Punttisalia ja nyrkkeily,+ muu kysymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ngen
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tässä pähkäilin että mites kun salilla käyn 3-4krt viikkoon ja sitten lenkillä käyn,miten tuo nyrkkeily sopis tohon salin kaveriks?
Oon aina kerran viikkoon salilla mättäny säkkiä 45min,mukavaa puuhaa,nyt ajatellut ostaa oman.

Ja se toinen kysymys:

Voi olla tyhmä,okei,älkää alkako sätkimään,mutta kysyn kuitenkin...:nolo:

Voiko proteiini "kuolla" samoin tavoin kuten hiivalle käy liian lämpimässä vedessä?

Tässä pähkäilin että mites kun salilla käyn 3-4krt viikkoon ja sitten lenkillä käyn,miten tuo nyrkkeily sopis tohon salin kaveriks?
Oon aina kerran viikkoon salilla mättäny säkkiä 45min,mukavaa puuhaa,nyt ajatellut ostaa oman.

Ja se toinen kysymys:

Voi olla tyhmä,okei,älkää alkako sätkimään,mutta kysyn kuitenkin...:nolo:

Voiko proteiini "kuolla" samoin tavoin kuten hiivalle käy liian lämpimässä vedessä?
Kyllä minun mielestä kevyt nyrkkeily sopii varsin hyvin salillakäynnin kaveriksi. Itse vedän alku- ja loppulämmöt säkkiä hakkaamalla.

Enpä ole ikinä miettinyt proteiinin kuolemista :D Vastaus todennäköisesti on: EI

Hyvä kysymys... ihan puhtaasti arvailu pohjalta etenen, mutta käsittääkseni proteiinit denaturoituvat, eli rakenne tavallaan rikkoutuu liian lämpimissä olosuhteissa. Tätä taustaa vasten voisin kuvitella, että tuo on ainakin joidenkin proteiinien kohdalla mahdollista, vaikuttaako tämä mitenkään mihinkään onkin sitten toinen juttu. Joku biologi tai kemisti varmaan voisi vastata tähän?

Siis mitä ihmettä,onko tuo ravistelujuttu totta? Ei kai ne protskut nyt sitten hajoo kun mie ainakin juomaputelissa ravistan niitä aika kovaa kun meinaa kökköjä jäädä :kippis1:
Joskus tulee ihan vaahtosta..

Hiiva on elävä pöpö - sieni - joten sen takia se kuolee kuten mikä tahansa eliö väärässä olosuhteessa. Proteiini on taas hiivasolun(kin) pikkuosana toimiva, tietynmalliseksi kasattu ketju joka koostuu sadoista aminohappomolekyyleistä. Kun puhutaan proteiinin primääri-, sekundääri-, tertiäärirakenteesta jne niin puhutaan siitä miten tämä ketju on kasaantunut DNA:n ohjaamana ja millaiseksi sykkyräksi se on kerääntynyt.

Ihmiskeho ei siis käytä ruuasta saatuja vieraita proteiineja sinänsä mutta pilkkoo ne alkutekijöihinsä aminohapoiksi ja koostaa omat proteiininsa näistä sitten. Sinänsä se on siis sama onko kananmunan "proteiini" alkuperäisessä muodossaan vai onko sen ketjurakenne kuumennuksessa kärsinyt, sillä se hajoaa vatsalaukussa joka tapauksessa ja vasta pilkottuna siirtyy verenkiertoon ja lihaksiston käyttötarpeeksi.

Kun lisäainepussissa lukee "proteiinia" niin se on siinä ihan sen takia että se kuulostaa paremmalta kuin "aminohappoja".

Ite treenaan punttii 4x viikossa ja nyrkkeilyä 4x viikossa. ihan jees kombo, tosin samanpäivän treenenistä jälkimmäinen kokee pientä väsymystä mutta kaikenkaikkiaan hyvä kombo vaikkakin raskaalta kuullostaa. Kevennettyä viikkoa vaan kun kroppa väsyy ja oon tohon vielä yhtä lenkkiäkin tunkenut satunnaisesti. Kyllä se kroppa siihen tottuu ;)

...Proteiini on taas hiivasolun(kin) pikkuosana toimiva, tietynmalliseksi kasattu ketju joka koostuu sadoista aminohappomolekyyleistä. Kun puhutaan proteiinin primääri-, sekundääri-, tertiäärirakenteesta jne...

Thanks. Olisihan tuo pitänyt itsekin tietää, kun ainakin leikin biologiaa opiskelevani.:david: No ei kai sitä kaikkea voi muistaa...:rolleyes:

Thanks. Olisihan tuo pitänyt itsekin tietää, kun ainakin leikin biologiaa opiskelevani.:david: No ei kai sitä kaikkea voi muistaa...:rolleyes:

Juu se on niin siitä kiinni millä puolella opinnot on - yksi tuttu biologityttö juuri kirosi kun aineenopettajaksi valmistumassa (riistaekologian gradulla) ja joku kasvifysiologian kurssi on käymäti, ihmettelin siinä sitten suureen ääneen että hö sehän on mitä mielenkiintoisinta alaa! No, kai siinä joku on päässä vialla jos esim. eläinfysiologia kiinnostaa kuten mulla :lol2:

Suositut

Back
Ylös Bottom