Rahka & Raejuusto

Maitorahka ja Raejuusto, kaksi kumppanusta jotka olisi oivia ruokia body-hommissa ja monen ruokavalio näyttää koostuvan niistä lähes täysin, mutta ongelma että ei uppoa mulle ei millään!!

Oon useamman kerran koittanut väkisin tunkea noita mun ruokavalioon, rahkaa oon maistanut erilaisten tuoreiden marjojen kanssa, sokerilla höystäen.. ei, se hapan maku on ällöttävä ja pistää esiin. Rahka on tosi hyvää kun siihen laittaa lähes puolet kevytkermaa, paljon sokeria ja marjoja (kuten äitimuori sen tuppaa tekemään..) mutta sitten se on jo aika traaginen rasva+hiilaripommi, ei järkeä muuta kun jälkiruokana.

Raejuustoa oon kokeillut ties missä muodossa, viimeksi tonnikalan kanssa, ei uponnut kuin pari ruokalusikkaa, koitin vielä makeuttaa mehukeitolla, yök!

Meinaa kummassakin tapauksessa tulla ylös ja huolella.

Onko jollain joku niksiresepti millä noista saa HYVÄÄ, vai tykkäävätkö muut näistä? Vai vedättekö väkisin veden kanssa niellen? :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla oli jokseenkin sama ongelma kun alottelin muuttamaan ruokavaliota bodisuuntaan. Rahkaa söin aivan aluksi niin että vatkasin purkin kermaa vaahdoksi ja siihen sekaan sitten iso purkki (500g tms) rahkaa ja jotain marjoja/hedelmiä mausteeksi. Aikanaan kun luin ensimmäisen kerran john berardin jutun siitä että juuri rasvan ja hiilareiden syömistä samalla aterialla tulisi välttää, niin lopetin tuon sössön syömisen. Siitä lähtien on aamuisin maistunut rahkahässäkkä eli rahkaa, kaurahiutaleita ja mustikkakeittoa sekaisin. Mustikkakeittoa saa laittaa aika huolella, muuten satsista tulee niin kuivaa että maitoa pitää juoda 2 litraa sen alas saamiseksi. Välillä tökkii aika pahastikin tuon syöminen mutta asenteella vaan alas.

Raejuustoa taas olen alusta asti syönyt suoraan purkista ilman mitään mausteita. Ensimmäiset purkit olivat täyttä tuskaa mutta hiljalleen sen mausta on jopa alkanut nauttimaan.

Luolamiehen asenteella vaan raa'asti popsit menemään niin hiljalleen alkaa maistumaan :D Ja eihän niitä maun takia syödäkään..

Jep väkisin vaan kurkusta alas.. :lol2:
Ite pistän raejuuston sekaan välillä tonnikalaa... Ihan hyvää se silleen on. Ja joku tossa pistikin palautetta että rahkan seassa on erittäin hyvää joku kevyt mustikkakeitto tjsp ;)

Taas taikadave löysi sopivan threadin =>

Raejuustosta samanlainen =>

Mä en oo ikinä löytänyt mitään valittamista maitorahkan tai raejuuston mausta. Molemmat menee helposti raakana jos ei jaksa/kerkee maustaa. No, mä laitankin paljon mielummin leipään emmentalia kuin edamia. Jotkut väittää että emmental on vahvaa ja edam hyvää, mutta mun mielestä edam => :urjo:

Mulla menee jokapäivä raejuustoa ainakin 200 grammaa... Pääse itku jos on loppunut. Rahkaan sekoitan purkin ananasta ja vetelen naamaan.. Tonnikala menee joko rypsi- tai oliiviöljyn kans.. Raejuustoon voi laittaa jotain mausteita jos ei muuten uppoa... Rahkaan voi laittaa ananaspurkin nesteineen niin se ei oo niin paksua ja voimakkaan makuista... Ja varma keino on pistää pyykkipoika nenään ja niellä..

Kokeileppa sitä paljon mainostettua ehrmannia,mun mielestä on paljon pehmeemmän makusta kun muut rahkat ja sitähän saa S-ryhmän kaupoista sekä joistain K-kaupoista

raejuustohan on perkeleen hyvää. Rahka ei tosin välillä tahdo mennä suoraan purkista alas, muttakun syö puolet, pitää 5min tauon ja syö toisen puolet niin kyllä se siitä!

Originally posted by trebla
Luolamiehen asenteella vaan raa'asti popsit menemään niin hiljalleen alkaa maistumaan :D

Jep. Mullekkin raejuusto alkaa olemaan jo herkkua, ja rahkakin alkaa kääntyä alun hirvittävän maun jälkeisen neutraaliuden puolelta miellyttäväksi makuelämykseksi. Tosin vaan Valion, muut tuntuu jotenkin liian kuivilta. Joskus myös riehaannuun ja pistän marjoja rahkan joukkoon. :eek: Seohyvää.

Originally posted by turre101

Onko jollain joku niksiresepti millä noista saa HYVÄÄ, vai tykkäävätkö muut näistä? Vai vedättekö väkisin veden kanssa niellen? :lol2:

Ite oon vedellyt iltapalaksi tonnikalaa & raejuustoa johon sekoitan oliiviöljyä ja makeaa chilikastiketta. Kaikki siis sekaisin ja naamaan. Toi chilikastike toki sisältää sokeria, mutta saa sotkun maistumaan ihan syötävältä, ilman sitä ei menisi alas. Eikä sitä tosiaan tarvitse paljoa laittaa, makua tulee jo pienestäkin määrästä, enkä usko että niin pieni hiilarimäärä maailmaa kaataa (kait).

Kaksi yhdellä iskulla, eli kuppiin purkki rahkaa (250g), puoli purkkia raejuustoa (100g) ja päälle pari desiä mansikkakeittoa. Proteiinimäärä on kohdallaan ja maku hyvä. Kantsii kokeilla. Ennen kyseistä "hässäkkää" en saanut raejuustoa integroitua oikein millään ruokavaliooni, mutta nyt sitä uppoaa kiitettävät määrät. Pienestä on kiinni.

eikös näistä ole jo 1000 ja 1 threadia valmiiks?

rahka menee ihan suoraan purkista tai sitten n.3dl vettä sekoitettuna (toi menee niin nopeesti kurkusta alas että ei siinä kerkiä makuja miettimään).

raejuusto menee kanssa purkista suoraa, mutta jos haluat hiukan helpottaa sen syömistä niin lisää n.1/4 kurkku 200g raejuustoa.

kyllä se on ihme miten nyt dietillä on oppinut syömään ihan mitä vaan ilman ongelmia (tässä vois kohta kokeilla jos vaikka olutkin menis kurkusta alas.... hitto että on pahaa)

siis haloo...
1. rahka maistuu paskalta ja tarttuu kitalakeen :urjo:
2. raejuusto on syötävän neutraalin makuista :thumbs:
----->raejuusto
3. rahkassa on alle 10grammaa proteiinia /100g :curs:
4. raejuustossa on lähes 20g/100g proteiinia :D
----->raejuusto
ja lisäks ne maksaa about saman verran per purkki, miks kiusata itseään rahkalla ku voi vetää kilotolkulla raejuustoo? :kippis1:

Originally posted by fluider
siis haloo...
1. rahka maistuu paskalta ja tarttuu kitalakeen :urjo:
2. raejuusto on syötävän neutraalin makuista :thumbs:
----->raejuusto
3. rahkassa on alle 10grammaa proteiinia /100g :curs:
4. raejuustossa on lähes 20g/100g proteiinia :D
----->raejuusto
ja lisäks ne maksaa about saman verran per purkki, miks kiusata itseään rahkalla ku voi vetää kilotolkulla raejuustoo? :kippis1:

Kyllä niissä rahkoissa mitä mä oon syönyt on ollut 12g/100 proteiinia.

no eihän ne nyt saman verran maksa, ei ollenkaan. ensinnäkin se Ehrmannin rahka (jo miljoona aikasempaa threadia) is the way to go (0,50 e/purkki [!]). Sehän on jo niin löysää et ei tarvi ku vaikka pieni banaanijohurtti joukkoon ni maistuu ihan jogurtilta koko sydeemi. kun taas raejuusto maksaa 1,15 euroa niin onhan siinä nyt hinnalla eroa yli 60 centtiä.

Kiitoksia vaan vinkeistä, täytyy tuota Ehrmannia ostaa ja kokeilla tuon jogurtin / ananaksen kanssa, kuulostaa hyvältä. Vaan siinä vaiheessa rupeaa olemaan ravintoarvot sitä luokkaa että onkos järkeä, 10g / 100g proteiinia, muistin että olis ollut rutkasti enemmän.

Kyllä mä silti ruokavaliossani ylistän edelleen tonnikalan yli kaiken. :)

Tuolla mimmien puolella vertailtiin myös reseptejä taannoin. Aika monet sekoittavat rahkan joukkoon mehutiivistettä, Fun Lightia siis. Itsekin kokeilin sitä, ja hyväähän se oli. Rahkasta tulee kuin jogurttia eikä tarvitse litrakaupalla paljon kalliimpaa mehukeittoa laittaa.

hyvä aamupala on:200g raejuustoa,80g kaurahiutaleita ja mehukeittoa oman mielen mukaan.tuota aamupalaa on tullut n.vuoden syötyä eikä vieläkään meinaa tökkiä.

Rahkaan voi sekoittaa melkein mitä vain.

Kaikki ahd. hedelmistä jauhelihaan olen kokeillut...

Mutta yleensä raakana alas.

Suositut

Back
Ylös Bottom