Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Puhumattakaan siitä kun ne lentää silmiin, ja suuhun... :jahas: Tiedettehän.. kun pyöräilee oikein lujaa ja huohottaa niin suu on koko ajan silleen auki. Oli pienestä kiinni etten nielaissut kokonaista mehiläistä :lol2:.

... Joo, tuo on niin tuttua. Hampaiden rakoja saa hammastikulla putsailla pyörälenkin jälkeen.. ja puhumattakaan hikisestä tissivaosta johon kaikki öllikät oikeen kunnolla liimautuu, yökkistä. Kyllä on hirvee kiire suihkuun :jahas:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänä kesänä ampiaiset on melkonen riesa. Ne pyörii tuolla mansikka- ja vattupenkeissä, syö marjat ja sitten sokeripäissään pörisevät pihalla kimppuun. Mua jo kahdesti neljän päivän sisään ampiainen töni miekallaan ja nilkka otti vähän ärtsymmän reaktion ku olkapää... edelleen turvoksissa ja kutittaa, huolimatta kyytableteista, kylmäkääreistä ja kortisonivoiteella läträämisestä. Pysyn sisällä.
 
Vituttaa pesussa kutistuvat vaatteet ( tai sit mä oon vaan kasvanu). Ostin viime syksynä Saksasta tosi hienon bilepaidan ja käytin sitä kerran ja pesun jälkee se kiristi liikaa mahasta yhyy. Oisin halunnu laittaa sen tänää.
+ Toinen paita vitutus. Muistaako kukaan sellasta Niken paitaa minkä sai puettua jollain yli kymmenellä eri tapaa päälle? Oisin niin halunnu sellasen ittelleni. Siinä oli hihat ja olkaimet ja vaikka mitä hienoi variaatioita.
 
Olen lähdössä kaverin häihin, ilman aveccia ekaa kerta elämässäni. Oon aina ihan innoissani kun saa tällaytyä hienoksi ja näkee ihmisiä, mut nyt kun kultsi ei oo rinnalla matkaseurana/kaverina niin ei oo fiilistä. Yksin joutuu ajeleen satoja kilometrejä ja nukkuun yksin hotellissa ja mä en ees tunne sielt juhlista ketään muuta ku morsiamen. Mut joo. Tätä se on rt-lesken arki. Ja juhla. :(

Ei muuta ku rinta rottingille ja matkaan. Kai se tunnelma tästä kohenee kun näkee morsiusparin.
 
Pian on kulunut vuosi siitä kun aloin parantua 2,5-3 vuotta kestäneestä syömishäiriöstä. Kroppani on kuitenkin edelleen sekaisin ja ei toimi samalla tavalla kuin ennen sairautta.

Liikun joka päivä raskaasti n. 1,5 tuntia ja syön n. 1600-1800 kaloria 'puhtaista' lähteistä kuten tonnikalasta, rahkasta, omenoista, marjoista, ruisleivästä, rypsiöljystä. Ruoansulatus toimii hitaasti ja erityisesti hedelmistä tulee sellainen 'sokerihumala', (mutta ei toisaalta puhtaasta sokerista ;/). Liikuntamäärästä ja syömistavoista huolimatta en ole todellakaan laiha, olen ns. normaalipainoinen, menkat tulevat ja kaikkea. Ylimääräistä ei (vielä) ole liikaa, mutta on surullista että kovan työn tulokset eivät näy vartalossani.
Tiedän monia, jotka liikkuvat puolet vähemmän ja syövät satoja kaloreita enemmän (ja vähemmän puhtaasti) ja silti näyttävät enemmän urheilullisilta :(. Ja vaikka varsinaista tarvetta ei ole laihduttaa, niin yksikertaisesti surettaa se että näytän vain yhdestä syystä edes tältä, koska liikun paljon.

Missähän on siis ongelma? Tiedostan, että aineenvaihduntani on selvästi hidas ja rasvanpoltto minimaalista, sillä kun energiatasot laskevat, loppuu minusta veto kuin seinään. Heikottaa, päätä särkee mutta varsinaista nälkää en tunne. Ainoastaan liikunta saa kehon purkamaan rasvavarastoja, muutoin se tuntuu välttelevän sitä kuin ruttoa.
Ennen syömishäiriötä saatoin syödä kaksi lämmintä ateriaa päivässä (esim. makaronilaatikkoa), pullaa, leipää, kevytmaitoa, ihan mitä eteen vain sattui ja olin vähällä vaivalla semmoinen tasan 50 kiloinen. Enkä edes liikkunut.

Surettaa etten enää tunne kroppaani. En tiedä ikinä koska se menee seuraavan kerran jumiin ja koska se toimii. Olen miettinyt ratkaisuja, ja tiedän etten ainakaan voi enää vähentää syömisiä. Liikuntakin on ihan mukavaa enkä koe sitä ongelmana, enkä edes nälkää. Mutta koen sen että tällaisella vaivallakin olen perustallaaja pikku jenkkakahvoineen. Yay. Ja joku sentään pääsee tähän kuntoon pelkästään sohvalla makaamalla :piis:.
 
Sabi: Mä vähentäisin liikuntaa. Miksi liikut joka päivä ja vielä raskaasti noinkin pitkän ajan? Ei se tee kellekään, ei edes kilpaurheiljalle, hyvää? Ja tiedät ehkä jo itsekin että nuo kalorit ovat ihan liian pienet tuohon liikuntamäärään...

Pidätkö vapaapäiviä?

Millainen on treeniviikkosi?

Kuten joskus tolkutettu, LEPO on yksi hyvin tärkeä kehitykseen johtavista tekijöistä. Siis ihan päivä, pari jolloin ei liiku ollenkaan, joka viikko! Levoksi ei riitä puolikas päivä eikä "lepään sit ku oon sairas", vaan ihan oikeat palautumispäivät, jolloin voi vaikka venytellä.
 
Mä sanoisin kans, et Sabi-kulta, höllää. Äläkä missään nimessä mene vähentämään syömisiäsi!!! Joka päivä ei tartte liikkuu 1,5 tuntia, ei tartte välttämättä edes liikkua joka päivä!! Komppailen siis Tähtityttöä sanasta sanaan. Tsemppiä Sabi :)
 
Pian on kulunut vuosi siitä kun aloin parantua 2,5-3 vuotta kestäneestä syömishäiriöstä. Kroppani on kuitenkin edelleen sekaisin ja ei toimi samalla tavalla kuin ennen sairautta.

Vuosi on erittäin lyhyt aika toipua noinkin pitkään kestäneestä syömishäiriöstä. Saman (syömishäiriön) kokeneena: olen ollut paranemisen tiellä kohta kaksi vuotta, ehdin sairastaa "vain" puolisentoista vuotta. Kroppani toipuu koko ajan, mutta erittäin hitaasti. Parempaan suuntaan kuitenkin koko ajan. Keskeisintä on ollut hyväksyä säästöliekin olemassaolo ja syödä silti tarpeeksi, mikä jumiin menneellä aineenvaihdunnalla väistämättä johti lihomiseen (hmm, vaa'alla en käy, mutta kyseessä ehkä 5 - 6 kg).

Ajan kanssa aineenvaihdunta virkistyy, kun vain jaksaa ja uskaltaa syödä! Tsemppiä!
 
Minäkin komppailen Tähtityttöä. :) Sabi, mulla on ollut samanlaisia ongelmia ja huomasin tosiaankin levon suuren merkityksen tuossa vähän aikaa sitten. Liikuin ennen 1,5 - 2h per päivä, samoja lukemia mitä sinäkin. Ja söin terveellisesti. Mutta kehitystä vaan ei tapahtunut ja tuli ylikuntoa ja vaikka mitä ongelmaa. Nyt olen alkanut ihan oikeasti pitämään niitä lepopäiviä ja kyllä huomaa heti eron! Henkisesti ja fyysisesti paremmassa kunnossa kuin ennen, kehitystä tapahtunut hyvin... Joten lepoa vaan paljon! :)
 
Vuosi on erittäin lyhyt aika toipua noinkin pitkään kestäneestä syömishäiriöstä. Saman (syömishäiriön) kokeneena: olen ollut paranemisen tiellä kohta kaksi vuotta, ehdin sairastaa "vain" puolisentoista vuotta. Kroppani toipuu koko ajan, mutta erittäin hitaasti. Parempaan suuntaan kuitenkin koko ajan. Keskeisintä on ollut hyväksyä säästöliekin olemassaolo ja syödä silti tarpeeksi, mikä jumiin menneellä aineenvaihdunnalla väistämättä johti lihomiseen (hmm, vaa'alla en käy, mutta kyseessä ehkä 5 - 6 kg).

Ajan kanssa aineenvaihdunta virkistyy, kun vain jaksaa ja uskaltaa syödä! Tsemppiä!
*huokaus*... Taidan seota jos tätä kestää vielä 2 vuotta ó_ò. Olen itsekin selvästi säästöliekillä ja kroppa 'kiukuttelee' minulle. Pelottaa kun pitäisi pian hankkia töitä ja esim. kassahommissa ei koko ajan voi olla mussuttamassa jotain. Siskoni sairasti myös anoreksian, turposi ensimmäisen parantumisvuoden aikana muodottomaksi ja nyt onkin sitten tikkulaiha eikä lihoa mistään. Mutta meillä onkin vähän erilainen rakenne (hän on pitkä ja kerää rasvaa alakroppaan).

Millaiseksihan mursuksi paisun kun en töiden ohella enää voi liikkua 20 tuntia viikossa? Ainoa asia joka lohduttaa on, että sentään lihakset kasvavat ja työ ei mene kokonaan harakoille. Vähän aikaa sitten vatsa oli todella hyvässä mallissa mutta sainkin olla koko ajan liikkumassa. Mutta ei siitä edes nauttinut kun ei saanut hengähtää hetkeksikään.

Anoreksia oli elämäni pahin virhe. (Ei sillä että olisin halunnut sitä, se on kuitenkin sairaus). Minä ja kroppa ei olla oltu sen jälkeen enää kavereita :(. Koska enempää en enää voi itsestäni puristaa, täytyy kai kokeilla toisenlaista lähestymistapaa... Mikähän se sitten olisi? Koen ettei liikunta edes päivittäisinä annoksina ole se ongelma, vaan ruoka. Olen lojunut nyt 1,5 vuotta kotona, paikoillani, ilman ystäviä, töitä, koulua tai mitään koska vuoden tuosta ajasta pyhitin parantumiselle. Ja "ahkeruus on niiden turvakoti joilla ei ole muuta tekemistä". Tulisin hulluksi ilman päivittäistä treeniä, se on ainoa merkityksellinen asia mitä voin odottaessa tehdä.

Ainoastaan poikaystävän vieraillessa pidän taukoa. Kipeä tai loukkaantunut en ole ollut pitkään aikaan. Ongelma on minusta siis ruoka. Tuon tyyppistä ruokaa en pysty vaan yksinkertaisesti vetämään paljon enempää tai pakki menee jumiin. Täytyy siis miettiä jotain tiiviimpää ja helposti sulavaa ravintoa.

Rasvaa saan tarpeeksi, proteiinia ehkä liikaakin. Ongelma on ehkä hiilareissa. Syön paljon leipää ja se on paras ja tasaisinta oloa tuottava hiilarinlähteeni. Rakastan hedelmiä mutta niistä tulee usein paha olo ja verensokerien heittelyä. Peruna ja riisi ja pasta sulkeutuvat pois maun vuoksi. Kvinoaa tai jotain vaihtoehtoista voisin kokeilla, ainakin sitten kun muutan täältä Porista sivistyksen pariin (täällä ei tuollaisia myydä :rolleyes:).

Ja vaikka hiilarit ovat ongelma, millekään VHH:lle en lähde (vaikka sillä kuinka laihtuisi). Kaikki rajoitteelliset ruokavaliot ovat ex-syömishäiriöisille kuin bensaa liekkeihin. Alkaisin pelätä sitä mitä 'ei saa syödä'. Ja itse mieluiten pyrin sellaiseen 30/40/30 tasapainoon jossa mitään ravintoainetta ei sorsita.
 
Sabi, ongelma sun kehityksessä on ihan yhtä lailla se treeni. Sun kroppa pärjäisi lepopäivinä varmasti tuolla kalorimäärällä minkä kerroit vetäväsi, mutta treenipäivinä kaipaisikin sitten tuplat. (!) Löysää ennekuin hajotat itsesi. 20 vuotiaana esimerkiksi moni ryhmäliikuntaohjaaja ohjaa kovia jumppia useita tunteja päivässä, samaa monotonista treeniä ja yleensä säästöliekillä. Kolmen, tai viimeistään kuuden vuoden päästä nämä samaiset ohjaajat ovatkin sitten niin rikki, että he eivät saa lääkärin määräyksestä ohjata kuin kevyitä pilatestyyppisiä tunteja.

En puhu omasta kokemuksestani, mutta olen nähnyt/näen tällaisia tapauksia sivusta jatkuvasti. :(

Hyvä, ettet suunnittele vhh-dieettejä. Sun ei myöskään pidä laihtua.
 
Exä vituttaa ja ahdistaa. Kehtas eilen tulla näyttämään naamaansa mun työpaikalle. Mä sanoin sille, että on sulla pokkaa. Olis voinut toki senkin jättää sanomatta, ja olla ihan lunkisti vaan, koska sitä se tais nimenomaan hakea, että saan jotkut hepulit. Onneksi oma järki pelaa sentäs sen verran, että jätän asian tähän, en rupee laittamaan mitään kommenttia perään.

Sillä oli kuskina eräs hoito, jonka kanssa se mua viimeksi petti (johon meidän systeemit sitten loppui sillä kertaa). Eipä neiti uskaltanut (?) tulla naamaansa mulle näyttämään, istuikohan autossa odottamassa.
 
Lämpimät kelit on ihan jees, mutta ainakin tällä suunnalla Suomea tuntuu koko ajan olevan tukahduttavan hiostava ilma. Minuun se ainakin vaikuttaa perin ikävällä tavalla. Nuutunut ja jopa huono olo melkein koko ajan. Yäk.

EDIT: Sabi, koeta vain jaksaa. Itselläni oli kroppa aivan sekaisin ylikunnon ja liiallisen painonpudotuksen vuoksi parisen vuotta sitten. Meni melkein kaksi vuotta, ennen kuin kroppa normalisoitui, ja senkin jälkeen se reagoi vahvasti esimerkiksi koviin treenijaksoihin. Seurustelun alkuajoilta on jäänyt mieleen, kun mies kysyi, että imeekö kroppani ilmasta kaloreita, vai kuinka se voi olla niin sekaisin :D. Mutta ajan kanssa ja maltilla ja kyllä vain, LEPÄÄMISELLÄ homma alkoi pikku hiljaa normalisoitua. Vielä vuosi sitten arvelin, että kroppani on kokenut vuosien varrella niin kovia (treeniä ja syömättömyyttä, jo silloin vuosia sitten ennen kuin edes nyrkkeilin), ettei se IKINÄ toivu. Kropan malli muuttui selvästi: rasvaa tosiaan kerääntyi uusiin paikkoihin, mulle ilmestyi jenkkakahvatkin vasta reilusti yli parikymppisenä. Huoleni ovat kuitenkin hälvenneet sittemmin, kun alan ikään kuin saada kropastani irti sen minkä haluan! Hienoa huomata, että kyllä tää keho vielä jotenkuten pelaa, kaikesta huolimatta. Ja niin pelaa varmasti sullakin, ei ehkä ihan heti huomenna mutta ehkä vuoden päästä jo :)
 
Tää on taas flunssassa.. Tai no viimeks olin 5 kuukautta sitten kipeenä, mut jotenkin sen ajan muistaa liiankin tuoreesti. Turhauttavaa olla tukossa ja kököttää sisällä jo 3:tta päivää..Lämpöä on ja tukkoisuutta. Tahtois jo terveen paperit ja päästä liikkumaan..
 
Ketäköhän mä taas luulen huijaavani??? Ehdin jo melkein viikon olla enempiä ajattelematta sitä tyyppiä. Ja tänään menin tekemään ison virheen ja katselin yhteisiä kuvia. Niinpä niin. Ikävä toisen luo on uskomattoman tukahduttava fiilis :( Siis kun tietää ettei pääse toisen luokse enää..
 
Ketäköhän mä taas luulen huijaavani??? Ehdin jo melkein viikon olla enempiä ajattelematta sitä tyyppiä. Ja tänään menin tekemään ison virheen ja katselin yhteisiä kuvia. Niinpä niin. Ikävä toisen luo on uskomattoman tukahduttava fiilis :( Siis kun tietää ettei pääse toisen luokse enää..

Miks et lähe käymään siellä?
 
Miks et lähe käymään siellä?

Miul ei sillei ihan yhtäkkiä oo 500-700 euroo ylimäärästä lähtee Amerikkaan. Kun oiskin. Mutta siltikin epäröisin. Oisko siinä mitää järkee?? Oonko mä yksin tän ikäväni kans? Onko sillä näin iso ikävä mua? Haluaisko se edes enää nähdä mua muuten kuin ystävänä? Oisko meistä ikinä mitään tullu vaikka olisinki jääny? Liiottelenko omaa ikävääni? Ääääääähh.. taitaa tulla taas uneton yö.
 
Miul ei sillei ihan yhtäkkiä oo 500-700 euroo ylimäärästä lähtee Amerikkaan. Kun oiskin. Mutta siltikin epäröisin. Oisko siinä mitää järkee?? Oonko mä yksin tän ikäväni kans? Onko sillä näin iso ikävä mua? Haluaisko se edes enää nähdä mua muuten kuin ystävänä? Oisko meistä ikinä mitään tullu vaikka olisinki jääny? Liiottelenko omaa ikävääni? Ääääääähh.. taitaa tulla taas uneton yö.


Voi XairaX, :hali:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom