Pyöräily

Ei kyllä tuohon hintaluokkaan ole ehdottaa muuta, kuin että kattele vaikka ebaysta käytettyä titaanirunkoa. Älyttömällä tuurilla saattais saada jotain tuohonkin hintaan. Oon muutenkin enempi maastomiehiä, vaikka kilsoja tuleekin enempi maantiellä.
Jarrut kannattaa laittaa ihan reilusti molempiin päihin, olkoon kyseessä fixi tai sinkula, sillon kun oikeesti ajetaan. Ottaa sitten hienot foorumikuvat erikseen karsitulla varustuksella.

Onko Specializedin pyörät laadukkaita? Tommonen ois näköjään tarjolla. Pitäsköhän huutaa pois :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos Turusta joku haluaa kulkea kimppakyydillä säännöllisen epäsäännöllisesti Uudenkaupungin kuntoputkessa fillaroimassa niin joskus mahtuu kyytiin 1 polkija ja fillari. Kerrallaan 3-4 tunnin ajoja. Voin ajaa joskus pidempäänkin tai miksei tarvittaessa lyhyemminkin. Eli kuntoputki on 1040m pitkä sisärata jossa sopivasti nousuja ja laskuja. Samaa keskaria pystyy ajaa kuin kesällä ulkon.
 
Alkaa sepelit pikkuhiljaa lähtee teiltä pois, nii o aika kaivaa pyörät pois säilöstä(nojoo o täs ympäri vuoden polettu)! Kevään toinen kunnollinen lenkki. Varjopaikoissa o vielä hieman sohjoo, mutta tuntuupa sit puhas asfaltti hurjan nopeeltä taas :p

Testailin kans tuota endomondo ohjelmaa androidille, nii varsin pätevästi näyttää toimivan. Jos ois vielä bluetooth sykevyö, niin sen vois kanssa integroida tuohon. Suositelen testaamaan, mikäli meinaa eksyä niin gepsi kertoo missä ollaan :) Siinä hieman dataa lenkistä:
http://www.endomondo.com/workouts/8438078
 
Aika raju lenkin maksimivauhdi? rekan imua, autossa roikkumista vai mites toteutettu :)

Tota softaa voisi kokeilla. Alkaa vain olla vähän liian teknistä lenkkeily, kerään cyclon kanssa talvisin sigmalla kilsat ja keskarin. Polarilla ajan ja kulutuksen. Kesäksi ajattelin sculturaan ostaa tankoon telineen androidille ja tehdä siitä jonkinmoisen ajotietokoneen, ehkä.
 
Moi kaikille pyöräilyhörhöille!

Olisi patteri kysymyksiä. Aloitetaan klassisella: 1) Pyörä alle tonnin hintaluokasta työmatka-ajoon (22km ja nousuja 235m).

2) Mikä on oletettava järkevä keskinopeus tuolle työmatkalle? Oma veikkaus 25km/h. Kuntopohja on aika hyvä, olen mm. maastopyörällä pystynyt polkemaan keskinopeudella 19km/h 18km:n pätkän.

3) Lukkokengät ilmeisen järkevä ostos?

4) Maastopyöränä Kona Scrap. Onko hyvä pyörä jos haluaa mennä Nuuksioon eksymään?
 
Moi kaikille pyöräilyhörhöille!

Olisi patteri kysymyksiä. Aloitetaan klassisella: 1) Pyörä alle tonnin hintaluokasta työmatka-ajoon (22km ja nousuja 235m).

2) Mikä on oletettava järkevä keskinopeus tuolle työmatkalle? Oma veikkaus 25km/h. Kuntopohja on aika hyvä, olen mm. maastopyörällä pystynyt polkemaan keskinopeudella 19km/h 18km:n pätkän.

3) Lukkokengät ilmeisen järkevä ostos?

4) Maastopyöränä Kona Scrap. Onko hyvä pyörä jos haluaa mennä Nuuksioon eksymään?

1) tarjouksesta 999e cyclocrossari (mulla on itellä cc ja kauppaan semmoista nykyään kaikille)
esim: http://www.larunpyora.com/product_info.php?products_id=216 (en saa rahaa tästä focuksen tai larun pyörä mainostamisesta, mutta olen itse ollut kohtuullisen tyytyväinen molempiin)
2) Riippuu liikennevalojen määrästä, mutta 22-27km/h. Ehdotan kuitenkin että vaaratilanteita välttääksesi et tuijota keskinopeutta työmatkalla. Siinä on niin paljon mahdollisuuksia olla vaaraksi itselle ja muille.
3) Erittäin, harjoittele varovasti ensin että ei tuu niitä hassuja, mutta vaarallisia kaatumisia pysähtyesä.
4) Kokeile, ei tuo huonokaan varmasti ole.
 
1) tarjouksesta 999e cyclocrossari (mulla on itellä cc ja kauppaan semmoista nykyään kaikille)
esim: http://www.larunpyora.com/product_info.php?products_id=216 (en saa rahaa tästä focuksen tai larun pyörä mainostamisesta, mutta olen itse ollut kohtuullisen tyytyväinen molempiin)

Kiitoksi vastauksista. Hybridia olen miettinyt, koska cyclocrosseissa ei ole levyjarruja. Onko Cyclocross sopiva satunnaiseen hiekkatiellä kurvailuun?
 
Monissakin cyclocrosseissa on levyjarrut, ja soveltuu juurikin hiekkateille.

Hinta nousee levyjarruilla pitkälle yli tuhannen euron. Vinkatkaa toki jos löydätte hyvän cyclon levyjarruilla alle tuhannen euron hintaan.
 
Luulisin, että jostain aina säästetään, jos levareita lähdetään alle tonnin pyöriin hommaamaan... mutta niin sanoo varmaan kaikki monen tonnin pyörillä ajavatkin, että jossain säästetään kun hinta on alle xxxx €.

Tällä hetkellä itsellä on hybridinä nishiki RH75 juhlamalli vuosituhannen vaihteesta (vuotta ei voi muistaa... markka-aikaa oli), ja hyvin on pelittänyt koko ajan. Työmatka-ajoa tulee nykyään reilu 27km suunta. aamulla ei tuule ollenkaan, mutta päivällä kun tulen töistä ~pohjoisen suunnasta kotiin, on 95% päivistä täysin vastatuulta. Yhtenä päivänä kesäkuussakin ollut nolla/myötätuuli. Tässä alkaa kaivata jotain vähän aerodynaamisempaa pyörää, kun ihan itku tulee, kun alamäkeen polkee ja vauhti 15km/h :(

Seuraava pyörä onkin sitten maantielle tarkoitettukin, jos sitä jaksaisi säästellä syys-alennuksiin asti ja ostaa pienellä alennuksella mieleinen pyörä :)
 
Moi kaikille pyöräilyhörhöille!

Olisi patteri kysymyksiä. Aloitetaan klassisella: 1) Pyörä alle tonnin hintaluokasta työmatka-ajoon (22km ja nousuja 235m).

3) Lukkokengät ilmeisen järkevä ostos?

Jos talviajoa ei tule niin sinuna ostaisin maantiepyörän. Itse ostin juuri Specialized Allezin reilulla 700 eurolla enkä ole katunut. Levyjarruja siinä ei ole mutta hyvin pysähtyy silti ja hiekkateilläkin pystyy ajamaan jos ei tarvi täysillä ajaa. Lukkopolkimet kannattaa hankkia, itse ainakin totuin niihin nopeasti ja kun säätää lukituksen löysälle niin kengän saa helposti irti polkimesta jos tulee tiukka paikka.
 
Olikos muita pakkislaisia Tahkolla vääntämässä tänä vuonna? Keli oli ns. lämmin ja mäet ihan yhtä pitkiä kuin viime vuonnakin, mutta maaliin selvittiin silti :D
 
Olikos muita pakkislaisia Tahkolla vääntämässä tänä vuonna? Keli oli ns. lämmin ja mäet ihan yhtä pitkiä kuin viime vuonnakin, mutta maaliin selvittiin silti :D

60 kilsaa tuli pyöriteltyä kuten viime vuonnakin. Ei se lämpö tuntunut niin kauheasti mua haittaavan, oon jotenkin tottunut noihin lämpimiin ilmastoihin. Olihan viime vuonnakin aika lämmintä vaikka ei ihan näin lämmintä kuitenkaan.
 
60 kilsaa tuli pyöriteltyä kuten viime vuonnakin. Ei se lämpö tuntunut niin kauheasti mua haittaavan, oon jotenkin tottunut noihin lämpimiin ilmastoihin. Olihan viime vuonnakin aika lämmintä vaikka ei ihan näin lämmintä kuitenkaan.

Minkälaiseen aikaan sait tykiteltyä kierroksen? Samalla matkalla olin ittekin, ~10min meni enemmän kuin viime vuonna, mutta se oli koko lailla odotettavissakin.
Ei muakaan lämpö kovin paljoo ahistanu ja krampitkin iski onneks jo siinä vaiheessa, kun olin ajanut 5m ykköskinahmia ylöspäin :D Siinä vaiheessa kyllä mietin, että tulikohan lähettyä vähän liian reippaasti liikkeelle. Puolen välin jälkeen alko homma kuitenkin toimimaan ja lopussa olin jopa ehkä liian hyvässä iskussa, eli hiljentelin vähän turhankin paljon ykköskinahmin jälkeen.
 
Tahkolla oli varmasti tänä vuonna todella haastava keli ajella! Itse jouduin skippaamaan kyseiset karkelot ensi kertaa kahdeksaan vuoteen. Ensi vuonna sitten taas Kinahmia nousemaan (jos en intoudu jo tänä kesänä vielä lähtemään Tahkon polkuja ajamaan treenimielessä ;) )
 
Minkälaiseen aikaan sait tykiteltyä kierroksen? Samalla matkalla olin ittekin, ~10min meni enemmän kuin viime vuonna, mutta se oli koko lailla odotettavissakin.
Ei muakaan lämpö kovin paljoo ahistanu ja krampitkin iski onneks jo siinä vaiheessa, kun olin ajanut 5m ykköskinahmia ylöspäin :D Siinä vaiheessa kyllä mietin, että tulikohan lähettyä vähän liian reippaasti liikkeelle. Puolen välin jälkeen alko homma kuitenkin toimimaan ja lopussa olin jopa ehkä liian hyvässä iskussa, eli hiljentelin vähän turhankin paljon ykköskinahmin jälkeen.

Eipä tullut kauheasti tykiteltyä. Lähdin siinä viimisessä ryhmässä nautiskellen ajelemaan rauhallista vauhtia ja 5,35 tuli ajaksi.
 
Voi samperi kun kuumottaa ostaa cyclocrossi tuon sinkulan tilalle. Olen katsellut noita karvan verran alle tonnin pyöriä, sieltäkin saa ihan kohtuullisia laitteita.

Päälimmäisenä seuraavat:
Fuji Cross 3.0
Marin Lombard
Focus Mares AX3

Sitten tuolla on huuto.netissä käytettynä seuraava:
Merida Cyclocross 5
Tuossa olis palikat kohdallaan jos hinta jäisi kohtuulliseksi. Ultegraa ja 105 jne.

Oisko joku kiinnostunut Trek Soho S sinkula/fixistä? 2008 mutta ajettu varmaan alle 1tkm. Uuden hinta 699e, tuosta luovun 400e koska parissa mutterissa on pintaruostetta ja ensihuolto ei ole tehty.
 
Nyt on alla "uusi" fillari. Sain edullisesti 2009 vuosimallin GT GTR Series 4 maantiepyörän. Tällä mennään vielä tämä kesä. Kävin samalla reissulla ostamassa ajoshortsit joissa on erillinen sisähousu pehmikkeillä. Voi kiesus kun joka paikasta oli ajohousut loppu ja bibsejä en vielä tartte/halua. Huomenna vaihtajien säätö edessä, kuinka ollakkaan kun saan uuden menopelin niin helteet loppuivat ja pihaan saapuessa alkoi satamaan...

Trek edelleen myynnissä ja emännällä Crescent LTC500 hybridi. Laitan näistä myynti-ilmoitukset tässä lähipäivinä tuonne oikeaan osioon.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom