Punttitreeniä Boris Sheikon ohjelmien mukaan, kannattaako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaiser
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juu kyllä, itse latasin jonkun paketin ohjelmia 29-30-31-32-37-39-40, sitten samalla tuli jotakin cms-ms ohjelmia viitisen kipaletta joissa treenataan viitenä päiväni viikossa, se ei mulle käy koska vähän muutakin elämää salin ympärillä :D Vois noilla sheikon kuukauden kestävillä ohjelmilla lähteä liikenteeseen.

Kyl on komiaa ja rankkaa reenii! Pääliikkeet jaksaa tehä ohjelman mukaan ja apuliikkeet iha jäähdytellen pikku hiljaa, pääliikkeet tehty nii 45min yleensä menny ja paita on ihan märkä. Lihashuolto korostuu näin rankassa treenissä.

Sheikon systeemit on kyllä tosi kovia ja ainakin mulle sopivia. Tolla Kraftwerkin ohjelmalla sain ite lopulta penkkitulokseni nostettu 190->200kg. Tai no, vähän korjailin tota ohjelmaa kun tosta puuttui joitain sarjoja parista treenistä. Kaveri testasi tossa kesän aikana Sheiko sovellusta penkille ja kyykylle (vetoa tehtiin ihan fiiliksen mukaan kerran viikossa) ja kummassakin nousi tulos 10kg, kaverilta löytyy noin 6 vuotta treenitaustaa. Natulle noi kyllä on tosi rankkoja mutta vähän soveltamalla hyvää tulee :thumbs:

tekisi vähän mieli siirtyä taas volyymitreenin pariin mutta painetaan nyt WSBllä hetki vielä :)

heitelkää ideoita miten sais neljään reeniin heitettyä järkevästi kyykkyä 2-4 kertaa, mave 1-2, penkin variaatiot 3-4 kertaa. jonkun esimerkki ohjelman vois joku heittää jos pöytälaatikosta löytyy. pääliikkeet siis usein tehtynä, apuliikkeiden jäädessä lähes pelkästään huoltaviin ja vatsoihin. Kiitos jos joku jaksaa jonkun väsätä

Oranki treenaa ainakin tällä hetkellä sheikolla tällä hetkellä. Minä oon veivannut penkissä useamman kierroksen sheiko-viritelmillä. Nämä ohjelmathan toimii, kun vaan rakentelee pohjat kuntoon ennenkuin hyppää noihin volyymeihin.

Toinen viikko tosiaan tuota #29:sta menossa. Penkkaaminen on aika leppoisaa, mutta kyykyt ja vedot rankkaa. Treenit kestää päälle 2 tuntia. Itse olen aika pitkään treenaillut sheikon tyylisellä rungolla, jossa ma kyykky+penkki, ke mave+penkki, pe kyykky+penkki ja silti aika rajoilla palautumisen kanssa. Jos on tottunut kyykkäilemään kerran viikkoon niin kyyti voi olla aika kylmää. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuossa on muuten jokseenkin nerokkaasti suunniteltu tuo väsymystasoilla kikkailu yksittäisen treenin sisällä. Ikinä ei mene niin raskaaksi ettei se rauta nousis, mutta ihan uskomaton "yleisväsymys" tulee. Hauskoja treenejä noi, ainakin jos tykkää vähän kiusata kroppaansa. :)

Eka viikko vaikuttaisi olevan mahdollisesti jopa raskain, kun kroppa on täysin shokissa siitä voluumin määrästä. Sit pitäis alkaa pikkuhiljaa tottumaan. Nyt toisella viikolla maanantain takakyykky oli todella kevyttä, treenin loppupuolella oleva etukyykky sitten kyllä söi taas mehut täysin.

Kyllä mulla on kovat odotukset etenkin kyykyn ja vedon osalta, joihin en ole panostanut samalla lailla kuin penkkiin, jossa olen pitkään treenannut kovilla työmäärillä. Nyt on ollut aika tarttua härkää sarvista ja kuukauden päivät olen treenannut myös kyykkyä ja vetoa kunnolla!

Koitin tuota kaksysiä kierron verran, mutta onnistuin jopa sen ryssimään kun aloin hevostella apuliikkeillä ja piiputtihan sitä vähän jossain vaiheessa.. Ihan mielenkiintosta ois kuulla koittaneiden kommentteja enemmänki (myös suomeksi) :D Ja monta kierrosta olette tehneet ennen piikkausta?

Noi apuliikkeet on tosiaan tarkoitus ottaa melkoisen kevyesti tai vituiks menee. Konsensus taitaa olla, että vedetään 2-3 noita neljän viikon prep cyclejä(esim. #29 tai #37) ja sen jälkeen #32 joka on piikkaus. Esim 29-32 voi vetää putkeen 16 viikon systeeminä, mutta nuo #30 ja #31 on melkoisen raakoja. 29-37-32 tai 37-37-32 on ne mitä aina suositellaan. Kannattaa lukea tuo bmfsportsin forumin sheiko-osio läpi, siellä on ylivoimaisesti eniten tietoa.

http://www.t-nation.com/portal_includes/articles/2008/Sheiko13weekworkout.html Mä aloitin tolla ohjelmalla, viikko 4 alkaa nyt. Apuliikkeet kuten dippi, jossa on 5*8 olen tehnyt maltisesti eli 20-25kg lisäpainolla, en lähde runttaamaan esim. 50kg vaikka siihen pystynkin. Maltilla vaan ja penkissä toistot stopista, noo askelkyykyt ja jullet on pitänyt takareidet suht mukavasti auki ja muutenkin treeni maistuu hyvälle, vaikka se raskasta onkin. Kiitos Oranki noista ohjelma numeroista, laitetaan muistiin;)

http://www.t-nation.com/portal_includes/articles/2008/Sheiko13weekworkout.html Mä aloitin tolla ohjelmalla, viikko 4 alkaa nyt. Apuliikkeet kuten dippi, jossa on 5*8 olen tehnyt maltisesti eli 20-25kg lisäpainolla, en lähde runttaamaan esim. 50kg vaikka siihen pystynkin. Maltilla vaan ja penkissä toistot stopista, noo askelkyykyt ja jullet on pitänyt takareidet suht mukavasti auki ja muutenkin treeni maistuu hyvälle, vaikka se raskasta onkin. Kiitos Oranki noista ohjelma numeroista, laitetaan muistiin;)

Joo, tuo on siis se Dave Batesin modattu sheiko eli pikkasen kevennetty 37-37-32. Hyvä versio, Bates on kirjoitellut paljon asiaa juurikin tuonne bmfsportsin forumille. Noiden dippien kanssa kannattaa olla todella varovainen ettei etuolkapäät tulehdu. Itsekin harkitsen muuten, että alan tekemään noi penkit stopilla, kun on niin kevyitä. Ja tulis vähän merkkipenkkiin harjoitusta, jos vaikka kilpailis joskus hamassa tulevaisuudessa.

http://forum.bodybuilding.com/attachment.php?attachmentid=1840601&d=1243388073 Tuossa muuten tuo paras ChaseT:n exceltaulukko, jossa on kaikki alkuperäiset sheikot. Laittaa vaan omat maksimit siihen.

Ite tein ensin Batesin 13 viikkoa ja sen jälkeen kaks kierrosta #40 ohjelmaa. Välistä tulee fiilis että mitä ihmettä sitä oikein tekee mutta tulokset parani VN liikkeissä ihan hulluna. Sheikossa auttaa myös ettei ole ihan kuraa yleiskunto. Toinen mikä piti omalla kohalla opetella oli se ettei joka sarjaan ota kierroksia koneeseen, vaan runttaa sarjat ilman "psyykkausta".

Mulla on tuolla "voimailumapissa" kanssa joku noista piikkausohjelmista, jonka otan tohon perään. Toi penkissä toistot stopista tullee auttamaan, ainakin mua, uskon niin, vaikkei kisapenkin ja salipenkin ero mulla ihan valtava ole, 5-7,5kg.

Vetäsin tuon #29:n läpi joskus viime vuoden puolella. En tiedä katsonko samaa ohjelmaa kuin muut, mutta ei tuossa tuntunut juuri volyymia olevan, ja reenejäkin vain 3 viikossa? Tuntui Smolovin jälkeen lähinnä lomailulta. Skippasin tosin apuliikkeet, mutta tein välipäivinä painonnostoa kohtuu kovaa. Varmaan tuolta löytyisi kovempiakin ohjelmia kuin tuo #29, mutta se tuntui itselle kehityksen kannalta liian kevyeltä. Ehkä voisi laittaa jossain vaiheessa jonkun noista uudelleen kokeiluun.

Suositut

Back
Ylös Bottom