Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Kiitoksia nikseistä! Mulla on ennenkin ollut aftoja, mutta ne ei oo ollu niin kettumaisissa paikoissa kuin tämä, joka on aiiivan nielussa. Pienenpienikin nielaisu sattuu, tiedä sitten miten saan nukuttua :( Huomenna menen sitten apteekkiin ostamaan 'desinfioivaa litkua' ;) Ei vaan, oon kyllä kuullu puuduttavista suusuihkeista ja suuvesistä, mutta ei oo koskaan tullut hankittua. Huomenna sitten, prkl, niin on mahdollisen ensi kerran varallekin.

Talvella kuivuvaan ihoon kannattaa testata "sisäistä rasvausta", eli rasvakalorien osuuden lisäämistä (myös tyydyttynyttä rasvaa luonnollisista lähteistä). Kannattaa kokeilla myös A, D, E -vitamiinilisä ja beevitskuja.

Talvella kuivuvaan ihoon kannattaa testata "sisäistä rasvausta", eli rasvakalorien osuuden lisäämistä (myös tyydyttynyttä rasvaa luonnollisista lähteistä). Kannattaa kokeilla myös A, D, E -vitamiinilisä ja beevitskuja.

Syön öljyä, vitamiineja, kalaöljykapseleita ja pähkinöitä päivittäin, että pitäis kyllä rasvojen saanti olla kunnossa. Alan jo alistua tähän jokavuotiseen kohtalooni.:( Kaikki rasvat sun muut hoitokeinotkin on kokeiltu.

Kiitoksia nikseistä! Mulla on ennenkin ollut aftoja, mutta ne ei oo ollu niin kettumaisissa paikoissa kuin tämä, joka on aiiivan nielussa. Pienenpienikin nielaisu sattuu, tiedä sitten miten saan nukuttua :( Huomenna menen sitten apteekkiin ostamaan 'desinfioivaa litkua' ;) Ei vaan, oon kyllä kuullu puuduttavista suusuihkeista ja suuvesistä, mutta ei oo koskaan tullut hankittua. Huomenna sitten, prkl, niin on mahdollisen ensi kerran varallekin.

Nielun desinfiointiin tarkoitetut Bafucin ja Bafucin Mint ei varmaan poista ongelmaa, mutta puuduttavat paikallisesti vähän. Ite vetelen noita kurkkukipuun.

Ootteks testannu naamaanne Tummelia? Sitä lypsyrasvasysteemiä.. Aika stydiä kamaa. Mulla vaan kädet kuivuu aika huolel ja toi on aika jeppis. Oon vaan onnellinen, et tulee talvi, ku naama ei rasvotu niin pahasti sillon :-D

Ootteks testannu naamaanne Tummelia? Sitä lypsyrasvasysteemiä.. Aika stydiä kamaa. Mulla vaan kädet kuivuu aika huolel ja toi on aika jeppis. Oon vaan onnellinen, et tulee talvi, ku naama ei rasvotu niin pahasti sillon :-D
Tummelista on se hoitovoide-versiokin, ihan vastavaa tavaraa mutta hieman inhimillisemmässä ulkoasussa kuin se perinteinen "utareisiin ja vetimiin" -purkki... :D

Serpent: kokeile vaihtaa hammastahnaa? Erään epävirallisen tiedon mukaan niitä aiheuttaisi hammastahnassa oleva sodiumlaurylsulfaatti..ja sit voi kokeilla kurlata suolavadellä, se tuntuu auttavan melkein kaikkeen (vaikken itse olekaan kokeillut:D ). Kokeneemmat kertoneet..

Ja mua v******aa ihan sikana, kun kaikki tehtävät kaatuu niskaan samaan aikaan, ja ne kaikki pitää tehdä, koska jos lykkää, niin stressi sen kun kasvaa, ja sitä hankalampi on tarttua mihinkään:itku: Aina sama: Jos muistais ja ehtis ni ei jaksa, jos jaksais ja muistais ni ei ehdi, jos ehtis ja jaksais ni ei muista.. Ja soppa on valmis tarjoiltavaksi. Jos mä nyt tänä iltana vaikka treenaan ihan huoleti ja unohdan muut hommat, kun siitäkin tulee ahistus jos tulee liian monen päivän tauko, vaikka kuinka ois kaikkee muuta fyysistä tehnytkin. Voi kun vois nukahtaa nyt ja herätä jouluaattona ja joku ois eläny ahkerasti sun puolesta ja kaikki ois ajan tasalla.. Tai kun ees viikonloppuna ei satais lisää lunta, heitän pian lapiot ja kolat mettään ja kaivan vaan räpylöillä sellasia tunneleita ympäri pihaa niin kun myyrät ja hiiret, tai edes autolle asti.. Tai kun ees sais nukuttua niin ettei nostele puntteja ja väännä kättä ja kiiruhda joka paikkaan unissaan.. Huoh. sainpas purettua:D

Niin joo, ja läski olo. Tai siis oikeesti on tullu pari kiloo, en ees uskalla vaa'alle. Englannissa on paska ruoka. Ne ei oikeesti edes tiedä mitä rahka on!

Aika samanlainen fiilis noista koulutehtävistä tai mitä tehtäviä sulla nyt onkaan. Pitäs kuukaudessa saada kaikki loput kouluhommat valmiiks ja kuvaamasi ahdistus/jaksaminen/muistaminen kuvaa hyvin tän hetkistä olotilaa...ja lisäks että joutuu siinä koneella kököttämään, ei kerkee treenaamaan niin paljon kun haluais. Ja olo on tukala sen takia. No, ehkä tää tästä tai sitten ei.:(

Afta kurkussa. Millä helpotan kipua? :itku:
Itsellä aftoja on ollut vain alahuulessa lähellä ientä ja joskus poskessa. Niihin oon laittanut shokkihoitona suolaa. Kostutetulla sormenpäällä suolapurkista muutama kide ja aftaan :evil: . Venytän huultä pysymään irti ikenestä kunnes suolan aiheuttama kipu hellittää. Sen jälkeen onkin oikeastaan koko aftan kipu pois.
Ehkä kurkussa asti olevaan olisi helppo keino tuo Uwishin vinkkaama suolavesi ?

En saanut työpaikkaa jota hain :( , vituttaa tämä nykyinen työpaikka. Lisäksi tiistaista asti vaivannut flunssa ja sen myötä pakollinen treenitauko :curs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Mulla on muutamaan kertaan ollu noita aftoja, nyt KOP KOP, ollu taukoo.
Kerran niitä tuli sit niin paljon kerralla, et olin 5 päivää hiljaa... Ei pystyny puhuun, ku kieltä ei kertakaikkiaan pystyny liikuttaan suussa:itku: Mieskin jo sano, et onpa oudon hiljasta.
Lekurillahan mun oli pakko käydä jo saikun takia ja sain reseptillä jotain purskuteltavaa geeliä, joka puudutti koko suun. Sai sen nielastakkin, et puutu myös nielu. Syöminen onnistu jollakin tavalla tän tuotteen avulla.

Noi on kyl uskomattoman kipeitä:curs:

Jos niihin itse yltää sormella, niin Aftabs (apteekista ilman reseptiä) voipi helpottaa... Semmoinen "tabletti" siis mikä liimaantuu aftan päälle.

Itselläni on juuri tällä hetkellä ylähuulessa erittäin kipeä afta, joten päätin kokeilla tuota Aftabia...kipu hellitti jo hieman ensimmäiselläkin kerralla:kippis1: Pakkausselosteen mukaan aftoja saattaa aiheuttaa stressi, jotkut ruoka-aineet, vaahtoavat hammastahnat (esim. Yotuel olisi hyvä) ja limakalvoihin kohdistuneet traumat.

Piti viettää tyttöjen iltaa kahden tosi pitkäaikaisen ystävän kanssa. Ensin hyvää sapuskaa ja sitten vähän tanssaamaan. Ikävä kyllä toinen kavereista on semmoinen että viinakset ei vaan sovi ollenkaan, muuttuupi ihan eri ihmiseksi humalassa. Ja jostain syystä oli saanut päähänsä juoda päänsä täyteen. Meni sitten alkuilta siihen kun yritin saada känni-idioottia olemaan haastamatta riitaa joka ikisen vastaantulijan kanssa kaupungilla. (kyseessä muuten erittäin pienikokoinen tyttö)
Loppujen lopuksi kyllästyin ja lähdin kesken yökerhoon jonottamisen kotiin.
Olin aika kovasti odottanut että pääsisi tanssimaan, mutta päädyinpä taas kerran viettämään lauantai-iltaa yksistään pakkista lukien :(

Uwishille:

No rahkaa et kai löydä mutta jos Englannissa asut niin tässä apua:

Is Quark like smooth cottage cheese?

Yup - Tesco or Sainsburys , Morrisons do unflavoured Quark - very mild and smooth taste- just stir in some fruit.

Doesn't have the slightly sour taste of cottage cheese and no added salt.

Vituttaa ihan kympillä. Miten mulla voi olla näin ärsyttäviä työkavereita?! Ihan tarpeeksi kestämistä tässä työssä, joka on ihan peestä ja nyt rupeaa vielä työporukka paskamaiseksi niin tosi hienoa. Mistähän löytäis uusia töitä? ja vielä mahdollisimman pian.

Uwishille:

No rahkaa et kai löydä mutta jos Englannissa asut niin tässä apua:

Is Quark like smooth cottage cheese?

Yup - Tesco or Sainsburys , Morrisons do unflavoured Quark - very mild and smooth taste- just stir in some fruit.

Doesn't have the slightly sour taste of cottage cheese and no added salt.

Kiitos, kiitos:) Mutta onnekseni en siellä asusta, kisamatkalla vain.. Kyllä sen viikon syömiset silti oli sitä luokkaa että:urjo: Ihanaa oli palata kotiin syömään "normaalia" ruokaa! En yhtään ihmettele et siel on niin paljon läskejä, pikaruokaloita joka 10m:n välein. Ja ruokakaupasta ei löytyny mitään järkevää, ku ei hotellissa mitään pihvejä paistella. Ahdistuneena visioin jo lihakeiton vedenkeittimeen, eikä ollut toteutus kaukana:hyper:

Kiitos, kiitos:) Mutta onnekseni en siellä asusta, kisamatkalla vain.. Kyllä sen viikon syömiset silti oli sitä luokkaa että:urjo: Ihanaa oli palata kotiin syömään "normaalia" ruokaa! En yhtään ihmettele et siel on niin paljon läskejä, pikaruokaloita joka 10m:n välein. Ja ruokakaupasta ei löytyny mitään järkevää, ku ei hotellissa mitään pihvejä paistella. Ahdistuneena visioin jo lihakeiton vedenkeittimeen, eikä ollut toteutus kaukana:hyper:

Jatkan vähän tätä offtopicia... Käväisin tuossa elokuussa viikon verran miekkoseni kanssa Lontoossa, ja tehtiin kyllä ihan sama havainto. Monttu auki katsottiin, kun porukka talsi ensimmäisenä aamulla jonnekin donitsibaariin ostaa suklaadonitseja ja megarasvaista cappuchinoa. Ruokakauppaa ei meinannut löytyä keskustasta millään, enkä vieläkään tiedä, että käytiinkö me oikeestaan edes oikeassa ruokakaupassa. Tescosta ja Sainsburystä käytiin hakee sapuskaa, mutta kaikki mitä siellä myytiin oli tasoa pulla, pastasalaatti ja sokerinen jugurtti. Rahkaa ei missään eikä oikein muutenkaan mitään, mitä ei olisi prosessoitu pitkälle ja sitten kääritty hirveeseen muoviin. MITÄ NE IHMISET OIKEIN SYÖ?!? Ja missä ne tekee ruokaostoksensa? Muuten rakastuin paikkaan ihan täysillä ja haluisin sinne uudelleen, mutta tästä iski kyllä oikeesti kulttuurishokki... Oli pikkuisen morkkis ja läski olo tuon viikon jälkeen. Suomalaiset alkoi näyttää mun silmissä suorastaan über-terveelliseltä kansalta.

MITÄ NE IHMISET OIKEIN SYÖ?!? (..) Suomalaiset alkoi näyttää mun silmissä suorastaan über-terveelliseltä kansalta.

Sama meininki myös tuolla sammakonsyöjäin maassa (ja monessa muussakin mestassa), minulle on suuri mysteeri miksi suomalaiset sitten ovat lardeimmasta päästä jengiä. Meikäläiset (kuulemma) paisuvat kun menevät länteen (UK, Benelux jneh) ja espanjalaiset vaihtarit valittivat että kaikille tuli täällä vuoden aikana 5-10 kiloa lisää. Kerrassaan mystistä. Onko kukaan perehtynyt kansanravitsemukseen?

Suositut

Back
Ylös Bottom