Pyöräily

Vinkatkaapa hyvistä pyöräilyhousista, täyspituisista. Ja nimenomaan jokakelin työmatkapyöräilyyn. Muutamia vaatimuksia tuulenpitävyys, mielellään vahvistustoppaukset polvissa (kylmyys polville minulla ongelma) ja takapuolessa. Lisäksi ehdotonta tarralla tai vastaavalla kavennettavat lahkeet ettei lahkeet ole ketjujen seassa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Maantiepyörällä lähtisin ajelemaan ja yleensä rauhallisella polkemisella vauhti on siinä 25km/h ja jos vähän nopeampaa polkemista pitää yllä, niin vauhti on siinä 30km/h. Ei siis aikasempaa kokemusta yli 100km pyöräilystä, joten noi ajatkin ovat vain viitteellisiä. Täytyy ottaa noita energia patukoita mukaan, kiitoksia vinkistä!
Mites reissut meni?

Kävikös kukaan ajamassa tänään Enska-kisoja klaukkalassa?

Eipä oo tullu käytyä ajamassa yhtään enskakisaa tänä vuonna. Jos kalustoa ei oo myyty lokakuuhun mennessä, niin ehkä tänne 8.10. Helsinki, kansallinen MTB-Enduro ajamaan sitten.

Huomenna pitäs taas riipasta pitempi lenkki n.100km,jos on kelit suotuisat. Tollasiin en sen kummemmin tankkaa,ehkä lenkin alle syön vähä kevyemmin ja hiilaripainotteista ruokaa, lenkille mukaan banaani ja lidlin urheilujuoma + tietenki vettä. Keskarit mulla tollaselle satkun lenkille on tänä kesänä ollu 27-30km/h, vähä tuulista ja päivästä kii miten kulkee. Sykkeitten mukaan oon pyrkinyt meneen, ettei oo kokoaikaa punasella.
Mutta pirun mukaa hommaa tää pyöräily, ei oo kesällä tullu paljoo salilla hikoiltua..

Mitenkä tälläinen hybridipyörä toimii talvella? Onko kokonaan tallinperukoilla vai saako näihin jotain talvirenkaita tai vastaavia?

ps. pyöräilystähän en mitään tiedä, mutta ensimmäistä ''kunnon'' pyörää olen hankkimassa ja puntaroin vaihtoehtoja :)

Vinkatkaapa hyvistä pyöräilyhousista, täyspituisista. Ja nimenomaan jokakelin työmatkapyöräilyyn. Muutamia vaatimuksia tuulenpitävyys, mielellään vahvistustoppaukset polvissa (kylmyys polville minulla ongelma) ja takapuolessa. Lisäksi ehdotonta tarralla tai vastaavalla kavennettavat lahkeet ettei lahkeet ole ketjujen seassa...

Jokakelin housuja ei ole olemassakaan, joten lähes pakko hankkia vähäntään kahdet.

Kylmälle kelille jotain tämän tyyppistä:

http://www.assos.com/en/19/singleProduct.aspx?cat=6,19,24&prod=247

Muutenkin jos hankkii esim Assoksen, Castellin tai vaikka Sportfullin kylmän kelin mallistoa niin tuskin huonoa housua saat ostettua. Kalliitahan nuo kyllä on.

Harkinnassa vielä. Pari kertaa oon käyny tuolla ajamassa, viime vuonna taisin olla kipeenä eli huoltajana.
Ootko käyny aikaisemmin finlandiaa ajamassa?

Kaks vuotta sitten olin ekan kerrran, silloin kisa päättyi kaatumiseen ekalla kierroksella...

Kaks vuotta sitten olin ekan kerrran, silloin kisa päättyi kaatumiseen ekalla kierroksella...

Mites kisat meni? Toivottavasti pääsit tällä kertaa maaliin asti :D

Ei tullu itte lähdettyä tonne, kävin eilen ajamassa 4k:n pääkaupunkiseudulla. Mahtavaa kalliobaanatykitystä :rock: koko päivän, nousumetrejäkin tais tulla likemmäs 1km ja alamäkee toivottavasti about saman verran :lol2:

Mites reissut meni?

Ei se ihan putkeen mennyt. :D Rengasrikko pilas lopulta matkan teon ja joutui loppu matkan menemään ihan auto kyydillä. Suunnilleen puolen välissä, pitkässä alamäessä, ajoin jalkakäytävällä ja totta kai siinä mäessä oli sitten kasa hiekkaa ja suht isoja "kiviä". Eturengas osui johonki kiveen ja hetken päästä olikin rengas tyhjä. Paikkausvälineet oli mukana, mutta en sitten siellä tienposkessa saanut rengasta kunnolla paikattua ja lopulta siitä löytyikin kolme reikää. :wtf:
Eli vähän reilu 60km pääsin ja aikaa oli mennut pikkasen yli 2 tuntia, eli ihan ok vauhtia olin siihen asti tullut. Täytyy ottaa jossain vaiheessa uudestaan sama reissu, sen verran jäi ottamaan päähän "keskeytys". Pitää jatkossa ottaa pidemmille reissuille mukaan varasisäkumi, jotta ei tartte alkaa noiden paikkaus välineiden kanssa kikkaileen. :)

Pitää jatkossa ottaa pidemmille reissuille mukaan varasisäkumi, jotta ei tartte alkaa noiden paikkaus välineiden kanssa kikkaileen. :)

Harmi että jouduit "keskeyttämään".
Kannattaa pitää varasisuri aina mukana ja pidemmillä lenkeillä kaksi + paikkausvehkeet. Satulalaukku on ehkäpä kätevin, sinne voi tunkea nuo ja on aina mukana.

Mitenkä tälläinen hybridipyörä toimii talvella? Onko kokonaan tallinperukoilla vai saako näihin jotain talvirenkaita tai vastaavia?

ps. pyöräilystähän en mitään tiedä, mutta ensimmäistä ''kunnon'' pyörää olen hankkimassa ja puntaroin vaihtoehtoja :)

Eiköhän sekin toimi. Ite yritän paukuttaa vuoden ympäri töihin cyclocrossarilla. Nastarenkaat pitää ostaa tietenkin.

Kattoo jos innostuis tässä vielä heittää jonkun pidemmän lenkin. Pisin tänä kesänä on 160 km 27,3 km/h keskarilla. Arkena tulee se 25 km työmatkoista.

Moroo

Onko jengillä tietoa 02 alueella olevista BMX&MTB radoista? Kaikki käy..kaupunki alueella olevat radat ja jos on jollain tiedossa jotain kunnon "kovemman luokan" metsäreittiä tms. niin olisin kiitollinen. Alla munamankeli Felt Q520 21,5 rungolla ja uskallusta on niinkuin hiirellä isossa maatalossa :) eli ei paljoa :D

Ps. tämän jo tiedän http://kotisivu.dnainternet.net/immola/bmx/Turku.html

Käykö Deoren vaihtajiin Shimanon maantiesarviin tarkoitetut yhdistetty jarru/vaihde kahva. Olen modannut vanhaa jäykkis maasturia tuonne cyclocross suuntaan jokapaikan höyläksi ja käyrät sarvet kyllä pitäisi saada, ei tuo tempo tanko ole oikein käytännöllinen ja taas maasturin suorasta tangosta en taas tykkää ollenkaan nopeammassa asfaltti/soratie ajossa.

IMAG0425 (Small).jpg

Tuossa kuva projektista. Hauska tuolla on kyllä polkea sekalaista asfaltti/pyörätie/soratie -yhdistelmää kun renkaat vaihdoin kapeahkoihin semi slikseihin (by Hongkong :) ). Kiinteät lokasuojat on vielä tulossa ja haarukka menossa vaihtoon jäykäksi...

Entisenä rata- kilpapyöräilijänä olen ajanut vielä noin 4000 km kesän aikana, hieno kunto jalossa hyvä mutta massaa on. 10km tasamaa tempo menis noin 44-45 km/h keskarilla.

Entisenä rata- kilpapyöräilijänä olen ajanut vielä noin 4000 km kesän aikana, hieno kunto jalossa hyvä mutta massaa on. 10km tasamaa tempo menis noin 44-45 km/h keskarilla.

13:20 tempo on jo aika hyvää vauhtia, treenaamalla vielä mitali SM-kisoista?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom