Pystypunnerrus istuaalteen smithissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juzanem
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
35kg kässäreillä tehnyt vissiin jotain 8 toistoa mutta ei kovin kaunis suoritus tainnut olla.

Edit. niin, smith tuloksesta en osaa sanoa kun kerran tainnut kokeilla pystypunnerrusta smithissä.

55 kilon kässäreillä jonkun 6-8 kiskonut, smitissä 130 sama. Eipä kummosia, pystypunnerrusta aikoihin tehnyt, olkapäät vihottelee. Varmaan en nyt saisi noitakaan tuloksia:(

edit. vittu mikä valehtelija olin, sain ehkä 3-4 toistoa 130 mitissä, en mitään kutosta.:)

Heitetään tähän threadiin vielä, että kummin teet pystypunneruksen mieluiten smithissä/vapaalla tangolla tai kässäreillä. Itse mielummin teen kässäreillä.

Joskus viime vuoden loka-marraskuussa niskan takaa kiskotetussa powerrackissa 8x55 ja kässäreillä taitaa paras olla 25x7-10 :) Olkapäät ollu aina varmaan heikoin lihasryhmä.

Jalkojen jälkeen :I

72,5 KG 5 TOISTOA. ja jotkut tekee smithissä liian lyhyen liikkeen, kuinka pitkä liike pitäis olla? ite pistin tohon nenän kohdalle, tai suun kohdalle, joskus silmien, mutta nähny kun jotkut pistää otsan kohdalle, HUIJAA!!! :)

Täytyykin smithissä kokeilla. Kässäreillä olen tehnyt 12 toiston sarjoja 23,5kg. Uskoisin pystyväni parempaan mutta vasen olkapää alkaa aina sarjan lopussa tuntuun ilkeältä niin en ole uskaltanut kokeilla.

Hauskaa miten olkapäät on mulla selkeän dominoiva lihasryhmä, vaikka olen niitä treenannut vähiten ja leikattukin on.

kässärit 37.5x8, smith 90x10(tästä on aikaa, vois mennä enemmän jo nykyään) ja tosiaan toi lasku tos smithis leuan kohdille.

KSENA sanoi:
72,5 KG 5 TOISTOA. ja jotkut tekee smithissä liian lyhyen liikkeen, kuinka pitkä liike pitäis olla? ite pistin tohon nenän kohdalle, tai suun kohdalle, joskus silmien, mutta nähny kun jotkut pistää otsan kohdalle, HUIJAA!!! :)

Tästä tulikin mieleeni, kuinka alas niskan taa punnerrus on hyvä viedä (oli sitten smithissä eli ei). Joku on joskus sanonu mulle, että jos vie ihan sinne niskaan asti joka kerta on se olkapäille huono juttu. Pitääkö paikkansa? Ja tässä siis viedään nimenomaan niskan taakse. Edessä tuon ihan kurkun tasalle.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Niskantaakse mulle personal traineri kehotti pysäyttään korvien kohdalle... ettei tarvi muutaman vuoden päästä leikkailla / sairastaa. Saattaa toki riippua venyvyydestä, yms. fysiikasta mihkä se kullakin kannattaa päästää.

Kässäreillä pystypunnerrusta tulee yleensä tehtyä, maksimisarjat ovat viime aikoina olleet 40kg*15. 50kg limpuilla olen tehnyt seiskan, mutta en ole nyt vähään aikaan kokeillut. Teen nykyään puhtaammin ja pystymmällä penkillä.

Vapaalla tangolla tuli joskus tehtyä paljonkin. Ennätyssarja oli 110kg*7. Tangon lasken tuohon leuan korkeudelle. Ennen tuli laskettua alemmaksi, mutta lyhyemmällä radalla saan paremman tuntuman olkapäihin (ja lastattua enemmän rautaa!!! :D)

Smith on vasta viimeinen vaihtoehto, ei ole pitkään aikaan tullut kokeiltua, mutta ei kai sillä kovin paljon enempää mene kuin vapaalla tangolla. Ehkä vähän?

Amis sanoi:
14x80kg

tämäki on laji miss voi cheettaa vaik 10x150kg jos tekee mieli

Kokeileppa "cheettaa" tuo 10 x 150kg...not.

Mun ennätys on 4 x 150kg, joka tehty muutama vuosi sitten. Ei mene todellakaan enää...varsinkaan, kun olkapäät reistailevat.

Hitaita rauhallisia toistoja työntelen leuan kohdalta ja paras sarja on 110kg x 8. Olkapäät suhteessa aika vahvat kun esimerkiksi penkissä paras sarja taitaa olla 120kg x 8.

oupa sanoi:
riippuu noi tulokset melkosen paljon smith-laitteesta. itsellä paras sarja taitaa olla 10x60kg. Saman verran seisten tangolla.

Tässä taisi tulla yksi harvoista rehellisistä tuloksista tähän threadiin.
Tai sit nykyään on vaan norminakki että 17-kesäset kundit lykkii pystypunnerrusta 32.5 kilon käsipainoilla, ja paiskoo 90 kilolla niskantakaapunnerrusta....

niskantakaa tangolla 8x57.5
kp 8x33.5
edestä tangolla 2x70kg

smith oli salilla kun alottelin ja sitten se poistettiin, varmaan kun tanko painoi 15-35kg riippuen missä kohtaa se kulki. pystypunnerrusta en juuri tee, sillon tällön tulee tehtyä 2-4:nä viikkona 4-6 kuukauden aikana.

edestä 60x4 ja olkapäät YV paras lihasryhmä mulla.

Smithissa en oo ikina tehny ja tangolla tais menna 40kgx8 ku sillees eka tein rinnallevedon, pysaytin ja siita nuo 40kgx8 pystypunnerrusta ja parit rinnallevedot peraa.

E: olkapaat todnak suht heikot ku ikina en oo oikee reenannu, tosin enpa tiia oisko paljo vahvemmat vaik oiski reenattu (vrt. pena :D). Jalat sitte oma tarinansa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom