Puolukkapäivät hukassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loun
  • Aloitettu Aloitettu
Olen pitänyt nyt taukoa treenistä. Kerran viikossa käynyt vaan kevyesti pumppailemassa. Seurauksena tästä rinnat ovat turvonneet ja arat. En tiedä, mutta voisiko tällä olla tekemistä sen kanssa, että estrogeenin määrä elimistössä on alkanut lisääntyä, kun vähentänyt huomattavatsi treeniä? Menkat ei oo multa pois jääny tms mutta kierto oli aikaisemmin n. 40 päivää eli aika pitkä. Saa nähdä miten kierron pituuden kanssa käy tän treenin vähentämisen myötä.

Moikka vaan kaikille! Meille syntyi 5 viikkoa sitten ihana poika :haart:! Kiirettä on sen jälkeen pitänyt mutta on se sen arvoistakin. Vielä en ole malttanut salille tai muihin omiin harrastuksiin lähteä vaan olen tyytynyt vaunulenkkeihin.

Onnea Sojalle hoitoihin ja Hillelle odotukseen ja mukavaa vauva-arkea Minzkulle!

Olen pitänyt nyt taukoa treenistä. Kerran viikossa käynyt vaan kevyesti pumppailemassa. Seurauksena tästä rinnat ovat turvonneet ja arat. En tiedä, mutta voisiko tällä olla tekemistä sen kanssa, että estrogeenin määrä elimistössä on alkanut lisääntyä, kun vähentänyt huomattavatsi treeniä? Menkat ei oo multa pois jääny tms mutta kierto oli aikaisemmin n. 40 päivää eli aika pitkä. Saa nähdä miten kierron pituuden kanssa käy tän treenin vähentämisen myötä.

ja aivan kuten arvasinkin.. kierto tätä nykyä 29 päivää

hienoa! menkat on kuitenkin kaikesta inhottavuudestaan huolimatta yksi tärkeimpiä merkkejä naisen terveydestä! Mites paljon aiemmin reenailit?

Iguanalle lämpimät vauvahalaukset =)

täällä nuollaan haavoja, just tein negatiivisen testin PAS:n jäljiltä =(

hienoa! menkat on kuitenkin kaikesta inhottavuudestaan huolimatta yksi tärkeimpiä merkkejä naisen terveydestä! Mites paljon aiemmin reenailit?

Iguanalle lämpimät vauvahalaukset =)

täällä nuollaan haavoja, just tein negatiivisen testin PAS:n jäljiltä =(

3-4 kertaa viikossa tuli käytyä, ilmeisesti liikaa minulle..

Voi ei Soja :( Parempaa onnea seuraaviin yrityksiin! :haart:

Nyt oon kerran käynyt salilla ja ah! miten ihanaa se oli! Yritän nyt aluksi ehtiä salille edes kerran viikossa, kummasti sitä taas jaksaa hoidella vauvaa kun välillä pääsee ihan muihin maisemiin ja hommiin.

mulla kanssa ollu menkkojen kanssa ongelmia. Kesällä ei ole juuri koskaan tulleet ja laihduttamisen myötä hävinneet. Nyt olen todellakin ihan normaaleissa mitoissa ollut jo yli vuoden. Mutta menkat ei silti tule. Vähän jo huolestuttaa. Urheilen kyllä aika paljon, mutta pidän myös lepopäivä, joten ei se varmaan siitä johdu. Enkä kyllä odota vauvaakaan :D . Olisiko jollakin keinoa, kuinka saada menkat takaisin? Pitääkö kenties syödä jotain lääkettä?

Olisiko jollakin keinoa, kuinka saada menkat takaisin? Pitääkö kenties syödä jotain lääkettä?

Mä sain gyneltä puolisen vuotta sitten keltarauhashormonikuurin. Sitä käytetään yleensä menkkojen siirtämiseen, eli kuurin aikana menkkoja ei pitäisikään tulla, mutta lopettamisen jälkeen tulevat. Itselläni ainakin auttoi. Tosin vain hetkeksi, muutaman kuukauden jälkeen ovat taas olleet säännöllisen epäsäännölliset. Vaikka ei sinänsä, musta on ihanaa kun on menkat vaan n. joka 3-4. kuukausi :dance: (ja gynen mielestä ihan normaalia)

Mä sain gyneltä puolisen vuotta sitten keltarauhashormonikuurin. Sitä käytetään yleensä menkkojen siirtämiseen, eli kuurin aikana menkkoja ei pitäisikään tulla, mutta lopettamisen jälkeen tulevat. Itselläni ainakin auttoi. Tosin vain hetkeksi, muutaman kuukauden jälkeen ovat taas olleet säännöllisen epäsäännölliset. Vaikka ei sinänsä, musta on ihanaa kun on menkat vaan n. joka 3-4. kuukausi :dance: (ja gynen mielestä ihan normaalia)

Sanoko sun gyne et on normaalia, et menkat tulee 3-4 kk välein? :wtf: Mulla on aina ollu epäsäännölliset menkat, eli heittoo on yleensä muutamalla päivällä suuntaan jos toiseenkin. Mut koskaan en oo kuullu, et noin pitkä väli vois jonku "virallisen tahon" mielestä olla normaalia..

Jos kuukautiskierto on pidempi kuin 35 vrk niin sillon on kyllä jotain häikkää. Hormonit sekaisin. Eikä tee pitkässä juoksussa hyvää ainakaan ulkonäölle.

Sanoko sun gyne et on normaalia, et menkat tulee 3-4 kk välein? :wtf: Mulla on aina ollu epäsäännölliset menkat, eli heittoo on yleensä muutamalla päivällä suuntaan jos toiseenkin. Mut koskaan en oo kuullu, et noin pitkä väli vois jonku "virallisen tahon" mielestä olla normaalia..

Joo siis menin alunperin äidin painostuksesta gynelle, oli tosi huolissaan musta. Gyne vaan sano että tee raskaustesti, ota kuuri, ja jos ei silloinkaan ala, niin tule uudestaan. Sanoi myös, että menkoissa voi olla paljonkin epäsäännöllisyyttä. Tasoittuu ehkä vuosien saatossa, ehkä ei. Ainut mikä tässä tilanteessa on vähän pyllystä on se, että jos sattuisin tulemaan raskaaksi, huomaisin sen varmaan vasta sitten kun lapsi joku kaunis päivä putkahtaa ulos :jahas:

e. Niin ja kyllä mä ihan tota mun gyneä uskon. Hyvän maineen omaava yksityispuolen lääkäri, tutki ja kyseli kyllä kaiken mahdollisen.

e2. Eikun ainiin, oli mulla sillon säännölliset menkat kun söin pillereitä. Tosin se oli vaan 3kk jakso.

Alyssa, tiiätkö miten vaikee sun on ylipäätään tulla raskaaks jos sulla on menkat pari-kolme kertaa vuodessa :( Ihan noin niinkun tulevaisuutta ajatellen, mutta onhan siihenkin kyllä tämän päivän lääketiede keksinyt keinonsa. Mä kyllä sinuna hakisin pilsut. Tai yrittäisin saada ne luomuna normaaleiks, mikä oiskin se optimi vaihtoehto. Harrastatkohan sä sitten liian paljon liikuntaa? Liian alhainen rasvaprosentti?

Alyssa, tiiätkö miten vaikee sun on ylipäätään tulla raskaaks jos sulla on menkat pari-kolme kertaa vuodessa :( Ihan noin niinkun tulevaisuutta ajatellen, mutta onhan siihenkin kyllä tämän päivän lääketiede keksinyt keinonsa. Mä kyllä sinuna hakisin pilsut. Tai yrittäisin saada ne luomuna normaaleiks, mikä oiskin se optimi vaihtoehto. Harrastatkohan sä sitten liian paljon liikuntaa? Liian alhainen rasvaprosentti?

En usko että haluan koskaan raskaaksi :rolleyes:
Nojoo, vakavasti puhuen mun on pitänyt jo kauan käydä taas hakemassa pillerit. Helpottaisi elämää muutenkin... Luomukeinoilla tuskin mahdollista ottaen huomioon, että syön tosi terveellisesti, harrastan sopivasti liikuntaa (en ainakaan liikaa, just oli tooosi pitkä taukokin), olen normaalipainoinen (ja kyllä ihan naisen näköinen ^^), ei ole mitään sairauksia... En tiedä mikä siinä on, ehkä mun kroppa on vaan outo :D

En usko että haluan koskaan raskaaksi :rolleyes:
Nojoo, vakavasti puhuen mun on pitänyt jo kauan käydä taas hakemassa pillerit. Helpottaisi elämää muutenkin... Luomukeinoilla tuskin mahdollista ottaen huomioon, että syön tosi terveellisesti, harrastan sopivasti liikuntaa (en ainakaan liikaa, just oli tooosi pitkä taukokin), olen normaalipainoinen (ja kyllä ihan naisen näköinen ^^), ei ole mitään sairauksia... En tiedä mikä siinä on, ehkä mun kroppa on vaan outo :D

Toivottavasti sun terveellinen syöminen ei tarkoita sitä, että olet karsinut ruokavaliosta kaikki rasvat pois :rolleyes: Niin kuin yleensä nuorilla naisilla on tapana. Naisen kroppa tarvitsee rasvoja, jotta hormonitoiminta pelittäis. Myös runsas alkoholin käyttö ja stressi saattaa pistää systeemin aika kivasti sekaisin. Hae ne pilsut! Sä tarvitset ne hormonit, jos sun kroppa ei niitä tuota niin vaikka pilleristä sitten.

Toivottavasti sun terveellinen syöminen ei tarkoita sitä, että olet karsinut ruokavaliosta kaikki rasvat pois :rolleyes: Niin kuin yleensä nuorilla naisilla on tapana. Naisen kroppa tarvitsee rasvoja, jotta hormonitoiminta pelittäis. Myös runsas alkoholin käyttö ja stressi saattaa pistää systeemin aika kivasti sekaisin. Hae ne pilsut! Sä tarvitset ne hormonit, jos sun kroppa ei niitä tuota niin vaikka pilleristä sitten.

Rasvat pois? Hahah, päinvastoin :D En syö mitään rasvatonta lisäainepaskaa. Kai mä ne pillerit tässä jossain vaiheessa taas hankin, reseptiäkin taitaa olla vielä jäljellä. Mulla on kyllä kamala asennevamma tämän asian suhteen. En halua menkkoja, olen täysin tyytyväinen näin ja kaikki muu toimii niin kuin pitäisi. ( :david: )

Jep, Alyssa, menkoilla on muutakin tekoa naisen elämässä kuin pelkkä lisääntymiskyvyn osoittaminen. Jo lyhytkin ajanjakso ilman normaalia hormonitoimintaa on esimerkiksi luustolle suuri uhka, eikä tämä ole mitään mutuilutietoa vaan ihan lääketieteellistä faktaa. Vaikka ei ikinä lapsia haluaisikaan, kannattaa ajatella asiaa kauaskantoisemmin kun vain pelkän tämänhetkisen mukavuuden näkökulmasta.

Ja itsellähän pillerien lopettamisen jälkeen menkat jäivät pois eivätkä tulleet takaisin edes keltarauhashormoneilla. Aloitin sitten ihan summassa ehkäisyn renkaalla ja nyt ne tietysti tulevat, joskin keinotekoisesti. Luomukierron toimintakykyisyydestä ei ole mitään tietoa, mikä vähän ahdistaa. Epäilen, että omalla kohdalla pääasiallinen syy oli runsas liikunta yhdistettynä painonpudotukseen aikanaan.

Alyssa ja muutkin puolukkapäivät hukanneet!

vaatikaa selvittelyjä, toi osteoporoosiriski esimerkiksi on hyvin todellinen jos oma estrogeenituotanto on sekaisin

ja tietysti lasten saanti on yks iso asia, joskaan ei todellakaan kaikkien tarvii haluta lapsia!

minnuu ainakin välillä melko vietävästi harmittaa että on päässy vuosien mittaan kehittymään osteoporoosi vaikka oon alle 30v. menkat oli kyllä säännölliset pillereillä, mutta joskus on jotain tapahtunut eikä menkat oo moneen vuoteen enää tulleet ilman lääkkeitä.... joskus miettii että entä jos tää "vika" olis huomattu aiemmin...? ei tartteis ehkä loppuikää vaihdevuosi lääkkeitä syödä ja lapsettomuushoidoissa ravata.

mieluummin ottasin normaalit "vaivat" kerran kuussa.... nyt jo vuoden sisällä menossa 8. eri hormonivalmiste, kun lapsettomuushoidot menossa:curs:

Back
Ylös Bottom