Puuron syönti/annoksia päivässä?

Ja puuroahan ei sitten kannattaisi keittää jos siitä kaiken hyvän haluaa saada kroppaansa vitamiineinä ja hivenaineina, oikea ohje olisi keittää vedenkeittimellä vesi joka kaadetaa kaurahiutaleiden päälle ja annetaan noin 5min tekeytyä, tällöin se on optimaalinen koostumus ja vitamiinit sun muut imeytyy suoraan kehon käyttöön keittäminen tekee sen että pilkkoutuminen on jo keitettäessä tapahtunut ja ruoka siirtyy liian nopeasti paksusuoleen. Vaikkakin paksusuolessa tapahtuu se imeytyminen mutta se kulkeutuu paksusuolen ohi liian nopeasti ja ravinteiden imeytyminen ei ole silloin kaikkein optimaalisinta, voisilmän laittaminen puuroon hidastaa tuota prosessia kun joudutaan samalla pilkkomaan rasvoja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko muuten gluteiinittomassa puurossa kovinkin paljon makueroa normaaliin puuroon verrattuna?

Kaurasta jo Powerhousu mainitsi, mutta gluteenittomia viljojahan on paljon. Tattari on pahaa, jos ei pidä makeasta, ja pitää syödä taltalla ja vasaralla jos ei syö nopeasti. Teff on kallista ja näyttää muurilaastilta. Riisi on liian mautonta minusta, varmaan marjojen tms. kanssa menisi. Hirssi on jotenkin omituisen makuista. "Maissipuuro", ts. polenta, on enemmän perunamuusin kuin puuron kaltaista. Neljä tavallista viljaa ovat minusta parhaita.

Aamupuurolla on sellainen kiva vaikutus, että ei tule kiljuva nälkä. Jos lounas siirtyy niin nälkiintyy, mutta puuron ansiosta jaksaa silti tehdä jotain järkevää. Ja tuntuu siltä, että vielä päivällisaikaankin on väliä sillä, söikö aamupuuron.

Mikään ei oo mahtavampaa ku tehä ensin salillla kova treeni ja sitten kotona hetken päästä syödä iiso kulhollinen puuroa kera ison maitotuopin. Reseptini on 5dl kaurahiutaleita, 5dl maitoa (loraus rypsiöljyä) ja kolmeks ja puoleks minuutiks mikroon. Mausteeks joko pakastemarjoja (ennen mikroa, jotta ne sulavat), mansikka- tai vadelmahilloa tai sitte oivariinia ja sokeria.

Gluteeniton kaurapuuro maistuu ihan kaurapuurolta. Kaura on luontaisesti gluteenitonta. Jos se myydään gluteenittomana, tarkoittaa se lähinnä sitä että se on käsitelty varmasti gluteenittomalla linjalla eikä ole siis "saastunutta".

Ei se ihan noinkaan mene, gluteenittomista hiutaleista puuttuu esikypsyttävä lämpökäsittely, joten ei ne aivan samalta maistu kuin "normaali" kaura... http://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/11/21/testissa-kaurahiutaleet-isoja-eroja

Ei se ihan noinkaan mene, gluteenittomista hiutaleista puuttuu esikypsyttävä lämpökäsittely, joten ei ne aivan samalta maistu kuin "normaali" kaura... http://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/11/21/testissa-kaurahiutaleet-isoja-eroja
Meneeköhän oikein noinkaan? Tossa ei sanottu mitään siitä että se olisi jollain tavalla gluteenittomien kaurahiutaleiden ominaisuus. Joillakin muillakin pienillä valmistajilla on lämpökäsittelemättömiä hiutaleita, mutta gluteenittomuudesta ei sanottu mitään. Ei se silloin sitä tarkoita. Oon mä maistanu gluteenitonta suklaatakin ja se oli ihan perseestä, mutta ei se johdu siitä että se oli gluteenitonta, vaan siitä että valmistaja tekee paskaa suklaata. Pitäiskö tästä nyt päätellä että gluteeniton suklaa on aina huonompaa kuin tavallinen? Suklaa kun menee samaan sarjaan kaurahiutaleiden kanssa eikä siinä ole kuin mahdollisesti gluteenin jäämiä. Tai sitten ei ole.

Reseptini on 5dl kaurahiutaleita

:wtf:

Meitsillä menee 2dl just ja just alas. Kaveri sano että alle 4dl annokset on nälkäkuolemaa. Mitä helvettiä? Onhan se hyvää, mutta en millään jaksa vetää yli 2dl kerralla!

Meneeköhän oikein noinkaan?

Menee se! Se on kuitenkin Ylen tekemä tutkimus joten dataa on! Eikä esim oma mielipide tai käytännön kokemus mitenkään voi erota Ylen tutkimuksesta!

Meitsillä menee 2dl just ja just alas. Kaveri sano että alle 4dl annokset on nälkäkuolemaa. Mitä helvettiä? Onhan se hyvää, mutta en millään jaksa vetää yli 2dl kerralla!

Gotta get huuuuge! Isot puuroannokset näyttää kyllä tosi paljolta, mut sit se yllättää joka kerta et ei siihen syömiseen mee viittä minuuttia kauempaa, jos ei hidastele.

Menee se! Se on kuitenkin Ylen tekemä tutkimus joten dataa on! Eikä esim oma mielipide tai käytännön kokemus mitenkään voi erota Ylen tutkimuksesta!
Hitto mä alan olla ruosteessa kun en ota tollasia itsestäänselvyyksiä huomioon. Olen pahoillani ja olin väärässä. Tästedes en kyllä osta mitään muuta kuin Myllyn parasta.

Siis eikös n.40g ole 1dl kaurahiutaleita? Miten ihmeen vähän ihmiset syö jos 2dl menee just ja just :wtf: Mä olen kuitenkin nainen ja helposti menee 2dl hiutaleita +raejuustot ja mehukeitot päälle. Menis varmaan tuplasatsikin jos ois "varaa" syödä.

Siis eikös n.40g ole 1dl kaurahiutaleita? Miten ihmeen vähän ihmiset syö jos 2dl menee just ja just :wtf: Mä olen kuitenkin nainen ja helposti menee 2dl hiutaleita +raejuustot ja mehukeitot päälle. Menis varmaan tuplasatsikin jos ois "varaa" syödä.

Silläkin on varmaan vaikutusta, et millasta siitä puurosta tulee. Muutaman kerran mäkin oon vahingossa tehny sellasta liisteripuuroa ja sellasta ei oo mukavaa syödä. Veteen tehtynä puuro ei myöskään oo yhtä hyvää ku (rasvaseen) maitoon tehtynä. Mut sitte ku koostumuksen saa hyväks ni sitä vois syödä vaikka kuinka paljon. Joskus vielä aion kokeilla puuron syömistä, johon laitan 10dl kaurahiutaleita ja 10dl maitoa. Tällä hetkellä "ennätys" on muistaakseni 6 tai 7dl eikä siinä ollu mitään ongelmaa.

Sekoittelen puurooni prodea milloin mistäkin pussista. Prode90 (nykyään joku bakeryprode vai mikä lie) toimii tosi hyvin! Ihan naturel maku, niin voi marjoilla,kanelilla tms maustaa oman mielen mukaan.
Mutta siis myös Soija90(mansikka), Whey+(vanilja,vadelma), Whey3 ja muutamia muita historian varrelta... Lisään siis keitettyyn puuroon, ja hyvin toimii!

Tänään meni 3 annosta puuroa, yhtä hyvää joka kerta :)
Miten porukat sekoittelee tuota heraa puuroon? sekaan ennen keittämistä, vai sitten kun puuro on valmis niin laitatte sinne sekaan?

Meneeköhän oikein noinkaan? Tossa ei sanottu mitään siitä että se olisi jollain tavalla gluteenittomien kaurahiutaleiden ominaisuus. Joillakin muillakin pienillä valmistajilla on lämpökäsittelemättömiä hiutaleita, mutta gluteenittomuudesta ei sanottu mitään. Ei se silloin sitä tarkoita. Oon mä maistanu gluteenitonta suklaatakin ja se oli ihan perseestä, mutta ei se johdu siitä että se oli gluteenitonta, vaan siitä että valmistaja tekee paskaa suklaata. Pitäiskö tästä nyt päätellä että gluteeniton suklaa on aina huonompaa kuin tavallinen? Suklaa kun menee samaan sarjaan kaurahiutaleiden kanssa eikä siinä ole kuin mahdollisesti gluteenin jäämiä. Tai sitten ei ole.

No ei tietenkään itse gluteenittomuus tee tuotteesta huonompaa, mutta esimerkiksi noissa kaurahiutaleissa ei ole mielestäni muita gluteenittomia tarjolla kuin noita lämpökäsittelemättömiä, jolloin kai sitten voisi sanoa että ne gluteenittomat on hieman eri makuisia?? Mutta edelleen korostan, että raaka-aineet samat, valmistus hieman poikkeaa normaalista.

Tänään meni 3 annosta puuroa, yhtä hyvää joka kerta :)
Miten porukat sekoittelee tuota heraa puuroon? sekaan ennen keittämistä, vai sitten kun puuro on valmis niin laitatte sinne sekaan?

Heitän kauhallisen yleensä vasta keittämisen jälkeen.

Täällä hyvän aamun vakio on 2dl kaurahiutaleita, n.2dl maitoa, 2min20sec mikrossa, ei tuu liian liisteriä vielä tuossa.
Päälle sekaan n.1dl raejuustoa ja soseutetun banaanin.. Melkosta herkkua ja banaani sopii tuohon mietona makeuttajana
todella hyvin, ja vastapainona voisilmälle joka sekin joskus toimii ja usein noita voisilmiä tulee laitettua useempikin jos
sille linjalle lähtee :)

Tuota isompia puuroannoksia en oo kokeillut, helposti varmaan menis, mutta sitten pitäis alkaa karsimaan muusta, kananmunat ja ruisleipä sekä piimä, ei niistä viitti tinkiä kuitenkaan kokonaisuus kun hyväksi itselle havaittu :)

No ei tietenkään itse gluteenittomuus tee tuotteesta huonompaa, mutta esimerkiksi noissa kaurahiutaleissa ei ole mielestäni muita gluteenittomia tarjolla kuin noita lämpökäsittelemättömiä, jolloin kai sitten voisi sanoa että ne gluteenittomat on hieman eri makuisia?? Mutta edelleen korostan, että raaka-aineet samat, valmistus hieman poikkeaa normaalista.
No voi hyvän tähen. Niin noissa kyseisissä kaurahiutaleissa ei ole muuta tarjolla. Ennen kuin osoitetaan että kaikki gluteenittomat kaurahiutaleet ovat lämpökäsittelemättömiä, niin musta on outoa tulla kertomaan että gluteenittomat on eri makuisia koska niistä puuttuu lämpökäsittely. Niin että liittyykö se jollain tavalla siihen gluteenittomuuteen vai onko olemassa gluteenittomia lämpökäsiteltyjä? Ihmettelen jos ei.

Joo, puuro vähärasvaiseen maitoon tehtynä lisukkeineen on NIIIN hyvää, että voisin syödä sitä lähes rajattomasti!

Joskus vielä aion kokeilla puuron syömistä, johon laitan 10dl kaurahiutaleita ja 10dl maitoa.

Tuolla suhteellahan tulee ihan kittiä, vai laitatko jotain muutakin nestettä? :)

Tuolla suhteellahan tulee ihan kittiä, vai laitatko jotain muutakin nestettä? :)

Oon huomannu, et jos tekee pienempiä annoksia (1-2dl kaurahiutaleita) maitoa täytyy laittaa hiukan enemmän ku hiutaleita. Esim. 1dl kaurahiutaleita 2dl maitoa. Mut maidon määrää ei tarvii/kannata kasvattaa yhtä nopeasti ku hiutaleiden määrää. 3+3dl toimii jo ihan hyvin, ainaki jos laittaa maitoa pikkusen reilut desit. Se johtuu varmaan siitä, että mikroaikaa en pidennä ku korkeintaan puolella minuutilla isoissa annoksissa ja sillon se ei ehdi "tekeytyä" yhtä tehokkaasti, ku pienempi ehtis. Keittämällä olis varmasti eri juttu.

joka aamu 100g kaurahiutaleita, joskus vähän enempi, siihen 150-200g raejuustoo + sopivasti maitoo ja mehukeittoa

joskus korvaan raejuuston heralla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom