Punttitreeniä Boris Sheikon ohjelmien mukaan, kannattaako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaiser
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen jo pitkään sunnitellut alkavani reenaamaan venäilisellä ohjelmalla.
Sopisiko toi kraftwerkin sisäänajoreeni peruskunto ohjelmaksi?
Tässä olen juuri aloittanut ihan perus nousujohteisen prosenttireenin jonka olen aiemmin todennut toimivaksi. Ohjelma loppuu kesäkuun alussa jolloin on kisat. Kisojen jälkeen peruskuntokautta 1-2kk, jonka jälkeen joku venäläinen ohjelma.

Eli kannattaako aloittaa melkeen heti kisojen jälkeen tuo kraftwerkin ohjelma vai vaikkapa 5x5 ohjelma? Vai joku muu venäläinen peruskunto-ohjelma?

Laittakaa jotain ehdotuksia tähän millaista ohjelmaa aloitan seuraavaksi.

periaatteessa mikä tahansa ohjelma käy, jossa treenaat tiuhemmalla frekvenssillä, etkä tuki sarjoja loppuun asti. sellastahan se venakkotreeni yleensä on. tee paljon sarjoja ja keskity peruskaudellakin tehoon=räjähtävyys. kraftin programmi on ihan hyvä.

Aattelin kokeilla joko tuota Kraftwerkin Sheiko muunnelmaa tai tuota jto:n bulgaariohjelmaa, mut ilmeni pari kysymystä.
Ensinnäkin tuossa sheikossa, kun tehdään mn korokkeelta ja polviin niin onko nuo prosentit maastanoston maksimista vai pitäisikö koittaa erikseen maksimit juuri näille liikkeille?

Sitten tuosta bulgaarista, jos tuota haluaa tehdä kaikille kolmelle pääliikkeelle niin paljonkohan reenejä pitäisi saada viikkoon mahtuun? Ei taida kuitenkaan olla kovin suositeltavaa tehdä kahta pääliikettä samassa reenissä?
Ja onko joku koittanut tuota ohjelmaa ja jos on niin minkälaisia tuloksia on tullut?

Toivottavasti jaksatte vielä vastailla tähän vanhaan threadiin

Kaikki erikoisemmat vedot tehdään myös maastanoston maksimista.

Mulla on nyt päällä tuo bulgaarian sykli ja treenejä tulee:

1xJalkakyykky
1xMaastanosto
1xJK Safety Squat bar:lla
3xKapea penkki

aika kivat määrät mun mielestä. safety bar squatin tilalle nyt voi sitten laitella boxia tms. omien puutteiden mukaan. periaate kuitenkin, että kyykkyä & vetoa yhteensä 3 krt/vko ja penkkiä/variaatioita 3-5krt/vko.

ilmottele kraft sitten miten sujuu...

jto sanoi:
ilmottele kraft sitten miten sujuu...

Juu, pitää pistää sitten myöhemmin taas infoa treeneistä, kunhan on vain päästy uudelle stressijaksolle. Tällä hetkellä voisi sanoa treenien olevan "hyvässä nosteessa". :)

Vielä yks tyhmä kysymys ilmeni kun alottelin tuota Kraftwerkin ohjelmaa eli tarkoittaako maastanosto korokkeilta tässä yhteydessä siis sitä että tanko on korokkeella vai että itse seistään korokkeella? Tuolla threadin alussa oli jotain epäselvyyttä asiasta.

Pitäisköhän muuten vähentää apuliikkeitä kun ensimmäisen viikon jälkeen on jo paikat vähän tukossa?

Chacal sanoi:
Vielä yks tyhmä kysymys ilmeni kun alottelin tuota Kraftwerkin ohjelmaa eli tarkoittaako maastanosto korokkeilta tässä yhteydessä siis sitä että tanko on korokkeella vai että itse seistään korokkeella? Tuolla threadin alussa oli jotain epäselvyyttä asiasta.

Pitäisköhän muuten vähentää apuliikkeitä kun ensimmäisen viikon jälkeen on jo paikat vähän tukossa?

Että sinä seisot korokkeella. Muuten se on pukilta veto... Tai kai joku voi toisinkinpäin tarkoittaa, mutta taitaa se yleisemmin noin olla.

Kraftwerk n sanoi:
Korokkeilta nostettaessa ei kannata käyttää liian matalia korokkeita, sillä se ei välttämättä palvele tarkoitusta. Korokkeet olisi hyvä olla sen korkuiset, että nosto lähtee siitä raskaimmasta kohdasta nostoa tai hieman sen alta.

Mä saan tuosta semmoisen käsityksen, että veto tehdään pukeilta. Jotenkin tuntuisi järkevältä, että toinen vetoliike on alkuosaan ja toinen loppuosaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos ohjelmassa lukee että veto korokkeilta, niin se tarkoittaa pukkeiltavetoa. Korokkeelta(1) veto taas olisi eri asia.

Kraftwerk n sanoi:
Jos ohjelmassa lukee että veto korokkeilta, niin se tarkoittaa pukkeiltavetoa. Korokkeelta(1) veto taas olisi eri asia.

Huolimattomasti taas luettu, mutta eikö olisi helpompi kirjoittaa pukilta veto ja korokkeelta veto?
Tosin eihän sillä ole väliä omassa vihkossa, kun tietää mistä kyse.

Ihan hyvä pointti, otetaan ehdotus käyttöön.

ohjelman tulkintaa...

Kaiser sanoi:
Terve,

Ajattelin alkaa treenaamaan Sheikon ohjelmien mukaan. Rankalta näyttää, mutta on noissa oma logiikkansa. Sen verran on positiivista palautetta tullu, et on pakko kokeilla.

Lopetan WSB:n mukaan treenaamisen ja alotan Sheikon metodeilla. WSB:llä ehin treenaa about 2 viikkoo, kunnes löysin tän ja nyt menee ohjelmat taas ihan uusiks.

Muutenki mua kiinnostaa ehkä enemmän tollanen volyymipainotteinen treenaus, kun nopeus/maksimivoima.

Eihän tota ohjelmaa voi olla kokeilematta, kun se noin älyttömältä näyttää. Mut kyl noi toistot on ihan mahdollisia ottaa vaikka palautuminen jääkin olemattomaksi. Kai siihenkin tottuu.

Sulautan Sheikon penkkitreenin ja ton toisen treenin missä on kyykyt ja vedot mukana penkkiä silmälläpitäen. Eli teen kaikki penkkitreenit ja lisään niihin sit noi kyykyt ja maastavedot.

Tarkotus olis tehdä samana päivänä vaan yks treeni ja vetää siinä sit esim. kaks penkkiä ja kaks kyykkyä.

Palautukset sarjojen välissä ajattelin pitää siin 2 minsan paikkeilla ja apuliikkeissä puoltoist minsaa ja joskus ehkä minuutti. Palautus liikkeiden välissä sellanen 3-5 minuuttia.

Lähtökohdat:

Penkki 160 kg
Kyykky 145kg
Maastaveto 180kg

Kyykkyy ja vetoo en oo oikeestaa hirveesti treenannu. Oon panostanu penkkiin enemmän. Kyykkyy teen ihan syvästä, ilman vyötä ja siteitä. Maastavedossa sama juttu, ilman vyötä ja siteitä. Oon treenannu n. 4,5 vuotta ja ikää kohta 20v

Oon 179cm pitkä ja painan n. 83kg

Alotan treenaamisen sunnuntaina 2.11. Alotan kahella penkillä ja kahella kyykyllä.
Maanantaina otan vinopenkin, dippejä ja vähän yläselkää.
Ti 2maastavetoo ja piiiitkät sarjat penkkiä.
Ke Lepo
To Kyykkyä, penkkiä ja haukkaa.
Pe 2Maastavetoo korokkeen päältä ja korokkeilta, niskan takaa punnerrusta ja dippejä
La Lepo

5 treenii viikossa. Tuntuu aika kovalta. Aikasemmin oon treenannu penkkii ja ojentajia 2 kertaa viikossa, joista toinen treeni on ollut kevyempi.

Oon ymmärtäny niin et deadlift off boxes tarkottaa maastavetoo bokseilta ja deadlift standing on boxes, et on ite korokkeella ja deadlift standing et otetaan mv suorin jaloin. Mut tarkottaaks deadlift up to knees et otetaan maastaveto polviin asti vai polvien yläpuolelta? Et voiko ottaa vaikka voimatelineessä? Korjatkaa, jos joku tietää paremmin mitä noi termit tarkottaa.

Tavotteena on saada kaikkiin lisää maksimivoimaa, mut eniten panostan kuitenkin penkkiin.

Palautumisen tehostamiseksi otan aamulla All Starsin Zell Tech II:ta, treenin jälkeen Evolutionin Immediate Actionia ja Zell Techia. Ja sit tietysti hyvät safkat päälle.

Onks joku muu treenannu Sheikon ohjelmilla?
Kommentteja, tuloksia?

Ehdotuksia, parannuksia treeniin?

Kiitos kaikista mielipiteistä!

Tere kaikki!

Kirjoittelen tälle foorumille tasan ekaa kertaa, joten toivottavasti tästä saa jotain selkoa.
Aloitin äskettäin treenit Sheikon "oppien" mukaan, tosin sovellan määriä omaan aikatauluuni sopivaksi.
Mä en vain ymmärtänyt seuraavaa Sheikon ohjelmasta, voiskohan joku asiantuntevampi jeesata?

6 day (saturday)

1.Deadlift standing on boxes 50% 3Х2,60% 2Х4.(14)

2.Incline Bench press 4Х6.

3.Deeps (with weights) 6Х5.

4.Deadlift off boxes 60% 4Х1,70% 4Х2.80% 3Х2,90% 2Х4(26)

5.Goodmornings (seating) 5Х5

- Mikä liike on "Deeps (with weights)"?

- Goodmornings (seating) on ilmeisestikin istuen suoritettava, joten siinä jää kai painot vähän kevyemmiksi, kuin seisten tehtävässä versiossa?

Kiitokset jo etukäteen. Tää foorumi vaikuttaa hyvältä, tulen hengailemaan täällä jatkossakin. :)

veikkaisin, että deeps on dips. :)

tossa jullen istumaversiossa kannattaa keskittyä siihen, että alhaalta lähtiessä yläselkä nousee eka ja sit vasta alaselkä.

iha hyvä ohjelmaha tuo oli, penkin kehitys aikalailla +-0, maastaveto ~5% ja kyykky sitten ~30%, ei ole paljon tullut tehtyä kyykkyä aiemmin, ehkä kerran kahteen viikkoon, mutta sekin ollut sellaista löysäilyä, tekniikkakin parani ohjelman edetessä
natuna mennään ja tuli tuota joku kerta krapulassaki nosteltua jonkun kerran(juujuu tiedetään kyllä haitat) ja lepo/palautuminen oli aivan surkeaa 6h yöunien takia

Oisko kellään heittää toimivaa linkkii tohon Sheikon penkkiohjelmaan, ku toi ei näytä enää toimivan. Tai sit laittaa tänne se ohjelma suoraan???

http://koti.mbnet.fi/kirppis/sheiko.xls

Tuossa on tekemäni exceli
siitä tosin puuttuu apuliikkeet ja siihen ei ole merkitty eri penkkejä (bp1. bp2 bp3.). Lisään ne siihen ensi viikolla.
Apuliikkeitä on tullut tehtyä aika vähän että ei menisi tukkoon ja niiden suhteen en ole ohjelmaa noudattanut.

Yritän etsiä jos olisi jossain tallessa tuo alkuperäinen sähköisenä.
Toivottavasti löytyy jostain. Voi löytyä googlellakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom