Pyöräily

Kyllähän sitä tulee lähdettyä taas 8. kerran putkeen 60km matkalle. Mä ostin viime talvena enskapyörän tilalle tuollaisen kuiturunkoisen YT Industriesin Jeffsy 29:n ja oon ollu kyllä tosi tyytyväinen siihen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kukaan pakkislainen hommannut jälkikasvulleen läskipyörää? Poika kinuaa itselleen fatbikeä, kun iskäkin sai jo toisen pyöränsä.

Lyhyen perehtymisen jälkeen huokuttaisi tilata S'coolin xxFat, kun sen jostain saisi sopuhinnalla suomeen asti tilattua.

Onko muita varteenotettavia merkkisuosituksia? Ei huvittaisi kauheasti laittaa rahaa lapsen pyörään, koska pikkuinen pelko on, että se ei välttämättä montaa viikkoa ehjänä säily.

Ja poika on siis 9-vuotias, joten 24" fätti olisi hakusessa.
 
Elaston jeffsyssä kyllä hinta/laatu kohtaa kuten yt:n pyörissä muutenkin, enskampaa teki mieli, capraa mietin pitkään ja koeajoinkin, mutta..niin, kävi vahinko, laitoin sc nomadin..yritin etten mutta koeajoin sen ja that`s all she wrote...Åren reissua odotellessa..
 
Aijai, kateeks käy! Kansa vaatii kuvia jeffsystä hyppyreissä/dropeissa! Laita muutenkin rapsaa minkälaiset ajomestat sielläpäin on jos jaksat. Onko uusi kohde itselle?
Väijyinkö oikein toiselta forumilta, onko elasto lähdössä syöte mtbeehen? Itse olen kaverin kanssa menossa. Pitkähkö matka täältä etelästä mutta mukava tapahtuma luvassa. Pitäisi alkaa majoituksia metsästämään. Ps. Pari lenkkiä nomadilla paloheinässä hypitty ja liekö uutuuden viehätystä mutta ompahan lysti kapistus!:rock:
 
Taas muistutus kypärän tärkeydestä.olin sunnuntaina mukana lenkillä missä pannutettiin oikeen huolella alamäessä+40 vauhdissa.Kypärä säästi varmalta kallovammalta,parin päivän sairaalakeikka tuli kaatujalle.Huomaamaton monttu alamäessä asfaltilla ja vauhti ei vahinko muuta vaadi.
 
Taas muistutus kypärän tärkeydestä.olin sunnuntaina mukana lenkillä missä pannutettiin oikeen huolella alamäessä+40 vauhdissa.Kypärä säästi varmalta kallovammalta,parin päivän sairaalakeikka tuli kaatujalle.Huomaamaton monttu alamäessä asfaltilla ja vauhti ei vahinko muuta vaadi.
Pääasia ettei pahemmin käyny. Ite meinasin ajaa viikonloppuna autolla mankeloijan päälle, tyyppi lähti alamäessä ohittamaan kahta muuta porukan fillaroitsijaa kattomatta yhtään taaksensa josta tulin autolla 80km/h vauhdilla. Vaikka olin jo lähteny ohittamaan ja otin reilusti tilaa eli ajoin ihan tien toiseen reunaan asti niin tää päätti vetästä keskiviivan kohdalle ohittaessaan muita ja ois osunu suoraan oikeenpuoleiseen sivupeiliin jos en ois painanu jarruja pohjaan. Peruutuspeilit pitäs perkele asentaa moisille sinne tangon vasempaan reunaan :mad:
 
Jokos täällä alkaa jengillä olemaan kroppa kuivana kesän pyöräilyistä? Oman kauden pääsen oikeastaan vasta alottamaan ens viikolla.

 
Tällä meikäläisen traanikerroksella ei voi kuivaksi sanoa, mutta varmaan on kyllä painoa lähtenyt. Semmoisia 30km molemmin puolin lenkkejä on tullut heitettyä nyt pari ja 10km-20km väliin useampia, että alkaa vähän niin kuin päästä makuun tuossa touhussa.

Onkohan tommoiseen Konan Big Roveen mitään järkeä miettiä lukkopolkimia? Helpottaisi ilmeisesti matkan tekoa lenkkihommissa huomattavasti. Ranteet ja kämmenet vähän rasittuu kanssa suoralla tangolla noilla pidemmillä lenkeillä, joten ne aikaisemmin mainostetut lisäkappaleet tankoonkin voisi tulla kyseeseen...

Rengaspaineetkin on vähän vielä kysymysmerkki itelle. Nyt ne taitaa olla vähän liiankin alhaiset, mutta kyytikin on vähän pehmeämpää. Eli onko rengaspaineet vähän niin kuin vaan kompromissi rullaavuuden ja ajomukavuuden välillä, vai pitäskö tuossa vielä jotain muutakin ottaa huomioon?
 
Varmaankin pari kiloa on lähtenyt, tosin olen pitänyt punttitouhuistakin nyt vähän vapaata. Nyt kuukauden lomailun jälkeen kilsoja on tullut 1300, eikä ole tarvinnut eden joka päivä hinkata, joka toinen riittää. Lenkit ovat olleet sellaisia suht leppoisia 80-100km, olen keskittynyt enemmän maisemien ihailuun kuin keskarin tuijottamiseen. Terapeuttista hommaa.

Max131: Mä en voisi kuvitellakaan ajavani ilman lukkoja, mutta se on vähän mihin tottuu. Renkaiden osalta jos haluaa mukavuutta ja rullaavuutta, niin valitsee matalalla kuviolla varustetut, isolla ilmatilalla varustetut renkaat joissa on ohut kylki (esim. Specialized Renegade). Voi käyttää matalampia paineita, mutta silti rullaa hyvin.
 
Rengaspaineista: paineet voi (etenkin maantiepyörässä) olla myös rullaavuuden kannalta liian korkeat. Paineiden kasvaessa tietysti sileällä vierintävastus pienenee, mutta karheampi asfaltti alkaa sitten liian kovan renkaan läpi ravistaa koko pyörää vertikaalisesti, mihin kuluu energiaa samalla tavalla kuin renkaan puristumiseenkin. Ellei nopeudella ole niin väliä, niin matalammilla paineilla on tasaisempi kyyti - kunhan ei ole niin tyhjät nakit, että röykyt osuu vanteeseen.

Laittaisin lukkikset vaikka mummonmankeliin.
 
Tattista kommenteista. Kävinkin eilen töiden päälle alan liikkeessä ja ostin kypärän ja takalokarin lisäksi pumpun, jolla nyt saa paineet sellaiseksi kuin haluaa. 4 bariin pumpattiin rengas, mikä vaikuttaisi olevan tuohon renkaaseen aika passeli. Ei ole liian kova ajaa, eikä tärisytä, mutta vaikutti rullaavan vähän kevyemmin kuin aikaisemmin.

Tjaa, täytynee varmaan hankkia ne lukkopolkimet jos nyt ei vielä tälle kesää, niin viimeistään ensi kesäksi. Kengäthän ne tarttee kaveriksi. Perkele, näihin kaiken maailman oheisvarusteisiinkin saa näköjään menemään koko ajan rahaa. Luulin, että riittää kun ostaa järkevän fillarin :D
 
Kenkiä kannattaa sitten ihan tosissaan sovitella, eikä tilata netistä sokkona. Valtaosa pyöräilykengistä on kapealla lestillä, joka ei ainakaan itselle sovi lainkaan, alkaa varpaat puutumaan yms. Ja nyrkkisääntönä: mitä huonompi kenkä on kävellä (eli pohja on jäykkä), sen parempi sillä on polkea.
 
Aijai, kateeks käy! Kansa vaatii kuvia jeffsystä hyppyreissä/dropeissa! Laita muutenkin rapsaa minkälaiset ajomestat sielläpäin on jos jaksat. Onko uusi kohde itselle?
Väijyinkö oikein toiselta forumilta, onko elasto lähdössä syöte mtbeehen? Itse olen kaverin kanssa menossa. Pitkähkö matka täältä etelästä mutta mukava tapahtuma luvassa. Pitäisi alkaa majoituksia metsästämään. Ps. Pari lenkkiä nomadilla paloheinässä hypitty ja liekö uutuuden viehätystä mutta ompahan lysti kapistus!:rock:

En mä kauheasti mitään hyppyjä/droppeja harrasta. Viikonloppuna tuli Sappeella jotain pientä hypittyä. Toista kertaa tuli jo käytyä tuolla Sierra Nevadan ympäristössä ajelemassa ja onhan ne maastot vähän erilaista, kun meillä täällä Suomessa. En ole menossa Syötteelle.
 
Minä vetäisin työmatkapyöräillessä komean kolarin viime kuun alussa. Törmäysvauhti oli maltillinen karvan alle 20km/h, kun vastaantuleva pyöräilijä päättikin kääntyä, ja sen kunniaksi veti fillarinsa poikittain siihen pyöräkaistalle. Ehdin tajuta, että nyt osuu ja sitten jo mentiin suoraan päin takapyörää, ja siitä volttiyritystä niin, että päädyin naama edellä asvalttiin. Kypärä halkesi otsalta, aurinkolasit on komeilla naarmuilla, mutta omat vammani alkavat vasta nenän päästä. Siihen ja leukaan tuli komea asvaltti-ihottuma, etuhammas lohkesi mukavasti ja huuliin+nenän alle jouduttiin laittamaan yhteensä kymmenen tikkiä. Muuten löin ilmeisesti lähinnä vasemman kämmenen, joka oli reunasta hieman arka ja parilla ruvella, polven seutuville tuli pari pientä mustelmaa ja vasempaan sääreen myös. Käytännössä siis onnistuin koko törmäysvoiman ottamaan päälläni vastaan...

Pyörästäkään ei hajonnut mitään täysin. Takavanne on vähän viutilo, mutta korjausliikkeen mukaan se on pinnojen suoristuksella ok. Jonkun verran tavarapuolta meni muutenkin rikki, joten oman vakuutusyhtiöni kanssa saan asioida myös. Mun hoitokulut menee työnantajan vakuutuksesta.

Hoidin kaatumiskammoani kesälomalla pyöräilemällä Ylläksellä maastossa, ja parin suosukelluksen jälkeen se etutangon yli pyöriminen ei enää ole niin kammottavaa :D:D Törkeä maasturikuume sen sijaan on tosiasia...
 
Minä vetäisin työmatkapyöräillessä komean kolarin viime kuun alussa. Törmäysvauhti oli maltillinen karvan alle 20km/h, kun vastaantuleva pyöräilijä päättikin kääntyä, ja sen kunniaksi veti fillarinsa poikittain siihen pyöräkaistalle. Ehdin tajuta, että nyt osuu ja sitten jo mentiin suoraan päin takapyörää, ja siitä volttiyritystä niin, että päädyin naama edellä asvalttiin. Kypärä halkesi otsalta, aurinkolasit on komeilla naarmuilla, mutta omat vammani alkavat vasta nenän päästä. Siihen ja leukaan tuli komea asvaltti-ihottuma, etuhammas lohkesi mukavasti ja huuliin+nenän alle jouduttiin laittamaan yhteensä kymmenen tikkiä. Muuten löin ilmeisesti lähinnä vasemman kämmenen, joka oli reunasta hieman arka ja parilla ruvella, polven seutuville tuli pari pientä mustelmaa ja vasempaan sääreen myös. Käytännössä siis onnistuin koko törmäysvoiman ottamaan päälläni vastaan...

Pyörästäkään ei hajonnut mitään täysin. Takavanne on vähän viutilo, mutta korjausliikkeen mukaan se on pinnojen suoristuksella ok. Jonkun verran tavarapuolta meni muutenkin rikki, joten oman vakuutusyhtiöni kanssa saan asioida myös. Mun hoitokulut menee työnantajan vakuutuksesta.

Hoidin kaatumiskammoani kesälomalla pyöräilemällä Ylläksellä maastossa, ja parin suosukelluksen jälkeen se etutangon yli pyöriminen ei enää ole niin kammottavaa :D:D Törkeä maasturikuume sen sijaan on tosiasia...

Hyvä, ettei käynyt pahemmin, eikä mitään paikkoja katkennut/murtunnut.
Mites tämä toinen osapuoli suhtautui törmäykseen?
 
Saksaan muuton yhteydessä tuli tarve uuden pyörän hommaamiselle ja jostain syystä fixi/sinkula osasto kiinnostaisi kovasti. Kävin tänään katselemassa paikallisten liikkeiden valikoimaa ja tuollainen flip-flop malli irtoaisi hintaan 470€, uusi vastaava ilmeisesti tonnin luokkaa. Myyjän mukaan laatuvehje ja "uudehko sekä vähällä käytöllä ollut". Kulutusosia oli uusittu juuri ja siisti oli mitä nopeasti vilkaisin. image.jpg
Mitäs sanoo tietäjät? Olisiko mahdollisesti sijoituksen arvoinen vs. 200-300€ "vintagempi" yksilö ebaysta? Parin kuukauden takuu olisi tuossa Masissa myös etuna. Mitä kannattaa vielä tuosta yksilöstä tarkistaa ennen kuin ostopäätöksen tekee? Kiitos ja kumarrus etukäteen :worship:
 
En mä kauheasti mitään hyppyjä/droppeja harrasta. Viikonloppuna tuli Sappeella jotain pientä hypittyä. Toista kertaa tuli jo käytyä tuolla Sierra Nevadan ympäristössä ajelemassa ja onhan ne maastot vähän erilaista, kun meillä täällä Suomessa. En ole menossa Syötteelle.

Onko kuvia tai lyhyttä kertomusta reissusta? Olisi mielnkiintoista kuulla minkälaista ajoa teit, matkustaminen kohteeseen, paikka, majoitus jne.

Itse olin myös etelämmässä ajamassa, Alpeilla. Uudet kohteet ja reitit/pyöräilykulttuuri kiinnostaa aina.
 
Tuli hankittua tuollainen Charge Cooker Midi 1 vanhan poistuneen Cuben tilalle kun tuli käytettynä vastaan erittäin sopivalla hinnalla. 27,5+ renkainen ja jotenkin olen aina pitänyt pyörää erittäin symppiksenä. Hyvin rullaavat renkaat vaikka ovatkin 2,8 leveät ja kyllä ne esim hiekalla selvästi paremmin kantaa kuin tavallinen maastopyörän rengas.

Nyt viikon ajojen jälkeen täytyy sanoa että erittäin hauska peli.


IMG_20170817_065131.jpg IMG_20170817_065142.jpg
 

Suositut

Back
Ylös Bottom