Rahka & Raejuusto

Originally posted by carboniitti
Joku aika sitte taisi olla puhetta semmosesta mustikkakeitosta jossa ei ole hiilareita juuri nimeksikään.. Sattuisko kukaan muistamaan tämän mustikkakeiton merkkiä ? koska kaikki mustikkakeitot mitä oon käyny läpi on sisältäny hiilareita jonku verran..

Koitas tuosta:
http://www.valio.fi/tuotteet/mehut/marjakeitot.html

En muista tarkalleen paljonko "Valio mustikkakeitto sokeroimaton" sisältää hiilareita, mutta olisko ollut 2% luokkaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvin toimii rahkaan sotkettuna myöskin Rainbow:n mustikkamehu (light, eli ei sisällä hiilareita) jota saa pääkaupunkiseudulla ainakin Alepasta. Lisäksi ketolla tulee laitettua rahkan sekaan pikku ruiskaus tällaista painepakattua kermavaahtoa, sokeria noissa on niin vähän ettei se haittaa ketoa, mutta parantaa rahkan makua huomattavasti.

Itellä sama ongelma ton rahkan kanssa et ei oikeen meinaa mennä alas. Pitänee kokeilla noita edeltävii vinkkejä. Raejuusto sen sijaan uppoaa oikeen hyvin, tänääkin ku laitto pari paistettuu munaa, 150g tonnikalaa ja 200g raejuustoo ni hyvälle maistu ja alas meni ku vettä vaan.

Tässä Kraftwerkin salainen raejuusto fetissi:

1. Iso pala pannukakkua
2. 200g raejuustoa
3. Mansikkahilloa

:kuola:
Kokeilu lähti siitä kun halusin syödä pannukakkua, mutta pysyä jotenkuten Zonessa myös. Noh , seurauksena tuosta kokeilusta en nykyään voi syödä pannukakkua ilman raejuustoa. :)

Originally posted by valtanen
Ingmanin raejuusto 400 grammaa alle 2 euroa. Menee joskus kerralla koko purkki ja proteiinia on 16g/100g. Slurps. :)

Lidlistä sama aine eri purkissa 1,49 €. Mulla menee päivässä yks 400 g purkki.

Originally posted by Kipi I
Sit oon syöny sitä aivan turhaan tuhansia kiloja :itku:

:offtopic:
jos oletetaan että olet syönyt sitä 1000 kiloa tähän mennessä olis sun pitäny syödä sitä 15 purkkia päivässä syntymästä lähtien...

sori... :)

Originally posted by turbo
:offtopic:
jos oletetaan että olet syönyt sitä 1000 kiloa tähän mennessä olis sun pitäny syödä sitä 15 purkkia päivässä syntymästä lähtien...

sori... :)

Eli 4000 purkkia, 15 purkkia/päivä => hemmo on 267 päivää vanha.

:thumbs:

Menee vähän offtopicin puolelle, mutta en jaksa uutta topiccia perustaa, kun tää kumminkin käsittelee maitotuotteita. Eli mimmones rasvaton maito on proteiinin lähteenä? Onko maidon proteiinin monipuolisuus tyyliin rahkan ja raejuuston proteiinien tasolla? Itellä tuppaa menemään joku 1,3 l maitoa päivässä, suureksi osaksi proteiinin takia(yli 40 g.)

Originally posted by Kiipijä
Menee vähän offtopicin puolelle, mutta en jaksa uutta topiccia perustaa, kun tää kumminkin käsittelee maitotuotteita. Eli mimmones rasvaton maito on proteiinin lähteenä? Onko maidon proteiinin monipuolisuus tyyliin rahkan ja raejuuston proteiinien tasolla? Itellä tuppaa menemään joku 1,3 l maitoa päivässä, suureksi osaksi proteiinin takia(yli 40 g.)

Join kesällä sellaiset 4 litraa maitoa per päivä. Se on mielestäni todella hyvää, jos sietää sen sisältämät hiilarit.

Onkos toi Exquisa (Maustamaton) rahka mihinkään ?
Ainakin maistuu syötävälle..
Ostin tuota Ehrmann rahkaa ja ei oikein uponnut suuhun.

Ravinto sisältö (Exquisa - Maustamaton) 100g:maan :

- Energiaa 48 kcal
- Proteiinia 8,0 g
- Hiilihydraattia 3,5 g
josta laktoosia 3,5 g
- Rasvaa 0,2 g

Originally posted by samira
Onkos toi Exquisa (Maustamaton) rahka mihinkään ?
Ainakin maistuu syötävälle..
Ostin tuota Ehrmann rahkaa ja ei oikein uponnut suuhun.

Ravinto sisältö (Exquisa - Maustamaton) 100g:maan :

- Energiaa 48 kcal
- Proteiinia 8,0 g
- Hiilihydraattia 3,5 g
josta laktoosia 3,5 g
- Rasvaa 0,2 g

Nii-in, eli siis täytyy syödä VAIN 400g tota moskaa että saa samanverran proteiinia kuin yhdestä 200g:n raejuustosatsista.

Hellurei! :david:

Originally posted by VahvaJussi
Nii-in, eli siis täytyy syödä VAIN 400g tota moskaa että saa samanverran proteiinia kuin yhdestä 200g:n raejuustosatsista.

jep jep.. kysyinkö mielipidettä raejuustoon, joka kuuluu toki ruoka valikoimaani ?! :rolleyes:

Raejuusto menee itellä parhaiten ihan normaali ruuan kanssa. Esim. lihan, kalan, erilaisten keittojen kanssa jne. Ite saatoin pistää purkillisen raejuustoa jauhelihakeittoon ennenkuin olin aloittanut koko puntti touhua. Siis ihan sen takia että se on niin pirun hyvää. Paljaaltaan en taas saa alas ku muutaman lusikallisen.

Rahkat menee ananaksen, banaanin, persikan, lastenruokien, erilaisten mehujen, keittojen, marjojen, jogurtin, soppien jne jne kanssa. Lähes kaikki kelpaa.

Valion rasvaton+sokeriton jugurtti sekoitettuna rahkaan todella verraton yhdistelmä,mutta myös raejuusto+jugurtti, ällöttävän näköista,mutta ei maistu oikeastaan muuta kuin jugurtille.

Mulla on tollasta mummun tekemää omppuhilloa....sitä mä sekotan maitorahkaan ja on muuten tosi nannaa....Ja mikä siin on et ihmiset ei voi sietää tonnikalaa?? sehän on aivan järjettömän hyvää sellasenaan. Mua vaan mietityttää, että onks tosta tonnikalassa olevasta suolasta haittaa ku se kuitenki maistuu aika suolaselle vaik kuinka rutistaa kaikki nesteet pois.....

Niin ja tuosta maidon juomisesta vielä, että kuuleman mukaan maidossa on lehmän insuliinia, jonka liika saanti saattaa johtaa diabetekseen. Eli mä ainaski vältän nykyään tota järjetöntä maidonkittausta. Ennen saatoin juoda muutaman litran maitoa päivässä. Nykyään menee ehkä litra ja syön sitte juustoa, rahkaa yms. tilalla että saa kalsiumia.....Eikä maito oo ees hyvää paitsi kevytmaito ja sitä taas ei viitti neljää litraa juoda päivässä ku siin on kuitenki aika reilusti rasvaa ja hiilaria

Rahka raakana suoraan purkista. Ennen en pitänyt, mutta nykyään tuo on mun mielestä hyvää, parempaa kuin minkään lisukkeen kanssa.

Raejuusto menee lämpimän ruuan kanssa tai sitten mustikkakeitolla jne. höystettynä.

Rahkajippo

Dietillä kun ei halua yhtään ylimääräisiä kaloreita sekoitan maitorahkaan lorauksen vadelma Fun Light mehutiivistettä. Kun hämmentää tovin, tulee rahkasta punaista "puuroa" ja rahkan pistävänkitkerä maku on tipotiessään. Tulee ihan namia!

Suositut

Back
Ylös Bottom