Terve,
Ajattelin alkaa treenaamaan Sheikon ohjelmien mukaan. Rankalta näyttää, mutta on noissa oma logiikkansa. Sen verran on positiivista palautetta tullu, et on pakko kokeilla.
Lopetan WSB:n mukaan treenaamisen ja alotan Sheikon metodeilla. WSB:llä ehin treenaa about 2 viikkoo, kunnes löysin tän ja nyt menee ohjelmat taas ihan uusiks.
Muutenki mua kiinnostaa ehkä enemmän tollanen volyymipainotteinen treenaus, kun nopeus/maksimivoima.
Eihän tota ohjelmaa voi olla kokeilematta, kun se noin älyttömältä näyttää. Mut kyl noi toistot on ihan mahdollisia ottaa vaikka palautuminen jääkin olemattomaksi. Kai siihenkin tottuu.
Sulautan Sheikon
penkkitreenin ja ton toisen
treenin missä on kyykyt ja vedot mukana penkkiä silmälläpitäen. Eli teen kaikki penkkitreenit ja lisään niihin sit noi kyykyt ja maastavedot.
Tarkotus olis tehdä samana päivänä vaan yks treeni ja vetää siinä sit esim. kaks penkkiä ja kaks kyykkyä.
Palautukset sarjojen välissä ajattelin pitää siin 2 minsan paikkeilla ja apuliikkeissä puoltoist minsaa ja joskus ehkä minuutti. Palautus liikkeiden välissä sellanen 3-5 minuuttia.
Lähtökohdat:
Penkki 160 kg
Kyykky 145kg
Maastaveto 180kg
Kyykkyy ja vetoo en oo oikeestaa hirveesti treenannu. Oon panostanu penkkiin enemmän. Kyykkyy teen ihan syvästä, ilman vyötä ja siteitä. Maastavedossa sama juttu, ilman vyötä ja siteitä. Oon treenannu n. 4,5 vuotta ja ikää kohta 20v
Oon 179cm pitkä ja painan n. 83kg
Alotan treenaamisen sunnuntaina 2.11. Alotan kahella penkillä ja kahella kyykyllä.
Maanantaina otan vinopenkin, dippejä ja vähän yläselkää.
Ti 2maastavetoo ja piiiitkät sarjat penkkiä.
Ke Lepo
To Kyykkyä, penkkiä ja haukkaa.
Pe 2Maastavetoo korokkeen päältä ja korokkeilta, niskan takaa punnerrusta ja dippejä
La Lepo
5 treenii viikossa. Tuntuu aika kovalta. Aikasemmin oon treenannu penkkii ja ojentajia 2 kertaa viikossa, joista toinen treeni on ollut kevyempi.
Oon ymmärtäny niin et deadlift off boxes tarkottaa maastavetoo bokseilta ja deadlift standing on boxes, et on ite korokkeella ja deadlift standing et otetaan mv suorin jaloin. Mut tarkottaaks deadlift up to knees et otetaan maastaveto polviin asti vai polvien yläpuolelta? Et voiko ottaa vaikka voimatelineessä? Korjatkaa, jos joku tietää paremmin mitä noi termit tarkottaa.
Tavotteena on saada kaikkiin lisää maksimivoimaa, mut eniten panostan kuitenkin penkkiin.
Palautumisen tehostamiseksi otan aamulla All Starsin Zell Tech II:ta, treenin jälkeen Evolutionin Immediate Actionia ja Zell Techia. Ja sit tietysti hyvät safkat päälle.
Onks joku muu treenannu Sheikon ohjelmilla?
Kommentteja, tuloksia?
Ehdotuksia, parannuksia treeniin?
Kiitos kaikista mielipiteistä!