Willie
Groundskeeper
twinlab sanoi:Juu näinpä taidan tehdä, vaikka se pankkien rahastosäästäminen voi olla osittain kusetusta, tai ainakin rahastusta, niin voi olla järkevää että aloitan sillä.
Kannattaa kiinnittää erityistä huomiota niihin merkintä-, lunastus ja vuotuisiin hallinnointipalkkioihin, niissä kun on suuriakin eroja. Nuo maksut saattavat vuosien aikana pienentää tuottoa useita prosentteja (täytyy muistaa korkoa korolle periaatte). Kannattaa myös katsastaa useamman eri pankin rahastoja ainakin vertailun vuoksi, hommanhan voi tehdä kotoa käsin netissä.
nyt vähän aikaa, ja katsoa tuleeko taskuun kilisevää vaiko pelkkä reikä. Itse olen aika vihreä sijoitushommissa. Tosin väitän, että niin ovat kaikki muutkin joilla ei ole vähintään paria miljoonaa sijoitusvoittoja. Kirjoja ja analyysejä toki voi kirjoitella, mutta kai sen pankkitilistä näkee tietääkö jamppa mitään. Vähän sama jos 70kg kynäniska jakelisi 200kg penkkausneuvoja salilla ;)
Joku sanoikin, että kannattaa sijoittaa omaan alaan. Mä sitä tein, ja jotain voittoa tulikin. Tuli myös yllätystappioita. Ja alana oli tietty IT-firmat. Nykyään en omista enkä osta mitään IT-paperia. Sen verran on inside informationia että kurssit voi mennä miten sattuu koska tahansa, ja yksikään Suomalainen IT-yritys ei ole vakaalla pohjalla. Jos ei irtisanota niin sitten ollaan rosiksessa.
Alexandrian setä meinas, että voi irrotella varoja tuolta jos tulee esim. työttömyyttä ym. En sitten tiedä miten helppoa semmonen on. Nyt kun miettii niin ois niillä rahoilla enemmän käyttöä ennen 60 vuotispäiviä :D