Puolukkapäivät hukassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loun
  • Aloitettu Aloitettu
Toivottavasti Soja Menopurilla onnistuu muniksen kasvatus!

Saatiin tänään sperma-analyysin tulokset ja laatu oli ihan hyvää, liikkuvuus olisi voinut olla vähän parempaakin, mutta kyllä noillakin pitäisi raskaus onnistua. Yllätyksenä tuli, että seuraava kontrollikäynti on tarvittaessa vasta maaliskuussa! :wtf: Eli nyt syön clomeja annostuksella 2/pvä maaliskuulle asti ilman seurantaultraa... Hoidoissa olen siis julkisella puolella, että sinänsä hyvä, et on lääkkeet mahdollisen lakon ajaksi mut pikkusen kyl pelottaa monta munista ne kasvattaa ku viime kierrossa söin vaan 1/pvä ja silloinkin kuitenkin pientä kasvua oli sentään tapahtunu.

Mukavia pakkaspäiviä!

Hille, Kiitos lämpimistä, rohkaisevista sanoista! eilisen itkun jälkeen on taas ihan hyvä olo ja selvisin hengissä piikistäkin, vaikka sitä jännitin. Hyvä kuulla että noi hoidot on tosiaan säätämistä ja kaikilla pitää kattoo jutut yksilöllisesti.

Iguana, mekin ollaan julkisella, ja meillä kyllä on toiminu tosi hyvin, ei voi mitenkään moittia. Olen kuullut että muillakin on clomeja ilman seurantaa, lääkäri on varmasti sen osannut arvioida olevan kohdallasi turvallista. Toki jos tuntuu voithan kysyä ultraa?

ja muutenkin kannattaa kysellä lääkäreiltä, eikä kaikkeen tarvii heti suostua... mullekin ovat aina ystävällisesti vastanneet ja selittäneet ja antaneet aika miettiä kun vaan suunsa aukasee. aina ei tosin jaksa =( eilenkin jäi kysymättä tarkennusta oliko mulla yhtään follikkelia tai mitään... mut ei kai miun tarvii joka mm:iä tietää....

tuosta estrogeenista, kirjotin eilen epäselvästi, eli ei sitä ole mulle hoidoksi tarjottu, vaan lääkäri olisi halunnut että viimeksi kun labroja otettiin, ois sekin tsekattu, mut se nyt siis jäi tulevaisuuteen

Toivottavasti sulla Hille onnistuis... lämpöjä ootellessa ;)

jaksuja kaikille, Soja

Kiitos kovasti kaikille onnitteluista. Eipä tätä vielä oikein osaa todeksi uskoa, joten alkuraskauden ultra on varattu parin viikon päähän. Vointi on ihan ok, tosin treenaaminen on aika jäissä. Turhaan pelkäsin osaanko himmata, nyt ei vaan pysty pakottamaan itseään mihinkään tai heti tulee huono olo.

Ja soja ihan luomuna tämä tapahtui, just aloitettiin verikokeiden avulla hormonitasojen kartoitus. Alkuvuodesta olisi tutkittu mies ja sitten kai ne clomit olisi ollut edessä.

Hirmusti jaksuja kaikille teille hoitojen keskelle! Uskon ja toivon koko sydämestäni että kaikki sujuu hienosti!

Edittiä vielä sen verran, että käyn kirjoittelemassa harvoin ihan siksi, että jostain syystä nämä sivut jumivat mulla tosi paljon aina kun koitan jotain kirjoittaa. Ja sehän on hiukka huono, kun koittaa salaa töistä kirjoitella... Mutta lukemassa käyn ja oon hengessä mukana!

Täällä on kuulkaa lämmöt koholla joten ovulaatiosta varmuus 99% :hyvä: Tänään on 4 viikkoa kaavinnasta ja vein tk:hon pissanäytteen josta katsottiin raskaushormoni. Tulos oli negatiivinen eli hormoni on poistunut kehostani kuten toiveissa oli. Nyt menossa kp29 ja oottelen tätiä kylään ensi viikon loppupuolella.

Iguana Missä vaiheessa sun kiertosi nyt on? Varmasti jotain saat aikaan annostuksella 2/pv. Minusta kuulosti kuitenkin vähän oudolta ettei edes ekassa 2/pv kierrossa ole kontrollia mutta kait se lekuri ei oota että ihan yli kahta munarakkulaa kasvaisi jotka sitten irtoaisi. Varmaan myös uhkaava lakko voi jotain vaikuttaa noihin annettuihin aikoihin.

Soja tuo on niiiinnnn tuttua että ei muista kysyä kaikkea ja sitten pohtii kotona ja ripittää itteä kun on niin hatara pää :) minä olen viime kertoina kirjottanut pikkusen muistilapun mukaan.

Minzku onko huono olo pahentunut? Tuo urkkailun himmaaminen on hyvä alku raskaudelle. Ulkoiluahan esim kävelyllä käyntiähän suositellaan jotta alkio/sikiö sais happee ym... Ootko jo neuvolaan soitellu vai vasta ultran jälkeen?

Taisi kuitenkin tehota tuo clomiannostus 1/pvä, koska tänään plussasin! :haart: Toivottavasti siellä on pikkuinen oikeassa paikassa ja pysyy kyydissä..

Voi ihanaa Iguana! Hirmuisesti onnea matkaan!

Ja hillelle onnittelut oviksesta! Eikös sitä sanota, et km:n jälkeen mahdollisuudet raskautua uudestaan ovat normia paremmat. Peukut pystyssä puolestasi!

Olo on aikamoinen, henkisesti ja nyt myös huonovointisuus on lisääntymään päin. Musta on tullut hirveä, kiukutteleva, vittuileva ja itkeskelevä noita. Ei tän nyt ihan näin pitänyt mennä... Onneksi mies ainakin yrittää ymmärtää ja kestää. Kun vaan kaikki olisi masussa hyvin, kestäisin mitä vaan. Mutta kyllä tää epätietoisuus stressaa.

Tsemppiä kaikille!!

Mahtava ylläri oli täällä odottamassa, ONNEA Iguana miljoonasta :hyper: Täällä on kunnon plussa tuuli käynnissä. Nyt kun mekin Sojan kanssa vain päästään sen saman tuulen vietäviksi :hyvä:

Lämmöt oli taas aamulla 36.7 joten se lupailee hyvää. Mitään samanlaisia tuntemuksia ei ole kuin viimeksi joten tuskin olen raskautunut tästä kierrosta. Yritystä kyllä oli vaikka se olikin kiellettyä :evil: Aattelin että jos kohtu ei ole vastaanottava eikä toipunut tarpeeksi niin ei siihen kiinnitykään mikään vaikka ois tarjolla. Vaikeeksi tämän yrittämisen tekee kyllä se että mieheni lähti just reissuhommiin ja viettää talven+kevään reissun päällä. Voi vaikeuttaa tätä vauvaprojektia mutta onneksi mulla itelläkin työnpuolesta on tullut vähän uusia tuulia joten myös ne vie mukavasti ajatusta muualle... Rauhoittaisi kympillä yleistä tilannettani jos vain kierto alkaisi palata ennalleen niin sitten sitä vois jo elää ajatuksessa ettei kait se olis nyt muutamasta kuukaudesta kiinni tämä yrittäminen. Nyt kun on ollut ongelma niin siitä on tullut pakkomiellettä muistuttava olotila :(

Löytyi Minzku sulle hyvä hymiö: :urjo:
Ilmoita jos menee tähän tilaan :D Voi minä vaikka laattailisinkin jos se olis siitä kiinni. Sehän on vain hyvä merkki jos pahaolottaa. Tiedätpä että hormonitoimintasi on aktiivista.

heissan kaikille! tänne kuuluu vähän parempaa, kävin perjantaina seurantaultrassa 4 menopur piikin jälkeen ja pientä eloa oli!! nyt jatkoin viikonlopun vielä piikittelyä ja lääkärin määräyksestä eilen ja tänään ovista jo tikutettu, kuitenkin ilman tulosta. tänään kohta meen taas ultraan ja jos kasvu on jatkunut hyvin, toivottavasti saisin jo sitten irrotuspiikkiä kokeilla. Tuntuu aivan uskomattomalle että kaikesta huolimatta vois sittenkin olla mahdollisuuksia....

no, pitää lähtee töihin, ilmottelen mitä ultrassa tänään näkyi!

soja

jaahas, kävipä siis tänään näin: munasarjoissa edelleen hidasta kasvua, nyt oli 3kpl 12mm rakkulaa.... niitä taas kasvatellaan muutama päivä lisää menopurilla ja torstaina taas ultraan. jos kasvaa joku riittävästi, päästään irrottelemaan. Mikäli useampia jatkaa kasvuaan, ne pitäis kai sitten kerätä ja valmistautua henkisesti koeputkihedelmöitykseen.... sekavat on fiilikset. niinkun lääkärikin sanoi, on hienoa, että ylipäätään mitään tapahtuu, kun lähtötilanteeni oli niin huono, eikä nyt kannata hukata yhtään munasolua.... tuntuu vaan että tää kaikki tapahtuu kuitenkin kauheen äkkiä, jos heti suoraan kovempiin hoitoihin.... mut tilanteeni on kai sit oikeesti niin huono, että ei oo aikaa hukattavaksi....

no, on täs nyt pari päivää aikaa taas sulatella tätä...

jaksamista kaikille!

noniin, ja tänään sitten kävin ultrassa ja kaikki oli loistavasti. tasan yksi folli oli kasvanut isoksia ja huomenna sitten irrotuspiikki ja lauantaille ja sunnuntaille säpinää lakanoihin :dance:

jos ei nyt tärppää sit koitetaan seuraavassa kierrossa koeputkessa jne...

toivotaan että me Hillen kanssa päästäs peesaamaan teitä muita ja voidaan siirtyä tonne raskaus & reeni osioon.... nyt onkin kyllä viime viikkoina ollu mulla reeni käytännössä nollissa, väsymystä ollut ja toisaalta työ kiireet rajoittaneet. tänään pääsen salille yli viikon tauon jälkeen.... JES! :hyvä:

treeni intoa ja plussatuulia! :whip:

Kauanko on ns normaalia odotella kuukautisia pillereiden lopettamisen jälkeen? Onko kokemuksia tai tietoa jostain rajasta, jolloin kannattaisi olla jo lääkäriin yhteydessä?

pikkukirppu, jostain puolesta vuodesta on kai puhuttu. Itse olin ensimmäistä kertaa yhteydessä lekuriin jo parin kuukauden sisällä, ja kehotti vain odottelemaan. Äskettäin neljän kuukauden jälkeen kuulin toiselta lääkäriltä saman neuvon ("ihan normaalia, ei mitään huolta vielä"), mutta sain myös keltarauhashormonireseptin (joka ei sitten tepsinyt). Nyt soittaessani uudestaan yksi hoitaja oli sitä mieltä, että 3-4 kuukauden jälkeen ehdottomasti asialle kannattaa jo tehdä jotain. Seuraava lääkäriaika on minulla joulukuussa, kun kuuden kuukauden rajapyykki lähestyy..:(

Pikkukirppu: oon samaa mieltä Stashin kanssa, kyllä 3-4 kuukauden jälkeen kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan. itsekin niin tein ja aikoinaan mullakin alotettiin keltarauhashormoneilla asiaa viedä eteenpäin... ei ne mullakaan tosin tepsiny, mut se on se ensimmäinen mistä aina yleensä aloitetaan. toivottavasti sulla Stash nyt lähtee tutkimukset eteenpäin reippaasti. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että oon saanu hyvää hoitoa julkisella puolella, mutta on pitäny kyllä osata vaatia ja valittaa vaivojaan. (vaikka välillä jo luulin olevani luulosairas....)

Kiitos vastauksistanne!
Katsotaan nyt vielä hetki asian kanssa, vähän vaan mietityttää kun ei näy eikä kuulu niitä tuskallisia vaivoja pillereiden lopettamisen jälkeen. No, ainakaan stressaaminen ei liene hyvä tapa asian eteenpäinviemiseen. Voimia teille kaikille! :)

Tämä ehkä kuuluisi enemmän tuonne kisaforumin puolelle, mutta miten kauan kisadieetin jälkeen mimmeillä on kestänyt, että normaali kuukautiskierto palaa? Ihan uteliaisuudesta tiedustelen... :)

Tämä ehkä kuuluisi enemmän tuonne kisaforumin puolelle, mutta miten kauan kisadieetin jälkeen mimmeillä on kestänyt, että normaali kuukautiskierto palaa? Ihan uteliaisuudesta tiedustelen... :)

Minä odottelin viime vuonna fitness exposta joulukuuhun asti ja sitten laitoin renkaan jotta käynnistyisivät, toimi!:hyvä:

Tarkennus, että siis ekoihin luonnollisiin kuukautisiin kului tuo vajaa kaksi vuotta. Toki lääkkeillähän ne saatiin tulemaan aikaisemminkin..

Minä odottelin viime vuonna fitness exposta joulukuuhun asti ja sitten laitoin renkaan jotta käynnistyisivät, toimi!:hyvä:
Ehkäisymenetelmällä aikaansaatu vuotohan ei ole normaali kuukautisvuoto, koska ovulaatiota ei edelleenkään tapahdu. Kyseessä on ainoastaan "tarpeeton" tyhjennysvuoto. Olettaen siis, että käytössäsi oli Nuvaring-rengas.
:offtopic:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom