Puuron syönti/annoksia päivässä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Missukka sanoi:
Sotketteko te tuon raejuuston sinne puuron sekaan? Hmm. Kuulostaa kyllä aika ällöltä.

maistuisko missukalle tony halmeen tuna+omenahillo+kaurahiutale kombo?

ei niiden aterioiden tarvi aina hyvältä maistua,eikä niistä aina kerkeee tekemään hyvän makusia.

tenu sanoi:
maistuisko missukalle tony halmeen tuna+omenahillo+kaurahiutale kombo?

ei niiden aterioiden tarvi aina hyvältä maistua,eikä niistä aina kerkeee tekemään hyvän makusia.

Olen täysin eri mieltä. Ruoan tulee maistua hyvälle aina. Siitä pitää pystyä nauttimaan. Elämän pieniä iloja. Miksi syödä pahaa ruokaa, kun voi tehdä hyvääkin? Itselläni kyllä aina sen verran aikaa riittää, että voin maukkaan sapuskan sutaista kokoon. Mikäli ei ole, sitä tehdään.

Ei jaksa ymmärtää tuota toistuvaa äijäilyä siitä, että syödään tieten tahtoen paskanmakuista ruokaa. Sitä tehdessä voisi varmaan samalla vielä hakata päätä mikron oveen? :thumbs:

En koskaan tee muita kuin hyvänmakuisia ruokia. :jahas:

mulla taas ei ole kykyä tehdä aikaa tyhjästä ;) joten aina en voi tehdä suussasulavia ruokia.esim. eväinä ehrmaan raakana ja vaikka tonnikalapurkki r0x.nuo nyt ovat vielä hyviä ruokia jotka voi vetää irvistelemättä.

edit:luumu nuo ei ole paskanmakusita ruokaa mikäli asenne on oikea

Missukka sanoi:
Sotketteko te tuon raejuuston sinne puuron sekaan? Hmm. Kuulostaa kyllä aika ällöltä.

Samaa olin tulossa kysymään! Jos sotkee, niin hyi helevata.. :urjo: No okei, en oo kokeillu, mutta yleensäkään en tykkää raejuustosta kuin ihan paljaaltaan, joten tuskin uppoais muhun. Puurossa pitää olla lisukkeina joko äipän tekemää marjahilloa (mustikka, vadelma, mansikka) ja maitoa tai voisilmä ja maitoa (in my opinion). :)

Missukka sanoi:
Olen täysin eri mieltä. Ruoan tulee maistua hyvälle aina. Siitä pitää pystyä nauttimaan. Elämän pieniä iloja. Miksi syödä pahaa ruokaa, kun voi tehdä hyvääkin? Itselläni kyllä aina sen verran aikaa riittää, että voin maukkaan sapuskan sutaista kokoon. Mikäli ei ole, sitä tehdään.

AMEN. En todellakaan ymmärrä sellaista "kiireessä kelpaa huonompikin ruoka" -ajattelua. Eipä siinä niin paljon kauempaa mene, jos maustaa ruoan hyväksi. Sitäpaitsi itse en kerta kaikkiaan saa alas ruokaa, mikä ei maistu hyvältä. :urjo:

OT: Kyllä tämä pakkis on ihana paikka, kun voi aloittaa threadin aiheesta puuron syönti, ja ihmiset vastailee ihan vakavissaan, eikä ihmettele, että hankkisi tuokin elämän. :kippis1:

Täällä on kans puuron kannattaja :rock: Minun päiväni alkaa joka aamu puurolautasella. Elovenaa tai nallepuuroa on pakko saada, muuten päivä ei lähde käyntiin. Syön myös aina ennen treeniä puuroa. Minun mielestä se on aivan loistava ateria ennen treeniä, koska se sulaa niin nopeasti, eikä tule ähky olo! Tällä tavoin olen syönyt jo varmaan yli 3 vuotta ja edelleen puuro maistuu namilta. Toki ateriani sisältävät myös muitakin ruoka-aineksia kuituja, protskua ja rasvaa.

Missukka sanoi:

Jep, näin teen. Lurautan vielä siihen sekaan n. 1dl mehukeittoa. Ainekset sotkeentuvat hyvin keskenään ja maku on kerrassaan loistava :D Suosittelen Missukka! Minäkin aluksi epäilin kyseisen sekotuksen makua, mutta hyvin upposi.

Puuron pystyy muuten tekemään suoraan lautaselle nopeasti ja näppärästi
mikrossa, jos ei jaksa keitellä!

Kokeile pilkkoa sekaan makkaraa/kinkkua/kalkkunaleikettä(mitä nyt ravintoarvojen kustannuksella raaskit), ja paista päälle muna tai pari. On nimittäin ihan
helvetin hyvää vaikka voi kuulostaa oudolta, ja arvot melko kohdallaan!
Noiden kanssa sitä voisilmääkään ei välttämättä enää kaipaa(joskus tulee laitettua).

Hyi hitto, tuota mehukeitto + puuro + raejuusto komboa olen kerran koittanut ja se syöminen jäi kyllä kahteen lusikalliseen. Raejuusto ja raaka tuna ylipäätään ovat mulle ihan kauheeta myrkkyä. :urjo:

En kyllä ymmärrä miksi ruoan pitäisi maistua paskalta, sillä pidemmän päälle se ruokavalion pitäminen tulee kyllä aika epämielyttäväksi, kun seuraavaa ateriaa ajatellessakin nousee jo puklu kurkkuun.

Itse verän aamupalalla sen perinteisen rahka 250 g + 1 dl kaurahiutale + mehukeitto + rypsiöljy kombon, ja hyvin maistuu viikosta toiseen...

Ne valmiit puuropussit on ihan ok eväitä sellaisen hätävarana esim. duuniin mukaan. Ei tarvia kuin kuuma vesi kaataa päälle ja sotkea niin jotain täyttävää evästä on saatavilla. Ja siihen kun viellä prodejuoman lisää niin avot!

Helga sanoi:
Onko joku muuten laskenut tuleeko halvemmaksi ostaa kaurahiutaleet ja -leseet erikseen kuin ostaa tuota Elovena Plussaa, jossa ne siis on jo valmiiksi sekaisin?
Elovena Plussahan on törkiä rahastustuote, joten halvemmaksi tulee sotkea ite. Lisäksi kauraleseessä on lähes samat ravintoarvot, kuin hiutaleissa, joten en ite kauralesettä enää viitti ostaa. Vehnäleseessä olisi parhaimmat ravintoarvot, mutta kun se peijakas maistuu sahajauholta. Ruislesettä siis tästä lähin käytän. :thumbs:

Toki sotken raejuustot suoraan puuron sekaan, hyvvee on. :kuola: Tonnaria en ole vielä kokeillut sotkea, mutta kai sitäkin pitää kokeilla.

Aamupalana menee 2 annosta (Elovena pussin kyljestä 2 X annos) kaurapuuroa ja töihin tultuani kahvin jälkeen herajuoma. Nyt kun dietti loppu niin taidan vielä aamutuimaan vetäistä rahkan kyytipojaksi.

VilleO sanoi:
Hyi hitto, tuota mehukeitto + puuro + raejuusto komboa olen kerran koittanut ja se syöminen jäi kyllä kahteen lusikalliseen. Raejuusto ja raaka tuna ylipäätään ovat mulle ihan kauheeta myrkkyä. :urjo:

Kokeile sitä puuro+pari paistettua kananmunaa + makkaran/kalkkunalaikkeiden kappaleita komboa.
On nimittäin hyvää ihan aikuisten oikeasti, ei vain "hyvää kehosafkaksi"

Kiitos, iivili, vinkistä :) Kun nykyinen plussapaketti on syöty loppuun, ostankin ruisleseitä ja jotain halpoja kaurahiutaleita ja teen oman miksauksen. Säästö se on pienikin säästö!

Itse syön puuroa 2-3krt päivässä: aamupuuroon kuuluu kaurahiutaleita, vehnäleseitä, pellavasiemenrouhetta ja ruusunmarja jauhoa. Toisella/kolmannella vain kaurahiutaleitä ja niin ikään vehnäleseitä.

Proteiinin lisäämiseksi annokseen syön ite aina raejuustopurkin kylkeen, mutta välillä tekee mieli herkutella "suklaapuuroa" :kuola: johon kuuluu 1desilitra Gaspari MyoFusion suklaan makuista Proteiinia (ehdottomasti paras maku) suosittelen!:thumbs:

täällä yksi joka r-a-k-a-s-t-a-a komboa kaurapuuro + raejuusto! Ihan parasta kun hauduttaa ensin kunnolla 1dl Nalle kaura- ja ruisleseitä ja valmiin puuron sekaan sekottelee 100-150g raejuustoa... ihan nälkä tulee vaikka just söin :D nams.
ja syön aika usein kaksikin kertaa päivässä puuroa, yks lempiruokia ja edullista opiskelijalle.

Aamulla 2,5dl Nalle pika-kaurahiutaleita + 0,5 l maitoa. Mikroon 2 min 30s, ja sen aikana syön rahkan kun se valmistuu. Syön vellin pelkälteen.

2 kertaa päivässä tulee puuroa syötyä. Aamupalalla ja välipalalla.
Yksinkertaista ja ennen kaikkea maukasta. Puuro miehen tiellä pitää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom