Punttitreeniä Boris Sheikon ohjelmien mukaan, kannattaako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaiser
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by RikHard
Siis, onko tuossa yllä olevassa ohjelmassa tarkoitus tehdä kaksi treeniä päivässä, vai yhdellä kertaa esim tuo jk 2x3x70% , 2x3x80% , 3x2x85% jk 2x3x70% , 4x2x80%?

Kraftwerk n tuossa jo mainitsikin, että kaksi kertaa päivässä. Voit tehdä sen vaikka aamulla ja illalla. Tai kuten itse tein niin eka treeni, jonka jälkeen 0.5-1 tunnin tauko ja toinen treeni perään. Aluksi aattelin, että ei ikinä tule mitään. Yllätys kuitenkin oli, että toinen treeni olikin jopa kevyempi kuin eka. :)

Originally posted by Raven
. Tai kuten itse tein niin eka treeni, jonka jälkeen 0.5-1 tunnin tauko ja toinen treeni perään. Aluksi aattelin, että ei ikinä tule mitään. Yllätys kuitenkin oli, että toinen treeni olikin jopa kevyempi kuin eka. :)

Eikös Sakke jossain artikkelissaan maininnut että jotkut painonnostajista treenaavat juuri tällä tavalla? Olikos tällä jotain tekemistä testotasojen kanssa?

Originally posted by mammoth
Eikös Sakke jossain artikkelissaan maininnut että jotkut painonnostajista treenaavat juuri tällä tavalla? Olikos tällä jotain tekemistä testotasojen kanssa?

En muista tarkalleen. Oliko se että on turha treenata yli 45-60minuuttia. Jos menee yli, niin sitten n.30minuutin tauko ja jatkaa.
Mulla ainakin toimi hyvin. Söin banaanin tuossa välissä ja lötköttelin salin sohvalla. :)

Mitenkähän kannatais sijoittaa nuo apuliikkeet? Eli kannattaako tuossa päivätreenissä tehä vain nuo prosentit ja sitte iltareenissä apuliikkeitä joukkoon?
Mites penkille, kannattaako ojentajia kurittaa erikseen ollenkaan vai meniskö kun tekis tuon su reenin kapeena?

Kyykkyyn pitäisi keksiä jotain, tuntuu junnaavan paikallaan. Mave kehittyy (selkä heikoin lenkki), samoin penkki Miken 2*6 muunnoksena ja ne ajattelin pitää ennallaan. Penkkiohjelma ei varmastikaan juuri vaikuta kyykkyyn, mutta mave saattaisi vaikuttaakin. Olisiko jotain erityistä otettava huomioon vai toimisiko tuo ohjelma kyykyn osalta sellaisenaan? Maastanostoa polviin tai korokkeilta en ole tehnyt, en myöskään kahta treeniä päivään. 4-jakoinen ohjelma tällä hetkellä, eli tuohon tulisi yksi päivä enemmän kiertoon.
Kohta kokeilemaan, katsotaan mitä tekee 5:ssä viikossa.

tyhmänä voisin kysyä ja varmistaa, että pitääkö noissa kaikissa tehdä kaksi kertaa päivässä:confused: ... siis ensin tuo ylempi ja sitten alempi illalla, tai vaikka sen 30min-60min tauon jälkeen?!?!

jos noudattaa jotain penkkiohjelmaa jossa haetaan voimaa, niin pitääkö se tanko pysäyttää joka toistossa muutamaksi sekunniksi rinnan päälle vai vedetäänkö toistot ns. tavalliseen tyyliin eli omavauhtisesti?

Originally posted by arnold
jos noudattaa jotain penkkiohjelmaa jossa haetaan voimaa, niin pitääkö se tanko pysäyttää joka toistossa muutamaksi sekunniksi rinnan päälle vai vedetäänkö toistot ns. tavalliseen tyyliin eli omavauhtisesti?

Tuo riippuu siitä mikä osuus nostosta on heikoin. Jos haetaan maksimivoimaa penkkipunnerruksen ala-asentoon, eli rinnalta lähtöön, niin pysäyttää pitää. Jos haetaan maksimivoimaa keskivaiheeseen tai loppuojennukseen, niin ei ole niin tarkkaa. Ehkä keskivaiheellekin on pysäytys hyväksi, ettei mennä liike-energian avulla.

Jos treenataan nopeusvoimaa, niin oikeastaan ei pysäytetä tarkoituksellisesti, vaan tangon liikesuunta vaan pyritään saamaan muuttumaan nopeasti.

Ja jos tämä vastaus tuntuu käsittämättömältä, niin sitten ehkä kannattaa pysäytys tehdä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tein tuon Kraftwerkin ohjelman mukaan jalkakyykyn sovitettuna 8-päiväiseen kiertoon jalkapäivälle, aamulla ensimmäinen ja illalla toinen treeni: 5 kiloa nousi maksimi. Ei noussut 10% siis mutta ihan tyytyväinen olen. Jos joka 5. viikko nousis 5 kiloa niin kelpaisi. Nyt maaliskuun loppuun ihan perus 5*5-sarjoja jonka jälkeen vedän tuon saman ohjelman uudestaan läpi. Tavoitteena että 5*5-sarjoilla nousisi maksimi 5 kiloa parissa kuukaudessa ja tuolla ohjelmalla vielä toiset 5.
Huh, olipas paljon vitosta. :)

Kokeiltiin tuo kraftwerk'nin ohjelma kaverin kanssa. Todettiin paskaksi. Tehtiin sarjat+palauttelut intensiivisesti..tulokset eivät nousseet lähinnä laskivat. en suosittele.

Olette kuitenkin todennäköisesti mokanneet jotain.

Kraftwerk oli tehnyt aika vakuuttavaa tulosta ja on kuitenkin SM-tason nostaja.

Tuolla ylläolevalla ohjelmalla tuli 10% lisää yhteistulokseen.

Jalkakyykkyyn +10%
Penkkipunnerrukseen +10%
Maastanostoon +5%

Force, "olette varmaan mokanneet jotakin".. Joo huomattiin just että ei osattu laskee prosentteja oikein. Tollaset kommentit vois jättää suosiolla pois. Meillä se ei sopinut. Minulla takana noin 2vuotta reeniä ja kaverilla noin 10kk eli aika erilaisilla lähtökohdilla oltiin liikenteessä. Mä en vaan jaksa ymmärtää kuka pystyy kehittymään noin kevyillä painoilla..voimaa ei tule ainakaan MINULLE tekemällä 80% prosentilla 3:sia.. Vaaditaan kunnon puristusta verenmaku suussa. Tämä on minun näkemykseni. Muuten,oletko force itse kokeillut ohjelmaa?

Minkätasoinen nostaja MaveMan on? Minä kokeilin kanssa Kraftverkin ohjelmaa(ainoastaan penkkiohjelmaa siitä ohjelmasta) ja ainakin mulla penkkimaksimi nousi ihan kivasti. Sain 185kg(raw) ylös ja se tuntui jopa kevyeltä. Ennen ohjelmaa 180kg oli todella raskaan tuntuinen, enkä saanut sitä suorille käsille. Sarjapainot muuten laskivat ohjelman aikana, mutta maksimi parani. Nyt yritetään vetää sarjapainot uuteen enkkaan ja sitten voisi kokeilla vielä uudelleen kyseistä ohjelmaa.

Kallistun myös sille kannelle, että mavemies mokasi jotain ohjelmassa tai sitten tuo treeni ei vain sopinut hänelle. Aika monella tuo treeni näyttäisi kuitenkin toimivan melko hyvin..

MaveMan sanoi:
Mä en vaan jaksa ymmärtää kuka pystyy kehittymään noin kevyillä painoilla..voimaa ei tule ainakaan MINULLE tekemällä 80% prosentilla 3:sia.. Vaaditaan kunnon puristusta verenmaku suussa.

Minä en aina välttämättä saa enempää 80%:lla kuin 3:sen. Minulle se on siis jo kova sarja. Voimaa saa kun tekee joka noston 100%:lla(täydellä teholla), vaikka rautaa on sitten vain 60%. Joskus pitää tosin puristaa vähän kovempaan.

MaveMan sanoi:
Muuten,oletko force itse kokeillut ohjelmaa?

En ole kokeillut tuota, mutta olen varma, että saisin sillä tulosta aikaan. Ensi kesällä ajattelin vetäistä tuon tai jonkun tuon tyylisen syklin läpi.

Ja sitten siihen miksi ohjelma ei toiminut teillä. Luulen, että se on juuri tuosta kiinni mistä jarskakin puhui. Eli jokaiseen toistoon pitää pistää kaikki voima peliin, oli tangossa mikä paino tahansa. Esimerkiksi jos tangossa on 50% maksimista, niin sitä ei vaan tyydytä nostamaan helposti ylös, vaan yritetään räjäyttää se katosta läpi!

Force. "musta tuntuu" :david:, Kokeile ensiksi kommentoi sitten. Olen havainnut selaillessani palstaa ikävään seikkaan, kommentoidaan asioita pelkän fiiliksen pohjalta. Ei niinkään empiirisen kokemuksen pohjalta.Suuri usko oli tuohon ohjelmaan ja kaikki sarjat tehtiin(tein) raivolla ensimmäisestä toistosta viimeiseen. Se ei vain toiminut. Ei ainakaan odotusarvoihin nähden.Tällä viikolla palasinkin vanhojen metodejen=(sikareenejen maailmaan) palkintona huutava lihaskipu ala sekä yläselässä. Saa kai palstalla edelleen esittää mielipiteitä+kokemuksia vastoin yleistä mielipidettä ?

MaveMan sanoi:
Saa kai palstalla edelleen esittää mielipiteitä+kokemuksia vastoin yleistä mielipidettä ?

Minä ainakin kannatan jyrkästi lupaa eriävään mielipiteeseen.

Force sanoi:
Ja sitten siihen miksi ohjelma ei toiminut teillä.

Ajattelepa, jos on vaatekauppa, jossa myydään vain yhden koon paitoja. Sisään kävelee SM-tason kehonrakentaja, 2 vuotta treenannut ja 10 kk treenannut kaveri. On kohtuullisen varmaa, että paita sopii kaikille, mutta toisaalta ei olekaan läheskään niin todennäköistä, että se istuu kolmikolle optimaalisesti. Silloin tarvitaan räätälöintiä, että saadaan se paita istumaan kaikille. Välttämättä kyse ei ole siitä, että räjäytellään puolet paidasta katon läpi, että saadaan pää kainalosta sisään. :wanha:

Onko Maveman harkinnut tätä räätälöintiä?

Baarikello sanoi:
Ajattelepa, jos on vaatekauppa, jossa myydään vain yhden koon paitoja. Sisään kävelee SM-tason kehonrakentaja, 2 vuotta treenannut ja 10 kk treenannut kaveri. On kohtuullisen varmaa, että paita sopii kaikille, mutta toisaalta ei olekaan läheskään niin todennäköistä, että se istuu kolmikolle optimaalisesti. Silloin tarvitaan räätälöintiä, että saadaan se paita istumaan kaikille. Välttämättä kyse ei ole siitä, että räjäytellään puolet paidasta katon läpi, että saadaan pää kainalosta sisään. :wanha:

Juu, tottahan tuo on. Treenin pitää olla yksilöllistä, varsinkin pidemmälle kehittyneillä. Siltikin luulen, että 2 vuoden treenitaustan omaavan henkilön pitäisi saada edes jonkinlaista kehitystä aikaan ihan tuolla perus-setillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom