Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
ipana! mä vedin kans sitä "rautamehua" eka, mut ei siitä mihinkään ollu ku hemppa oli 96..sit määräsivät mulle obsidan 100mg tabuja! Ne on yleisesti hyvin siedettyjä kuulemma ja ihan tujua tavaraa kuitenki. Itellä maha on kestäny hyvin vaikka eka jännitinki.. Oon nyt vetäny 2 tabua päivässä, mikä on siis tupla-annos mut sillä sai alottaa jos vaikea raudanpuutostila. Kattoo vaan et yrittää ottaa mahd tyhjään mahaan ja sen jälkeen n. pari tuntia syömättä..! Ja ei ainakaa maitotuotteita saa ottaa heti ennen/jälkeen ku estävät imeytymisen. Toivottavasti löydät jonkun sopivan valmisteen! :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Obsidan(++) on tosiaan erittäin hyvin siedetty rautalääke. Itse olen niitä syönyt ja myös verenluovutuksessa tarjoavat noita suosiolla sen myrkky-Retaferin sijasta meille herkkävatsaisille. Kokemukseni mukaan joillakin toimivat luontaisvalmisteet, tosilla eivät, ja siksi kannattaakin kokeilla kaikkea.
 
Obsidan(++) on tosiaan erittäin hyvin siedetty rautalääke. Itse olen niitä syönyt ja myös verenluovutuksessa tarjoavat noita suosiolla sen myrkky-Retaferin sijasta meille herkkävatsaisille. Kokemukseni mukaan joillakin toimivat luontaisvalmisteet, tosilla eivät, ja siksi kannattaakin kokeilla kaikkea.

On tosiaan aika ärjyä toi Retafer mutta mulla ainakin tottui masu ihan parissa päivässä. Hemmetti että on unen laatu parantunut, en enää ollenkaan herää niin kuolleena kuin ennen tota rautakuuria.

Mut tän pvän vitutus on ehdottomasti monta vuotta piilossa ollut talvi-ihottuma. Polvitaipeet, kyynärtaipeet ja takareidet ihan verillä. kutisee niin perkeleesti vaikka rasvaan ja rasvaan. luulin et tää atooppinen iho ois jääny sinne lapsuusaikoihin mutta näköjään ilmoittelee ittestään vieläkin. Täytynee pistää pitkähihainen tänään ohjauksiin, ettei asiakkaiden tartte kattella näitä kyynärtaipeita :D
 
[QUOT]Mut tän pvän vitutus on ehdottomasti monta vuotta piilossa ollut talvi-ihottuma. Polvitaipeet, kyynärtaipeet ja takareidet ihan verillä. kutisee niin perkeleesti vaikka rasvaan ja rasvaan. luulin et tää atooppinen iho ois jääny sinne lapsuusaikoihin mutta näköjään ilmoittelee ittestään vieläkin. Täytynee pistää pitkähihainen tänään ohjauksiin, ettei asiakkaiden tartte kattella näitä kyynärtaipeita :D[/QUOTE]


Mulla kyl valitettavasti puhkes atooppinen ihottuma uusiksi nuorena. Nyt pari vuotta ollut rauhallinen tulehdusten osalta mut rasvaa lätkin pitkin vartaloa kaks kertaa päivässä. Fun.

Kokeile ihmeessä vaikka hydrokortison/sibicort kuuri, jos ei ala helpottaa. Apteekista niitä kuitenkin saa ilman reseptiä.
 
Viimeksi muokattu:
Mietin hetken et kummalle puolelle kirjotan mut kyll ilosuus hävis pahasti vitutukselle ilonen mä oon siitä et mun koulu loppuu kohta ja sit pääsin mun haluamaan oppisopimuskoulutukseen ja voin jatkaa töitä.

Mut mua vituttaa paljon se et mä en KASVA. :curs: Vaik kuinka yritän kattoo syömisiä ja treenata niin mitään ei tapahdu, tulokset ei kasva eikä lihasmassaa näytä tulevan yhtään lisää. Ja pikku hiljaa treeni motivaatioki laskee ku ei synny tuloksii. Tuntuu vaa siltä et oon treenannu ihan turhaan ja kaikki muut vaan kehittyy ja mä junnaan paikoillaan. :itku:

Hirveetä vuodatusta..
 
ipana! mä vedin kans sitä "rautamehua" eka, mut ei siitä mihinkään ollu ku hemppa oli 96..sit määräsivät mulle obsidan 100mg tabuja! Ne on yleisesti hyvin siedettyjä kuulemma ja ihan tujua tavaraa kuitenki. Itellä maha on kestäny hyvin vaikka eka jännitinki.. Oon nyt vetäny 2 tabua päivässä, mikä on siis tupla-annos mut sillä sai alottaa jos vaikea raudanpuutostila. Kattoo vaan et yrittää ottaa mahd tyhjään mahaan ja sen jälkeen n. pari tuntia syömättä..! Ja ei ainakaa maitotuotteita saa ottaa heti ennen/jälkeen ku estävät imeytymisen. Toivottavasti löydät jonkun sopivan valmisteen! :)

joo sama annos mulla on tällähetkellä menossa. siis 200mg päivässä. mulla on nyt on pari pullollista tota maltoferiä vielä jäljellä, että kattoo jos niiden jälkeen koittais jotain tablettitouhua. Aika hitaastihan se tuntuu nousevan näinkin suurilla rautamäärillä se hb. Mutta toisaalta, mulla olikin niin hirvee raudanpuutosanemia, että ne lääkärit ei meinannu uskoa silmiään. En tiedä mistä luvusta puhuivat, mutta osoittivat niistä verikokeista jotain lukemaa ja sanoivat, että sitten kun se ylittää kahden, niin on selkeä raudanpuutosanemia. Mulla se luku meni yli seitsemäntoista :hyvä: O.o Vieläkin verikokeiden perusteella mun verisolut on ihan minejä.
 
Rautavalmisteista sen verran, että itse käytin luontaistuotekaupoista saatavaa Kräuterblutsaft-rautavalmistetta, siis nestemäistä, ja hampaani tummentuivat aivan järkyttävän näköisiksi. Tietenkin on vain kosmeettinen seikka, mutta pidemmän päälle ei ole kiva juttu. Onneksi hammaslääkärissä saatiin purukalusto kauniiksi. ;) Lisäksi en kokenut tuota mitenkään tehokkaaksi, vaan ihan paras rautavalmiste on ollut Obsidan.
 
Liekö joku jo mainituista tuotteista, mutta eräillä messuilla esittelijä sanoi juoneensa rautavajeeseensa jotain vihreäteemehua tms. jota valmisti pulverista. (oon aina niin etevä ottamaan kantaa ku mulla asiat vaihtaa joskus päässä paikkaa just tällasissa muistipelitehtävissä.. vihreääteetä siinä muistaakseni :jahas: oli..)
 
Liekö joku jo mainituista tuotteista, mutta eräillä messuilla esittelijä sanoi juoneensa rautavajeeseensa jotain vihreäteemehua tms. jota valmisti pulverista. (oon aina niin etevä ottamaan kantaa ku mulla asiat vaihtaa joskus päässä paikkaa just tällasissa muistipelitehtävissä.. vihreääteetä siinä muistaakseni :jahas: oli..)

Olisiko ollut spirulinaa..? Ystavani vannoo sen nimeen, kuulemma tehoaa anemiaan heti - muistuttaa tosin mutavellia. http://www.spirulinasource.com/library-iron.html
 
ipana, mulla parani hemppa suunnilleen 110:sta 143:een kun aloin syödä Tonalinia. En syö sitä laihtumistarkoituksessa, vaan sen takia, että mun veriarvot oikeesti kipus ihanan hyvälle tasolle ja olo oli tosi energinen koko ajan. CLA kai sen tekee. Kaveri laitto just postissa Suomesta mulle tänne.. tosin täältäkin varmaan jotain vastaavaa CLA-valmistetta löytyis... Täytynee tutkia.

Nyt vituttaa kun tän rakennuksen jokainen hätäkaiutin (katossa semmoinen pieni kajari jokaisessa huoneessa ja käytävälläkin useampi) on ilmeisesti unohdettu täydelle volalle ja koska kukaan ei varsinaisesti sinne mitään juttele, kuuluu vaan ärsyttävää narinaa ja rutinaa. Vähä niinku ois kuulokkeet korvilla, ei musiikkia mut silti volat täysillä. Kiva sitte yöllä laskee sitä rutinaa - jep, se on rytmissä. Ihanaa!
 
iha jees idea, mutta tossa ferronolin annoksessaon 21mg rautaa. mun pitäis niitäkin vetää sit kymmenen annosta, että saisin ton tarvittavan 200mg\päiväannos täyteen. Tulis varmaan noita toisiakin vitamiineja vähän liikaa. tulee vähän halvemmaksi vetää näitä lääkkeitä. Ja niiden sivuvaikutuksena kyllä on vatsavaivat. Ite syön semmosta nestemäistä maltoferia, joka maistuu ihan vehkeeltä... tabletit kuulemma vois imeytyä paremmin, kuin tää maltofer, jossa on 50mg rautaa \ 1ml. en sit tiijä. :david:

Ei hyvin imeytyvää rautaa tarvikaan vetää tolkuttomia määriä. Esim. Ferronolia voi ottaa 2 kert/pvä sen 15 ml. Ei nestemäistä luonnollista rautaa voi edes verratakaan johonkin hemmetin synteettisiin rautatabuihin. Nyrkkisääntö on et jos rautatabuista tulee vatsaoireita niin ne ei mee sinne mihin pitäis eli ihan turhaa vetää niitä.
 
ipana, mulla parani hemppa suunnilleen 110:sta 143:een kun aloin syödä Tonalinia. En syö sitä laihtumistarkoituksessa, vaan sen takia, että mun veriarvot oikeesti kipus ihanan hyvälle tasolle ja olo oli tosi energinen koko ajan. CLA kai sen tekee. Kaveri laitto just postissa Suomesta mulle tänne.. tosin täältäkin varmaan jotain vastaavaa CLA-valmistetta löytyis... Täytynee tutkia.

Nyt vituttaa kun tän rakennuksen jokainen hätäkaiutin (katossa semmoinen pieni kajari jokaisessa huoneessa ja käytävälläkin useampi) on ilmeisesti unohdettu täydelle volalle ja koska kukaan ei varsinaisesti sinne mitään juttele, kuuluu vaan ärsyttävää narinaa ja rutinaa. Vähä niinku ois kuulokkeet korvilla, ei musiikkia mut silti volat täysillä. Kiva sitte yöllä laskee sitä rutinaa - jep, se on rytmissä. Ihanaa!

Tonalinista ei oo kyl mitään tutkimuksia liittyen hemoglobiinin nostamiseen. Tonalin on tarkoitettu ainoastaan rasvan polttoon ja palautumiseen...
 
olinpas tälle vapaapäivälle suunnitellut vaikka ja mitä, mut tulinkin sit juuri sopivasti kipeäksi!:jahas: Olo on kuin hakattu,kurkku tosi kipeä. Mut lämpöä ei oo(kun sitä ei nykyään koskaan tuu),joten taitaa taas huomenna töihin meno kutsua puolikuntoista,kerpele :(
 
Ei hyvin imeytyvää rautaa tarvikaan vetää tolkuttomia määriä. Esim. Ferronolia voi ottaa 2 kert/pvä sen 15 ml. Ei nestemäistä luonnollista rautaa voi edes verratakaan johonkin hemmetin synteettisiin rautatabuihin. Nyrkkisääntö on et jos rautatabuista tulee vatsaoireita niin ne ei mee sinne mihin pitäis eli ihan turhaa vetää niitä.

mutta kun meikäläisen tapauksessa se raudanpuute on niin suuri, että sitä rautaa on pakko saada ihan saatanasti. Ferronoli nyt vaan ei riittäis sen raudanpuutteen korjaamiseen. nyt ei puhuta kuitenkaan mistään kuukautisten aiheuttamasta raudanpuutteesta.

Tänään vituttaa, kun yläkerran teinitytöt puhuu ja nauraa kovaan ääneen, kun yritän nukkua... :david:
 
olinpas tälle vapaapäivälle suunnitellut vaikka ja mitä, mut tulinkin sit juuri sopivasti kipeäksi!:jahas: Olo on kuin hakattu,kurkku tosi kipeä. Mut lämpöä ei oo(kun sitä ei nykyään koskaan tuu),joten taitaa taas huomenna töihin meno kutsua puolikuntoista,kerpele :(

Ihan perseestä kun ei saa saikkua jos ei oo kuumetta! Itekin täällä kidun. Eilen illalla oli kuumetta, mutta aamulla ei ja koko päivän ollu ihan kamala olo!
 
Suututtaa, kun tuntuu, että oon vieläkin ihan pihalla ruoka-asioiden kanssa. Kai mä syön vieläkin väärin, kun turvottaa vain. :/

mitäpä jos koittaisit ruokailuhetkestä tehdö mahdollisimman ehjän aterian, myötäillen lautasmallia. Eli pois: "1/15 osa myslipatukkaa + 2rkl keittoa + 2g manteli +3/7 päärynä.
Ei millään pahalla! Tosi hyvin minun mielestä oot alkanu monipuolistamaan sen rehupumppauksen jälkeen!
Ota lautaselle täysjyvä riisi/pasta, tee rootmuusia: keitä perunaa+palsternakkaa+porkkanaa+lanttua jne. ja soseeksi, suolaa ja maitua, margariinia jam:) Ja sitte jotain epä-maitotuotetta protskuksi viereen: lihaa, kalaa, papuja. Sitte sitä salaattia. Leipää ja maitoa/piimää. Hedelmää.

Tjsp. :thumbs: kyllä se siitä ku hoksaat miltä tuntuu ku on massussa lämpöä ja olo jaksava.
 
16 vuorokautta ja 20 tuntia meni helpohkosti ilman suklaata, mutta tänään alko menkat ja äsken vedin Fazer Omar - levyn. Kokonaan. Yksin.:itku:
Ja flunssa iski. Sekä minuun että lapseen. Ja taas just kun tulokset alko nouseen:curs:
 
Ei yksi mässäily pilaa 16 päivän hyvää putkea. Nyt taas jatka samaa mässytöntä linjaa, niin hyvä siitä tulee! Ei se nyt niin haittaa jos vähän repsahtaa, kunhan ei jää putki päälle :D
 
Vituttaa, kun en tajua opponoitavasta työstä mitään. Oon lukenut sen pariin otteeseen enkä vieläkään osaa sanoa siitä mitään. :( Ainakin se on täynnä kirjoitusvirheitä, niin jotain voin ainakin kommentoida.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom