Puolukkapäivät hukassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loun
  • Aloitettu Aloitettu
Mä voin omalta osaltani sanoa satavarmasti, että raskaus alkoi vasta kun olin vähentänyt treenaamista ja PALJON. Kesällä luulin treenaavani vähän, jälkeenpäin kuulostaa aikamoiselta itsensä huijaamiselta. Treenasin mm. maratonille, muiden juttujen ohessa... :rolleyes: Mustahan ei koskaan mitään vikaa löytynyt, eli uskon kyllä että se oli vaan tuo liiallinen urheilu (ja liian vähäinen syöminen) jonka takia kuukautiskierto sekosi ja raskautuminen kesti.

Ja kovillehan se liikunnan vähentäminen ja painon nousu otti. Ottaa edelleen, jos nyt rehellisiä ollaan. Mutta en valita, kunhan vaan vauvalla on kaikki kunnossa. Nyt on meneillään 17. viikko ja aika seesteinen vaihe. Masu alkaa pikkuhiljaa kasvaa, treenit kevenee viikko viikolta ja pelkokin alkaa hieman jo väistyä. Itseäni en osaa kuunnella vieläkään ollenkaan mitä rehkimiseen tulee, tajusin vasta äsken tota raskaus&treeni-ketjua lukiessani, et mullahan on ollut suppareita jo ties kuinka kauan treenin yhteydessa. Hitto, kevennystä siis taas ja lepoa.

Jaksamista soja ja hille, pysykää tiukkoina lääkäreiden kanssa. Välillä tuntuu, ettei kunnollista hoitoa saa ellei tosi tiukasti sitä vaadi. Hirmusti taistelutahtoa siis ja iisisti sen treenin kanssa!

Moikka vaan kaikille! Täällä menossa rv16 ja maha on jo mukavasti pyöristynyt. Painoa tosin voisi tulla lisääkin, tullut vain 1 kg koko aikana. Liikuntaa olen keventänyt huomattavasti ja käynkin vain kehonhallintatunnilla kerran viikossa ja kävelylenkillä silloin kun tekee mieli.

Toivottavasti saat Soja tutkimustulokset nopeasti, tuollaisten asioiden odottelu on aina niin rasittavaa. Jaksamisia täältäkin kaikille ja toivottavasti Sojan ja Hillenkin asiat kääntyvät pian parhain päin!

Onkohan täällä ketään EI-pillereitä-popsivaa + EI-raskaana-olevaa, jolta olisi hävinnyt menkat?

Minun lisäkseni, siis :itku:

Joku muutama vuos takaperin hävis laihdutuksen myötä, mutta palautui syksyllä(tähän threadiin pari viestiä kirjoittanut) ja tulivat säännöllisesti neljä kertaa ja nyt ovat taas myöhässä yli viikon. Voi huoh.

heissan kaikille! ajattelin tulla kuulumisia kertomaan... mulla oli tossa alkuvuodesta aika raskasta kun menkkojen uupumista taas tutkittiin monilla eri hormonikokeilla ja aivojen MRI kuvissakin kävin. Yöhikoilut ja unettomuus oli jo melko pahana, ja jouduin pari päivää olemaan sairaslomalla ja nukkumaan lääkkeiden voimin.

Mitään vakavaa, kuten kasvainta ei kuitenkaan onneksi löytynyt, jotain vaan selittämätöntä hypotalamuksen säätelyhäiriötä. näiden lisätutkimusten takia meillä oli lapsettomuushoidot jäissä, mutta nyt päästään taas parin viikon päästä yrittämään... harmittaa kun meni aikaa hukkaan ja hirvee määrä huolta ja murhetta tuli tutkimuksista, mutta toisaalta hyvä että tutkittiin.

mitäs tänne muille kuuluu? jos ketä tarkemmin kiinnostaa, voin kirjotella vielä lisääkin, nyt rauhotun pääsiäisen viettoon.... ja sitten palaan ensi viikolla reeni arkeen, tuli tässä häiden ja häämatkan takia melkein kuukausi taukoa... mutta nyt olen maailman onnellisin nainen rakkaani vaimona ja ehkä me sitten joskus saadaan vauvakin =)

Tervehdys täältäkin suunnalta pitkästä aikaa. Ei ole tullut kirjoiteltua moniin viikkoihin. Tänne kuuluu taas aurinkoisia juttuja. Raskaana ollaan ja oltu jo tovi. Nyt menossa seitsemästoista viikko. Ovis tuli silloin tammikuussa, mutta hieman myöhemmin kuin tulkitsin. Mieskin sattui piipahtamaan just niihin aikoihin kotona reissuhommista, joten tuloksena kaks viivaa. Kuukautisia ei siis ehtinyt taaskaan tulla ja alkuun olin hieman järkyttynyt ja peloissanikin että mitenköhän tässä taas käy, mutta nyt näyttäis että kolmas kerta toden sanoo :D Kesää odotellessa ja mieli korkeella...

Oih, Onnea Hille!!! :haart: Täällä menossa rv28 ja kaikki hyvin. Jaksamista vielä plussaa odotteleville ja aurinkoista kevättä kaikille!

Ihan sattumalta eksyin tänne pitkästä aikaa ja onpas ihania uutisia Hillellä! Onnea miljoonasti! Kiva että Iguanallakin kaikki on hyvin. Mulla on nyt meneillään rv31 ja mammalomaa jo kovasti odotellaan... Vajaat kolme viikkoa enää töitä. :D Sojalle onnittelut rouviintumisesta ja onnea vauvahaaveisiin! Ihanaa kesän odotusta kaikille!

Heipat taas. Nyt on kesä jo ovella ja kovaa kesälomaa odotellaan. Pari viikkoa vielä töitä ja sitten reipas 5 viikkoa vapaata :) Mitään suuria suunnitelmia ei ole tehty mutta eiköhän se mene siinä omalla painolla.

Myöhästyneet onnentoivotukset Sojalle avioitumisesta. En näköjään ollut tajunnut onnitella tuossa edellisessä kommentissa sua. Me elellään täällä "susiparina". Kihloista ja avioitumisesta ei vielä olla puhuttu vaikka kimpassa ollaan oltu jo seitsemän vuotta. No, kait se avioituminen jossain vaiheessa tulee meilläkin eteen. Kosintaa odotellessa... :D

Miten Soja ne hoidot etenee? Pääsittekö nyt ennen kesää taas yrityksestä kiinni? On hyvä ettei niistä kuvista löytynyt mitään. Mitä hormoniarvoja ne nyt viimeksi sulta otti ja mitkä niistä oli tulokset? Nuo sun yöhikoilut ja unettomuudet ei kyllä kuulosta yhtään mukavilta. Miten treenaaminen tauon jälkeen jatkui? Itelläni on kyllä ollut niin vähällä liikunta viime aikoina että aivan hävettää. Aivan sohvaperunaksi oon muuttunut ja omaatuntoakaan ei juuri kalvaa vaikka aamulla suunniteltu illan kävelylenkki jäis tekemättä. Nauroin kaverilleni tässä taannoin että "entisessä" elämässäni hommaisin juoksurattaat vauvalle, mutta nyt taidan tyytyä perinteiseen malliin ja tehdä vaunuttelulenkit kävellen :)

MOI Hille!

Kiva kuulla että sulla ja Minzkulla vauvat masussa kasvaa kivasti.
Kaikki hormoniarvot oli suunnilleen ok, testejä oli jotain kymmenkunta, nyt en kyl muista mitä kaikkee otettiin. diagnoosina hypotalamuksen toimintahäiriö jolle ei mitään elimellistä syytä nyt oo löydetty.

Hoidot meillä pääsi tässä ihan kohtuudella käyntiin, IVF kokeilu takana, ei toivottua tulosta. Piikittelyt kesti ihan turkasen kauan (26vrk) ennenkun saatiin munasoluja kasvamaan. sitten saatiin kerättyä 8 solua, joista 4 hedelmöityi ja yksi siirrettiin, mutta se ei jaksanu kiinnittyä. pakkaseen jäi 3 alkioita, ja niitä sitten joskus syksyllä koitataan siirtää. kesä menee nyt femoston hormonikorvaus lääkityksellä, että edes jotenkin pysyisin fyysisesti ja henkisesti läjässä.... reenaus into ollu aika nollissa, pyöräilly olen, 1-3 kertaa viikossa kevyesti salilla ja sitten on kyllä tehty pihatöitä miehen kanssa aika paljon, kun meillä ihan uusi piha.... että onneksi on kaikkee mukavaa tekemistä niin ei koko aika nuo vauvahaave pettymykset ole mielessä.... nyt provinssia, juhannusta ja ilosaarirokkia ootteelen =)

kuuluillaan

soja

Oireet...väsymys,ei normaali vaan todella OUTO väsymys. Turvotus,järkyttävä turovotus,närästys,ruokahaluttomuus. Alavatsaa kivistää ja nipistää. Ja jos oikein hakee niin selkäkin särkyilee vähän. Takana 10 vuotta pilereitä ja nyt 2kk ilman...tehnyt 3-4 raskaustestiä täs kahen kuukauden sisällä kun menkkoja ei kuulu,negaa kaikki. Viimisin tehty toissapäivänä,koskakohan taas vois testata. Ei meinaan tunnu nyt ihan omalta kropalta. Muilla kokemuksia?

Miulla jäi pahimpaan anoreksia-aikaan menkat pois. Pisin tauko taisi olla vain 1,5 kuukautta, mutta noita oli 3-4. Onneksi aina tajusin, missä mennään ja lisäsin rasvansaantia sekä vähensin liikuntaa (oli muuten vaikeaa syömishäiriöiselle!). Kun hormoonitoiminta palautui, menkat olivat muutaman vuoden epäsäännölliset - saattoivat tulla vaikka kahden viikon välein.

Nykyisinkin saattaa tulla taukoa, jos innostun treenaamaan liikaa. :( Siitä aina tietää, että nyt meni homma överiksi.

Mitäs kuuluu Sojalle, Hillelle, Iguanalle ja muille?

Meidän ihana pieni tyttäremme syntyi viime viikolla, kaikki on mennyt hienosti ja odottelen jo innolla treenaamaan pääsyä. Pitää vaan muistaa taas, että kohtuus kaikessa... Vähän jännittää tuleeko sitä taas riehuttua liikaa, toivoisin niin oppineeni vihdoin jotain.

Tsemppiä kaikille ja aurinkoista kesää!

Onnittelut Minzkulle tytöstä!!! :haart:

Täällä olisi vielä pari viikkoa laskettuun aikaan eli saa nähdä milloin vauveli haluaa ulos pesästään.. Mulla on aika kova hinku jo edes reippaalle kävelylenkille kun ei niitäkään ole pystynyt tekemään enää moneen kuukauteen, ja olishan sitä salillekin kyllä mukava jo päästä. Mukavaa kesän jatkoa!

Paljon onnea Minzkulle pienestä tytön tylleröstä!!

Iguanalle kärsivällisiä tulevia päiviä. Tulehan sitten kertomaan kumpi teille tuli.

Mulla raskaus on nyt 27. viikolla menossa ja etenee ihan hyvin. Hieman on alkanut supistella joten kaikki rehkiminen ja liikunta on sivussa. Totta sitä jotain pientä tulee tehtyä mutta sitten se kyllä vaatii heti perään levähtelyä. Onneksi on loma niin voi ottaa päivälläkin rennosti. Paino lähtenyt nyt kunnolla nousuun ja hieman hirvittää aina kun puntarilla käy ja ennätyslukemat ikinä paukkuu ruutuun :)

MOI! mitäs tänne kuuluu? itse juuri aloittelen kesälomaa.... =)

Menkat edelleen hukassa, femostonilla kierto jsut pyörii, tosin "mummotaudin" oireet edelleen tukalat. =/ no, mutta parin viikon päästä jatkuu taas lapsettomuushoidot, PAS tulossa elokúun lopulla, että kyllä tämän kestää, kun haaveissa siintää oma pikku nyytti.

Minzku, mites on vauvaperheen arki lähtenyt käyntiin?
Hille, miten menee? onko supistelut pysyneet kurissa?
Iguana; joko oot nyytin saanut kotiin?

mukavaa kesän jatkoa, Soja

Heippa Soja. Mukava kuulla taas sieltäkin suunnalta. Aika hiljaiseksi on tämä ketju käynyt. Toivotaan nyt yli paljon onnea teidän tulevaan PAS yritykseen. Riittääkö tällä kertaa pelkkä Femoston avustus vai pitääkö ottaa jotain muutakin hormonia? Mulla menossa 30. viikko ja jouduin loman jälkeen vuodelepoon. Saapa nähdä vieläkö kykenen töihin vai jatkuuko sairasloma siihen asti että alkaa äippäloma. Onneksi alkaa kisalähetyksen olympialaisista pyörimään viikonpäästä niin saa ajan sit hyvin kulumaan sängynpohjalla :)

MOI Hille
PAS:ia varten alkaa kohta zumenon lääkitys, sitten tilannetta seurataan ultralla ja siirto joskus, kun limakalvot siihen valmiit (luulen että 2-3vko) ja ennen siirtoa sitten tukilääkkeeksi lugestron, jota jatketaan pari viikkoa siirron jälkeen.... näin olen käsittänyt, en kyl oikein tarkkaan tunne systeemiä.... mut joka tapauksessa ensi viikolla menkoista homma lähtee käyntiin =)

voi, miksi olet joutunut lepoon? onkos sulla miten raskas työ? olen käsittänyt että aika helposti sitten sairaslomaa jatketaan, turha ottaa mitään riskejä. toivottavasti kaikki menee hyvin, saat ainakin nautiskella Pekingistä.... mullakin onneks vielä kesäloma menossa, kerkee vähän kisoja katsoa... ja mieshän varmaan sit hoitaa myös kotityöt kun sie ja masuasukki huilaatte ja valmistaudutte maailmaan tuloon? =)

aurinkoa!

Back
Ylös Bottom