä sitä rahkaa olisi, mutta aika ei piisannut ja en löytänyt.
kysynkin että missäpäin ne rahkat on? maito tuotteet? :wall:

Oikeaan osuit. Samassa hyllyssä maitojen, viilien, raejuustojen ja muiden maitotuotteiden kanssa luulisi joka kaupassa olevan.

kuitenkaan mä en löytäny ja juuri sieltä katsoin, missä purkeissa niitä on? 1L niinkuin maito ja jogurtti vai jossain pienimmissä?

Porkkanaraastin sanoi:
kuitenkaan mä en löytäny ja juuri sieltä katsoin, missä purkeissa niitä on? 1L niinkuin maito ja jogurtti vai jossain pienimmissä?

Yleensä 250g purkeissa, eli samanlainen kun kermaviilipurkkiki, helppo sotkea keskenään jos ei katso mitä nappaa mukaan :) . Ehrmannin rahka on vähän erimallisessa purkkissa. Eli se on vähän neliskanttisempi. Valion rahkaa taitaa olla myös puolen kilon purkeissa.

Kun aamupalaksi vetää niin se kaurahiutaleiden sotkeminen joukkoon ei ole ollenkaan huonompi juttu. Tekee sörsselistä lusikoitavammankin mikäli sitä on maustettu mehukeitoilla. Itse preferoin mustikka/kaura/rahka-kombinaatiota. Vähän vielä sokrua siihen niin voilá!

dink sanoi:
Purkki rasvatonta rahkaa kulhoon, loraus rasvatonta maitoa sekaan ja sitten kunnon tujaus kaakaojauhetta ja tilkka sokeria, sekoitetaan hyvin. Helkkarin hyvää ja ennenkaikkea meikäläisellekin riittävän helppoa ja nopeaa tehdä. Lisäplussana vielä se että kaakaojauhe sisältää 2-5 kertaa enemmän antioksidantteja ja flavonoideja kuin esim. vihreä tee ja punaviini.

dink:

Tässä ja kaikkien ihmisten edessä, julistan täten sinut jumalakseni! :worship: Kokeilin tuota sun reseptiä ja ai että oli gutaa! Ihan kuin suklaakiisseliä. Mutta kuinka paljon tuossa on suurinpiirtein kaloreita?

Fritzu sanoi:
dink:

Tässä ja kaikkien ihmisten edessä, julistan täten sinut jumalakseni! :worship: Kokeilin tuota sun reseptiä ja ai että oli gutaa! Ihan kuin suklaakiisseliä. Mutta kuinka paljon tuossa on suurinpiirtein kaloreita?

:nolo: & :david:

Riippuen tietty kaakaojauheen ja maidon määrästä, mä olen itse laskeskellut että n. 200 kaloria yhdestä setistä tulee kaloreita. Ei paha moisesta proteiinipaukku-makunautinnosta.

Pari purkkia rahkaa ja loraus Rybb & Deckersiä (ananas-maku) sheikkeriin ja nopea sekoitus :thumbs: :kuola: :kuola:

Jos ei meinaa suoraan sheikkerissä sekoittua niin jonkinnäköisellä vispilällä rahka juoksevaksi. MMmm

250g purkki rahkaa + 1-2dl mehukeittoa (mustikka, mansikka, vadelma... mikä parhaiten sopii fiilikseen) ja se on bueno se.

Nyt dietin aikaan rahkasekoitukseni on seuraava:
1 purkki ehrmannia + 1 avokado + 3 dl vettä ja sauvasekoittimella koko komeus homogenisoidaan vihreän kermaiseksi mönjäksi. Yllättävän hyvää! :kuola:

w3e4r5t sanoi:
Yleensä 250g purkeissa, eli samanlainen kun kermaviilipurkkiki, helppo sotkea keskenään jos ei katso mitä nappaa mukaan :) . Ehrmannin rahka on vähän erimallisessa purkkissa. Eli se on vähän neliskanttisempi. Valion rahkaa taitaa olla myös puolen kilon purkeissa.

Lidl:issä Milbonan rahkaa on myös neliskanttisissa puolen kilon purkeissa. Mun mielestä pirun hyvää ja halpaa(1€/törppö)...

Vaikka muuten olisi mitä mieltä Lidl:istä niin tota sieltä kannattaa kantaa selkä vääränä. :thumbs:

dink sanoi:
Purkki rasvatonta rahkaa kulhoon, loraus rasvatonta maitoa sekaan ja sitten kunnon tujaus kaakaojauhetta ja tilkka sokeria, sekoitetaan hyvin. Helkkarin hyvää ja ennenkaikkea meikäläisellekin riittävän helppoa ja nopeaa tehdä. Lisäplussana vielä se että kaakaojauhe sisältää 2-5 kertaa enemmän antioksidantteja ja flavonoideja kuin esim. vihreä tee ja punaviini.

Mitähän tein tuossa joku aika takaperin väärin, kun jogurtit olivat loppu, ja etsiskelin kaapista jotain maustamiseen sopivaa. Curry-kastikkeen ja kaakaon ollessa vaihtoehtoina, päädyin sitten kaakaoon. Laitoinkohan sitä liian vähän, kun en yksinkertaisesti pystynyt syömään tuota loppuun? Rahka maistui mielestäni ilman mausteita paremmalta, vaikka yleensä olen kovastikin kaakaon perään.

Ehrrmannin rahka

ehrrmann (& milbona)

mistä kaupoista TUOTA saa?

jokseenkin tuo pirkka ei maistu yhtään miltään vaikka mitä banaania ja mehukeittoja sinne sotkisi mukaan, ja valion on kyl perusok mutta hinta vähän suolaisen makuinen.

Viimeksi muokattu:
Proteos sanoi:
Lidl:issä Milbonan rahkaa on myös neliskanttisissa puolen kilon purkeissa. Mun mielestä pirun hyvää ja halpaa(1€/törppö)...

Vaikka muuten olisi mitä mieltä Lidl:istä niin tota sieltä kannattaa kantaa selkä vääränä. :thumbs:

joo tän paikakunnan lirlistä löyty salmonellaaki, mut kai ny noita voi ostaa.

Joona sanoi:
Mitähän tein tuossa joku aika takaperin väärin, kun jogurtit olivat loppu, ja etsiskelin kaapista jotain maustamiseen sopivaa. Curry-kastikkeen ja kaakaon ollessa vaihtoehtoina, päädyin sitten kaakaoon.

Äh. Sulla nyt kuitenkin meni caacaot ja curryt sekasin. Näin sen on oltava. Ens kerralla tarkempi!

Yleensä ehrmann menee alas valion mansikkakeiton kera mutta myös tämä on toimivaksi todettu:
Puristetaan sitruunasta mehua sekaan sellainen ruokalusikallinen/ehrmann, lisätään makeutusjauhetta ja vaniliinisokeria kunnes maku ei ole enää liian
kirpeä.

4 viljan nalle hiutaleita, rypsiöljyä ja mustikka keittoa, vaihtoehtoisesti pelkkää rahkaa ja ripaus sokeria- NAM :D

"Suolainen" versio:

rahkaa
wasabitahnaa(varovasti, ettei nenä räjähdä)
sinappia

sopii ainakin ruisleivän päälle ja kanan kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom