Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Lyödään lyötyä-meininki kaveripiirissä, mun elämä ei täl hetkellä oo missään määrin helppoa ja yksinkertasta, eikä sitä helpota se että kaverit alkaa moralisoimaan, arvostelemaan ja haukkumaan selän takana ja päin naamaa. Ystäväpiirissäni on eräskin päälläpäsmäri, en ole koskaan väärässä- persoona ja hän on ottanu asiakseen ripittää kaikki ketkä hänen mielestään käyttäytyvät huonosti tai keitä hän ei ymmärrä tai ei halua ymmärtää. Itse kärsin ajoittain yksinäisyydestä ja kalvaa mieltä ku ei oo olemassa sitä parempaa puoliskoa tukemassa muissa asioissa mitä tää elämä mun eteen viskoo ja joskus humalassa sitten nämä asiat purkautuu itkuisesti tai muuten huonosti... tämä on yksi asia mitä hän ei vaan ymmärrä, tästä sain haukut tänään heti aamusta. Varsin tärkeä olo ja sellanen että tukea ja ymmärrystä saa ystäviltä sillo ku sitä tarvis. NOT!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuule, nakkaa tollaset "ystävät" helvettiin ja äkkiä. Todellisia ystäviä on VÄHÄN, mut yksikin riittää. Ystävät eivät tuomitse, eivät hauku, eivät mäkätä. Ystävät sanovat oman mielipiteensä rehellisesti ja suoraan, vaikka se olisikin täysin päinvastainen kuin oma toteuttamasi, mutta ystävät myös kunnioittavat valintojasi, vaikkeivat välttämättä ymmärtäisikään ratkaisujasi. Miksi kerätä ympärilleen ihmisiä,jotka vaan lisäävät pahaa oloa? Muista, yksinkin on parempi. Ja aina varma luotto ystävys on oma äiti. Sinne mä aina itken:thumbs: Ja yksinkin voi olla vitun kivaa, ainakin mulla on ! :hyper:

Samalla täytyy lähettää kasa maailman lämpimimpiä haleja omille ystävilleni, ootte mulle todella arvokkaita :haart:
 
Yhdyn Annie Starkiin. Oikeat ystävät on helmiä, vaikka niitä oiski vaan se yks. Tollaset pahaa oloa lisäävät ihmiset on turhakkeita, jotka kannattaa elämästä karsia. Elämä on muutenki liian lyhyt.. :)

Ja hourailen, olen kipeänä. Odotan innolla työpäivää, onneks vaan neljä tuntia. Sit takasi nukkuu. <3 Kahden päivän syömissaldo: pulla, siskonmakkarasoppaa. Ei hyvin mene. Salilleki ois kiva päästä.
 
Vaikka aikuisia ollaankin, niin eikö vanhempien rakkaus lapsiaan kohtaan tulisi olla varauksetonta rakkautta?

Voisitko yksinkertaisesti tehdä äidillesi täysin selväksi tilanteen ja pyytää häntä kunnioittamaan teidän perheenne ja sinun tapaasi elää elämäänne? Jos tämä on yksinkertaisesti mahdotonta, niin harkitsisin itse välien viilentämistä – ainakin siksi aikaa, että viesti menee perille. Tee omat rajasi selväksi ja pyydä häntä kunnioittamaan niitä. Kuulostaa ehkä kauhealta, mutta mielestäni sinun on ajateltava itseäsi ja omaa jaksamista.

Olen aivan samaa mieltä. Jos vanhemmat eivät pysty varauksettomasti lapsiaan rakastamaan, niin minkä hemmetin takia meidän pitäisi silti palvoa heitä? Mielestäni vanhempi-lapsi -suhde on kaksipuolinen suhde siinä missä muutkin, ja mä ainakin puolustelen omaa etääntymistäni ihan sillä että mä en aio hajottaa itseäni edes äitini takia. Helppoa se ei varmasti ole, sukulaisuus tuntuu velvoittavan mutta minä olen minun elämäni tärkein henkilö ja minä määrään omasta elämästäni. Kuulostaa tosi karkealle, mutta helpottaa kummasti. Eikä tarvitse kirjoittaa äitin takia tälle palstalle. :rolleyes: Ihmisillä on valtaa meihin sen verran kuin sitä heille annamme, ainakin yleensä näin.

Tsemppiä Estelille ja kaikille muille joilla on vähän liian epätäydelliset vanhemmat. :D

Edit: Suosin siis ystävällismielisiä yrityksiä keskustella asioista yms, mutta joskus se ei riitä vaan tarvitaan tositoimia! Kyllä mekin ollaan äitin kanssa ulkoisesti ihan ok ja meidän suhde on ok, mutta ei me läheisiä olla. Onneksi ei ole lapsia, jäisivät kyllä ilman mummon seuraa tai ainakin minä olisin vahtimassa.
 
Kiitos tytöt, oikeassa olette.

Siksipä olenkin luonut uusia ihmissuhteita paljon viime aikoina, kerännyt ympärilleni ihmisiä joiden kanssa ei tarvitse riidellä ja tuntea syyllisyyttä, jos ei ole aina käyttäytynyt hyvin. Ja niitä helmiä luottofrendejä on tosiaan vaan muutamia. Emolle mä en jaksa itkee mun elämää, tai no välil kyl kiukkuun ja valitan, sitä vartenhan ne porukat on.
 
Putket ja/tai vesipumppu jäässä/rikki.

Hiustenkuivaaja roikkuu kaivossa ja 2 patteria paahtaa pumpun kupeessa. Sulatan lunta liedellä et sais vessan vedettyä..:jahas:

Kyllä maalla on mukavaa!! :curs: :curs:

Mietin tässä menenkö hankeen kierimään kun alan haista pahalle, vai ajanko kaverille suihkuun aamulla. Pyykinpesun saa ainakin unohtaa. Ja tämä on jo kolmas talvi peräkkäin kun näin käy, aina saa laittaa lisää eristettä. Seuraavaksi asennutan kyllä lämpölangan, maksoi mitä maksoi!
 
Lekuri määräsi kuukauden sairasloman kipeän polven takia. Mutta punttisalin säännökset vaativat KAHDEN kuukauden sairasloman, jotta kuukausimaksuja hyviteltäisiin. Jepjep. :rock:
 
Arrggghhh... :curs: Miks mun pitää asua tälläisessa kaupungissa jossa ei ole minkäänlaista telinenevoimistelu/akrobatia -toimintaa yli 7 vuotiaille? Ja tää on muka olevinaan niin iso city. Selailin just seuraluetteloa ja sieltä löytyi ainakin 8 rekisteröityä yhdistystä keilailun harrastajille. Siis kahdeksan ! Haloo..
Pitäis varmaan muuttaa muualle. Helsingissä kun ois se vaparitreeni ryhmäkin, sen lisäksi että vastaavan tyylistä toimintaa löytyy monista kymmenistä eri paikoista. Niin epäreilua!

Masentaa... :itku:
 
Edelleen lämpöä pikkasen yli 37. Nyt siis yhdestoista päivä menossa...

Tää ei kyllä oo enää *itutustakaan...ärsyttävää. Päätä särkee. :(

Maanantaina täytyy kyllä mennä lääkäriin....
 
Varmaan joku tulehdus jossain ku nuin kauan lämpöä :(
 
Noh, toivotaan ettei mitään kummempaa...

Tekis vaan niin miel treenaamaan, mutta en oo uskaltanu tehhä mitää... :(

Saattaapi olla, että tää johtuu huonosta sisäilmasta/homeesta, en oo varma. Mutta lähteeköhän tää siinä tapauksessa millon pois?!! Joudun noissa homevaurioisissa tiloissa kuitenkin lähes päivittäin olemaan...Pitänee kysyy lääkäriltä, että mites siinä tapuksessa ton treenaamisen laita on (eli voiko treenata vaikka on pientä lämpöä).

Katsellaan...
 
Aamulla kun menin keittiöön oli jääkaapin ovi kunnolla raollaan ja ylähyllylle nakkaamani broilerin fileet ja broilerin fileleikkeleet oli ihan lämpimiä ellei kuumia kun se iso lamppu oli hehkuttanu siinä niiden yläpuolella varmaan koko yön. Lisäksi roskiin meni puoltoista litraa lämmennyttä maitoa ja raejuusto. Onneksi iso satsi rahkoja ja raejuustoja oli viel ihan viileitä. Perkeles! Ei meinaan oo eka kerta, jos tuol jää joku kinnaa yhtään ni ei sitä ite huomaa mut ovi antaa periksi ja aukee itestään joskus myöhemmin :(

Omaa huolimattomuutta mut sehän se täs just vituttaakin. Rahaa kankkulan kaivoon ja uus kauppareissu. Vitutuksen multihuipennus heti la-aamuna. :curs: Onneksi kohta balletone-tunti, jos sais energioita purettua siellä, puuh. :wall:
 
Saattaapi olla, että tää johtuu huonosta sisäilmasta/homeesta, en oo varma. Mutta lähteeköhän tää siinä tapauksessa millon pois?!! Joudun noissa homevaurioisissa tiloissa kuitenkin lähes päivittäin olemaan...Pitänee kysyy lääkäriltä, että mites siinä tapuksessa ton treenaamisen laita on (eli voiko treenata vaikka on pientä lämpöä).

Miulla oli aikanaa 4 kk putkeen pientä lämpöä siinä 37.2-37,5 (välillä jopa 38.2) välillä ja kyllä ahisti ja otti päähän ku ei tienny mikä on. Samaan aikaan oli sama homma yhellä tutullani. Olin sairastanu tota ennen pari kolme nielutulehdusta lyhyen ajan sisään ni aattelin et varmaan tullu siinä vähän heikentyneessä kunnossa joku sitkee virus, koska syytä ei ikinä löytyny tolle kuumeilulle. Kyllähän tota alkuun jaksokin ja oli sitkeesti töissä sen jatkuessa, mut kun se jatku ja jatku ni sit alko olee jo ihan sippi fyysisesti. Toivottavasti sie pääset helpommalla eikä jatkuisi enää kauan. Oli meinaan ihan perseestä :(

Yleensä jos on homeet kyseessä ni tulee jotain hengitystieoireiluakin, esim. nenä tukossa koko ajan tms. Mut kyl toi lämpöilykin viittaisi siihen. Ystäväni työpaikalla oli hometta ja sit se oli aina ok jos oli sieltä pois ja maanantaina se oli viel ihan ok aamupäivällä, mut sit alko taas pieni lämpö ja meni ihan tukkoon hengitys. Jos tuo oireilu johtuu homeesta ni se varmaan vaan pahenee, jos altistus jatkuu. Riippuen homelajista ja määrästä, mut osa niistä tuottaa sisäilmaan pahojakin toksiineita, joille herkistyy sitten. Voisitte pyytää sinne työpaikalle tai missä tuo ongelma onkaan ni sisäilman homemittauksen.
 
Kyllä maalla on mukavaa!! :curs: :curs:

Samaa ajattelin minäkin tänä aamuna, kun en pääsyt töihin tuon valtavan nuoskalumi määrän takia.

Päivä alkoi muutenkin niin mukavasti:
Herätyskellosta oli sammunut patterit. Onnekseni (tai epäonnekseni) heräsin 15 minuuttia ennen lähtöaikaa ja ehdin mukavasti tekemään aamutoimet pikapikaa. Kahlasin kaikkien kassieni kanssa vaivalla todella valtavan kokoisen pihamaamme poikki alas autolle ja kuorin sen lumen alta. Avaimet olivat kuitenkin unohtuneet, joten piti laahata itsensä takaisin sisälle hakemaan niitä.
Pääsin viimein "lähtemään", mutta se ei käynytkään niin helposti. Märkää lunta kun oli melkein polveen asti ja tuo meidän pikku kosla on kaikkea muuta kuin joku maasturi.. Taistelin yli 10 minuuttia, että sain auton siirrettyä pihasta tielle. Huokaisin liian aikaisin helpoituksesta, sillä tietä ei tietenkään ollut aurattu. (Näin maalle se tapahtuu vasta silloin kun naarurin isäntä viitsii nousta sängystään.) Eihän se auto siitä mihinkään suostunut liikkumaan siellä loskassa ja ylämäkeen vielä. Siispä luovutin lopulta suosiolla ja temppulin vielä sen verran, että sain kaaran takaisin pihaan. Voi tätä elämää. *huokaus*

Teen vielä sellaista kökköä työtä, josta ei ikinä kuule kiitosta jos tekee työnsä hyvin (kukaan ei edes huomaa, pitävät itsestään selvyytenä). Mutta jos tekee huonosti/jättää tekemättä, niin silloin kyllä saa palautetta senkin edestä. Ja palkkakin on ihan omaa luokkaansa vaatimattomuudessan. Siispä miksi edes vauvauduin. Ois pitänyt alunperinkin jäädä sänkyyn löhöämään.
 
Uskalsitko, Zuttuma, treenata yhtään sillon ku oli lämpöä? Tosin ei tässä kyllä oikeen jaksa mitään, tarpeeks rasittavaa tuo kotonta poistuminen muutenkin...Viikko sitten venyttelin! Siinä miun "liikunnat" viimisen kahen viikon osalta...:jahas:

Kyllä miulla on myös nenä tukossa, mutta en viitti mitään esim. Nasolinea käyttää, ku se kuivattaa limakalvoja, jotka on jo entisestään niin kuivat, et välillä iha koskee... :(

Homemittauksetkin siellä on mitä ilmeisemmin tehty, ku kaikki myöntää, et kyllä siel on hometta...Remonttikin on tulossa parin vuoden päästä. Pöh. Ehkä tässä tulee sitte parin vuoden treeni tauko tai jotai..(no ei kyllä tod.).
 
Miulla oli aikanaa 4 kk putkeen pientä lämpöä siinä 37.2-37,5 (välillä jopa 38.2) välillä ja kyllä ahisti ja otti päähän ku ei tienny mikä on. Samaan aikaan oli sama homma yhellä tutullani. Olin sairastanu tota ennen pari kolme nielutulehdusta lyhyen ajan sisään ni aattelin et varmaan tullu siinä vähän heikentyneessä kunnossa joku sitkee virus, koska syytä ei ikinä löytyny tolle kuumeilulle. Kyllähän tota alkuun jaksokin ja oli sitkeesti töissä sen jatkuessa, mut kun se jatku ja jatku ni sit alko olee jo ihan sippi fyysisesti. Toivottavasti sie pääset helpommalla eikä jatkuisi enää kauan. Oli meinaan ihan perseestä :(

Hep, sama täällä lähes koko tammikuun. Tällä viikolla en ole jaksanut mittailla... Salilla käynti on jäänyt, mutta ulkoillut olen normaalisti (pakkohan se on jo sessen takia). Lääkäriin olin menossa, mutta varaamani aika peruuntui viime hetkellä ja koska VIHAAN viime hetken muutoksia niin en vittuuntuneena :david: varannut uutta aikaa...

Veljelläni oli pari vuotta sitten koko kevät (tammi-huhti) pientä lämpöä koko ajan. Mitään ei kuitenkaan verikokeissa jne löytynyt. Stressin piikkiin meni se kuumeilu.

Mutta juu, ei minulla mitään parantavaa vinkkiä ollut, kunhan halusin ilmaista empatiani :)

edittinä: minua ei vituta mikään, joten sori off-topikki
 
matkasin tänään hki-tre välin junalla. toki siihen samaan vaunuun änkesi lauantai-illan pahimmat dokut:david: . ja sattuipa sitten joku myös polttamaanki siinä samaisessa vaunussa loppumatkasta. onnistuin jotenkin siirtämään itseni toiseen maailman mp3-soittimen ja hyvän kirjan ansiosta. vaikka kauhia ahdistus olikin, että kohta joku laattaa syliin taikka tulee viereen örisemään viinanhajuisella hengityksellään:urjo: .

asemalle päästyäni kävelin ripeästi eräälle tampereen bussipysäkille odottamaan omaan kotikaupunkiini menevää bussia. siinä samalla yritin ohitella pahasti juopuneita n.30-vuotiaita miehiä, joista toinen huomasi että hei, takana tulee ihmisiä, joilla kiire. no kääntyvät ja sanovat että neiti hyvä vain menee eteenpäin, ihanko me sulle jotain tehtäis. aijaa, sitäkö tässä pitäisi keskellä tampereen keskustaa alkaa pelkäämään. justiinsa. no, bussipysäkillä odottaessani bussia kuumeisesti, kruunaa tämän kaiken kärsimyksen muutama 18-vuotias pojankloppi, jotka jäivät sille pysäkille ja joista toinen sanoo: "voisi toikin muija olla paremman näköinen." :eek: kulkivat ihan mun edestä.

olen pitänyt itseäni sentään ihmisen näköisenä, mutta ilm. pitää tästä lähtien vetää jätesäkki päähän.:itku: :itku: niin kovasti pahoitin mieleni, että ottaa päähän ihan sikana, kun en kyennyt järkytykseltäni sanomaan mitään takaisin.:jahas: pientä, mutta silti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom