Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Dutterille myös täältä empatiat, muistan miltä tuo tuntuu..

Meillä töissä taitaa tulla aika pitkät lomautukset, ens vuoden puolelle jonnekin, ainakin, kait.. ja ties kuinka pitkälle sinne. Pitää varmaan ruveta etsimään jotain muuta. Onneksi on ansiosidonnainen ja töitäkin vielä hetkeksi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Silmissä on kai jotain rasitusta tullut piilarien ylikäytön takia. Nukuin matkalla junassa ne päässä ja pidin välillä tunnin pari linssejä yliaikaa. Silmät ei tunnut rasittuneilta mutta optikkotäti sanoi että tauko on nyt paikallaan ja merkin vaihto. Fiilikset on muuten tosi kivat, mutta olo on väsynyt :zzzz:... Tänään juoksin 70 minsan mäkilenkin(n. 11 kilsaa) plus kävelin tunnin kauppaan ja pyöräilin tunnin kaupungille. Sen jälkeen kotona vielä vähän vatsatreeniä ja punnerruksia huvin vuoksi.

Onneksi akut latautui kivalla matkalla ja energiaa riittää nyt taas paljon! :) Paikat kestää kyllä, joskin eräät paikat on vielä vähän rasittuneet :D... Pyöräillessä tuntui joten ei voinut melkein istua koko matkalla! Nyt maistuisi kyllä unet.
 
Eilenillalla kahdeksan aikaan raskaan 3 tunnin takaisinpäinmatkustuksen jälkeen oli kiva ylläri odottamassa..annoin vuokraisännälle luvan tulla sillä aikaa kun olen pari pvää poissa niin paklaamaan ja maalailemaan ja korjailemaan seinän maalipintaa kun hänen oli välttämättä se saatava tehdä ennen uusia tulevia vuokralaisia. No, hera olikin sitten kunnolla hionnut seiniä;tuloksena valkoista tomua tässä mun huoneessa ja keittiössä. Sitä oli leijunut mun avonaisten muuttolaatikkojen ylle sekä sohvan ja sängyn päälle. Koska mulla ei ole imuria (kämppis vei jo omansa),oli isännöitsijä sotkenut mun sihvelin ja harjan siihen tomuun mutta todennut sen olevan huono yritys ja jättänyt tomut paikalleen. Illalla pesin suuremmat pois lattialta ja pyyhin sohvaa ja sänkyä ja muuttolaatikoita sisältöineen, aamulla heräsin kuuden aikaan ja pesin koko kämpän lattiat kämppiksen huonetta lukuunottamatta..!! Keittiön roskis oli tupaten täynnä jotain teippejä ja maalipapereita, suihkun ritilässä löllyi mustia roskia. Herra ei myöskään ollut riisunut kenkiään. Että sellasta. Onneksi tajusin ottaa maton pois..
 
Eilenillalla kahdeksan aikaan raskaan 3 tunnin takaisinpäinmatkustuksen jälkeen oli kiva ylläri odottamassa..annoin vuokraisännälle luvan tulla sillä aikaa kun olen pari pvää poissa niin paklaamaan ja maalailemaan ja korjailemaan seinän maalipintaa kun hänen oli välttämättä se saatava tehdä ennen uusia tulevia vuokralaisia. No, hera olikin sitten kunnolla hionnut seiniä;tuloksena valkoista tomua tässä mun huoneessa ja keittiössä. Sitä oli leijunut mun avonaisten muuttolaatikkojen ylle sekä sohvan ja sängyn päälle. Koska mulla ei ole imuria (kämppis vei jo omansa),oli isännöitsijä sotkenut mun sihvelin ja harjan siihen tomuun mutta todennut sen olevan huono yritys ja jättänyt tomut paikalleen. Illalla pesin suuremmat pois lattialta ja pyyhin sohvaa ja sänkyä ja muuttolaatikoita sisältöineen, aamulla heräsin kuuden aikaan ja pesin koko kämpän lattiat kämppiksen huonetta lukuunottamatta..!! Keittiön roskis oli tupaten täynnä jotain teippejä ja maalipapereita, suihkun ritilässä löllyi mustia roskia. Herra ei myöskään ollut riisunut kenkiään. Että sellasta. Onneksi tajusin ottaa maton pois..
:eek: Voin kuvitella, kuinka raivostuttavaa!!! Mä en mitään niin vihaa kuin sitä, jos joku sotkee mun asuntoa eikä siivoa jälkiään!!!:curs: Tänään harmaita hiuksia aiheutti jo se, että aamulla siivosin kaikki lattiat imuroiden ja pesten ja sitten kun äskön tulin kotiin, eteisen lattia oli täynnä miehen ja sen kaverin jättämiä kurajälkiä. Onneksi sain miehen siivoamaan ne, kun tarpeeksi ärähdin. En edes tiedä, selviäisinkö hengissä, jos mulle kävisi noin kuin sulle!
 
Luovutin 10 sivuisen esseen kirjoittamisen kanssa, joka olisi siis pitänyt palauttaa maanantaina. Se jää ensi vuoteen, ja tarkoittaa lisäksi sitä, että kursille aiemmin tekemäni työt menivät täysin hukkaan. Nyt on jäljellä vain 4 sivuisen esseen kirjoitus. Söin 250 g suklaata, se vituttaa. Sekin vituttaa että suklaan syöminen vituttaa. Ja sitten ex-poikaystäväni, jonka jätin 4 vuoden seurustelun jälkeen, ei ilmeisesti tahdo olla minkäänlaisissa yhteyksissä, vaikka periaatteessa ero oli ollut molempien mielessä jo pitkään ja oli puhuttu, että jos erotaan, pysytään ystävinä. Lisäksi siksi paasaan täällä, kun minulla ei asu täällä ketään kaveria, kenen luokse mennä mankumaan. Ainiin, menetin sen esseekurssin takia myös sen verran suunniteltuja opintopisteitä, että en saa nosettua kesältä tukia, ja joudun luultavasti ottamaan kesäksi lainaa, koska en koskaan saa kesätöitä. Lisäksi vanhempani ovat köyhiä, joten niiltä ei tukea saa. Vaikka otan kesäksi lainan, niin silti saan jännittää pissat housussa sitä, selviänkö kesän yli. Argh!
 
No voi perkele, värjäsin tossa just parit valkoiset rintsikat sinivihreän kirjaviks. Tyhmästä päästä kärsii nähtävästi vaatteet.

Täysin oma vika ja sekös vasta v*tuttaa :D
 
Värjäämisestä puheen ollen...Värjäsin hiukset just ei minkään väriseks (tosi rumat)...vituttaa kun ei voi olla pitkät ja vaikka vaaleat hiukset :curs:.

Tänään metrossa joku nappas musta kuvan tai/ja videokuvaa...vituttaa, kun ei voi kysyä edes lupaa...no eipä sitä tietenkään olis herunut! :curs:

ps. mulla on identiteettikriisi :(
 
Uteliaat ihmiset.
Kaksi (ilmeisesti) jehovatodistaja naista kävi tänään koputtelemassa ulko-oveen (pääovi on kadun puoleisella julkisivulla), ja kun en avannut, (olin vielä yötamineissa) niin nämäpä sitten reippaina naisina marssivat talon päädystä ja autokatoksesta menevien rappusten kautta takaterassille pällistelemään taloa ja pihaa. Ja hetken pällisteltyään jatkoivat sitten kierrostansa eteenpäin lehtiensä kanssa.
 
Eniten ottaa päähän oma saamattomuus! Tietysti olen tehnyt uuden vuoden lupauksen itselleni, että muuttaisin elitapojani terveellisemmiksi, mutta ei! Kohta on helmikuukin hurahtanut ohi ja loppu vuodesta huomaan, ettei mitään tullut taas tehtyä lupauksen eteen. Ja mitään muuta en voi syyttää kuin itseäni. Olen aina ollut pyöreän puoleinen ja haluaisin eroon ylimääräisistä kiloista (joita ei edes ole paljoa, n. 5 kg jo pudonnutkin) ja haluaisin myös aloittaa kunnollisen salilla käymisen. Ärsyttää, kun ei itsekuria löydy senkään vertaa, että noista jotain tulisi! Motivaatiokin on sellainen asia, että sitä joko on paljon tai ei ollenkaan. Olen ihan tosissani tämän homman kanssa ja tällainen tosiaan turhauttaa... :curs:

Kuulosti varmaan, että pidän itseäni hirveänä sotanorsuna, mutta meikällä ei ole mitään ongelmia kehoni kanssa, vaikka hiukan pyöreä olenkin. Jonkin aikaa sitten opin arvostamaan ja pitämään itsestäni tällaisena kuin olen, mutta tykkäisin hirveästi edes jonkunlaisista lihaksista. Niitä vaan kun ei istumalla saada. Futiksen ansiosta multa löytyy hyvä peruskunto ja jalkalihakset, mutta nyt olen ollut puoli vuotta tauolla valmentajan lopetettua (mikä myös ketuttaa). Vapaa-aikaa alkaa oleen liikaa ja tekemättömyys vaivaa, vaikka laiska olenkin. Että aikaa kyllä löytyis punttauksen aloittamiseen... Mutta taas se oma laiskuus... :curs: Ja tietysti ärsyttää se, että ikäni ja sukupuoleni perusteella meikäläistä ei yleensä "oteta tosissaan". Salilla kaapin kokoiset äijät nostaa 150 kiloa ja naureskelee, kun jotain yritän tehdä. Jep, oon nuori ja nainen, mitä sitten?!

Sitten ketuttaa kouluhommat. Juuri peruskoulun vikana vuotena (jonka arvosanat vaikuttavat eniten päättötodistuksen arvosanoihin) meikäläiselle on pitänyt iskeä totaallinen laiskuus opiskelua kohtaan. Motivaatio mennyt katon rajasta lattialle ja alemmaksikin... Viime viikolla sain kyllä otettua itseäni niskasta kiinni ja tein kaikki kouluhommat ja vielä hyvin! Mutta nyt olen taas lähtöpisteessä...

Tämän viikon saamattomuus johtuu siitä, että vaarini kuoli viime maanantain ja tiistain välisenä yönä ja viikko on ollut aika vaikea, on ahdistanut ja ollut paha olla, eikä mikään ole oikein kiinnostanut. Käytiin tiistaina vaaria katsomassa, tuntui tietysti pahalta. Vaarillani todettiin kaksi vuotta sitten keuhkosyöpä, joka teki sitten myöhemmin etäpesäkkeitä selkärankaan ja aivoihin. Siinä sitten miestä vietiin. Onneksi ihanat ystävät ovat tukena ja turvana ja tietysti se auttaa, ettei kenenkään meistä tarvitse surra yksin. Vaarilla on nyt parempi olla ja se tieto helpottaa.

Mutta voimia kaikille! :) Ja anteeksi tällainen hirveä vuodatus... Toivotaan että huomenna on parempi päivä, eikä tarvitse taas repiä hiuksia päästä ja pelotella kavereita vihaisella katseella ja puuskutuksella :D
 
Miks sää kaipaat salilla sitä että sut "otetaan tosissaan"? Ja miten ne vahvat äijät sua sitten kattelee? Ite oon nainen, vähän vanhempi tosin, eikä mua kyllä oo salilla mitenkään dissattu (kateltu kyllä on, hahaa...)! Miun voimanostoharrastukseenkin suhtautuvat enemmän tosissaan kuin minä ite :D

Osan otot vaarisi poismenosta.
 
Kamalan väsynyt ja vetämätön olo. :( Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, perkule. Onneksi pääsee maanantaina lääkäriin ja saa kuulla, olisiko mahdollista saada lääkettä tuohon.
 
Kamalan väsynyt ja vetämätön olo. :( Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, perkule. Onneksi pääsee maanantaina lääkäriin ja saa kuulla, olisiko mahdollista saada lääkettä tuohon.

Hienoa, että sait tuon tilan selville kuitenkin. Epätietoisuus kropan toimimattomuudesta (tai toimimattomuuden syystä) on kaikkein rasittavinta.
 
Guerlainn, onko tuo vajis todettu sinulla muutenkuin vain verikokeiden perusteella? Nimittäin niiden perusteella ei vielä voi johtopäätöksiä vetää.Muistelen että sulla on taustalla syömishäiriötä; kilpirauhastasojen lasku on yhteydessä elimistön "nääntymistilaan". Jos oikein muistan niin pari tutkijaa on tätä tutkinut. Itse olen vuosia sitten polttanut itseni tyystin loppuun, henkisesti fyysisyyden kustannuksella, ja mulla myös epäiltiin kilpirauhasen vajaatoimintaa alhaisten verikoetulosten perusteella vaikka oireet mulla oli kuin liikatoiminnasta palelua lukuunottamatta. Mulle tehtiin kuitenkin sellanen kilpirauhas -rasituskoe, jossa todettiin ettei vars. vajista ole. Suosittelen että sinäkin pyytäisit lähetettä tuohon testiin ennen kuin alatte miettimään lääkitystä yms.
 
TSH-arvo oli 4,65 eli koholla. Mulla on lisäksi ollut vajaatoiminnan oireita. Tietenkin osa oireista on selittynyt syömättömyydellä, mutta nykyiselläkin syömisellä on samoja oireita, kuten väsymystä. Syömishäiriö tämän on mulle todennäköisesti aiheuttanut. No, juttelen lääkärin kanssa. :)
 
Ihmiset, jotka kutsuvat itseään "KAVEREIKSI" mut jeesustelevat silti mun elämää ja jauhavat paskaa minkä kerkiivät..saatanan uteliaat hyeenat.:evil: Mulla on syyni etten oo pitäny yhteyttä pariin vuoteen enkä haluu jakaa asioita niiden kanssa, just siks että ne ei oikeesti ymmärrä mitä on luottamus tai lojaalius.. Noh, nyt ne on kuullu erinäisistä asioista meijän yhteisiltä tutuilta ja hirvee paskan jauhanta taas menossa (kuulin kiertoteitse mitä ne on siellä musta ja mun asioista puhunu). Että HOHHOIJAA sanon minä, hankkisivat oman elämän...!!! Kyl pistää vihaks, päätin että ens kerral ku törmätään ni sanon suorat sanat vaikka ne yrittääki kaksnaamasina tulla taas mielinkielin siihen lässyttämäään! PRKL!
 
Miks sää kaipaat salilla sitä että sut "otetaan tosissaan"? Ja miten ne vahvat äijät sua sitten kattelee? Ite oon nainen, vähän vanhempi tosin, eikä mua kyllä oo salilla mitenkään dissattu (kateltu kyllä on, hahaa...)! Miun voimanostoharrastukseenkin suhtautuvat enemmän tosissaan kuin minä ite :D

En mä kaipaakaan, että mut otettaisiin tosissaan. Ei se mun omaan panokseen ja salilla käymiseen vaikuta, mutta ottaa vaan päähän kun jotkut ajattelevat heti meikäläisen iän ja sukupuolen perusteella, että en tiedä mistään mitään tai en pysty johonkin ja virnistelevät, kun teen jotain. Ennakkoluulot vaan ärsyttävät. Tyypit vaativat 10 vuoden kokemuksen, että voisi saavuttaa "oikeita" tuloksia ja tietää jotain salilla käymisestä. Mutta onneksi näitä tyyppejä käy meikäläisen käyttämällä salilla vain yhden käden sormilla laskettava määrä. Enkä mä tieteskään kenenkään hyväksyntää ole onkimassa, ajattelevat mitä tykkäävät :D Ja tietty oman ikäluokan jätkäthän niitä pahimpia naureskelijota on, mutta enpä ole niiden antanut häiritä. Kateellisia vaan ovat (sehän on selvää...) :D

Valitukseni koski tosiaan onneksi vain pientä osaa noista vahvoista äijistä :D Suurin osa onkin mukavia tyyppejä, juttelevat ja ovat tosi kohteliaita, eivätkä suhtaudu ihmeellisemmin minuun kuin muihinkaan salilla kävijöihin. Tarkoitukseni ei tosiaan ollut kaikkia haukkua, taas tuohduksissani tuli vähän liioiteltua... Oikein mahtavaa porukkaa suurin osa :thumbs:

Osan otot vaarisi poismenosta.

Kiitos ^^
 
Tämän viikon saamattomuus johtuu siitä, että vaarini kuoli viime maanantain ja tiistain välisenä yönä ja viikko on ollut aika vaikea, on ahdistanut ja ollut paha olla, eikä mikään ole oikein kiinnostanut. Käytiin tiistaina vaaria katsomassa, tuntui tietysti pahalta. Vaarillani todettiin kaksi vuotta sitten keuhkosyöpä, joka teki sitten myöhemmin etäpesäkkeitä selkärankaan ja aivoihin. Siinä sitten miestä vietiin. Onneksi ihanat ystävät ovat tukena ja turvana ja tietysti se auttaa, ettei kenenkään meistä tarvitse surra yksin. Vaarilla on nyt parempi olla ja se tieto helpottaa.

Halit ja osanotot!
 
kahdessa kuukaudessa mun hemoglobiini on noussut vaan 2 pykälää... se on 98 ja eihän se riitä mihinkään. Myös toi rautalääke saa pakin ihan sekasin ja ne käski vielä lisäämään annostusta 200mg:aan. vittu.
 
kahdessa kuukaudessa mun hemoglobiini on noussut vaan 2 pykälää... se on 98 ja eihän se riitä mihinkään. Myös toi rautalääke saa pakin ihan sekasin ja ne käski vielä lisäämään annostusta 200mg:aan. vittu.


Ota mieluummin nestemäistä luonnollistarautaa esim. Ferronol tai Kräuterblutsaft. Imeytyvyys on paaaaljoon parempi ku jossain hemmetin rautatabuissa. Jos rautalääkkeistä tulee vatsaoireita niin se tarkottaa ettei ne imeydy eli ei mee sinne minne pitäis.

Itseä vituttaa kun luontaistuotekaupoista ollaan nyt poistamassa yrtti- ja rohdosvalmisteita uuden naurettavan lääkelainsäädännön mukaan apteekkeihin. Esim. auringonhattu-uute mitä on myyty luontaistuotekaupoissa vuosikymmeniä siirtyy jossain vaiheessa apteekkimyyntiin. :curs: ja senhän tietää että apteekeissa ei kukaan osaa myydä yrtti/rohdosvalmisteita kun ei niillä ole minkäänlaista koulutusta siihen hommaan. Todettu on valitettavan monta kertaa sekin...:jahas: lisäksi tuotteiden hinta varmasti nousee ja asiakkaan ostopaikan valinnanvapautta rajoitetaan.
 
Ota mieluummin nestemäistä luonnollistarautaa esim. Ferronol tai Kräuterblutsaft. Imeytyvyys on paaaaljoon parempi ku jossain hemmetin rautatabuissa. Jos rautalääkkeistä tulee vatsaoireita niin se tarkottaa ettei ne imeydy eli ei mee sinne minne pitäis.

Itseä vituttaa kun luontaistuotekaupoista ollaan nyt poistamassa yrtti- ja rohdosvalmisteita uuden naurettavan lääkelainsäädännön mukaan apteekkeihin. Esim. auringonhattu-uute mitä on myyty luontaistuotekaupoissa vuosikymmeniä siirtyy jossain vaiheessa apteekkimyyntiin. :curs: ja senhän tietää että apteekeissa ei kukaan osaa myydä yrtti/rohdosvalmisteita kun ei niillä ole minkäänlaista koulutusta siihen hommaan. Todettu on valitettavan monta kertaa sekin...:jahas: lisäksi tuotteiden hinta varmasti nousee ja asiakkaan ostopaikan valinnanvapautta rajoitetaan.

iha jees idea, mutta tossa ferronolin annoksessaon 21mg rautaa. mun pitäis niitäkin vetää sit kymmenen annosta, että saisin ton tarvittavan 200mg\päiväannos täyteen. Tulis varmaan noita toisiakin vitamiineja vähän liikaa. tulee vähän halvemmaksi vetää näitä lääkkeitä. Ja niiden sivuvaikutuksena kyllä on vatsavaivat. Ite syön semmosta nestemäistä maltoferia, joka maistuu ihan vehkeeltä... tabletit kuulemma vois imeytyä paremmin, kuin tää maltofer, jossa on 50mg rautaa \ 1ml. en sit tiijä. :david:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom