Puolukkapäivät hukassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loun
  • Aloitettu Aloitettu
Ei voi olla totta hille! En oikein tiedä mitä sanoisin, mikään ei sua varmaan nyt lohduta. Olen suunnattoman pahoillani. Jaksamisia. Jos haluat purkaa tunteitasi, niin ainakin minä kuuntelen mielelläni.

Mun kohdallani tilanne on se, että lääkärissä on käyty (taas kerran) ja mitään vikaa ei edelleenkään löydy. Limakalvo oli kierron vaiheeseen nähden hyvä ja yksi hyvän kokoinen munasolu löytyi. Lääkäri käski tikuttaa ovista ja onnistuinkin sen nyt tikuilla löytämään. Verikokeella varmistetaan tapahtuiko se oikeasti. Nyt siis otetaan noita verikokeita ja alkuvuodesta tutkitaan mies. Sitten kait hormonihoidot kehiin näin aluksi, käsittääkseni samat kuin sulla soja. Pelottaa, mutta eipä tämä kai odottelelmalla tästä parane. Kerrohan miten tuo clomien syönti sun muu sulla sujuu, muakin pelottaa eniten noi hormonien sivuvaikutukset kun niistä on niin kovin huonoja kokemuksia.

Hienoa soja, että liikunta ja paino on sulla kunnossa! Muakaan ei ihan täysin tuomittu liikunta-asioista enää, tuntuu, että se puoli alkaa vihdoin olla hanskassa. Tosin edelleenkin kovempien treenien jälken tulee huono omatunto. Mutta siis parempaan suuntaan on menty ehdottomasti, enää en edes harkitse mm. treenaavani maratonille (kuten vielä kesällä)... Kai mä oon nyt lopullisesti hyväksynyt sen, että jos haluan tulla raskaaksi, jostain on oltava valmis luopumaan.

Voimia kaikille!

Oletko saanut ongelmasi kuntoon?

Eli mullahan oli anoreksiaa taustalla ja siksi kuukautiset puuttuivat pitkän aikaa. Normaalipainoon päästyä niiden kanssa oli silti ongelmia ja raskaaksi tulo vaikeaa, myös monirakkulaisuuden vuoksi. Mulla oli sitten lääkärinä yksi Suomen parhaita lapsettomuuslääkäreitä ja ohjeistukseksi mulle tuli ensin kuukausi e-pillereitä (kyllä vaan) ja seuraavaan kiertoon sitten clomit (ei muuten kannata turhaan pelätä niitä, itse reagoin kaikkiin e-pillereihinkin hirveästi, mutta clomeista ei tullut mitään) ja siitä kierrosta tulin raskaaksi ja tulos juoksentelee tuolla :) Autan kyllä kaikkia, jos vain vastauksilla jotenkin voin. Kaikille tsemppiä!

Kiitos lohdutuksista!! Kyllä tosiaan viime viikolla rysähdettiin korkealta ja kovaa. Silloin tuntui että tästä ei selviä eikä jaksa yrittääkään selvitä mutta nyt kun päivät ovat kuluneet niin hieman on jo mieli noussut. Fyysinen puoli meni onneksi suht vähillä jälkikivuilla joten sillä on varmasti ollut positiivisia heijastusvaikutuksia henkisellekin puolelle. Onneksi tästä asiasta ei tiennyt kuin pari ystävääni jottei tarvi alkaa nyt oikoon tilannetta puolelle suvulle.

Lääkärit yrittivät rohkaista meitä että onhan tässä tapahtuneessa se hyvä puoli että tiedetään että spontaani raskauskin onnistuu jos vain kuukautiskierto toimii mutta arvatkaa tuntuuko se hyvältä jutulta ja lohduttaako se tässä hetkessä? Mistä perhanasta sitäkään tietää että oliko tämä joku kerran viidessä vuodessa tapahtunut ihme tuuri että raskauduin ja että tuleeko niitä kuukautisia taaskaan? Vain yhdet luomu menkathan mulla tuli silloin heinäkuun alussa puoleentoista vuoteen ehkäisypillereiden lopettamisen jälkeen. Nyt hoito-ohjeissa luki että seuraavien pitäisi alkaa 4-6 viikon kuluttua mutta olen hyvin hyvin skeptinen. Oi hitto kun ahdistaa että ollaan taas pisteessä nolla ja nyt pitäis vain jaksaa odottaa mitä tapahtuu. Ja sekin että jos raskautuisin uudestaan niin onnistuisiko se loppuun asti taaskaan?? Tietenkin oletus on että tämä ei vaikuta tuleviin raskauksiin millään tavalla mutta kun mitään ei tässä vaiheessa tutkita niin eihän sitä tiedä mistä tämä johtui… Huu.. ois taas miljoona asiaa mitä vois pyöritellä päässä. Ei vaan passais ettei kilahtais...

Clomien syöntiä ei minunkaan mielestä kannata pelätä. Minullakaan ei tullut niistä mitään kummoisia oireita :)

Kyllä tuntuu elämä epäreilulta kun hille sun tarinaasi lukee. Helpointa varmasti olisi, jos pystyisi olemaan ajattelematta liikaa asioita, mutta milläs ihmeellä sellainen taas onnistuu...?!

Mun mielestä vaadit sitkeästi hoitoa ja asioiden selvittämistä, jos näyttää siltä että menkat katoaa taas. Ainakin mulle on helpointa tietää, että asioille tehdään jotain ja mikään "odotellaan nyt rauhassa vuosi" ei riitä. Miljoonasti tsemppiä!

Minzku mietin just eilen että pitäisköhän mun nyt soittaa sinne lapsettomuuspolille ja kertoa tapahtuneesta. En tiedä jos saataisiin se vanha IVF jonotuspaikka takaisin eikä tiputtais taas 8kk päähän. Tosihan on että kannattaahan tässä joku aika nyt kattoa ennenkuin aloittais ne hormoonihoidot.

Onneksi on tää ketju jossa saa tuskailla tätä puolukkapäivä asiaa kun ei mun kaverit taida oikeesti ymmärtää kun menkat ei ole olleet heillä kadoksissa. Vihaavat vain kun ne tulee kerran kuukaudessa. PRkkele.. tai jos jollain hieman kiertohäikkää niin ei välitetä kun ei lapsen saanti ole ajankohtaista. Mitäs tuosta...

Minzku mitä se verikoe näytti sen ovuloinnin suhteen? Hienot värit nimessä että huomaan :lol2:

Soja joko sulta mitattiin ne hormoniarvot? Multa niitä otettiin vuosi sitten syksyllä ja silloin ultrassa näkyi myös monirakkulaisuutta. Arvot oli FSH 6.2, LH 3.3 ja TESTO 0.6. Silloinen gyne sekoitti sitten nuo FSH:LH suhteet ja antoi PCO diagnoosin joka myöhemmin kumoutui lapsettomuuspuolen gynen toimesta. PCO tapauksessa FSH:LH suhde on 1:2 tai 1:3 kun mulla se oli 2:1. Nyttemmin kun mut on ultrattu niin monirakkulaisuutta ei ole enää juurikaan ollut. Voikohan sitäkin ilmetä jo siitäkin jos kuukautiset on kauan pois?

Iguana pääsitkö aloittamaan ne clomit? Onko ollut mitään oireita?

Mulla on olo ok ja mielikin noussut hurjasti. Ajatukset pyörivät taas puolukkapäivien ympärillä raskaus juttujen jäädessä taka-alalle. Kaavinnan jälkeinen vuoto on ohi ja nyt kp10 menossa. Oletus ois että vuoto alkaa 4-6 viikon kuluttua. Pitää pitää nyt siitä ajatuksesta kiinni seuraavat viikot :thumbs:

Ihana kuulla että voit jo paremmin hille!! Mä kävin verikokeessa viime viikolla, eli tulokset tulevat vasta loppuviikosta. Tällä kertaa onnistuin siis tikuilla lh huipun löytämään. Nyt sit vaan odotellaan... Mites sulla nyt jatketaan? Saatteko sen vanhan jonotuspaikan takaisin? Kovasti jaksamista! Mitäs sojalle?

Minzku, tossa yllä piti siis lukeman että väritin nimet että huomaat tai huomaatte siis kaikki :) Soitin lapsettomuuspolille ja sain gyne ajan joulu viikolle. Silloin katsotaan mikä sen hetkinen tilanne on, onko kuukautisia kuulunut, ultrataan ja keskustellaan siitä haluammeko aloittaa IVF hoidot. Tämä jotenkin rauhoitti omaa mieltä ja nyt pitäis vain relata ja katsoa mitä tuleman pitää. Toivottavasti sulla on se ovulaatio tapahtunut ja munasolu hedelmöitynyt :thumbs: Peukutan teidän puolesta!!

MOI! kiva kuulla että sulla Hille menee jo vähän mukavammin. Minzkulle jaksamista tulosten odottamiseen....
minä soitin tänään polille ja ei kivalta kuullostanu. FSH 0,5 LH 0,2 ja testo 2,0 ja ne kaks muuta vielä uupui... näyttää hoitaja niitä lääkärille, ens viikolla saa soittaa uudestaan.... :( (noihan on käsittääkseni ihan päinkettuja! vaikuttaakohan ne syömäni femostonit?) ja en tiijä nyt miten käy clomien aloituksen kanssa kun just kun pitäs olla kontrolliultrassa, ja alottaa piikittelyt,oon opintojen/töiden takia matkoilla.... siihenkin vasta ens viikolla kerkee lääkäri vastaamaan, että voiko niitä vähän venyttää eteenpäin parilla päivällä.

eli raskasta taas on, aika päähän potkittu olo =( ja mies täänkin saa taas tuntee nahoissaa, kun kotona on hermoraunio äkäpussi! (ei taideta enää muita lapsia meidän perheeseen tarvitakaan)

no, kuuluillaan ja jaksellaan!

-soja-

Iguana pääsitkö aloittamaan ne clomit? Onko ollut mitään oireita?
Hyvä Hille, että sulla alkaa jo olo ja mieli normalisoitumaan! Ekat clomit on syöty viime viikolla ja kyllähän niitä sivuvaikutuksia tuli.. Pahimpana oli mielialanvaihtelut ja ajatuksen sumeneminen.. Tuntui kun olis ollu kännissä. Ja miedompia sivuvaikutuksia oli sitte päänsärky, kuumat aallot ja väsymys. Huomasin, että clomit kannattaa ehdottomasti ottaa illalla ennen nukkumaan menoa, tällöin pahimmat sivuoireet osuvat yölle eivätkä haittaa. No ens kierrossa mulla on annostus 2tbl päivässä 12 tunnin välein eli se siitä illalla ottamisesta.. Kauhulla kyllä odotan ens kuun tupla-annostusta, jos aamulla otan clomin niin en kyllä uskalla mennä autolla töihin, koska pää on niin sumeena..
Eilen mulla oli kp12 munasolujen seurantaultra ja "johtomunis" oli vain 12mm ja limakalvo 8mm eikä lääkäri antanu toiveita tähän kiertoon. Tänään mies vei spermanäytteen, joten parin viikon päästä tiedetään löytyykö sieltä puoleltakin ongelmia..
Mutta hyviä jatkoja kaikille!

Iguana eihän sitä koskaan tiedä vaikka ihme tapahtuiskin tässä kierrossa. Tiedän kyllä tuon pettymyksen tuntee kun menee innoissaan seuranta ultraan ja uutiset eivät olekaan hyvät. Oliko teillä ovulaatio induktio kokeilu vai inssi yritys? Meillehän tehtiin viime talvena 3 inssiyritystä ja vain ekalla päästiin siirtoon asti. Kahdessa viimeisessä ei saatu hormoneilla kasvamaan mitään vaikka oli clomit ja piikitkin käytössä. Harmi että sulle tuli noita sivuoireitakin noin voimakkaasti :( Miten muuten spermatestin tulos kestää noin kauan? Meillä se tulos saatiin seuraava päivänä ja tehtiin aikonaan yksityisellä polilla.

Minzku saitko ne verikoe tulokset? Onko mitään erikoisia tuntemuksia ollut viime päivinä?

Soja nuo sun FSH ja LH arvot on kyllä tosi matalalla :( Käsittääkseni kuitenkin parempi että ovat matalalla kuin liian korkeena joka kielisi munasarjojen toiminnan hidastumisesta ja kait vaikeempi lapsettomuushoitojen kannalta. Mitä vaikutusta tuosta korkeesta TESTOsta on tai voi olla? Onhan sulta muuten kilpirauhashormonit katottu jossain vaiheessa?

Minä olen seuraillut täällä aamulämpöjä tiiviisti ja myös munasarjoissa on ollut välillä hetkittäistä juilintaa joten vahva tunne päällä että jotain toimintaa siellä on meneillään. Nyt menossa kp17. Voi kun ne menkat nyt tajuais tulla tässä lähiaikoina :rolleyes:

Ei ollut inssiä, pelkkä ovulaation induktio. Yritettiin kyllä tämäkin kierto käyttää kotona hyödyksi vaikka munasolu ei täydellinen ollutkaan.. Nyt vielä iski raju virtsaputkentulehdus eli voi olla, että jo tulehdus itsessäänkin voi estää hedelmöittymisen. Spermatesti kyllä valmistui samana päivänä kuin sen antoi, mutta soittoaikaa lääkärille ei saanut ennen kuin parin viikon päähän. No ensi kiertoon sitten uusilla eväillä!

MOI! joo, kyllä noi FSH ja LH on ihan onnettomat, mut tosiaan niinkun sanoit, on kai ees vähän parempi toi alhainen kun jos ois koholla. Tosta testosta en tiijä, enkä oikein löytäny mistään järkevää vastausta.... ja lääkäri vähän viittas kintaalla noille labroille, ne voi kuitenkin osin johtua nyt syömästäni hormonikorvaus (femoston) lääkkeestä (keskustelin vaan hoitajan kanssa, oli kysyny lääkäriltä). Kilpirauhaskokeet on otettu vissiin joskus 3 vuotta sitten kun ekan kerran alettiin selvitellä uupuvia menkkoja, ne oli ihan ok silloin. Kauheeta, nythän vasta tajuun, että mulla ei oo ollu oikeesti vuosikausiin!!! normaaleja menkkoja ilman että ne olis jollain lääkkeellä/ehkäsynkäytöllä saatu aikaseksi...:(

Iguana, onko teillä tarkotus clomien lisäks ottaa mukaan jotain piikittelyä? mulla alkaa clomit keskiviikkona, seuranta ultra sit tasan viikon päästä eli ens ma... toiveet ois kovat, mutta ei pitäis liikoja oottaa.... ja tosiaan heti tarkotus ottaa mukaan piiikittelyt, kun on niin lepotilassa noi mun munasarjat ja PCO-tyyppiset.

Toivottavasti sulla ensi kierto onnistus paremmin! tai tiedä vaikka jo tärppäis!

jaksamista ja mukavaa talvista viikkoa kaikille! :D

Ainakaan vielä ei ole piikeistä ollut puhetta. Varmaan ensin katsotaan, että irtoaako munasolu itsestään sitten kun se ensin saadaan kunnolla kasvamaan (toivottavasti jo ensi kuussa). Kotona tehty ovulaatiotesti näytti kyllä tässäkin kierrossa plussaa kp15 mutta noihin kotitesteihinhän ei kuitenkaan voi täysin luottaa..
Jaksamisia yrityksiin!

Joo, sain tulokset. Ovis oli ja nyt näyttäisi siltä, että sitä ollaan raskaana! :hyper: Olo on maailman onnellisin, mut myös älyttömän pelokas. Just oon lukenut tältäkin palstalta noita kauhujuttuja keskenmenoista...

Kumpa Hille ne menkat nyt tulis ajallaan! Sojalle ja Iguanalle kovasti jaksamista.

ÄLYTTÖMÄSTI ONNEKSI OLKOON MINZKU :dance: Nauti nyt tilanteesta ja yritä olla ajattelematta mitään kauhutarinoita. Ne sattuu jos on sattuakseen ja niille ei sitten voi mitään (tiedän ettei se ole kuitenkaan helppoa) Minä oon hyvä esimerkki että taas on pää pystyssä vaikka vedin lipat aika vahdilla :D

Aikomus seurata sun perässä tässä jonkin ajan kuluttua :lol2:

Joo, sain tulokset. Ovis oli ja nyt näyttäisi siltä, että sitä ollaan raskaana! :hyper:

:hyvä: ihanaa,ihanaa! Onnea! :hyvä:

tuota, mites, kävikö tää nyt ihan luomuna? vai miten meni? kävit verikokeissa kun ei menkkoja kuuluna vai miten se olikaan (en jaksanu ajatuksella selata taaksepäin;) )

Voi, nyt oon kyllä niin iloinen ja onnellinen!!! ja antaapa mukavasti tsemppiä omaan tilanteeseen, ehkä tässä ei ihan kannata vielä luopua haaveista :thumbs:

Aurinkoisia päiviä meille kaikille, Soja

jaahas, tilanne päivitystä. Kävin tänään 5 clomi päivän jälkeen ultrassa ja ei ollu mitään tapahtunu =( itkun itku. nyt sit opetellaan pistämään, tänään alkaa menopur piikittely ja perjantaina taas ultraan. Voi kun olin jo jotenkin toivonu että ois muutamalla napilla tää homma hoitunu....=(

noista hormoneista vielä, että olis pitäny kuulemma viimeks ottaa estrogeenikin, mut hoitajalta oli jääny se kuulematta, eli se siirtyy... mut seuraavan kierron alussa sitten. vähän harmittaa toikin.

no, eikun tuulta päin, ja jaksamista muillekin tuskailijoille

soja

Soja tiedän kokemuksesta ettei ole kiva tuo tuollainen uutinen kun menee ultraan. Söitkö 1tb/päivä clomeja? Mulla oli silloin eka kerralla 2tb/päivä + piikit ja silloin muniksia kehittyi liikaakin, muistaakseni 4-5 joista osa tyhjennettiin. Sitten seuraavalla kerralla soin 1tb/päivä ja mitään ei tapahtunut. Vimppa kerralla 2-1-2-1-2 eikä silloinkaan vastetta. Se lääkitys voi siis olla tosi pienestä kiinni. Vain kokeilemalla saadaan selville mikä passaa just sulle. Estrogeenia mulle ei ehdotettu mutta luin joskus netistä että joku oli saanut sillä paksuutta kohdun limakalvoon. Onko estrogeeni tarjolla tablettina vai voiteena?

Omasta navasta sen verran että olen melko varma ovuloinnista sillä nännit on hieman arkana ja ovislimojakin luullakseni pongasin. Lämpöjen kohoamista odotan vielä kuitenkin tapahtuvaksi lähipäivinä ennenkuin voin olla asiasta varma :D

Miten Minzkulla on raskaus lähtenyt käyntiin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom