Rahka & Raejuusto

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Raejuusto on namia sellaisenaankin!

Rahkaa ei varmaankaan saa syötävän makuiseksi millään. Menee
hitaasti alas ja nopeasti ylös.:urjo:

Raejuusto menee heittämällä, sekä valion rasvaton, että ingmanin rasvallinen. Ingman jonkun verran halvenpaa. Rahkaan olen pistänyt viime aikoin Fun lightia sekaan ja helposti menee alas. On sitä joskus raakanakin syöty, mutta vähän tahmeaa on.

Raejuusto menee minulla ihan sellaisenaan, maultaan se on minusta täysin neutraali. Tosin en edes syö sitä kovin paljon, mutta tykkään kokkailla tulisia pöperöitä ja siihen kylkiäisiksi raejuusto käy paremmin kuin hyvin. Rahkan olen syönyt vuosikausia ananasmurskan kanssa ja maistuu edelleen hyvälle.

Rahka & Mehutiiviste

Originally posted by Nate
Tuolla mimmien puolella vertailtiin myös reseptejä taannoin. Aika monet sekoittavat rahkan joukkoon mehutiivistettä, Fun Lightia siis. Itsekin kokeilin sitä, ja hyväähän se oli. Rahkasta tulee kuin jogurttia eikä tarvitse litrakaupalla paljon kalliimpaa mehukeittoa laittaa.

No ihmettelinkin että olenko ainoa...kaikki tuntuu lyövän vain mehukeittoa tjsp rahkaan. Paljon käytännöllisempää lyödä O'lightia tai Fun lightia rahkaan. Tulee kuin jogurttia. Ehrmann kun on vielä notkeampaa kuin kotimainen niin no prob, 30sek ja rahkat on masussa. Itse en ikinä ole innostunut näistä ananas, marjat, mehukeitto etc virityksistä.
Tiivistettää kun heittää sekaan pari lorausta niin rahkan voi syödä suoraan purkista (minimoidaan tiskit;)). Jotain mehukeittoa tms saisi lyödä sekaan ties kuinka paljon .

Ja tähän lopuksi taas muistutan, että tuo ylläoleva on taas my humble opinion, eli mikäs siinä jos tykkää ananas&marjat tms reseptistä. Jokainen makunsa mukaan.

Re: Rahka & Mehutiiviste

Originally posted by SkinOfEvil
No ihmettelinkin että olenko ainoa...kaikki tuntuu lyövän vain mehukeittoa tjsp rahkaan. Paljon käytännöllisempää lyödä O'lightia tai Fun lightia rahkaan.

Samoin täällä. Ja se keltainen Fun light on parasta.

Pual kiloa rahkaa, pari desiä rasvatonta mölöä (hyla on makeempaa) ja banaani tahnaksi sauvasekoittimella. Aika siedettävää. Ja proteiinia on tollaset 60 grammaa tuossa, rasvaa minimaalisesti ja hiilareitakin on mut en mä jaksa kokoajan laskee kaloreita.

Jos hakee rasvaa ja välttää hiilareita, ton banaanin vois ehkä vaihtaa avokadoon. En oo kokeillu makua enkä edes muista miltä avokado maistuu.

Toi on aika lasti kyllä, saattaa ahdistaa:evil:

Itsekään en rahkaa sellasenaan alas saa enkä edes ananaksen, mutta pari komboa on jopa herkullisia: eli se Tomin lanseerama rahkahässäkkä, johon siis 1 prk rahkaa, 1 (-2) dl kaurahiutaleita ja 3 dl sokeritonta mehukeittoa (musta paras on raparperi-herukka ja kakkosena tulee mansikka).

Ja sitten toinen on ainakin Punttimimmien palstalla hyväksi havaittu herkku: 1 prk rahkaa ja Fun Light -mehua kuohkeaksi sekoitettuna, on makeus kohdallaan. Ja parhaat FunLight maut on persikka-passion ja pink grape. Joskus pilkon sekaan vielä banaanin ja niin on kuin äidin kermaista rahkaa söis, ainakin melkein! :)

Tänään sattumalta ostin purkin tota maitorahkaa. Sekotin sitä puolukkahillon sekaan ja maistu todella hyvin. Suosittelen.:kippis1:

Lahnan kanssa oltiin yhdessä ostoksilla. Ajattelin olla mies ja ostin 0.4kg:n purkin rasvatonta raejuustoa. Purkillinen meni raakana alas erittäin hyvin. Jos muuten ei mene, kannattaa syödä normaalin aterian mukana.

Oma suosikkini rahkani on:
Valion Hyla 2% maitorahkaa+Fun light Persikka-Passio+Hermesetas makeutusnestettä reilusti:kippis1: :thumbs:
Raejuusto ei tipu kuin salaateissa ->Kanaa,raejuustoa,kurkkua,oliiviöljyä sekasin ja on HERKKUA:thumbs:

Meikästä tuntuu, että se on jotenkin päästä kiinni että ei saa alas, kun itse en tähän hätään muista mitään ruokaa mikä ei meikäläiseen olisi uponnut. Rahka ja Raejuusto menee ihan suorilta purkista, vaikkakin tykkään pistää rahkan sekaan jotain tai tehdä pirtelön. Rahkapirtelöstä jos ei tykkää niin on aika kumma olento. Tässä oma resepti rahkapirtelöön;
-250g maitorahkaa
-1 banaani pilkottuna
-mehukeittoa reilu loraus (pari desiä)
-rasvatonta maitoa reilu loraus (pari desiä+)

Tehosekoittimessa sekaisin ja ei perskele kun on oikein herkkua. Heitän välillä parikyt grammaa protskua sekaan niin tuosta pirtelöstä tulee se 50g proteiinia.

Mua ainakin oksetti rahka ja raejuusto aluksi mutta sit ajattelin et ilman niitä ei kasva isoksi. Ja sit jossei mastunut löin pääni keittiön pytään. Ei herrajumala. Jossei mies syö ei edes niin pahaa safkaa niin vaihda balettiin. Ei tartte muuta kun vetää näkkileipä kuussa ni siin on. Lupasko kenties Ostos-TV et saat keinuttelemalla ja herkkuja vetelemällä tuloksia. Ota ny ittees mies(?) niskasta kiinni.

Originally posted by PorinKarhu
Mua ainakin oksetti rahka ja raejuusto aluksi mutta sit ajattelin et ilman niitä ei kasva isoksi. Ja sit jossei mastunut löin pääni keittiön pytään. Ei herrajumala. Jossei mies syö ei edes niin pahaa safkaa niin vaihda balettiin. Ei tartte muuta kun vetää näkkileipä kuussa ni siin on. Lupasko kenties Ostos-TV et saat keinuttelemalla ja herkkuja vetelemällä tuloksia. Ota ny ittees mies(?) niskasta kiinni.

No huhhuh, kun mä päätin ruveta syömään rahkaa ja raejuustoa, niin otin lusikan kauniiseen käteen ja söin. Mun mielestä molemmat maistuu aika miedolle ja raejuusto on suorastaan hyvää.

Mulla jää raaka raejuusto kurkkuun kiinni.
Kun blandaa sitä herne-,maissi-, paprika-sekoituksella suhteessä puolet/puolet niin sen saa alas jotenkuten.

Re: Rahka & Mehutiiviste

Originally posted by SkinOfEvil
No ihmettelinkin että olenko ainoa...kaikki tuntuu lyövän vain mehukeittoa tjsp rahkaan. Paljon käytännöllisempää lyödä O'lightia tai Fun lightia rahkaan. Tulee kuin jogurttia.

Tuotakin on harrastettu, mutta pelkästä rahkasta ja Fun Lightista ei paljoa kostu. Sekaan pitää laittaa raejuustoa tai kaurahiutaleita, sekä vähintään pari desiä jotain nestettä (mehukeitto/maito/yms.). Ilman nestettä Hässäkästä tulee aikamoisen paksua kaurajöötiä, joka tarttuu kurkkuun ja pullauttaa silmät ulos kuopistaan.

Molempia tulee syötyä aika runsaasti, mutta viimeaikoina on raejuusto alkanut tökkimään tosi pahasti. Sitä ei tuu juurikaan sellaisenaan enää syötyä. Rahka taas putoaa raakana tosi helposti.

Kiitoksia vinkeistä tähän mennessä, nyt rupesi rahka uppoamaan kun tosiaan hain ison kasan rahkaa ja pari tötsää fun lightia, eri makuisia. Ensimmäinen kokeilu, purkki rahkaa ja pari lorausta mansikka-fun lightia ja ai että kun on nannaa, vähän kuin jogurttia söis, ei kaukana ole, paitsi ravintosisällöltään.

Aamulla jos tuommoisen syö niin voisi vielä niitä kaurahiutaleita heittä sekaan, päivällä ne runsashiilarisina on vähän huono lisä siihen, proteiinia niissä kun ei pahemmin ole.

Tuli heti mieleen että nonih, vielä tonnikalaa / jauhelihaa sekaan...hetken mietinnän jälkeen - ei sittenkään. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom