Pyöräily

Tässä viikottain nyt tullut aloitettua uudestaan vuoden tauon jälkeen pyöräily maantiellä, ja pari kolme kertaa viikossa sellainen 100km lenkki, alkaa jo nyt kulkea, kun hyviä reittivalintoja alkaa tulla, eikä eksytä niin mahottomasti :D Vielä ollaan jäljessä pahasti sitä vauhtia mikä oli viime vuoden keväällä ja sitä edellisenä kesänä, mutta ehkä se tässä syksyllä löytyy taas kun jaksaa painaa :P On se vaan on niin mukavaa, ei edes huomaa ajankulua.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joku meni ja varasti sitten Lehikoisen pyörän. Jos joku sattuu näkemään, niin ei olis haitaksi jos vaikka ilmoittaisi poliisille.
MM-kisat kolkuttaa ovella, luulen että Matti osaisi arvostaa pyöräänsä että pääsee treenaamaan. Pitää varmaan tänään lähteä malminkartanoon itsekkin ajelemaan, jos vaikka joku piripää ajelisi tuolla pyörällä vastaan :)

http://www.mtv3.fi/urheilu/muutlajit/uutiset.shtml/arkistot/muutlajit/2010/08/1169643?pyoraily

977571.jpg


Maastopyöräilyn alamäkiajossa ammattilaisena kilpailevan Matti Lehikoisen kilpailupyörä varastettiin torstain vastaisena yönä pakettiautosta Helsingin keskustassa.

Kyseessä on Intense-merkkinen tehtaan prototyyppipyörä malliltaan M9. Rungossa on teksti "proto" ja Lehikoisen edustaman ChainReactionCycles-tallin nimi.

Erikoisvalmisteista kilpailupyörää ei ole yleisessä myynnissä, mutta sen kokonaisarvo on jopa 10 000 euroa.

Varkaus tapahtui pahimpaan mahdolliseen aikaan, sillä Lehikoinen valmistautuu parhaillaan muutaman viikon päästä pidettäviin MM-kisoihin. Pakettiautosta vietiin myös Lehikoisen kypärä, joka on maalattu Red Bullin väreihin ja jossa on Matin nimi kyljessä.

Pyörästä on tehty etsintäkuulutus. Mahdollisista vihjeistä pyydetään ilmoittamaan Helsingin poliisille.

(MTV3)
 
lähden tämän kello puoliviiden teen juotuani polkupyörän lenkille, ja juurikin länsi-vantaan suuntaan ajattelin tänä kauniina iltana, joten sitä tulee polkaistua varmastikin malminkartanon kautta sinne mennessä... täytyypä pitää silmät auki!
 
Ketään menossa Myllyn pyöräilyyn tai Tour De Helsinkiä ajamaan ?

Ajattelin käyä ainakin myllyn, TDH vähän auki vielä.
 
Joku meni ja varasti sitten Lehikoisen pyörän. Jos joku sattuu näkemään, niin ei olis haitaksi jos vaikka ilmoittaisi poliisille.
MM-kisat kolkuttaa ovella, luulen että Matti osaisi arvostaa pyöräänsä että pääsee treenaamaan. Pitää varmaan tänään lähteä malminkartanoon itsekkin ajelemaan, jos vaikka joku piripää ajelisi tuolla pyörällä vastaan :)

http://www.mtv3.fi/urheilu/muutlajit/uutiset.shtml/arkistot/muutlajit/2010/08/1169643?pyoraily

Tallinnastahan tuon oli sitten paikallinen lajin harrastaja äkännyt ja ilmoitellut poliisille.

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/lehikoisen_pyora_loytyi_tallinnasta/

Helsingistä muutamaa päivää aiemmin varastetut ammattilaispyöräilijä Matti Lehikoisen polkupyörä ja pyöräilykypärä löytyivät sunnuntaina Virosta. Tallinnan katuja kymppitonnin arvoisella pyörällä polki vuonna 1985 syntynyt mies.

- Mies oli pyöräillyt kadulla Matti Lehikoisen nimikkokypärä päässään. Kai se ja hieman erikoisempi pyörä oli kiinnittänyt paikallisten poliisien huomion ja he älysivät kysyä myös Suomesta, Helsingin poliisin rikoskomisario Jouni Niskanen kertoo.

Niskasen mukaan ilmeisesti virolainen miespyöräilijä ei ole Suomen poliisille tuttu. Pian häneen tutustutaan kuitenkin paremmin, kun Helsingin poliisi jatkaa tapauksen selvittelyä.

Ensin yritetään saada kallisarvoinen pyörä takaisin.

- Laadimme virallisen oikeusapupyynnön polkupyörän palauttamiseksi Suomeen, Niskanen kertoo.

Intense-merkkinen pyörä katosi keskiviikon 11. elokuuta ja torstain 12. elokuuta välisenä yönä Helsingin Töölöstä.
 
Se ois Nuuksio taas ajeltu läpi. Itte tykkään tosta reitistä paljon, sopivasti vauhtia ja juurakkopolkua. Sairaalakeikan ja parin viikon todella kevyen jakson jälkeen yllätin itteni ja jaksoin ajella tuon läpi ilman suurempia ongelmia, vaikka vauhtia ei nyt kovin paljon ollutkaan. Yritystä kuitenkin, keskisyke 187 ja max. 198 hieman alle kolmen tunnin suorituksessa :D
 
Se ois Nuuksio taas ajeltu läpi. Itte tykkään tosta reitistä paljon, sopivasti vauhtia ja juurakkopolkua. Sairaalakeikan ja parin viikon todella kevyen jakson jälkeen yllätin itteni ja jaksoin ajella tuon läpi ilman suurempia ongelmia, vaikka vauhtia ei nyt kovin paljon ollutkaan. Yritystä kuitenkin, keskisyke 187 ja max. 198 hieman alle kolmen tunnin suorituksessa :D



No jopas on.. Vauhtia ei ollut kovin paljoa vaikka keski- ja maksimisykkeet huitelee noin korkeella ja suht pitkällä lenkillä.. jännä homma:D
 
No jopas on.. Vauhtia ei ollut kovin paljoa vaikka keski- ja maksimisykkeet huitelee noin korkeella ja suht pitkällä lenkillä.. jännä homma:D

Joo, varmaan ~viikon makailu ja toinenkin viikko melkein ilman treeniä näkyy ainakin sykkeissä ja myös vauhdissakin, jalat myös kramppaili siihen malliin. Pitkien ja kovien teenien puute... Yritetään korjailla vielä ennen Luostoa :D
 
Aiheeseen kevyesti liittyen:

JKL:n nyrölässä pidettiin 19.09.2010 Tähtisadeajot -pyöräilytapahtuma: hyvin järjestetty tapahtuma, reilusti yli 100 osallistujaa ja sääkin suosi 40 tai 2 x 40 km reitillä

alla linkistä ko tapahtumasta kuvaamiini kuviin:
http://www.studiowoima.kuvat.fi/kuvat/T%E4htisadeajot+2010/

ja itse tapahtuman sivuille
http://www.ccpicaro.net/tahtisadeajot/

Kaikki innostuneet mukaan v 2011 !
- toivottavasti olen itsekin silloin ajamassa

Varmasti hieno tapahtuma! Samaan aikaan ajettiin Turussa enduroa ja Tampereella XC:tä, joista ainakin Turku oli erittäin hyvin järjestetty ja Tamperekin, lukuunottamatta palkintojenjakoa. Jos sattuvat ensi vuonna samaan aikaan, myös näitä tapahtumia (tai oikeastaan kilpailujahan nuo on) kannattaa harkita, ovat jonkin verran erilaisia tähtisädeajoihin verrattuna.
 
Eiiiii jumalauta mikä GAS tuli ostaa sinkula. Fixed-gear. Pitääköhän nuista tietää kauheasti ennenku menee ja ostaa pamauttaa jonku projektin?

Tuleekohan halvemmaksi ostaa osina ja kasata ite? Sais ainaki mieleisen.. Pelkäänpä vaan että skillsit loppuu kesken.

Onko kellään tällä foorumilla kokemusta sinkuloista?
 
Sinkuloista vai Fixeistä? Kaksi eri asiaa.

Ei kai ne kovin erejä ole? Sinkula = yksivaihde. Fixi = kiinteäpoljentainen yksivaihde (ei vapaaratasta)?
 
Tuleekohan halvemmaksi ostaa osina ja kasata ite? Sais ainaki mieleisen.. Pelkäänpä vaan että skillsit loppuu kesken.

No jos ei tuntihintoja laskeskele omalle työlle, niin eiköhän sen kasaan saa. Perustyökalut auttaa aika paljon siinä hommassa.

Onko kellään tällä foorumilla kokemusta sinkuloista?

Pumptrackille alunperin rakentelin jämäosista sinkulan (melkein jäykällä keulalla) kesällä ja tulihan sillä ajeltua tiimilenkkejäkin. Keskimäärin joko liian raskas tai kevyt välitys, joutuu ajamaan hieman eritavalla kuin sopivammalla välityksellä. Ja työntämään välillä, karu tosiasia. Onhan siinä etunsa ja mukavahan tuollaisella on ajella. Ehkä käyttöpyöränä parhaimmillaan, treenikäytössä aika huono, porukkalenkeillä menee ok.
 
Pumptrackille alunperin rakentelin jämäosista sinkulan (melkein jäykällä keulalla) kesällä ja tulihan sillä ajeltua tiimilenkkejäkin. Keskimäärin joko liian raskas tai kevyt välitys, joutuu ajamaan hieman eritavalla kuin sopivammalla välityksellä. Ja työntämään välillä, karu tosiasia. Onhan siinä etunsa ja mukavahan tuollaisella on ajella. Ehkä käyttöpyöränä parhaimmillaan, treenikäytössä aika huono, porukkalenkeillä menee ok.

Oisko Gaf sulla ehdottaa mitään aihiota? Ja mitä mieltä oot tuosta että onko järkevämpää ostaa vaikka joku maantiepyörä käytettynä suht laadukkailla osilla, vai laadukas runko ja kasata siihen jotain random osia joita sitten vois päivitellä mielen mukaan? Ajan takaa lähinnä semmosta max 400e ratkaisua.

Oon nyt kattomassa yhtä runkoa jossa ois ihan hyvät speksit. Tän näkönen härpätin kyseessä. Nuita on tuola vaikka kuinka paljon, ja tuo on vaan yks vaihtoehto, mutta näyttäis että siitä ei ihan mahdoton ois väsätä kasaan omaa pyörää. :)

Ja nyt kun pohdin tuota jarruasiaa ja lainsäädäntöä ja järkevää käyttöä ja käyttötarkoitusta, niin päädyin siihen ratkaisuun että fixi ehkä joskus, mutta sinkula takuuvarmasti niin nopeaa kuin mahdollista. SA-pyöräkin ois ihan oiva, mutta kiinnostais tuommonen maantiepyöränmuotonen ratkasu ihan muunneltavuuden takia. :)
 
Ei kai ne kovin erejä ole? Sinkula = yksivaihde. Fixi = kiinteäpoljentainen yksivaihde (ei vapaaratasta)?

Onhan ne ihan erilaisia ajaa. Fixiä mulla ei ole ollut, mutta olen kokeillut. Jännä oli ajella sellasella, varsinkin alamäessä. Sinkuloita on ollut ja on vieläkin yksi. Ihan kiva yleispyöräksi ja huoltovapaus on plussaa.
 
Oon nyt kattomassa yhtä runkoa jossa ois ihan hyvät speksit. Tän näkönen härpätin kyseessä.

Tuo Ciöcc on jo aika pro runko, ei varmaankaan mene rahat hukkaan. Jos tuosta nyt edes kannattaa fixiä/sinkulaa vääntää niin ei kannata ainakaan lähteä poistamaan vaijerin vientejä tai vaihtajan korvakkeita. Nimittäin jos jossain vaiheessa tuleekin katuma päälle ja haluaakin tuohon taas vaihteet takaisin. Itse pitäisin tuollaisen rungon ihan vaihteellisena maantietykkinä ja sinkula projektiksi sitten jotain muuta.

Itsellä tällä hetkellä tallin 'orsilla' odottaa Nishikin Road Master sinkuloitumista ja muutama muukin runko kiertänyt omien käsien kautta juurikin tuolla yksivaihde.netissä.
 
Oisko Gaf sulla ehdottaa mitään aihiota?

Ei kyllä tuohon hintaluokkaan ole ehdottaa muuta, kuin että kattele vaikka ebaysta käytettyä titaanirunkoa. Älyttömällä tuurilla saattais saada jotain tuohonkin hintaan. Oon muutenkin enempi maastomiehiä, vaikka kilsoja tuleekin enempi maantiellä.
Jarrut kannattaa laittaa ihan reilusti molempiin päihin, olkoon kyseessä fixi tai sinkula, sillon kun oikeesti ajetaan. Ottaa sitten hienot foorumikuvat erikseen karsitulla varustuksella.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom