Puolukkapäivät hukassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loun
  • Aloitettu Aloitettu
Ehkäisymenetelmällä aikaansaatu vuotohan ei ole normaali kuukautisvuoto, koska ovulaatiota ei edelleenkään tapahdu. Kyseessä on ainoastaan "tarpeeton" tyhjennysvuoto. Olettaen siis, että käytössäsi oli Nuvaring-rengas.
:offtopic:

Pidin siis rengasta sen yhden kierron ajan ja sen jälkeen tuli kuukautiset ihan normaalikierron mukaan vaikka en rengasta enää sen jälkeen käyttänyt...

Miten menee soja ja hille? Eteneekö asiat ja millaisissa fiiliksissä? Onko Iguanan odotus lähtenyt kivasti käyntiin?

Mä kävin just varhaisultrassa, masussa oleili pienenpieni möhkäle jonka sydän sykki kiivaasti. :haart: Nyt menossa ilmeisesti rv7+4. Olo on aivan järkyttävä, mut nyt tämäkin kärsimys sai tarkoituksen. Koitan muistaa sen pienen sydämen sykkeen jos tulee itku taikka laatta.

Voikaa hyvin kaikki!

Tuulista ollu... mistäpäin liene tuullu?

Täällä asiat etenee hurjasti. Tein nimittäin testin tossa ja plussa pärähti ruutuun :eek: (pari viikkoa sitten oli kontrolli ja silloin tk:sta vastaus nega eli tämä on uusi tarina). Aloin viime viikolla hieman epäillä kun haukottelu alkoi aina iltapäivästä ja röyhtäytti ihmeellisesti. Omien ennusteiden mukaan mentäis jossain viidennellä viikolla. Fiilikset on nyt sellaiset että en oikein tiedä mitä tästä pitää ajatella. Tottahan riemuitten asiasta mutta samaa alkuintoa ei ole päällä kuin syyskuussa oli. Nyt edetään päivä kerrallaan ja katsotaan kuinka tällä kerralla käy. Uskomatonta tää silti on :D

Heilutteliko Soja peittoa viikonloppuna? :)

Moi! Uskomatonta Hille, toivottavasti kaikki menee nyt hyvin.... on tää hurjaa elämä kun ei voi kun oottaa mitä tulee... Minzku kiva kuulla että pieni sydän sykkii kanssasi, jaksamista, pahoinvointikin varmasti helpottaa.

joo, me heiluteltiin peittoa, ja nyt pitää sit jaksaa oottaa ens viikonloppupuolella ja sit pääsee testailee.... jos ei tule menkat jo aiemmin. Olo ollu nyt hyvä, liikuntakin tuntunut vähän paremmalle ja mieliala valoisampi kun ei oo hormoneja kroppa täyteen pumpattuna.... eli ei mitään varhaisraskaus oireita vaikka kuinka koittas keksii...

ilmottelen miten menee jatkossa.

Talvisia päiviä!

Ehkäisymenetelmällä aikaansaatu vuotohan ei ole normaali kuukautisvuoto, koska ovulaatiota ei edelleenkään tapahdu. Kyseessä on ainoastaan "tarpeeton" tyhjennysvuoto. Olettaen siis, että käytössäsi oli Nuvaring-rengas.
:offtopic:

Siis tarkoitatko nyt pelkästään rengasta vai e-pillereitä kanssa, samat hormonithan on kyseessä.. Eli miten niin ei ovulaatiota, "oireet" ainakin on ihan samanlaiset kuin ennen pilsujakin..

Minzku tosiaan onnea sylillinen ihanista varhaisultra kuulumisista. Eilen vain tuijottelin omaa napaa ja unohdin kertoa että tuli hyvä mieli sun uutisista. Joko sulla on eka neuvola varattu? Onko pahoinvointia pitkin päivää? Se ei varmaan ole kivaa mutta toisaalta se kertoo että elimistö työskentelee raskauden eteen täysillä.

Soja, minä puhallan nyt tän plussatuulen sinne. Niin no en kyllä tiedä mihin ilmansuuntaan sen täältä suuntaisin mutta jos ulos tuosta ikkunasta niin menee tuonne hyperavaruuteen ja törmää suhun siellä :D

Iguana, kuinkas sulla etenee?

Miosa, en tiedä tarkkaan tuosta renkaan toiminnasta mutta e-pillerithän estää kyllä ovulaation. Sehän niiden tarkoituskin on.

Onnea Hille plussasta! Toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä! :haart:

Mukavaa Minzku, että kaikki on teillä hyvin ja näit jo pienen sydämen sykkivän! Itsekin olen harkinnut varhaisultraanmenemistä, mutta taidan jättää sen kuitenkin väliin.

Toivottavasti Sojallekin pärähtää plussa ruutuun reilun viikon päästä! :thumbs:

Täällä odotus on sujunut rauhallisesti, lieviä oireita kyllä on mutta esim. oksentaa ei ole vielä tarvinnut. Nyt siis menossa luultavasti rv 6+0.

Tämä on vähän ot, kun minulla on jo kaksi lasta, enkä yritä raskaaksi, mutta ajattelin olla hengessä mukana.

Minulla oli molemmilla kerroilla tuo pahoinvointi ihan kamalaa, syödä piti kahden tunnin välein, ja joskus oksetti syödäkin... lihoin kyllä raskauden aikana sen 20 kg, joka lähti synnytyksen jälkeen muutaman kuukauden sisällä pois. Kamalin kokemus oli oksennustauti toista odottaessa, huimasi niin etten voinut liikkua ja vaan makasin jossain, välissä oksensin.

On kyllä vauvakuume, joku ihmeen vauvantahtomishormoni vaivaa vielä kun nuorin on 1,5- vuotias. Mutta on muitakin intressejä elämässä että miehen kanssa ollaan päätetty lisäyshommat jättää ehkä kokonaan pois, tai ainakin pitkälle tulevaisuuteen. Onhan tämä välillä aika sirkusta 1,5-vuotiaan ja 3-vuotiaan kanssa, että en kolmatta tähän sirkukseen oikeasti vielä kaipaa.

Silti kuume iskee aina kun vastasyntyneen näkee, ne on niin ihania...

Täällähän on ihania uutisia! Onnea miljoonasti hille!!! Uskomattoman nopeasti teillä tärppäsi taas, on se elämä vaan ihmeellistä. :haart:

Oon käynyt neuvolassa, painoa oli tullut jo 1,5 kiloa. Argh! Pahoinvoinnin piikkiin, mulle maistuu nykyisin vain ja ainoastaan kaikki suolainen... Viime päivinä on ollut jo suht hyvä olo, ehkä tää siis tästä.

Miten sojalla menee?

Heissan vaan kaikille! täällä ei vielä mitään uutta. menkkoja oottelen ja mietin millon uskallan tehä raskaustestin.... onko tietoa, joko vois testata? Pregnylin laitosta nyt 11 päivää menny... jostain luin että 10 päivää ois raja? vai kannattako vielä vähän oottaa... kumman pitkä vaan on tää odottavan aika...

Jaksamista teille massunkasvattajille, toivottavasti perästä tullaan...

soja

uivi, työterveyslääkärin kautta itse menin viime syksynä tutkimuksiin. Otatti kilpirauhas- ja sukupuolihormoniarvoja ja laittoi sitten lähetteen yksityiselle gynelle. Suosittelen siis tätä. Normi tk:n kautta voi asiat edetä hitaasti.

soja minäkin muistelen että 10 päivää on se Pregnylin raja. Joko oot testannut?

).( täällä on tuhruillut siitä plussatestistä asti (vajaa 2 vkoa) joten ei oikein uskalla vielä innostua tästä raskaudesta. Mitään kunnon vuotoa ei ole onneksi ollut ja ei kirkkaan punaista mutta ruskeaa eritettä kuiteski. Tämähän voi kuulua asiaan mutta voihan se enteillä huonoistakin uutisista. Onko muilla tästä kokemusta? No päivä kerrallaan edetään. Nyt alkaa oleen 6 viikkoa täynnä. Neuvolaankaan en ole vielä halunnut soittaa. Oireet: rinnat turvonneet ja kipeenä, aivan lievää huonoa oloa ollut tällä viikolla mut mennyt ohi syömällä, väsyttänyt kovasti ja vihlaisuja/nippailuja mahassa.

Miten Iguana ja Minzku? Onko oireita muuta kuin Minzkulla huonovointisuus?

Kiitti -hille-
Oon jo ihan liian kauan pitkittänyt lääkäriin menoa.. Varasin työterveyslääkäriltä nyt ajan. Oon kauhee lääkäripelkonen, mut tonne työterveysasemalle on jotenkin helpompi mennä. Siltikin menee varmaan yöunet siihen asti kunnes se lääkäri on. :itku:

Meillä on aivan täysdorka työterveyslääkäri, joten sitä kautta en apua saanut (vaikka pyysin). Mutta siis jos lääkäri on asiansa osaava ja hyvä, niin varmaan kantsii sitä kautta aloittaa, terveyskeskukseen pääsy taitaa kestää. Itse kävin yksityisellä.

Voi hille, toivottavasti tuhruilu menee ohi. Ystävälläni, joka on minua pidemmällä raskaana oli alkuvaiheessa tuhrua mut silti kaikki hyvin. Inhottavaa ja henkisesti rankkaahan tuo on. Mua huolestuttaa, kun huonovointisuus on kadonnut melkein kokonaan. Ja alaselkä on ollut pari päivää tosi kipeä. Tietty heti pelkään pahinta... Rinnat edelleen tositosi kipeät, erityisesti iltaisin/öisin, mutta muuten aika normi olo. Niin joo, väsyttää tolkuttomasti, mut se voi johtua vuodenajastakin. :zzzz:

Hille: toivottavasti kaikki menee hyvin... on varmasti raskasta aikaa.

Minzku: noi pelko fiilikset on varmasti ihan normaaleja, mutta eiköhän kaikki mene hyvin

Uivi: minäkin suosittelen kokeilee työterveyslääkäriä, mut tosiaan riippuu paljon lääkäristä. itselläni on hyvä lääkäri, ja jos ois tarvetta, ottasin kyl häneen yhteyttä. itse jo olen kuitenkin hyvässä hoitosuhteessa keskussairaalassa, joten ei sellasta tarvetta ole

ja sitten minuun... eilen aamulla tein negatiiivisen testin ja tänä aamuna alko menkat. soittelin sairaalaan, ennen joulua ei enää mitään keretä tehä, eli menee nyt välikuukaudella ja sitten tammikuussa IVF hoitoon. kai tää on ihan hyvä näin, onneks sentään alko menkat... saa nähdä miten luomukierto, mulla ei oo se toiminut vuosiin, joten vähän hirvittää päästäänkö koskaan alottamaan hoitoja....

tänään onneks vapaa päivä ja lähetään miehen kanssa jouluostoksiille ja illalla pikkujoulut, joihin en nyt sit kuskiksi lähdekään :(

Soja

Heippa!

Reilun viikon on nyt ollut pahoinvointia, jonka rajuus vaihtelee päivittäin eli esimerkiksi eilen olin koko päivän sängyn pohjalla mutta tänään on pystynyt elelemään suht normaalisti. Muita oireita ovat reilusti kasvaneet ja kipeät rinnat ja tietysti väsymys. Toivottavasti pahoinvointi pian lakkaa..

Joulun odotuksia kaikille!

Voivatko kuukautiset jäädä pois, vaikka syö pillereitä? Itselläni ei ole nyt tullut menkkoja normaalin 7 päivän tauon aikana. Olenko siis raskaana vai olisiko jokin muu syy mahdollinen? Voi, jos jollakin olisi tähän jokin pätevä vastaus, kun huolettaa melkoisesti, tähän elämäntilanteeseen ei nyt vauveli oikein sopisi.

Voi hyvinkin jäädä pois ihan vaan omia aikojaan ja sit jatkuu taas. Ovatko mittasi edelleen 170/55, kuten profiilisi näyttää?

Jos ovat, niin jos treenaat yhtään kovempaa, niin IMO noissa mitoissa voi olla tuollaiset muutokset hyvinkin mahdollisia.. Eli aika vähän sulla varmaan rasvaa, jonka avulla normaali hormonitoiminta on naisella mahdollista..

Voi hyvinkin jäädä pois ihan vaan omia aikojaan ja sit jatkuu taas. Ovatko mittasi edelleen 170/55, kuten profiilisi näyttää?

Jos ovat, niin jos treenaat yhtään kovempaa, niin IMO noissa mitoissa voi olla tuollaiset muutokset hyvinkin mahdollisia.. Eli aika vähän sulla varmaan rasvaa, jonka avulla normaali hormonitoiminta on naisella mahdollista..

Mitat tällä hetkellä suunnilleen 170cm 55,5-56 kg. Eli vähän olen lisää lihasta (?) saanut. Olen treenannut nyt kyllä kieltämättä viime aikoina aika kovalla tahdilla. 4 kertaa punttia, 3 aerobista viikossa. Liekö liikaa sitten? Rasvaprosentti on vaihdellut epäluotettavalla rasvaprosentin mittaavalla vaa'alla 15-18 % välillä. Tänään viimeksi mittasin tuon 18.

Edittiä..eli ongelmanahan tässä nyt on se, että aloitanko tänään uuden liuskan pillereitä vai en? Koska mahdollistahan on, että olen myös raskaana? Vai jätänkö ottamatta ja menen huomenna lääkäriin varmistuttamaan asian? Jotenkin olen ihan hukassa, kun ei ole tällaista aikaisemmin kohdalle sattunut.

Suositut

Back
Ylös Bottom