Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Mä voin kukin kanssa liittyä rasittavien anoppien kerhoon. Kun anoppi ei ole enää muuta keksinyt, hän on valittanut siitä kun vauva on pulloruokinnassa enkä ole sulattanut pakastinta. Huvittavuuden huippu oli se kun anoppi yhdessä poikansa kanssa valitti minulle, että kuivaan pyykkini kuivaustelineessä makuuhuoneessa kun oikeasti ainoa oikea pyykkien kuivauspaikka on sauna. Anopin mukaan meidän kuivaustelineessä pyykkien kuivumisaika kestää kolme vuorokautta eikä siihen voi mitenkään mahtua koko koneellinen. On siis sula mahdottomuus, että minä olen neljä vuotta pessyt pyykkiä yleensä kerran päivässä ja saanut ne mahtumaan kuivaustelineeseeni ja ne ovat vuorokaudessa myös kuivuneet. Rakas lasteni isä jaksaa pitää anoppini kanssa samaa puolta, vaikka hän ei ole neljän vuoden aikana oppinut edes käyttämään pyykkikonetta, puhumattakaan että olisi niitä pyykkejä jonnekin ripustanut kuivumaan.:rolleyes:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kontrolli friikit ja henkisen väkivallan tekijät:evil: Voimia Estel:haart:

Ei o ees ns. Flunssa:jahas: Väsymys ja pikku lämöily jatkuu ja jatkuu ja jatkuu:curs:

Tahtoo salilleeeee :itku:
 
Estel, kirjoituksestasi tuli paha olo puolestasi.:(

Voin vain kuvitella (ja osittain tiedän omastakin historiastani), että tuollaisessa ilmapiirissä on haastavaa kehittää hyvää itsetuntoa. Jatkuva toisen vähättely on mielestäni suorastaan julmaa ja erityisen rankkaa senkin vuoksi, että se tulee vanhemmilta. Vaikka aikuisia ollaankin, niin eikö vanhempien rakkaus lapsiaan kohtaan tulisi olla varauksetonta rakkautta?
Tästä kirjoitin äidilleni kerran. Että rakastan häntä. Että se mitä puhuu ja kirjoittaa tuntuu pahalta. Hänen kommenttinsa oli tyyliin "rakkautta ei ole olemassakaan, se on ihan paskaa". Niin ja olin paljon isovanhemmillani lapsena, äitini teki töitä kun olin pieni, ja isäni opiskeli, olin kesälomat mummolassa. Äitini laittoi siihen liittyen pari vuotta sitten viestin "et ole koskaan tuntunut omalta lapseltani, mumma ja ukki varastivat sinut". Että kivat. :jahas:

Voisitko yksinkertaisesti tehdä äidillesi täysin selväksi tilanteen ja pyytää häntä kunnioittamaan teidän perheenne ja sinun tapaasi elää elämäänne? Jos tämä on yksinkertaisesti mahdotonta, niin harkitsisin itse välien viilentämistä – ainakin siksi aikaa, että viesti menee perille. Tee omat rajasi selväksi ja pyydä häntä kunnioittamaan niitä. Kuulostaa ehkä kauhealta, mutta mielestäni sinun on ajateltava itseäsi ja omaa jaksamista.
Tämän olen tehnyt elämässäni jo muutaman kerran. Sitten on parantunut tilanne, on mennyt jonkun aikaa hyvin ja taas - yhtäkkiä se on tätä. En kai ikinä kykene sellaiseksi mitä hän minulta odottaa. Minkäs teet. Pyrin nyt vaan etten välitä vastaavanlaista syyllisyyttä omille lapsilleni. Kamalaa joskus kuulla itseni puhuvan äitini sanoilla, voisin lyödä itseäni. Onneksi sentään tajuan sen ja pyydän heti lapsilta anteeksi ja sanon, että puhuin typeriä.

Niin, ja mielestäni teit oikean ratkaisun valitsemalla kirjoittamisen sen syömisen ja oksentamiseen sijaan. Siis jos tämä oli sinulle ihan oikea valintahetki. Enkä ainakaan minä tule sinua kruunaamaan huono äiti-kruunulla, kirjoituksesi ei siihen antanut pienintäkään perustetta. Päinvastoin.:thumbs:
Olen oikeastaan ihan ylpeä itsestäni, että olen päässyt siitä noidankehästä pois. Söin ja söin, että tulisi parempi olo. Hetken tuntui hyvältä mässytä, nuorena kun sain yksinäisen hetken tein hillo- tai hunajavoileipiä ison pinon ja oksensin sitten. Jotain makeaa ja hyvää elämässä? Nyt sitä tapahtuu enää harvoin. Kirjoitan sen pois? :)

kuki sanoi:
Estel, voisin kirjoittaa samana tarinan kuin sinä, mutta vi...sen kohteena on vain anoppi. Hän ei kertaakaan ole pyytänyt lapsiamme kylään/yökylään luoksensa, ainoastaan vanhin poika, 13v on tervetullut joskus yökylään mummilaan. Pienempiä katsoo pitkin hampain, kun joskus meillä sattuu olemaan menoa, jonne ei voi lapsia viedä.
Meillä sama tosiaan. En ymmärrä miksi vain isoin on tervetullut. Tai siis ymmärrän sen, että pienemmät ovat vielä niin pieniä (1v ja 3v), että ovat rasittavampia hoidettavia kuin esikoululainen. Mutta kun neiti oli hänellä kylässä jo kolmevuotiaana... Pahin tilanne oli kesällä, kun mummi vain haki neidin pihasta. Pysähtyi, moikkasi, otti neidin kyytiin ja lähti. Kolmevuotias (silloin 2,5v) suuttui kamalasti kun mummi jätti hänet pihaan, ihan kieri maassa ja itki. Reilua? Ei noita kaikkia tarttis kerralla ottaa, eikä edes viedä ketään kylään, kun huomiois jotenkin muuten tasaisesti, en tiedä miten, mut jotenkin.

kuki sanoi:
Myöskin anoppi miehensä kanssa ovat niiiiin väsyneitä, että meidän tehtävä on kylästellä heillä, he harvemmin jaksavat lähteä itse liikkeelle. Ja kyseessä on 50v ihmiset, eli ei mitään ikäloppuja.
Joo, ei äitinikään ole ikäloppu, 55-vuotias vain. Mutta ei voi kyläillä, se on hänen hyväksikäyttöään jos joutuu tulemaan. Meidän pitäis käydä siellä. Ihan kuin se olis meille vähemmän väsyttävää - minä yksin kolmen lapsen kanssa on jo ihan tolkutonta, koko perhe on aika rahtaamista myös. Hän yksin pääsisi paljon helpommin meille. Mut se on vaativaa ja itsekästä ajattelua mun puolelta. Mä olen vaan niin mukavuudenhaluinen ja itsekeskeinen?

kuki sanoi:
Anoppi on vielä kaiken kukkuraksi lastenhoitaja ammatiltaan, joten voit vain kuvitella neuvojen ja ohjeiden määrää tavatessamme, yleensä tuntuu siltä, että olen vain onnistunut pilaamaan lupaavat ihmisen taimet...Ja kyllähän minä ohjeitakin otan mielelläni vastaan, mutta jatkuva tuputtaminen ärsyttää.
Ymmärrän. Otan osaa. Mun äiti ei edes neuvo miten asiat voisi tehdä paremmin, antaa vain ymmärtää, että teen kaiken huonosti.

Kerran hän ei sitten soittanutkaan pariin viikkoon kun suututin hänet - sanoin, että teen kaiken näin miten teen, koska olen kasvatukseni tulos. Ja hän on minut kasvattanut. :D

Teille kaikille iso kiitos, viestinne antavat kovasti voimaa. Mieskin kannustaa, tietää äitini. Sanoo, että toisesta korvasta sisään (tai silmästä kun tekstiviestit kyseessä), toisesta ulos, hällä on huono päivä.

Mua vaan väsyttää, että jollain on oikeus sanoa MITÄ TAHANSA ihan vaan kun on huono päivä. Mä olen joku likasanko hälle.

Mut nyt mä alan jo olla oman elämäni ohjaaja, enkä enää vaivu itkukohtauksiin pitkäksi aikaa tuollaisen jälkeen...

Ihan vaan mietin, että eikö omien vanhempien pitäisi rakastaa lapsiaan ja tukea ja kannustaa?

Sen kun olis joskus oikeasti kokenut. Ettei kannustus tule vaan kun onnistun ja teen mitä tahtovat.

Kiitos teille. Oli aika hankala avautua, mutta tuli olo, että en voi miehelle loputtomiin tästä itkeä - hän alkaa suhtautua taas vihamielisesti äitiini, kun mulle tulee paha mieli, ja se taas vaikeuttaa mun ja äidin välejä lisää. Sori jos olen kauhea itkuiita ja valittaja. Varmasti jotakuta ärsyttää, mut hypätkää viestini yli. :)

Ja kilppuli, kiitos vinkistä. Etsin heti ens viikolla jos kirjastosta löytyisi tuo.
 
Estel äidilläsi se ongelma on, ei sinulla. sinä vain olet "helppo" kohde tuon paskan purkamiselle, koska olet hänen tyttärensä oli läheinen ihminen. onko äidilläsi hyvät välit muihin ihmisiin? onko hän pidetty ihminen? sinä olet varmasti parhaasi tehnyt ja ole siitä ylpeä. voimia :haart:
 
Anoppi on vielä kaiken kukkuraksi lastenhoitaja ammatiltaan, joten voit vain kuvitella neuvojen ja ohjeiden määrää tavatessamme

Täällä sama juttu. Meillä ei vielä ole lapsia, mutta oon ihan satavarma, että juuri tuollaista se tulee olemaan, kun niitä lapsia joskus on. Mun anoppi on kyllä muuten ihan ihana ihminen, mutta mua raivostuttaa usein se, miten hän pitää mua ja miestäni ihan lapsina. Toki mies onkin aina hänen lapsensa, mutta ei aikuista ihmistä voi ikuisesti lapsena kohdella.
 
Söin eilen ihan käsittämättömän määrän tummaa (70%) suklaata - ja join kaksi puolen litran olutta. Tänään en pystynyt punttarilla tekeen juuri mitään. Siis ihan voimat veks. Ukko sanoo, että mulla on krapula. Ei kai kahdesta kaljasta nyt krapulaa voi tulla. Sen täytyy olla toi suklaa. Kait siitä nyt tulee joku myrkytys jos sitä syö kaksi levyllistä? :urjo:
 
Ei kai kahdesta kaljasta nyt krapulaa voi tulla. Sen täytyy olla toi suklaa.

Jaa ei vai? Itsellä tietty vaihe kierrosta ja 2x0,33 keppanaa tuntuu varmasti seuraavana päivänä; vaikka ne olisi juotu kotisoffalla välillä 20-23 ilman mitään sipsimättöjä tms ja sitten nukkumaan.
 
viime ma:na nielurisaleikkaus. kipujako? auvii:eek: . olis kiva jos sais petidiniä suoraan suoneen vaikka heti:rock: arcoxia 90mgx1 saa hetkeksi kivun pois, voi jopa nauttia juomisesta:jahas: panacodeista sai kauheat hedarit ja tyhjään vatsaan otettuna ei tod. hyvä juttu. parasetamolia 1-3g päivässä, eipä oikein auta. eikä ton arcoxian takia voi mitään muita tulehduskipulääkkeitä vetää. näillä mennään.:( aamuisin kurkku niin kipeä, että tavallinen kurkkukipu flunssan yhteydessä tuntuu nautinnolta aamuiseen kipuun. mehukeittolinjalla kuudetta päivää, nälkä on. eilen yritin muutaman palan syödä kanaa, pureskelin hyvin, mutta sattui aivan hekumaalisesti kurkkuun. ja lähinnä toi kipu on oikealla puolella kurkkua. aivastaminen ei tule missään nimessä edes kyseeseen, ja röyhtäisykin tuntuu repivän kurkun kahtia:itku: kahteen viikkoon ei saa liikkua. tänään oli jo pakko imuroida, ei pystynyt olemaan levossa kuudetta päivää putkeen. hyvin alkanut salitreeni stoppasi kuin seinään:wall: no ei se mitään, onneksi on viasat- ja canal+ paketit poistamassa tylsyyttä:rolleyes: .
 
Aika pieni ongelma mut kitisenpäs kuitenkin kun ottaa pannuun. Kampaaja tuhosi mun hiukset. Olen koittanu kasvattaa pidempää ja kävin leikkauttamas otsiksen pois ja samalla pyysin et jos hiukan ohennettas hiuksia muuten ja samalla myös hiukan rikottais linjoja ettei ois ihan tasapitkät ja nyt mulla on ihan lyhyet nyrsityt haivenet vaan niskassa. Melkeen itketti kun lähin pois mut en sanonu mitään kun olin niin järkyttyny. Ihmettelin kun se kampaaja leikkas mun hiuksia veitsellä kun ne oli ihan märät ja näytti et nyt lähtee aika paljon kerralla mut aattelin et no kai se tietää mitä tekee. Sinne jäi mun paksut hiukset lattialle ja käytännössä kaikki lähti. Et semmonen ohennus. Enkä mee samalle kampaajalle enää. Onneks mun hiukset kasvaa tosi äkkiä. Mut hävettää kulkea ihmisten ilmoilla kun on niin ruma letti. Ja tuli kalliiksikin vielä. Ilmeisesti kampaajalla oli huono päivä. Ja nyt on mulla.
 
Mulle kans kävi tollanen kampaajareissu joskus yläasteelaisena. Halusin vähä ohennusta ja se otti ihan liikaa... tuloksena 80-luvun takatukkalook... joka ei tosiaan ollu muotia 90-luvun puolivälissä :D . No pidin hiuksia ponnarilla melken vuoden :D .
 
Estel äidilläsi se ongelma on, ei sinulla. sinä vain olet "helppo" kohde tuon paskan purkamiselle, koska olet hänen tyttärensä oli läheinen ihminen. onko äidilläsi hyvät välit muihin ihmisiin? onko hän pidetty ihminen? sinä olet varmasti parhaasi tehnyt ja ole siitä ylpeä. voimia :haart:
Eh, äitini on melkoisen vaikea ihminen... eli ei ole mitenkään erinomaisissa väleissä kenenkään. Mutta se johtuu siitä, että muut ovat ikäviä hänelle. :D Ainakin hänen mukaansa.

Mä joo olen se sopivin kohde - tai toisiksi sopivin. Taitaa rankimman sonnan ottaa vastaan 16-vuotias veljeni, joka asuu kotona. Sitkeä sissi. Hänellä tulee vaikeaa kun alkaa itsenäistymään ja muuttaa pois kotoa, äiti valittaa mulle joskus kuinka yksinäinen on kun veli on iltaisin jossain, hänhän joutuu olemaan ihan yksin kotona... :jahas:

Mut noin niinku nyt mua ei pänni mikään. No ehkä se kun lapset riehuu ja mä yritän katsoa Perhelääkäriä. Lapset kotona, niin mitä sitä edes kuvittelemaan, että voi keskittyä johonkin... :rolleyes:
 
Tarttee siivota taas... inhoan koko hommaa ja siksi se onkin mennyt näin myöhään. Pakko vaan tehdä se, kun petivaatteet on olleet tuolla pakkasessa jo kolme tuntia :D
 
"Nyt meni hermot ja sen kyllä huomaa..."

Tää on jo liikaa! Vieläkin vähän lämpöä (37,4) ja huomenna on pakko mennä kouluun. Mistä hitosta tää voi johtua?!!! Viikon jo jatkunu...

En varmasti parane ikinä, tai ainakaan pääse liikkumaan..... :(


:wall: :wall: :wall:
 
Naun, voi harmi. Paranemisia!

Tiedän tunteen, mulla oli syyspuolella liki 2 kuukautta flunssakierrettä! Otti nimittäin päähän ja kunnolla. Kuumetta, antibiootteja jne. Nyt kun tuli nuhaa olin jo ihan paniikissa, että taas... mutta onneksi ei.

Toivottavasti paranet pian, sairastelu on ihan :curs: .

*tarjoaa kuumaa mehua*
 
Töissä posahti lamppu oikein kunnon paukahduksella ja liekkien kera. Nyt tääl on kamala katku ja päätä alkaa särkemään kunnolla :/

Nelle: Jaksamisia!!
 
Kiitos sympatiasta.

Lähinnä tässä harmittaa eniten se, että rakastaa toista niin kovin että sen ei tarvii kuin sanoa, että "hyppää" niin meikäläinen kysyy että "kuinka korkealle?". Ja tuntuu typerältä erota, jos kummatkin kuitenkin rakastaa toisiaan.. Huh.
 
Päätä on särkeny eilisillasta asti, eikä mitkään tropit tunnu tehoavan. Salille ei kiinnosta lähtä pätkän vertaa, ku mulla liikunta yleensä vaan pahentaa särkyä... Ja kaiken kukkuraksi pitäis koittaa siivota, vaikka tekis mieli vaan mennä nukkumaan! :curs:
 

Suositut

Back
Ylös Bottom